Tak jsem dělal v pracovní době výzkum PCV ventilů na Internetu a zjistil jsem dost zajímavých informací. Obecně schrnuto - mám dojem že ”tunning” automobilu na nejnižší úrovni - tuto úroveň můžeme třeba charakterizovat drobnými modifikacemi v ceně cca. do 4000 Kč za kus - prostě mám dojem že tento tunning je naprosto zbytečný. Děkuji taky Marauderovi, že mě svojím dotazem na EGR ventil přivedl k tomuto poznání.
Jednoduše vysvětlím proč:
1) moje modifikace s PCV ventilem. Jak víte, odpojil jsem hadičky ze dvou míst odvětrání a svedl je pod automobil. Říkal jsem si - skvělé - motor ”nedýchá” špinavý vzduch. Ale je to k ničemu - podtlakem nebo přetlakem v prostoru motoru můžu věci jenom uškodit. Totižto ty dvě místa odvětrání nejsou jen tak k ničemu. Dověděl jsem se, že při různých tlacích v sání dochází k tomu, že jedna (ne PCV) hadička může sloužit i jako sání čistého vzduchu dovnitř - proto tato hadička je těsně za filtrem vzduchu. On totižto systém s PCV ventilem nedělá jenom podtlak - jak jsem si mylně myslel.
2) EGR ventil - Podíval jsem se na některé www stránky a zjistil jsem, že pro správného tunera je EGR ventil ještě větším svinstvem jako PCV ventil který jsem popisoval. Jednoduše pracuje tak - že jeli blok motoru přehřátej (např. z velkého objemu dobré směsi vzduch + benzin), pak sám připouští do čisté směsi výfukové plyny - aby v dalších taktech nedocházelo k velkým teplotám.
3) Další modifikace na způsob vzduchový filtr K&N jsou za předpokladu přijetí předešlých tvrzení zcela zbytečné. Jednoduše přes K&N filtr projde super čistý vzduch - bude ho rovněž hodně, takže dojde k postupnému přehřátí motoru, pak se EGR ventil otevře a k našemu čistému vzduchu připustí výfukové plyny.
Takže jsem zjistil jednu věc o které asi všichni už dávno víte - minimálně odborníci jako Koudy, či Marauder. Tunning na našich autech je možný - ANO to nepopírám, ale v mnohem jiném rozsahu. Např. nové potrubí sání, lepší filtr, studený vzduch, pryč s EGR a PCV ventilama, lepší olejové a chladící čerpadla, větší radiator, chlazení taky oleje, přečipovat řídící jednotku, ostřejší vačky, kompletně nový výfukový potrubí atd.
Tohle jsou ale modifikace kompletně v jiném rozsahu - o jiných penězích a hlavně tyto modifikace už nejsou u vozidel ve standardním provozu asi po technické stránce přípustné.
Prosím, můžeme mít vedle standardního auta ještě jedno - vytuněné a modifikované - ale povozíme se v něm asi jenom na závodní trati.
Sám pro sebe jsem rád že jsem k tomuto poznání dospěl a že mých 100kW pod kapotou není zase tak málo.
Joki
Mazda 626