0mlouvám se, že jsem tady převzal iniciativu ale taky mě ten ALTIK skřípnul.
Dnes jsem dojel v pohodě.
Napadlo mě trochu povolit řemen k altiku ale stejně ne moc, protože by seto moc dřelo-prokluzovalo.
Ješte mě napadlo hadicí na stáčení benzínu hubou trochu profouknout místo uhlíků- jestli tam není něco nastrouhaný, co dělá neplechu. Pak jsem ještě "ochmatal"kabeláž, co vede k tomu.
Zapojený jsou jen dva dráty-jeden pod matičku a druhý do konektoru. Ještě jsou tam dva volný(ale jsou to ze stejných drátů rozvětveny--asi měli víc druhů altíků a dali si víc možností konektorů -při výrobě. Před jízdou jsem nastartoval a měřil baterku-měla 18V.
Když jsem se strachem nastartoval a čekal, jak půjde napětí nahoru:zapnul jsem světla,větrák sahary a kupodivu napětí se drželo v polovině NORM.
Ještě jsem měl v záloze vyhřívání zadního okna.(ale to jsem nepoužil).
A tak jsem ani nedutal, dojel až do Brna. ZÁZRAKY se asi dějí, protože den před tím-to neslezlo ani se spotřebiči.
Dám nový altík- po 25 letech si ho zaslouží.(ložiska,izolace drátů dostávají teplem "kapky" a z vrakáče to bez repase není žádná pomoc.¨
Ceny nových jsou hrozný ale v MJ AUTO shopu v Brně okolo 5 tis.
Typ jsem opsal-origo:12V 70A F2 2518300 A2T 05892ZC (konektor:nahoře L,vlevo zub, dole S)
Mitchubishi Electric MFG-Cincinati USA.
Na MAZDU 626 III to v knížce JAK NA TO vypadá stejně a popisují tam, jak to repasovat krok po kroku. Za ta léta ale je potřeba všechno nový. Jestlimáte někdo tip, kde sehnat nový levněji- hodilo by se.
Ještě mám dotaz- jestli jde altik P1 2,2 po odmontování nějak vyndat z auta bez demontáží části motoru. Vypadalo to, že by to šlo okolo katu, když se sundá krycí plech. Ale kdo prosím ví, jestli to jde nějak ven. Toto už se týká i začátku vlákna. OMLOUVÁM se, že jsem sem tak vlezl ale na dovolené je každá rada dobrá. Tak už končím a dík za případné rady.