logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Alternátor
Pany Offline
#1 Vloženo : středa 14. srpna 2013 19:25:26 (UTC)

Registrován: 05.11.2012 (UTC)
Příspěvků: 110
Bydliště: Velké Meziříčí

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Čaute borci.. Mám pár otázek kolem alternátoru.. K čemu jsou na alternátoru na tom konektoru dva kabliky? jeden bych pochopil, protože už sem to viděl kolikrát, a co sem slyšel tak je to jakýsi buzení, nemám ponětí, tak se chci zeptat k čemu tam vlastně jsou dva.. Můj další dotaz je: Mám oddělanej alternátor, a když nastartuji, tak si rafička na přístrojovce toho budiku (podle ně kontrola dobíjení, nevím jináč co přesně ukazuje) stejně o něco stoupne.. Je přibližně na hranici mezi min a normal. Je to normální? Prosim vás, objasněte mi to někdo jak je to doopravdy aď trochu vim co mám v autě vůbec.. :-D
Ford Probe 2.0
white power Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 15. srpna 2013 6:03:45 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Pokud budeš mít připojenou baterku tak ta ručička bude vždycky něco ukazovat, je to voltmetr a je mu jedno jestli ukazuje napětí baterie nebo z altíku, maj to snad včechny americký auta místo kontrolky dobíjení, některý maj vyznačený políčko normal, jiný maj čísla.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
opečko Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 15. srpna 2013 16:28:15 (UTC)

Registrován: 22.10.2008 (UTC)
Příspěvků: 731
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 12x
Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
jo jo teď sem ho repasovl při volnoděhu na hranici při ot2500-4000 OK
mužou to být uhlíky až komplet KO nutno proměřit
Pany Offline
#4 Vloženo : neděle 18. srpna 2013 10:18:40 (UTC)

Registrován: 05.11.2012 (UTC)
Příspěvků: 110
Bydliště: Velké Meziříčí

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Jo, proměřil bych ho, ale na tohle nemám měřák abych věděl kolik amper jde z altiku... :-/ A neví teda někdo proč na tom alternatoru jsou dva ty slabý dráty? nebo k kam vedou?
Ford Probe 2.0
kefa Offline
#5 Vloženo : pátek 5. června 2015 23:17:28 (UTC)

Registrován: 18.08.2013 (UTC)
Příspěvků: 99
Bydliště: chomutov

ahoj nema nekdo nahodou alternator do p1 2.2GT turbo 1992 a za kolik by byl dekuji.......
Ford Probe 2.2GT turbo
vaman Offline
#6 Vloženo : sobota 6. června 2015 4:38:00 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Kefa ahoj a tady jsi to už zkoušel ? http://auto.bazos.cz/inz.../48429574/ford-probe.php
jubileus Offline
#7 Vloženo : pátek 31. července 2015 12:40:56 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Prosim rychle o pomoc!! Dik. P1 LX 2,2

Zitra me ceka navrat asi 100 km a mooc to dobiji baterku-merak na max -asi 17V.
Kdyz zapnu vse co jde, tak to trochu klesne.Koupil jsem merak-baterka ma v klidu 15,8 a po dojeti je pekne tepla a syci-trochu asi vari.
Kdyz jede auto na 5 pomalu se vsemi spotrebici tak se rafika dostane na pulku,jak ma byt.
Nevite prosim nekdo, proc to tak lita?(snad nejak dojedu ale neco je asi spatne-drzelo to driv porad v polovine meraku.)BaterkaVarta-rok a pul stara. Je mozny, ze je po ni-bez motoru svetla sviti malo.

Regulator nejak asi reguluje ale lita to moc' jde nejak stelovat a kde vubec je?????
Dik za reakce-na dovolene je kazda rada dobra.Crying
jubileus Offline
#8 Vloženo : pátek 31. července 2015 14:45:16 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak nejak si odpovim.
Regulator je v alternatoru.Spis se ptam'jak dlouho to snese baterie-jestli jste nekdo zazili.
Vyndavat altik-toje asi jako rodit kravu........
Asi me to nemine----az tedy dojedu.
Zkusim delat prestavky a vybijet baterku.
Jestli muzete nekdo poradit-tak dik Cool
jubileus Offline
#9 Vloženo : sobota 1. srpna 2015 18:50:23 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
0mlouvám se, že jsem tady převzal iniciativu ale taky mě ten ALTIK skřípnul.
Dnes jsem dojel v pohodě.
Napadlo mě trochu povolit řemen k altiku ale stejně ne moc, protože by seto moc dřelo-prokluzovalo.
Ješte mě napadlo hadicí na stáčení benzínu hubou trochu profouknout místo uhlíků- jestli tam není něco nastrouhaný, co dělá neplechu. Pak jsem ještě "ochmatal"kabeláž, co vede k tomu.
Zapojený jsou jen dva dráty-jeden pod matičku a druhý do konektoru. Ještě jsou tam dva volný(ale jsou to ze stejných drátů rozvětveny--asi měli víc druhů altíků a dali si víc možností konektorů -při výrobě. Před jízdou jsem nastartoval a měřil baterku-měla 18V.
Když jsem se strachem nastartoval a čekal, jak půjde napětí nahoru:zapnul jsem světla,větrák sahary a kupodivu napětí se drželo v polovině NORM.
Ještě jsem měl v záloze vyhřívání zadního okna.(ale to jsem nepoužil).
A tak jsem ani nedutal, dojel až do Brna. ZÁZRAKY se asi dějí, protože den před tím-to neslezlo ani se spotřebiči.

Dám nový altík- po 25 letech si ho zaslouží.(ložiska,izolace drátů dostávají teplem "kapky" a z vrakáče to bez repase není žádná pomoc.¨
Ceny nových jsou hrozný ale v MJ AUTO shopu v Brně okolo 5 tis.
Typ jsem opsal-origo:12V 70A F2 2518300 A2T 05892ZC (konektor:nahoře L,vlevo zub, dole S)
Mitchubishi Electric MFG-Cincinati USA.
Na MAZDU 626 III to v knížce JAK NA TO vypadá stejně a popisují tam, jak to repasovat krok po kroku. Za ta léta ale je potřeba všechno nový. Jestlimáte někdo tip, kde sehnat nový levněji- hodilo by se.
Ještě mám dotaz- jestli jde altik P1 2,2 po odmontování nějak vyndat z auta bez demontáží části motoru. Vypadalo to, že by to šlo okolo katu, když se sundá krycí plech. Ale kdo prosím ví, jestli to jde nějak ven. Toto už se týká i začátku vlákna. OMLOUVÁM se, že jsem sem tak vlezl ale na dovolené je každá rada dobrá. Tak už končím a dík za případné rady. Cool Cool
white power Offline
#10 Vloženo : sobota 1. srpna 2015 20:02:44 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Altík jsem s motorem v autě ještě nevyndával, nebyl důvod. Zítra zkusím na auto mrknout kudy by to šlo asi nejlíp ven, ale myslím že bez sundání výfuku a případně i poloosy to nepůjde. Altík je velkej jak kráva a místa je tam málo, bude to horší než vyndat ježka z klece.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#11 Vloženo : neděle 2. srpna 2015 9:23:22 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
No z toho mám právě strach:
že to na dvoře rozvrtám a pak s tím s napůl rozdělaným výfukem nepůjde přejet ani do dílny.
Asi nejjednodušší se mi jeví sundat "termoplechy" okolo katu a až budu mít nový altík doma, tak ho zkusit prostrčit za motor. A kdyby to nešlo, tak se dá pořád jezdit a něco dalšího vymyslet. Chápu, že pak doporučuješ- nejmenší zlo, co rozdělat je odmontovat poloosu ale to je na doma složitější.
Plechy z katalyzátoru sundám asi dnes a pořád mě láká to zkusit protáhnout ale nemám nový ani součástky na opravu a tak uvidím co nakonec dnes bude. S autem totiž pořád popojíždím (se světly a saharou to pořád funguje- měřák v půlce).

Jinak náhrada za origo F2 2518300 je HELLA-8EL7263590010 a stojí 5150,- (původně z9700,.)
tak ho chci koupit aby byl od elektriky klid. Je možný, že ten origo ještě nebyl nikdy opravován-říká se , že altik vydrží asi 120000 km- to by najeté kilometry odpovídaly.
Vrtá mi hlavou, jestli jsem stabilizátoru nepomohl zapínáním SAHARY-má odběr, ale nakonec asi díky jí mohu teď jezdit. Celkový proud v autě musí stabilizátor vydržet ale třeba léty už to nedal.
Ona ta auta už mají svůj věk a i když se o ně staráme, tak nás na cestě může potkat třeba díravé benzínové potrubí nebo co já vím, co léty chřadne až do poruchy(prostě , co ještě nebylo měněno). Starý auta byla dělána poctivěji ale na dnešních odejde třeba ALTÍK už po roce- ale to tu bylo už jiné téma.
Dík za rady a HODNĚ ŠŤASTNÝCH KILOMETRŮ a(některý ty předchozí moje bajky vymažte)
Cool
white power Offline
#12 Vloženo : neděle 2. srpna 2015 16:19:10 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Třeba ho tam prostrčíš, dneska jsem jen tak letmo na to kouknul a nějakej prostor tam je, jinak sundat výfukový koleno je otázka tak 20ti minut a získáš hodně prostoru. S poloosou je to malinko horší, spíš o hodně špinavější a vyteče ti olej z převodovky, ale doma to uděláš taky vpohodě.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
matoo Offline
#13 Vloženo : pondělí 28. září 2015 18:58:57 (UTC)

Registrován: 17.12.2014 (UTC)
Příspěvků: 6
Bydliště: SK

Poděkoval(a): 1x
ja som menil alternator na probe 2 2.0 s mazda motorom a poloos musela ist von :) v manualoch k MX6 a MAZDA 626 boli pekne obrazky ako to vybrali bez demontaze poloosi :D
PachezZ Offline
#14 Vloženo : pátek 2. října 2015 22:17:28 (UTC)

Registrován: 18.08.2007 (UTC)
Příspěvků: 760
Bydliště: České Velenice

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
no nevim jak u 2.0 ale u 2.5 nemusí ven nic... tak pochybuju že u 2.0 jo :)
Pokud je tam klima tak se teda musí odšroubovat a odehnout(bez odpojení) kompresor... ale jinak nic :)
jubileus Offline
#15 Vloženo : pondělí 5. října 2015 8:31:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
MUSEL ven NÁHON,
ještě, že jsem to dal do dílny. Protože jsem to potřeboval rychle opravený pro další dovolenou. A zrovna bylo vedro, že se nedalo ani pohnout, natož lézt pod auto jaksi zadem od motoru. Na vyheverovaným autě by to byla drbačka.
Navíc mnou nakoupený altík přestal po chvílí dobíjet a tak jsem stejně musel využít jakési repasi, která sice vše kromě obalu opravila ale byla 1/2 cena ale chtěl jsem po létech dát nový ale stejně mám repas. Ale bylo to do dvou dnů OK.Za vadný nový jsem dostal prachy zpět-ale je hrozný, že to člověk zjistí až po půl denní montáži, že to nějak nefunguje.
To jsou ty vratný zálohy, pak jsou údajně"nový"kusy jen obroušený nastříkaný s novejma ložiskama ... ty narychlo opravený starý zálohy- jinak to nechápu,když nový kusy jsou testovaný.

U mýho alternátoru zřejmě po nových rozvodech a řemenech-byly asi víc napnutý, nebo náhoda došlo v alternátoru ke zničení ložisek a pak se asi rozbil mechanicky regulátor a tak bylo v síti auta 18V.
A nebo to byla náhoda- řemeny byly běžně napnutý. Že prý altík vydrží 120 000 km.Mám v mílích. Tak to nějak vyšlo. Byl origo a doufám, že po repasi už to dožije s Probikem.

Jinak před nedávnou výměnou rozvodů přestaly klepat hydroštely (že bych je taky vyměnil) a stále klídek.
Nechápu, chod motoru je úplně tichý bez jakýhokoli řachtání a klepání. Olej 15W 40 z Lídlu-výměna každý rok.

Po jízdě z dovolené s 18 V s vadným altíkem se "načly" tlumený vlákna ve světlech. Po opravě altíku najednou jednou nesvítila tlumená světla- obě naráz. Napadly mě přežhavený žárovky,ale ne obě naráz, tak jsem začal od pojistek ale do relé se mi nechtělo. Tak jsem rozdělal světla. A odešly obě naráz-origo zatavený žárovky. Tak jsem dal nový lampy- už jsem je měl od dřív. Stejně jsem pořád nemohl léta přijít na to , proč "vadne" po chvíli svit tlumených světel,měnil relé... Tak jsem nakonec rád, že konečně svítí pořádně.

To jsem se zas rozepsal , a tak HODNĚ ŠŤASTNÝCH KILOMETRŮ v těch našich "dracích"Cool
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.