>EGR slouží k snižování teploty hoření z důvodu snížení obsahu NOx ve výfukových plynech. EGR se zapíná jenom v rozmezí otáček 1200 - 2800, neboli při pomalé, plynulé akceleraci. Na webu píší, že při volnoběhu, prudké akceleraci, otáčkách nad 3000, při dekceleraci je EGR zavřený.
EGR se otevira vzdy, jeho pozice je rizena podle pozice klapky.....(aspon u probe) at na to slapnes jak chces.
>Tak vzniká tam vyšší teplota když je EGR zavřený, nebo ne ?????????????
samozrejme ze teplota ve valci (pri vykonu) je vyssi nez pri volnobehu (kdyz nema motor zadny vykon), EGR je od vyrobce nastaven tak, aby za zadnych okolnosti (v jakymkoliv pracovnim rezimu motoru) teplota neprekrocila urcitou hranici, kdy se zacina tvorit velke mnozstvi NOx, protoze katalyzator s NOx nic nezmuze(ten je tam kvuli COx). sezen si na internetu krivky exhalaci a uvidis....
>Ventily obvykle vydrží hodně, daj se zničit jenom tím klepáním, nebo ”přeturbením” a NOSem
nesouhlasim s tebou, ventily sice vydrzi hodne, ale ona ta teplota je tam hooodne vysoka. predstav si hranu ventilu, jak je slaboucka, a proudi okolo ni veskere spaliny. teplota spalin je bezne u neupravenych motoru 500-700 stupnu(zalezi na konstrukci). prave ta hrana je nejvic teplotne namahana a neni vubec ochlazovana stopkou ventilu. urcitou dobu vyssi teplotu ventil vydrzi, to jo, ale nedokazu odhadnout, jak dlouho, a o kolik ta teplota bez EGR vzroste. takze nemusi se stat nic, ale taky se toho muze stat hodne :-(