Loni jsem měl příhodu s altíkem taky. P1 LX
Když napětí leze nahoru, je to špatný. Sám altík má regulátor.Žádný z přivedených drátů by se neměl v době "točení" altíku odpojit. Je divný, že se oba kusy chovají stejně špatně. Je třeba prověřit, jestli v jiným autě některý funguje. Evidentně to nereguluje na 14V.Možná některý z drátů je přerušený. Už jsem to zapojení tehdy popisoval,některý dráty u altíku P1 nejsou zapojeny. Visí okolo altíku dráty s konektorem,co nikam nevedou. Je to kvůli více typům,co zrovna použili za altíky. Ale jsou to vždy dráty pro buzení.
Chce to zkusit !TUTOVĚ" dobrý altík. V ničem jiným to být nemůže.
Bacha na provoz se zvýšeným napětím. Hrozí zničení všeho-žárovek,motorků,řídící jednotky,rádia.....
Mě to vydrželo cestu z vysočiny. Napětí asi 18 V. "Načly" se jen předních světel žárovky.
Napětí nesmí kolísat-vadný regulátor(v altíku). Stává se to v důsledku ojetých ložisek,když začnou mít vůli-tak to rozbije vnitřek altiku. Tam je všechno-diody,regulátor,propojení,ložiska. Díly se dají někdy sehnat a vyměnit doma ale kdo to nedělal, tak se to dá za 2000 zrepasovat. A máš jistotu, že je to otestovaný, se zárukou a 100 000 to vydrží.
Divil bych se, kdyby za tím bylo něco jinýho. Třeba provařený zesilovač bez pojistky...... Ale všechno je možný, kdyby neměl pojistku..... To by se asi žhavily i dráty k němu...
Možná je altík zkratovaný na výstupu šponami z ložisek, proto kouří ale, že by se tak chovaly dva kusy stejně-to asi ne.
Prověřil bych ten náhradní, jestli je skutečně OK.Nebo ho nechat někde vyzkoušet....
Víc fakt nevím. Možná prověřit spotřebiče, jestli někde nejdou dráty do zkratu ještě před pojistkami natvrdo- to by pěkně "topilo"
Jestli to vybilo baterku tak bývá něco s diodama v altíku.... Už jsem toho nakafral dost- ať se to povede rychle opravit