logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Chytne a chcípne 2.0 16V
Mário.mech Offline
#1 Vloženo : neděle 22. května 2011 20:53:41 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
Zdravým všechny, a mám na vás dotaz:
Vozidlo při nastratovaná mi vždy chytne a hned chcípne až když mu při startu trochu ťuknu na plyn tak pak chytne a běží normálně otáčky v poho tak 750 nekolísaj nic. předstih jsem seřídil dal nové svíčky kabely filtr komletní vyčištění celé škrtící klapky. Nesetkaly jste se stím někdo?

Jediné co jsem spozoroval při čištění volno běžného ventili je mírně odřená kompozice z válečku magnetu ale nevím jestli by to mohl být ten problém.

vozidlo nemám dlouho a připadá mi při plné akceleraci z malých otáček to tak 4500 ot/min leze podivně a pak se to chytne. Jakoby se to dusilo.

Spotřeba město 13L mimo 9.5L není to mnoho? a jezdím docela piánko.
Kolik máte vy?

díky všem za odpovědi zkušení probaři.
driveX Offline
#2 Vloženo : pondělí 23. května 2011 8:40:09 (UTC)

Registrován: 09.05.2008 (UTC)
Příspěvků: 108
Bydliště: Havířov

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Já měl taky dost vysokou spotřebu a měnil jsem kabely, svíčky, čistil palec, víčko rozdělovače, váhu, dal nový filtr a pořád nic moc a pak jsem vyměnil olej a hlavně palivový filtr, který tam snad byl ještě původní a auto ožilo jak hrom a spotřeba moná taky klesla, ale nemám to pořádně ověřené, protože jsem dával pro jistotku ještě novou lambdu asi tak po 3/4 projeté nádrže a když jsem tu nádrž teďkom počítal, tak mi vyšlo 10,8l a jezdím město. Před tím vším jsem míval ke 12l. Myslím ale, že předtím jsem musel jezdit mírněji abych měl těch 12 :-) Že bych jezdil na spotřebu se asi říct nedá, ale je fakt, že brzdím motorem narozdíl od ségry :-)
Venito Offline
#3 Vloženo : pondělí 23. května 2011 9:47:34 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
mno co ti poradit, tohleto delalo i pred tim nez ses pustil do rozebirani skrtici klapky?
Treba ti pomuze muj navod aspon v necem: http://www.mazdaclub.cz/...lnobeznych-otacek-10909

zmer si multimetrem, jestli ti pri uvolnenem plynu rozepina snimac vonobehu, je to cidlo na klapce, uvidis ho opira se o nej rotor na kterem je omotane lanko plynu. Zalaboroval bych pak jeste se snimacem polohy skrtici klapky-je hodne stavitelny.

No a k te spotrebe: tolik me skoro zere corvetta, prvni po cem bych sel je palivovy filtr a zmereni lambdasondy, vycisteni vahy vzduchu a kontrola odporu cidla teploty nasavaneho vzduchu (je pod vzduchovym filtrem v airboxu)

Ja jezdim dlouhodobe do 8L kombinovane, delsi trasy kolem 7L, auto je fakt usporne, az v zime to jde k 9l s tim ze jezdim ne zrovna ekonomicky usporne kratke trasy, takze 13L urcite neni normalni, mozna pri nakladacce u V6 :)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

DannyW Offline
#4 Vloženo : pondělí 23. května 2011 10:13:35 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Já s V6 jezdím 9,5-10 hlavně město, občas nějaký delší výjezd.

Jinak ohledně tvojeho návodu - kde najdu ten volnoběžný ventil na V6. V těch místech sem ho neviděl, tak nevímConfused
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
Mário.mech Offline
#5 Vloženo : pondělí 23. května 2011 10:40:28 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
Díky, a taky tam máte takovou díru do 4500 ot/min?
a nevíš kolik by měla mít tadle lamdasonda odpor?
Jinak to dělalo i před vyčištěním šktrící klapky a ten vypínač šktící klapky je dobrej.
Venito Offline
#6 Vloženo : pondělí 23. května 2011 14:18:37 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Danny: u V6 je uplne jinde, nekde na nej nekdo taky delal navod, musis pohledat, byloto podobne....

Mario: zadna dira nikde byt nema, auto linearne zrychluje, nejvic to pocitis od 4000ot.
Lambdasonda se nemeri odporem ale voltmetrem se spustenym motorem, musis mit provozni teplotu a voltmetr s velkym vnitrnim odporem, v nouzi i digitalni multimetr ale tam to bude jenom rychle poskakovat a prd poznas. jeden hrot das na minus, a druhy tusim na cerny nebo sedy drat lambdy -spendlikem se na nej napichni. Pri volnobehu by ti s periodou cca 2sekundy melo kolisat nahoru a dolu napeti v rozmezi 0-0,9V.
Jednoduzsi pro tebe bude ale lambdu uplne odpojit a skusit to bez ni, jednotka pojede v univerzalnim rezimu kdy normalne pojede.
Je docela mozne ze mas snimac polohy klapky vadny, otoc klickem aby svitily kontrolky a napichni se na jeho tusim prostredni drat, pri otaceni klapkou se proti kostre musi napeti menit 0-5V
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Mário.mech Offline
#7 Vloženo : pondělí 23. května 2011 18:26:32 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
(venito)ty jsi auto elektrikář? kde jsi se to naučil?
teď jsem zkusil jet s odpojenou lambdou a beze změny dokonce se nic nemění ani když odpojím váhu vzduchu. Ani kontrolka chcek engine nesvítí to je divné né začnu asi výměnou lambdy.. váha vzduchu se dá taky nák proměřit???
jinak výfuku jde takovej hodně štiplavej a smrdí je tam určitě cítit palivo.

DíkyRollEyes
Mário.mech Offline
#8 Vloženo : pondělí 23. května 2011 18:42:24 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
jinak lambdu jsem měřil pouze multimetrem a při volnoběhu černý drát 0,85V při 3000 ot za min 0,97 V ale to je asi k prdu co?
ten šedý je v záporu.
Venca Offline
#9 Vloženo : pondělí 23. května 2011 19:36:38 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: Mário.mech Jdi na citovaný příspěvek
(venito)ty jsi auto elektrikář? kde jsi se to naučil?
teď jsem zkusil jet s odpojenou lambdou a beze změny dokonce se nic nemění ani když odpojím váhu vzduchu. Ani kontrolka chcek engine nesvítí to je divné né začnu asi výměnou lambdy.. váha vzduchu se dá taky nák proměřit???
jinak výfuku jde takovej hodně štiplavej a smrdí je tam určitě cítit palivo.

DíkyRollEyes

Ahoj, pokud mas citit z vyfuku nespaleny palivo urcite bych promeril lamdu jak rika venito ale bylo by lepsi zajet na diagnostiku tam to uvidis uplne presne. Lamda ti muze taky pracovat jenom v urcitych otackach pak muze byt mrtva. Mel jsem s nima taky problem
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Mário.mech Offline
#10 Vloženo : pondělí 23. května 2011 20:10:11 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
a kde mi to napojej v mazdě? nebo to zvládne i nějaká uneverzální bosch? kam jezdíte vy?
Venca Offline
#11 Vloženo : pondělí 23. května 2011 20:23:44 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: Mário.mech Jdi na citovaný příspěvek
a kde mi to napojej v mazdě? nebo to zvládne i nějaká uneverzální bosch? kam jezdíte vy?

Radsi bych jel do mazdy tam je to jisty a stojito kolem 300,- aspon teda tady v plzni. A nebo bosch to umi taky. Nech si vytisknou graf nebo at ti to ukaze primo na obrazovce
FORD PROBE 2.5 V6 1993
jubileus Offline
#12 Vloženo : pondělí 23. května 2011 21:54:41 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Nevím ,nevím ale nechci kecat P1 2,2i 12V

Celý tento týden jsem sice řešil trošku jiný problém,---a to, že si občas nechce jet a nebo ,když to tady teď čtu--taky to smrdělo po nespáleným benzínu---nechci vás tady zdržovat --ale věřte --nevěřte--jsem člověk 46,co je sice stále kluk ale půl života spravuje televizní vysílače --a dobře a v životě by žádnej elektrikář toto bez toho aby to zkusil osobně --rozhodně nevěřil---
že auto jede ,jen když se mu chce a běžně za studena víc a---bylo to tím--věřte nevěřte KONTAKTEM- a to jsem nakoupil nový Hallovo čidlo --předělal do rozdělovače a za den to nejelo.Říkám si--to se nemohlo přece posrat--jedno jede 20let a druhý se podělá za chvili.Takže jsem tam zase dal to původní a trochu kontakty namasíroval(do vrtule a pomačkat to trochu štípačkama)a věřte -nevěřte
zase to normálně jede.Ještě,že mi ten modul vzali za 2000 zpátky.

Bylo to kontaktama cívky,která je přímo napíchnutá do Hallova čidla u P1 626 -III
.
Přechodový odpor ZA TA LÉTA A MONTÁŽNÍ POSTUP-vono se to tam dává pod úhlem a když ty kontakty nepruží a to nikdy nešponuje tak je to loterie ---to byla MOJE CELÁ závada---------
--pouze vakl v malých fastonech na cívku kolem rozdělovače.

Teď už je mi hej,a mám odskoušený vylučovací metodou,že to tak je---chci to totiž v autě vozit náhradní aby mě to už dalo navždy pokoj.Ještě něco dořeším abych vždy změřil měřákem to,co je třeba a aby mě to nepřekvapilo,a byl na všechny běžné varianty sychrován náhradními díly anebo věděl ,co je třeba prozkoumat a co tam naměřit. Takže bacha po 20 letech na přechodový odpory.Je divný,že se to tam uplatní--protože tama nemůžou téci žádné závratné proudy ale má to na to vliv.Kdybych nevyzkoušel--v životě bych nikomu toto neuvěřil.A to jsem do teď opravil vše co mi kdo přinesl--tedy slaboproudou elektroniku.(rozumě).Takže kontakty...--------Tomu bych nevěřil ale ROZTAŽNOST tam musí být 130 stupňů----a to není vůbec málo.Proto to za studena někdy jede a pak za tepla přestane.

Už moc kecám --čau
Venito Offline
#13 Vloženo : úterý 24. května 2011 7:59:19 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Mario: rekneme treba ze do toho delam:)
to je prave to, napeti na dratu lambdy musi kolisat, pri 3000ot cca 2x za vterinu, na to je multimetr naprd, ideal je rucni osciloskop nebo lambdatester. Ted me jeste napada jestli nemas v haji regulator tlaku paliva, udelej si T-spojku na jadicku co leze k sani od cerpadla, napoj barometr s rozsahem cca 5bar a mer. na volnobeh bys mel mit kolem 3bar, pri pridani plynu musi tlak stoupnout.
Dalsi veci muze byt zaneseny EGR ventil (recyrkulace vyfuku zpet do sani) ten ti muze svym spatnym dovrenim zpusobit prisavani falesneho vzduchu-doporuceni je jednoznacne trubku zaslepit...
napada me fakt hodne veci a kazda muze delat neco z toho, to je tezko se rozepisovat..
A smrad benzinu z vyfuku je dukazem ze je neco spatne, osobne ti vrele doporucuju vymenu katalizatoru nebo jeho vyhozeni pryc a nahrazeni trubkou, pokud je to original, je totalne ucpany a dusledkem je slaby vykon a rozezranost.

Tyto dvoulitry pokud si je vyslechtis aby byly v cajku a nebylo na nich poznat 16 let pouzivani sou hodne usporne, osobne bych ani nechtel denne jezdit do prace autem, ktere me bere vic jak tech 8L, proto me vyhovuje
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Mário.mech Offline
#14 Vloženo : úterý 24. května 2011 18:08:12 (UTC)

Registrován: 26.03.2011 (UTC)
Příspěvků: 21
Bydliště: Trutnov

Poděkoval(a): 2x
Venito:
Moc díky, EGR ten už mám zaslepenej.
Jen ještě jeden dotaz, u tohodle auta se kontrolka nerozsvítí když máš odpojené oxidační čidlo nebo váhu vzduchu?? nevíš?
Venito Offline
#15 Vloženo : úterý 24. května 2011 22:13:49 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
ja se s tim pri svych pokusech nesetkal, akorad vim ze kdyz cistis klapku narychlo treba sprejem a chces nastartovat se sundanym sanim tak to logicky nejede:) ale pokud mas vse pripojene a jenom odpojis konektor vahy, tak to jede v nouzaku, kontrolka se tusim rozne az po nejakem case
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

white power Offline
#16 Vloženo : středa 25. května 2011 5:31:29 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Mě když se uklepal drát od lamdasondy tak to trvalo asi deset minut než se rozsvítila kontrolka.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Guest
#17 Vloženo : pátek 24. června 2011 8:57:55 (UTC)

Message was deleted by Moderator.
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.