logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky<12
PCV ventil a tuning skrze něj
Marauder Offline
#21 Vloženo : čtvrtek 6. března 2003 12:40:42 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

Mám teď v práci kapku fofr takže se vyjádřím později - komplexně, ale je fakt jedna věc Camaro, Firebird a Corvette maj naprosto stejnej motor atd, ale pro zajištění rozdílu ve výkonu ve prospěch Corvette má Corvette větší sání, větší svody a výfukové potrubí a pozor nemá EGR ventil, který je naopak obsažen u Camara a Firebirda ...

Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Jarry Offline
#22 Vloženo : pátek 7. března 2003 1:09:22 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

K detonacím při prudké akceleraci nedochází, protože to hlídá čidlo klepání na základě kterého počítač popř. upraví /zmenší/ předstih zapálení směsi a to až o tolik, dokud klepání nezmizí. Takže tady problém nehrozí. Klepání lze slyšet jetliže začnou výrazně klapat ventily, ale to dělaj dneska jen motory bez počítačů. Takže pokud platí o EGR co jsme tady odshora popsali, není se třeba bát zničení teploty kvůli vysoké teplotě. Ventily obvykle vydrží hodně, daj se zničit jenom tím klepáním, nebo ”přeturbením” a NOSem. Pro přeplňované motory se používají duté ventily se sodíkem, který líp odvádí teplo a ventil se líp chladí.

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
matt Offline
#23 Vloženo : sobota 8. března 2003 20:11:35 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

>EGR slouží k snižování teploty hoření z důvodu snížení obsahu NOx ve výfukových plynech. EGR se zapíná jenom v rozmezí otáček 1200 - 2800, neboli při pomalé, plynulé akceleraci. Na webu píší, že při volnoběhu, prudké akceleraci, otáčkách nad 3000, při dekceleraci je EGR zavřený.

EGR se otevira vzdy, jeho pozice je rizena podle pozice klapky.....(aspon u probe) at na to slapnes jak chces.

>Tak vzniká tam vyšší teplota když je EGR zavřený, nebo ne ?????????????

samozrejme ze teplota ve valci (pri vykonu) je vyssi nez pri volnobehu (kdyz nema motor zadny vykon), EGR je od vyrobce nastaven tak, aby za zadnych okolnosti (v jakymkoliv pracovnim rezimu motoru) teplota neprekrocila urcitou hranici, kdy se zacina tvorit velke mnozstvi NOx, protoze katalyzator s NOx nic nezmuze(ten je tam kvuli COx). sezen si na internetu krivky exhalaci a uvidis....

>Ventily obvykle vydrží hodně, daj se zničit jenom tím klepáním, nebo ”přeturbením” a NOSem

nesouhlasim s tebou, ventily sice vydrzi hodne, ale ona ta teplota je tam hooodne vysoka. predstav si hranu ventilu, jak je slaboucka, a proudi okolo ni veskere spaliny. teplota spalin je bezne u neupravenych motoru 500-700 stupnu(zalezi na konstrukci). prave ta hrana je nejvic teplotne namahana a neni vubec ochlazovana stopkou ventilu. urcitou dobu vyssi teplotu ventil vydrzi, to jo, ale nedokazu odhadnout, jak dlouho, a o kolik ta teplota bez EGR vzroste. takze nemusi se stat nic, ale taky se toho muze stat hodne :-(
Jarry Offline
#24 Vloženo : neděle 9. března 2003 11:04:44 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

Jo máš pravdu, něco jsem si o tom přečetl. Jen mi není jasný, jak to měly udělaný starší výkonný motory, kdy se ještě EGR nepoužíval.Asi neměly ventily z lepšího materiálu nebo plněný sodíkem. proto si myslím, že EGR je tam hlavně kvůli NOx. Jestliže je EGR při prudké akceleraci zavřený, znamená to, že ventily tuto teplotu alespoň krátkodobě vydrží. Jarry

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
matt Offline
#25 Vloženo : neděle 9. března 2003 18:16:08 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

nevim jak to mely udelany starsi motory, ale ty mely pravdepodobne mensi kompresni pomer a jiny hodnoty, takze teplota ve valci byla omezena kvuli necemu jinymu.
jinak uz jsem videl vyzihany vyfuk. ventily u P1GT (u nijak upravovanyho motoru). a obecne motory v P1 jsou trvanlivejsi nez v P2, takze si nedovedu predstavit co takovy vypojeni EGR muze s P2 motorem udelat.
Jarry Offline
#26 Vloženo : pondělí 10. března 2003 16:20:18 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

No nech na hlavě, výkonný dřívě vyráběný motory mívaj běžně kompresi 9,5 ale i 10 až 11 !. Výfukový ventil se převážně chladí během kontaktu o ventilové sedlo a částečně odvodem tepla přes dřík. Podpálit ho lze pokud z nějakého důvodu nedosedá plnou plochou /zmenšení odběru tepla/. Důvodem je opotřebení sedla a tím jeho nesprávný tvar, nebo jeho zanesení usazeninami při nesprávném spalování.

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Marauder Offline
#27 Vloženo : pondělí 10. března 2003 16:52:08 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

no neříkejte mi, že když teda dám turbo do motoru který není na turbo uspůsoben že tam není vyžší teplota ? Řekl bych že daleko větší než u vyfiknutí EGR ... a P2 s turbem existujou a jejich majitelé ventily neměnili ...

Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Koudy Offline
#28 Vloženo : pondělí 10. března 2003 18:30:14 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Většina vejfuk. ventilů je navíc chlazená sodíkem...

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
matt Offline
#29 Vloženo : pondělí 10. března 2003 20:27:29 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

2 marauder> jasne mas pravdu, ale jaka je myslis zivotnost takovyho upravenyho motoru?
jakou ma myslis zivotnost 1.8T od VW kdyz z ni beres 400k (nebo vezmi jakejkoliv jinej neupravenej motor)?
2 koudy> jde o to ze nejnamahanejsi je slaba hrana ventilu, a ta je chlazena jak napsal JARRY o hlavu, stopka je od ni strasne daleko...ventily se sodikem jsou urcite lepsi nez bez nej, ale za to, za co se prodavaj to podle me nestoji.....
Jarry Offline
#30 Vloženo : úterý 11. března 2003 11:28:57 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

Jasně, když nějak dokážete vypojit egr, tak se nic zásadního s motorem neděje. Motor vydrží větší tepelnou i silovou zátěž během max. akcelerace, kdy je EGR zavřený, takže ostatní režimy vydrží taky. Na rally jsou egry vykuchaný také, zvětšené sání, větší vstřiky a komprese, předstih i otáčky a s ventily není problém.

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
matt Offline
#31 Vloženo : úterý 11. března 2003 21:23:27 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

jeste bych k tomu tvymu vyctu vymenenych casti pridal vyfuk. ventily :-)
jasne ze to motor chvili vydrzi, ale kazdy by si mel uvedomit, ze jeho motor neni novy, jako ty z rally a ma uz neco nabehano....
ja mam v aute motor skoro novy, a tak si k nemu neco malo dovolim, ale kdyz nekdo chce dostat 50kobyl navic z motoru ktery ma nabehano 200tis mil tak si o nem nebudu myslet nic hezkyho
Marauder Offline
#32 Vloženo : úterý 11. března 2003 21:58:03 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

asi takhle popisuju můj případ tak se neděste - Corvette má naprosto stejnej motor (LT1) jako Camaro, Corvette EGR nemá Camaro ano takže když ho vypojím nic se nemůže stát ...

Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
matt Offline
#33 Vloženo : úterý 11. března 2003 22:08:38 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

to oznaceni znamena konstrukcni typ. takze motor v corvette se od tvyho muze lisit ve spouste veci, ktery budou jen kvalitnejsi...tudiz drazsi (do drazsi corvetty).treba presneji vyrobena klika,jiny material lozisek, jiny pistni krouzky atd....ale tohle je uz jen domenka.
Marauder Offline
#34 Vloženo : úterý 11. března 2003 22:41:38 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

ne motor je nachlup stejnej LT1 je označení motoru kterej vychází z klasickýho 5,7l V8, ale má líp zpracovaný díly kovanou vačku atd ... jediný rozdíly, e Cam má menší svody a menší sání + nějaký ty drobnosti jako EGR atd ... což ve výsledku dělá - 60 koní ...

Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
matt Offline
#35 Vloženo : úterý 11. března 2003 22:45:30 (UTC)
Registrován: 21.03.2002 (UTC)
Příspěvků: 26

ok, hadat se s tebou nebudu, camaru opravdu nerozumim, a hledat se mi to nechce :-)
Marauder Offline
#36 Vloženo : úterý 11. března 2003 22:52:38 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

já se na tohle vceku podrobně informoval takže je to tak ...

Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
2 Stránky<12
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.