logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
3 Stránky<123>
Mrkačky zůstaly viset nahoře!!!
jubileus Offline
#21 Vloženo : pátek 4. května 2012 9:11:40 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Jo a máš P1,takže otevírání světel neřídí žádný relé ale ty dojezdové kontakty v motorech světel.
Jestliže se motory točí lehce a po natočení motorkem po spuštění klíčku dojíždí někam.Tak už ti chybí vypátrat jak dodat do přepínačů chybějící šmrnc.Když konektor u světel oměříš voltmetrem s klíčkem-plus a minus jde tam trvale-a připojuje se tam zpouštěcí impulz.Jde to odzkoušet u konektoru motoru hned u pantu světla,když to rozpojíš a přiskřípneš si tam měřící vousy -vývody.Tak to musí zavírat a otvírat.Glare
jubileus Offline
#22 Vloženo : pátek 4. května 2012 9:35:17 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
A ještě bacha,když po pootočení motorem a zapnutí klíčku se světla nepohnou,--tak buďto nemají trvalé napájení--nejedou nikam,nebo jsou kartáčky hin,a nebo jdou ztuha---pozor na přepálení vinutí motoru-vypnout klíček.
Rozhodně relé za chladičem je na přepínání žárovek tlumená dálková.

Ten popis drátů v konektorech u světel jsem tu už psal--půjde vyhledat.Rozhodně jde každý světlo(motor odzkoušet nanečisto jen s baterkou ,--plus a minus je natvrdo do konektoru do motoru na polaritě nebude záležet asi motorům je jedno na kterou stranu pojedou a spouštěcím drátem (plus nebo minus-už si to nepamatuji)ale není to kritický,když se omylem šmrncne nepravým.Motor jde i vyšroubovat po odpojení kloubu zvedacího tykadla.Ale není to nutné,když budou točit.

Je to jako motor ke stěračům s dojezdovým kontaktem.Tak to je snad už vše na co jsem si vzpoměl.Cool
Morinsmoto Offline
#23 Vloženo : pátek 11. května 2012 15:17:12 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Pánové a může mi někdo vysvětlit kde to relé ovládání sklápění světel (dimmer ralay) je? Mám P1 USA 1991 a jak koukám do motoru na plánek a zase do motoru, nic tam okolo toho chladiče na pravé straně nevidím. Je možné že by bylo jinde? Dík Morinsmoto
P1 2,2L GL 1991
white power Offline
#24 Vloženo : pátek 11. května 2012 17:17:15 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
o víkendu se na ty relátka zkusím mrknout
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#25 Vloženo : pátek 11. května 2012 17:19:56 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
už je to v předešlých textech několikrát-----nevím jak u P2 ale u P1 jak máš vyklápění světel žádný relé nedělá ale je to v motorech světel---je to takový kulatý kontakt,který jede po dečtičce plošného spoje----a až dojede--tak je definována poloha OTEVRENO--ZAVRENO ---jasný??????----je to v MOTORECH

čauCool
Morinsmoto Offline
#26 Vloženo : pátek 11. května 2012 20:57:46 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Milý Jubileusi, samozřejmě děkuji za rady, ale proč teda v originálním návodu píšou: zkontrolujte pojistku, RELÉ, konektor, ... Když přepínáš dálkové a potkávací, tak tam relé klape, nejsem žádný elektrikář ale z toho všeho usuzuji, že je tam i to na vyklápění světel. Motor je jedna věc, ten sklápí nebo vyklápí, ale ovládání motoru je s největší pravděpodobností prostě jinde !!! Prosím o další názory a poznatky. Děkuji Morinsmoto PS: Proč asi přestaly fungovat obě světla zaráz?
P1 2,2L GL 1991
jubileus Offline
#27 Vloženo : neděle 13. května 2012 8:34:52 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Samozřejmě pokud jsi si jistý,že jsou motory funkční a přestaly fungovat oba zároveň tak s největší pravděpodobností --nejsou vůbec napájeny a počáteční impulz do motoru přichází
--nebo jsou napájeny a počáteční impulz nepřichází(třeba už nejde do přepínačů u volantu)-kabeláž??

V mém případě byl jeden motor zatuhlý(pouze se neroztoči)ale napájení v konektorech u světel bylo.

Žádný přepálený pojistky jsem neřešil.Rozhodně bych to místo různých polemik oměřil v konektoru u světla a potom hledal dál až podle toho co by tam chybělo.

V konektoru u světla musí být + a - trvale-pro napájení motoru a jeden kontakt,kterým se otevření nebo zavření světla spustí.Rozhodně to musí otevírat a zavírat --samo osobě jen s baterkou.Zapojení v autě bych řešil až bych si byl jist,že světla (motory) umí otevírat a zavírat.V autě bude z + 12V pouze pojistka,protože v P1 logiku otevírání a zavírání světel dělají skutečně jen vodivé dráhy v motorcích--osobně probádáno.Mám LX rok 89 a nebo se každý bavíme o jiným autě. Wink
jubileus Offline
#28 Vloženo : neděle 13. května 2012 8:54:05 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Dimmer relay -je nazývána ta kontaktová logika a dojezdový kontakt v motoru světla.To jsem tedy zvědav,kde to pánové najdete.Také jsem to na schématu našel ale je to vyobrazení kontaktů v motoru.Skutečně jsem to měl v rukách rozdělaný tak tomu budu věřit alespoň já.Cursing
Morinsmoto Offline
#29 Vloženo : pondělí 14. května 2012 19:25:52 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Tož chlapi ví někdo kde je to relé ....
P1 2,2L GL 1991
jubileus Offline
#30 Vloženo : úterý 15. května 2012 13:37:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Rád bych poradil ale vše jsem již několikrát sdělil.
DIMMER RELAY-česky stmívací relé---přepínání dálkové tlumené-- relé uvedeno na schématu u chladiče skutečně přepíná tlumená a dálková vlákna žárovky.Nic víc.

A dál--pohon světel je pouze přes pojistku -napájené motory a to ,že chtějí někam jet je vyprovokováno spínačem světel v autě a to ,že dojedou na konec je dáno dojezdovým kontaktem pod plastem v motoru.


Osobně bych rozpojil konektory u světel a ověřil bych jestli jsou funkční přivedením + a - do konektoru motoru a jedním dalším se motor musí dát do pohybu.Když ne --opravuji motor.A nebo ještě bez klíčku od spodu motoru pootočit kolečkem motorem aby se světlo pohnulo(někam) a po přivedení baterky do auta musí světlo dojet na konec.

Logika zavírání a otevírání světel (do konečných poloh) je v motorech.Samozřejmě,když budeme chtít světla nechat v poloze přivřené tak motorům můžeme během pohybu přerušit napájení a zůstanou tak přivřené.

A nebo jedno světlo rozpojit,druhé otevřít přepínačem v autě,pak připojit druhé světlo a pak při otevření nebo zavření se světla budou v otevírání a zavírání střídat a rožínat.Woot

jsem zvědav co nakonec najdete
1 user thanked jubileus for this useful post.
Morinsmoto Offline
#31 Vloženo : čtvrtek 5. července 2012 19:15:27 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Čau tak vše vyřešeno světla fungují ...

Omluva Jubilejusovi za nedůvěru ...

A mám ještě dotaz:
Zapnu výstražný trojúhelník, ale aby začal opravdu blikat musím zapnout pravý blinkr. Je to normální?

Děkuji za rady a odpovědi

Morinsmoto
P1 2,2L GL 1991
vaman Offline
#32 Vloženo : sobota 29. prosince 2012 16:23:08 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Tak mě nefunguje dobře sklápění světel na mém Probíku r.v. 93. Otočím vypinačem u volantu a světla vyjedou nahoru ale vzápětí hned zajedou dolu , potom hned vyjedou nahoru a tak by to jezdilo pořád , dokud bych to nevypnul . Pouze v případě že zapnu vypinač u řadící páky tam , co se zapíná vyhř. zadního skla , mlhovky atd. tak to drží vyklopený . Aspoň že tak , zatím budu jezdit tak jak to je , bylo by to hezký na srazu , jedno světlo se po chvilce opozdí takže to potom vypadá zajímavě . Na jaře se na to podívám a prohlídnu a zkontroluju vše , o čem se tady píše . vaman
DannyW Offline
#33 Vloženo : sobota 29. prosince 2012 18:41:03 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
pod volantem je taková černá krabička s nápisem RETRA, která to ovládá - asi budeš mít špatný kontakt. Mě občas nevyjedou a zůstanou svítit zaklopené a jak trochu hrábnu rukou do těch káblů nebo bouchnu po tom deklu pod volantem tak vyjedou. BigGrin - špatný kontakt

nevím jestli to otevřeš tady je vidět na rozbrené přístrojovce
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
vaman Offline
#34 Vloženo : neděle 30. prosince 2012 12:57:18 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
DannyW problém vyřešen ! Byla spálená pojistka 15 A v motorovém prostoru vedle baterie BigGrin . Tak mě napadlo , že by bylo zajímavý si k ní udělat vypinač a potom s ním občas přerušit obvod . Světla by potom na někoho mávaly jak Mexická vlna LOL
DannyW Offline
#35 Vloženo : neděle 30. prosince 2012 14:46:58 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
ThumpUp
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
jubileus Offline
#36 Vloženo : neděle 30. prosince 2012 15:01:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Je blbý--tedy u P1 a u2 to bude asi podobný,že voda teče skrze motorky z blatníků vpředu dolů.
Když jsou kluzná futra motorků vyběhána tak vlivem vůle teče voda skutečně vnitřkem motorků vyklápění světel.Když tam zamrzne tak je jasný , že se motor neroztočí a vlivem vyššího odběru proudu přepálí (v lepším případě pojistku)
Pokud to jde je dobré motorky v létě demontovat a prohlédnout(promazat),zkontrolovat uhlíky a kontaktovou dráhu(dimmer relay)-žádný relé ale kontakty co jedou po plošném spoji uvnitř motorku(podobný stěračovým dojezdovým kontaktům).
Jinak hrozí,že když to člověk nejméně čeká tak kousek ledu může vybagrovat kontakty motorku a pak to zůstane třeba zkratovaný--a když to bude mít trochu odpor tak se nepřepálí pojistka ale může to začít pěkně topit a hořet.Takže se v létě neflákat a "renovovat"Cool
Renni Offline
#37 Vloženo : čtvrtek 25. dubna 2013 20:26:51 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
čau,abych nezakládal new topic.. : mne pro změnu zůstalůa JEDNA(!) mrkačka dole a nejde už nahoru vůbec,ještě tak před týdnem jakoby trhaně horkotěžko se nakonec tak na 3tí-4tý pokus dootevřela,nazpátek se zaklapla rychle./takže na mechanický zadrhel to nevidím/levá mrkačka bez problemu funguje,můžete někdo poradit?
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Disease Offline
#38 Vloženo : čtvrtek 25. dubna 2013 21:05:39 (UTC)

Registrován: 05.03.2009 (UTC)
Příspěvků: 229
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 8x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Promazat.
Renni Offline
#39 Vloženo : čtvrtek 25. dubna 2013 21:39:26 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
kde jak co promazat ? a hlavně jak to mám otevřít?
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Disease Offline
#40 Vloženo : čtvrtek 25. dubna 2013 21:46:25 (UTC)

Registrován: 05.03.2009 (UTC)
Příspěvků: 229
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 8x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Měl jsem podobný problém. Jedno světlo začalo být líný a otevírat se trhaně a se zpožděním, až se neotevřelo vůbec. Normálně jsem rozsvítil, vzal za něj aby se otevřelo a celý mechanizmus pod světlem vystříkal WD40. Několikrát zavřel otevřel a bylo po problému.
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (5)
3 Stránky<123>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.