logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Kouří se z alternátoru
DannyW Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 22. září 2016 12:20:02 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Ahoj všichni, mám takovou závadu. Kouří se z altíku, při přidání plynu ručička na budíku leze nahoru.
Jak vytočím motor nad dva tisíce, tak se ručička dobíjení pohne až nad písmenko N. Atlíkem to není. Přehodil jsem jiný od bráchy a je to to samé.
Nesetkal se s tím někdo?

Proměřoval jsem i kabely (konektor s dvěma drátama) od altíku vůči kostře a nějaké hodnoty tam naskakovaly, ale vůbec nevím co měřím ani jaké hodnoty tam mají být. Kdyby někdo věděl co a jak správně a v jakém rozsahu na měřáku naměřit, byl bych vděčný. Baterku mám novou. Ta se mi do 12hod (jak sem přišel po odpolední) vytřískala na 4volty a pak stará, to samé, ale ta klesla až na 1,5V. jinak motor startuje a běží normálně. Nechápu kde může být zakopaný pes.

Šel jsem i po kabelech od altiku, rozdělal lištu co je na ventilvíku. Tam jsou kabely jednotlivě ale pak už pokračují v společném husím krku. (Ty dráty vypadají dobře, sice špinavé, ale žádné odhalené izolace atd.) Ten husí krk vede do pojistkovky. Pod air boxem se rozděluje na další svazek od, kterého jdou kabely k jednotlivým čidlům (egr.,ovládání podtlaku, teplotní čidlo, hall.čidlo) Takže fyzicky za lištou nejsou poškozené. Nevyblikával sem chyby, protože všechno ostatní funguje. Díky za odpovědi.
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
jubileus Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 22. září 2016 15:02:17 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Loni jsem měl příhodu s altíkem taky. P1 LX
Když napětí leze nahoru, je to špatný. Sám altík má regulátor.Žádný z přivedených drátů by se neměl v době "točení" altíku odpojit. Je divný, že se oba kusy chovají stejně špatně. Je třeba prověřit, jestli v jiným autě některý funguje. Evidentně to nereguluje na 14V.Možná některý z drátů je přerušený. Už jsem to zapojení tehdy popisoval,některý dráty u altíku P1 nejsou zapojeny. Visí okolo altíku dráty s konektorem,co nikam nevedou. Je to kvůli více typům,co zrovna použili za altíky. Ale jsou to vždy dráty pro buzení.
Chce to zkusit !TUTOVĚ" dobrý altík. V ničem jiným to být nemůže.
Bacha na provoz se zvýšeným napětím. Hrozí zničení všeho-žárovek,motorků,řídící jednotky,rádia.....
Mě to vydrželo cestu z vysočiny. Napětí asi 18 V. "Načly" se jen předních světel žárovky.

Napětí nesmí kolísat-vadný regulátor(v altíku). Stává se to v důsledku ojetých ložisek,když začnou mít vůli-tak to rozbije vnitřek altiku. Tam je všechno-diody,regulátor,propojení,ložiska. Díly se dají někdy sehnat a vyměnit doma ale kdo to nedělal, tak se to dá za 2000 zrepasovat. A máš jistotu, že je to otestovaný, se zárukou a 100 000 to vydrží.

Divil bych se, kdyby za tím bylo něco jinýho. Třeba provařený zesilovač bez pojistky...... Ale všechno je možný, kdyby neměl pojistku..... To by se asi žhavily i dráty k němu...

Možná je altík zkratovaný na výstupu šponami z ložisek, proto kouří ale, že by se tak chovaly dva kusy stejně-to asi ne.
Prověřil bych ten náhradní, jestli je skutečně OK.Nebo ho nechat někde vyzkoušet....
Víc fakt nevím. Možná prověřit spotřebiče, jestli někde nejdou dráty do zkratu ještě před pojistkami natvrdo- to by pěkně "topilo"

Jestli to vybilo baterku tak bývá něco s diodama v altíku.... Už jsem toho nakafral dost- ať se to povede rychle opravit Cool
white power Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 22. září 2016 15:57:26 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
jen takova technicka otazka když si zadělával novej altík měl si odpojenou baterku? už jsem viděl auto u kterýho se odhulila elektrika protže se na to jeden umělec vyprdnul a neodpojil jí
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
DannyW Offline
#4 Vloženo : čtvrtek 22. září 2016 17:44:32 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
No te mu altik byl na repasi pred dvěma roky. Sice v posledni době malinko kolísal ale nic zásadního. Ten druhy byl vymontova by z funkčního motoru,takze by mel byt OK. Jinak ted nevim jestli sem mel odpojenou baterku,ale v tu chvili mela 1,5Voltu,takze jako kdyby tam nebyla. Vim ze pak sem mel kabely od baterky odpojene kdyz sem to promeroval,ale nevim jestli i pri montáži.
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
DannyW Offline
#5 Vloženo : pondělí 3. října 2016 18:19:31 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Takže nejspíš vyřešeno. Ted uz všechno funguje altik dobíjí, reguluje, nehoří. A příčina byla asi tato:

Několik let zpátky jsem zjistil, že mi trochu ohořely kabely vzadu v kufru, které vedou od nádobky na ostřikovač nahoru. A to tak, ze se spekly izolace a to tak, zě se tim teplem pokroutil průduch v zadním blatníku. ... Tak jsem je rozpletl, zbytky shořelé izolace oškrábal, a každý zvlášť zaizoloval. Teď jsem ale zjistil, že zrovna na těch dvou, které z toho svazku odbočují k motorku ostřikovače, měly trochu odhalený drát. A jsou v místě mezi nádobkou a karoserii, takže se to asi dotýkalo. Po zaizolování byl náznak zlepšení v tom, že mi baterku po 10hodinách nevytřískalo do 1,5V jako předtim. po nastartování se z altíku nekouřilo, ale už přebíjel. Přišli jsme na to tak, že sme s taťkou koukali na el.schemata, co vsechno vede od altiku. A po zjištění, ze tam vede i výhřev okna - a v tu chvili, kdy zakouřil altik byl zapnutý, oproti předchozímu dni kdy sme jeli cca 200km bez problému - jsem zacal rozebírat panely v kufru. Jinak bych na to asi nepřišel. A Každopádně teď je všechno OK. Tak snad to nezakřiknu :)
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
jubileus Offline
#6 Vloženo : úterý 4. října 2016 8:18:16 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
NO VIDA, nakonec spotřebič "na tvrdo,"

to je vždy problém. Myslím, že v našich autech je motor vysouvání teleskopické antény napájen taky nějak"na tvrdo".To zase hořely dráty ve středovém tunelu, když motor nedojel do konce. Ale to bylo jiné téma. Schéma zapojení začne každého zajímat, až má problém. Bylo by dobré vědět o "rizikových" origo spotřebičích zapojených na přímo, nebo kde hrozí zkrat ještě před pojistkami. Potom by se hledání možných závad zjednodušilo.
To je ale teorie. Hlavně , že je to opravené. Cool
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.