logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Ford Probe II, 2.5 l, 1995 - cvakání motoru, PROSÍM O RADY ...
Maxx Offline
#1 Vloženo : neděle 26. června 2011 16:18:26 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj všichni,

toto fórum již navštěvuji dlouhou dobu, jelikož jsem téměř celý rok plánoval koupi vozu Ford Probe. Nakonec jsem si jedno koupil, ale jak tomu bývá, má nějaké mouchy na vychytání .. S pár věcmi jsem si již poradil, ale jedna mi stále vrtá hlavou. Motor cvaká ..

Většina lidí hádá, že budou v háji hydroštely, ale je tomu skutečně tak?

Co by to mohlo být: (co jsem zjistil během celé doby surfování po netu, co se snažím něco o tom zjistit)

- regulátor tlaku oleje
- špatný hydroštel/hydroštely (lze zkusit vyčistit, že?)
- olej byl mnou měněn, původní majitel si s tím ale tuším hlavu moc nelámal a měnil ho velmi nepravidelně ..
- ojnice (ojniční ložisko)



Původně mě jeden mechanik nasměroval k tomu, že by mohli být jen rozhozené vůle ventilů a že je lze ručně doladit. Pokud jsem to ale správně pochopil (viz. forďácká technická příručka), tak zde taková možnost není, jelikož vačka tlačí přímo na hydroštel a ten na dřík a žádné podložky či nastavovací šrouby tady nejsou ... Sad

Je to tak?

Dokázal by někdo z Vás odborníků poznat, o jaký problém se nejspíše bude jednat? Řekl bych, že se to ozývá zvrchu, z té přední hlavy.

Zde přikládám nahrané zvuky motoru v mp3: http://www.entermedia.cz/files/20110626-141405.mp3; http://www.entermedia.cz/files/20110626-141224.mp3 (točeno od volnoběhu do cca 4000 otáček)


Níže pak náhledy, jak se mění tlak oleje v závislosti na otáčkách.








Díky moc všem za rady! Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venito Offline
#2 Vloženo : neděle 26. června 2011 17:50:43 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Nic se stelovat neda, o to se stara hydrostel:)
Prvni vec je pouzivani polosyntetiky 10w40, zadruhe vymenit regulator oleje (400kc cela sada) zatreti na V6 se hydrostely daji rozebrat a vycistit ale to snad nebude potreba.
Jelikoz ti pada tlak oleje, vidim ze zaberou prvni dve rady:)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Maxx Offline
#3 Vloženo : neděle 26. června 2011 21:01:32 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Jj, ok, myslel jsem si to .. Wink Polosyntetiku 10W40 používám, právě jsem tam vyměnil olej + filtr. Jinak, co se týče hydroštelů, o kolik cca se dokážou měnit? (tzn. o kolik mm se mohou natáhnout)

Jde mi o to, že ten můj motor dělá fakt dost "kravál" a pokud by se hydroštely měnili jen o pár desetin milimetrů, myslím si, že by takový ostrý zvuk ani nebyl možný, tzn. nepomohla by ani výměna regulátoru tlaku oleje, jež je nastavuje ...

Díky moc. Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venito Offline
#4 Vloženo : pondělí 27. června 2011 6:31:42 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Nevim o jakem opotrebeni mluvis, hydrostel se zanese bordelem po hovadu, ktery nemenil a prejizdel olej.
Pokud mas olej jaky tam patri coz mas, vymen regulator a pak uvidis, podle me to ale zabere, protoze kdyby byl dobry, nebude ti padat tlak oleje.
Musis resit vec postupne, polemizovani da vic casu jak samotna vymena, je tu na foru ohledne toho i fotonavod jak na 2litra tak na V6 tusim od Cuira nebo jirky-t
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Maxx Offline
#5 Vloženo : pondělí 27. června 2011 9:02:34 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Tak ptal jsem se na toto: v jakém rozsahy hydroštely dokáží vymezovat? Pokud je to např. 0.026 - 0.18 mm, nemůže to přece způsobovat takový ostrý zvuk, jako ten můj motor. Pokud více, tak ano, ale to nevím. Víš, o kolik to tedy odhadem vymezuje?

Máš pravdu, že někdy je lepší něco udělat, než nad tím mudrovat, ale já tu mám příšerné podmínky na výměnu, takže to spíš půjde do servisu a jelikož tam nemají s Probe žádnou zkušenost, byl bych rád, kdybych je mohl co nejvíce nasměrovat ... Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Džony Offline
#6 Vloženo : úterý 28. června 2011 21:06:51 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Takovýhle mordy nemohou být od hyder... To leda, že by se ti celé nějak rozlámalo nebo rozpadlo to jsem zase nezažil. A ozívá se to stoprocentně zeshora od hlavy? Jsi schopný určit jaká je to hlava?
Maxx Offline
#7 Vloženo : středa 29. června 2011 9:42:15 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj, v první řadě díky za snahu o pomoc. Wink

Nemohu to říct na 100%, ale tak z 90 se to ozývá z té hlavy vepředu, viz. screen níže. (jedná se o obrázek z netu)



Není to třeba zlomeným dříkem? Motor má velký problém s udržením volnoběhu a celé auto sebou vždycky začne dost cukat po poklesu otáček na volnoběh. Z výfuku jde také dost bílého kouře, trochu je v něm cítit i olej.

Jinak i já si myslím, že vzhledem k tomu velkému randálu se spíš o hydroštely jednat nebude a tudíž ani o regulátor tlaku oleje, jenž je ovládá ... Pomohlo by ale vědět, o kolik hydroštely vlastně vymezují. V příručce jsem našel hodnoty 0,026 - 0,18 mm, tak pokud to tak je, tak by ani velký rámus takové malé rozpětí způsobovat nemohlo.
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venito Offline
#8 Vloženo : středa 29. června 2011 17:53:05 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Az ted sem se dostal ke kompu, kde si prehraju zvuk a poprve sem si to mohl poslechnout, covece to bude bud jeden hydrostel v prdeli (stale plati skusit vymenu regulatoru tlaku oleje), nebo ti tak moc cvaka poskozeny vstrikovac benzinu, nechej motor bezet na volnobeh a postupne jeden po druhem odpoj a pripoj jestli zvuk nezmiti protoze takove ostre tikani to je fakt zvlastni a skoro by me to na vstrikovac i sedelo
Otazka je jak blizko motoru si zvuk nahraval, protoze to muze zkreslovat a problem delat vetsi nez je
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Grico Offline
#9 Vloženo : středa 29. června 2011 18:21:58 (UTC)

Registrován: 01.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 19
Bydliště: Brno

na hydra to dava moc velky mrdy :D, zkus mrknout na rozvody http://www.youtube.com/watch?v=rnbRK-p0D4Y
Venca Offline
#10 Vloženo : středa 29. června 2011 20:42:56 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Ahoj ., muzes jeste sundat viko ventilu a podivat se jestli je tam vse v poho. Poslecni si to poradne z ktere hlavy to jde. Ale ja si myslim ze to budou ty hdrostosy ktere budou uz dost zasrany proto ten zvuk.
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Maxx Offline
#11 Vloženo : čtvrtek 30. června 2011 19:11:02 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Původně odesláno: Venito Jdi na citovaný příspěvek
Az ted sem se dostal ke kompu, kde si prehraju zvuk a poprve sem si to mohl poslechnout, covece to bude bud jeden hydrostel v prdeli (stale plati skusit vymenu regulatoru tlaku oleje), nebo ti tak moc cvaka poskozeny vstrikovac benzinu, nechej motor bezet na volnobeh a postupne jeden po druhem odpoj a pripoj jestli zvuk nezmiti protoze takove ostre tikani to je fakt zvlastni a skoro by me to na vstrikovac i sedelo
Otazka je jak blizko motoru si zvuk nahraval, protoze to muze zkreslovat a problem delat vetsi nez je


Tak jsem to dnes vyzkoušel, ale ve vstřikovačích benzínu to není. Nahrával jsem to cca metr od motoru, bylo to na zemi. (na trávě) Zvuk je skutečně tak ostrý, jako ti přišlo.

Původně odesláno: Grico Jdi na citovaný příspěvek
na hydra to dava moc velky mrdy :D, zkus mrknout na rozvody http://www.youtube.com/watch?v=rnbRK-p0D4Y


Ahoj Grico, jak to říkáš. Wink Na to videjko jsem mrknul, ale ani to není můj případ. Můj motor dělá mnóóhem větší randál a u něj je to navíc pochopitelně ok ve vyšších otáčkách, což u mě ne.

Původně odesláno: Venca Jdi na citovaný příspěvek
Ahoj ., muzes jeste sundat viko ventilu a podivat se jestli je tam vse v poho. Poslecni si to poradne z ktere hlavy to jde. Ale ja si myslim ze to budou ty hdrostosy ktere budou uz dost zasrany proto ten zvuk.


Ahoj Venco, to jsem už měl dole před 2 týdny, ale nic. Vše vypadalo ok, ale pod tím to už může vypadat jinak. Wink

Původně odesláno: Džony Jdi na citovaný příspěvek
Takovýhle mordy nemohou být od hyder... To leda, že by se ti celé nějak rozlámalo nebo rozpadlo to jsem zase nezažil. A ozívá se to stoprocentně zeshora od hlavy? Jsi schopný určit jaká je to hlava?


Ahoj Džony, souhlas. Dnes jsem to prověřil a na 100% to jde od té přední hlavy a spíše zeshora. Poslouchal jsem si to a bylo to napravo buď ten 1. ventil zprava příp. druhý. Každopádně to bude mechanický problém.

Mám tu ale jednu otázku, která by rozhodně pomohla odhalit více, ale zatím na ni nikdo nereagoval. Víte někdo, o kolik vymezují hydroštely? Pokud o málo (desetiny mm), takový randál to dělat určitě nemůže ...
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
white power Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 30. června 2011 19:30:51 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Nevím o kolik vymezují u V6 ale u 2.2 je pohyb hydra tak 3-4 mm a když je u 2.2 jedno hydro zaseklý nebo po smrti tak to dělá úplně stejný rány jako tobě.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Maxx Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 30. června 2011 19:41:16 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Nevím o kolik vymezují u V6 ale u 2.2 je pohyb hydra tak 3-4 mm a když je u 2.2 jedno hydro zaseklý nebo po smrti tak to dělá úplně stejný rány jako tobě.


Ahoj, tak kdyby to i u 2.5 l vymezovalo o tolik, tak bych pak ty rány samozřejmě chápal. Možná jsem si to špatně přečetl v té anglické příručce. Laugh

Pls, kdo má 2.5l, dejte vědět. Wink PS: Vzhledem ale k novému infu u 2.2 si myslím, že to asi nakonec bude přece jen více, než jsem si původně myslel ...
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Maxx Offline
#14 Vloženo : neděle 3. července 2011 12:41:03 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj lidi, asi se půjdu brzo mrknout na ty hydra. Víte ale někdo, zda u Probe II 2.5l vymezují hydra o několik mm nebo pouze několik desetin mm?
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Grico Offline
#15 Vloženo : neděle 3. července 2011 14:37:48 (UTC)

Registrován: 01.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 19
Bydliště: Brno

v servisnim manualu o tom moc napsanyho neni, pouze tohle

Maxx Offline
#16 Vloženo : pondělí 4. července 2011 17:42:33 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Jo, hele máš pravdu. Ono se v tom člověk hůře vyzná. Anglicky sice umím dobře, ale i tak .. Přece jen, je to technická AJ. Wink

Tady v podstatě píšou, že když přesáhne šířka hydroštelů nějakou hodnotu (resp. když se zmenší jeho šířka), tak se má vyměnit. To ale není o vymezení, jelikož HLA vymezuje nahoru a dolů v tom otvoru pro ventily, nikoli do stran ..

Tak nevím, asi rozdělám motor a uvidíme. Jen mě napadlo, jak je to tam uchycené, jestli by ty hydroštely nebylo možné náhodou promačkat po sundání víka ventilů a natočení vaček .. Moc tomu ale nevěřím .. Laugh

Každopádně sem budu o všem psát, aby se vědělo, čím to nakonec bylo. Wink Ono to třeba někomu za čas také pomůže ...

Zřejmě to bude ale jedno až 2 hydra ...
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Idaho von Věšín Offline
#17 Vloženo : úterý 5. července 2011 18:20:58 (UTC)
Registrován: 30.01.2011 (UTC)
Příspěvků: 36
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
pohledám tu stará hydra z probete a jukmem jaká je u nich vule po vymáčknutí oleje :)

jinak hydra mohou být odepsaná, zkusím pohleda hydra v Mitsubishi V6 kde byly 4(z 24) na strane ventilu uplne rozklepány ( poskozený povrch hydra ) a dve hydra byla kouslá ( stále na max "vysunutá" ) takže docházelo k podpalování ventilu.

Max . dej mi vedet jak jsi pochodil s olejem ( z toho co píšeš tipuji že jsi byl u mne a bral jsi na zkousku to PC ) docela mne to zajímá.
pokud je to ta přední hlava ( stav se vememe stetoskop a dohledáme ) je revize celkem jednoduchá a je to na chvili, nejaká tesnení vík bych tu mel mít v zásobe kdy by to tve už neslo nasadit.

jinak je-li vydrřené olejové čerpadlo ( steny nebo ozub samotný ) nepomuže regulátor :( a pokdu to nekdo trošku přidřel a udela třeba jen sály je velká pravdepodobnost že čepradlo přidřené bude ( stejne tak používáním 0W a 5w oleju v techto starších motorech. Přeci jen ozuby tech čerpadel jsou opracována s určitou přesností a počítají s jistou hustotou oleje. Mel jsem tu vnejší i vnitřní ozub od firmy Cicrcuiworkx - nahrazovali jsem s ním seriové ozuby u nového čerpadla a i pouhým okem bylo videt jemnější opracování povrchových částí. S množstvím dodávaného oleje souvisí i tvar a počet zubu atd.. ( btw neslo o probe ale o 1.8 VVTI motor co přestavujeme na turbínu - celica 2002 ) - Džony muže poreferovat :D
Maxx Offline
#18 Vloženo : čtvrtek 7. července 2011 16:55:14 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj Idaho,

ne, ještě se neznáme. Wink Jinak, skoro určitě to nakonec bude v hydrech .. Pustil jsem se do demontáže, ale brzy jsem zjistil, že toho bude muset jít dolů více než jsem si myslel. Na netu jsem si k tomu navíc dohledal pár informací, které mi to potvrdili. Na to tu bohužel nemám vybavení, ale alespoň budu moct mechanika dobře nanavigovat. Wink

Fakt by bylo supr, kdyby se mi na auto mohl mrknout nějaký Probe odborník. Není tu někdo z okolí Kutné Hory?

Aktuálně to půjde do jednoho servisu v KH, ale tam zatím zkušenosti s Probesama nemají, tak snad to půjde hladce .. Unsure

Jinak sháním teď tyto díly:

- přední blinkry (bílé)
- úchytku autobaterie + matky
- zadní repra - nové + šroubky
- šroubek na přichycení pravého zadního světla
- šroubek a plastový "čuflík" na přichycení toho kusu plastového deklu na
vnitřní straně zadního kufru
- těsnění pod víko ventilu
- rozvodovou sadu
- hydroštely

Je to na Ford Probe II 2.5l 24V EU verzi. Pokud někdo máte, dejte vědět do SZ nebo na icq 362-696-352. Díkes .. Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
jubileus Offline
#19 Vloženo : neděle 10. července 2011 20:56:41 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Skusím něco přidat.
Mám sice P1 2,2i ale před léty jsem na podobné téma reagoval.
Známý z rodiny co ladí TOYOTY-mi říkal,že japonský motory jsou konstrukčne dělaný tak trochu nažhavený a toto cvakání -byť je podobný cvakání hydroštelů může taky způsobovat u motoru-co má něco za sebou taky mlácení ojnic----vlivem větších předstihů zapalování--kvůli většímu výkonu (když jsou motory nový--tak to samozřejmě nemá vůle a nemlátí to).
Dá se to samozřejmě ovlivňovat hustotou oleje,nebo tužší pružinou regulace tlaku v čerpadle ale taky na to mlácení ojnic má zásadní vliv nastavení předstihu----(pootočením rozdělovače).

V mém případě to dosti pomohlo.Jednak to mlácení se neozývá vždy ,když se motor odlehčí--jede na volno a nemusí táhnout.To vždycky zacvakalo,než šel motor do tahu nebo brzdil.

Ještě jsem teď kvůli poruše Hallova snímače vyměnil rozdělovač(nakonec to byl ale jen kontakt--ale rozdělovač mám jiný a podtlaková regulace předstihu je teď trochu u toho druhýho kusu jinde--a téměř to neklepe--pouze když je to hodně zahřátý a ve vysokých otáčkách --když musím někde rychle odstřelit.

Já myslím,že to jde ovlivnit(tedy předstih--správným načasováním změn předstihu v přechodu z nízkých do vysokých otáček(u P1 podtlakovým,uP2 je to asi odstředivý---a výchozím nastavením předstihu--t.j.pootočením a utažením k motoru.

U novýho nebo repasovanýho motoru je to jasný,protože to neklepe---ale u vyjetýho,který klepe se to dá postupně (předstih vychytat a najít vyhovující kompromis.
Hydroštely je kapitola sama pro sebe ale toto má na řachtání taky vliv.Osobně ODZKOUŠENO a je to mnohem lepší a nezdá se ,že by to jelo zvadle.
Ahoj z BRNA
Maxx Offline
#20 Vloženo : pondělí 11. července 2011 14:35:30 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj, tak to máš pravdu, já už jsem to psal hned v prvním postu, že ojnice je také jedna z možností, ale byl bych radši, kdyby tomu tak nebylo a osobně si myslím, že to budou ty hydra.

Ono se to ozývá zvrchu a ojnice by byla slyšet více odspodu. Ale třeba to nakonec bude jinak ..

Tento nebo příští týden to půjde do servisu, tak dám vědět, na co jsme přišli. Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.