Tak jsem se konečně pustil do toho, o čem jsem dlouho jen mektal. Tzn. swap brzd na Probe, protože ty přední chudinky brzdí asi jako já hraju na cimbál a zadní systém ručky je tak nespolehlivý, že než ho řešit furt dokola, tak ho raději vyměním za úplně jiný.
FOTKY V POŘÁDNÝM ROZLIŠENÍ HÍR =
https://lishaack.rajce.idnes.cz/BBK_na_P2GT/ - při nahrávání sem na klub je totiž musím zmenšovat a pak vypadají děsivě..
SETUP nebo-li zvolené komponenty
Přední (origo 260mm) - 320mm z Mazdy 6 MPS
- pancéřové hadice HEL
- kotouče Rotinger T5, vrtané a drážkované
- desky TRW
Zadní (origo 260mm)- 280mm z Mazdy 6
- pancéřové hadice HEL
- kotouče Rotinger T5, vrtané a drážkované
- lanovody z Mazdy 626 GF
Všechny třmeny a držáky třmenů (pozor, musíte koupit komplet, bez držáků jsou samotné třmeny k ničemu) jsem koupil použité a zrepasoval je. Zde "nálezový stav"
předních:
a zadních:
Vše je na bázi "plug´n´play", takže stačí vyměnit držáky a třmeny a je to (úchyty na těhlicích mají stejnou rozteč i díru). Jediné, co je oser, jsou
lanovody ruční brzdy a
malý chyták u zadních třmenů. Začneme lanovody - ty originální na Probe nedosáhnou na mechanismus ruční brzdy na třmenech M6, protože mají ten mechanismus úplně jiný. Takže je potřeba dát lanovody z jiného auta, delší. Vybral jsem ty z Mazdy 626 GF, které jsou delší o cca 50mm a přitom mají stejný rozsah pohybu lanka.
U nich je potřeba udělat modifikaci:
1. Pod podlahou, kde je páka ruční brzdy se nachází spojka na obě lanka (k páce už pak vede jen jedno). Lanovody z 626GF mají koncovky většího průměru než Probe, tudíž je díra ve spojce menší, je tedy potřeba ji zvětšit.
Zde spojka:
Zde zvětšená díra = koncovka již sedí
2. Uchycení na kastli/nápravu je na lanovodech 626GF jiné než na Probe, navíc původní cesta lanovodů není možná, protože jsou lanovody delší, ale i tak starou cestou původních jít nemůžou, opět by nedosáhly. Takže je mám vyvedené v podstatě napřímo pod autem na ramena nápravy, kde jsou příhodně na obou stranách díry, do kterých jsem dal dlouhý šroub, na který jsem dal úchyty/objímky z původních lanovodů a přichytil je zde. Ve výsledku to ničemu nevadí, lanovody neplandají a fungují bezchybně. Šroub ještě zaříznu, zatím jsem ho nechal takhle, než bude jisté, že je to "na furt".
Zde levá strana:
Zde pravá strana:
Zde pohled zezadu:
To jsou tedy lanovody. A výše, jestli si pamatujete, jsem psal o chytáku u zadních třmenů. Ten je velmi prostý - Mazda 6 má úchyty na těhlici na držáky třmenů před osou náboje, kdežto na Probe jsou až za osou. Ano, modří již tuší - když tedy dáte třmeny na Probe, vyjde vám odvzdušňovák směrem dolů, kde je houby platnej. Proto jsem třmeny vyměnil - pravý mám vlevo a levý vpravo. Tím pádem je odvzdušňovák nahoře a vše je jak má být. Třmenům je to jedno a funguje to. No a to je je vše, přátelé - stačí odvzdušnit a můžete si užít ten pocit, kdy Probe konečně brzdí...
Zde porovnání:
A co to stálo? No, neměl jsem to dělat, ale spočítal jsem to...
M6 MPS přední třmeny + držáky = 5tis
M6 zadní třmeny + držáky = 1tis
Kotouče přední = 3tis sada
Kotouče zadní = 1.7tis sada
Desky přední = 1.1tis sada
Desky zadní = 0.7tis sada
Pancéřové hadičky HEL = 2.6tis sada 4ks
Lanovody = 0.7tis
Repasní sady, příslušenství, drobnosti = 1.5tis
+ jsem možná něco zapomněl, takže
cca 16-17tisZvládnul jsem to sám, je to celkem pohoda práce.
Za tyhle peníze jsem prostě spokojený, kromě funkčnosti to vypadá totiž skvěle
Posuďte sami rozdíl:
A na autě je to prostě krása:
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89