logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
No Probelem
tomasbird Offline
#1 Vloženo : středa 11. srpna 2021 8:18:27 (UTC)

Registrován: 10.07.2021 (UTC)
Příspěvků: 5

Poděkoval(a): 2x
Ahoj všem,

dovolte mi abych vám představil sebe a svůj nový projekt.



Tak to je on, mého srdce šampion. Jedná se o Ford Probe GT 24V 2.5L z roku 1997, najeto 314tis km. Pro fešáka jsem si musel dojet až kousek za Düsseldorf - plán byl dojet nočním Regiojetem tam (už nikdy víc), prohlídnout auto, na druhý den ho postavit na 5-ti denní dočasné značky a po vlastní ose ho dopravit zpátky do ČR. Tento hurá plán nakonec do puntíku vyšel. Zakoupeno od soukromého majitele, který si původně řekl o 1,100€, před cestou jsme se domluvili na 800€ a po osobní prohlídce jsme se dostali na krásných 600€ :).

Původně jsem myslel, že doma udělam evidenčnku, emise a zajdu to přihlásit a pak to začnu dávat do kupy, ale je to teď v takovém stavu, že by mě na STK nezměřili ani ty emise :). Tak to šoupnu do dílny a budu se v tom vrtat, přihlásím to, až bude auto v cajku. Snad to takto jde a chápu ten proces správně, je to první auto, které jsem z německa dovezl, kdyžtak mě opravte/zastavte.

Něco málo o mě - jsem ajťák s láskou pro motocykly a auta, potíž je ale v tom, že se v tom moc nevyznám. A když říkám moc, tak myslím vůbec :). Běžnou údržbu zvládnu, ale cokoliv víc je pro mě velká alchymie. Nicméně bych do toho rád proniknul, naučil se, pochopil... No a jak jinak na to, než s tím prostě začít a uvidím, jak to půjde, těch pár tisíc už jsem přeci jen vyhodil i za větší blbiny :)). Všechny moje znalosti plynou z nekonečné studnice internetu a přátelích na telefonu (táta, který se celý život hrabe v motorkách a strýc, který vlastní autoservis na moravě).

Nedostatky o kterých vím:

  • podvozek KO, pružiny nepruží, tlumiče netlumí
  • brzdy KO, kvílí, jsou ztuhlé, zrezlé
  • výfuk KO, na trubce před koncovkou díra jako prase (za těch 800km domů jsem málem ohluchnul), tu jsem chtěl nechat před cestou v servisu zalepit, ale tam objevili další neduhy a řekli, že to nemá smysl ani lepit
  • z toho co jsem viděl, tak to není katastrofálně shnilé. Něco málo bude potřeba vyvařit, zadní lemy mají povrchovou korozy, to snad zachráním.
  • permanentně svítí kontrolka o vodě do odstřikovačů, nehledě na její hladině Cursing


Plusy:

  • údajně dělané nové rozvody (řemen, vodní pumpa), nicméně žádný důkaz k tomu němec neměl
  • nová koncovka výfuku Remus
  • barva, zamiloval jsem se do té fialové na první pohled Love
  • motor, jede hezky a doufám, že mě s ním nečeká nic záludného
  • letní + zimní sada kol


Co mám v plánu nejdřív:

  • opravit výfukový systém
  • vyměnit olej + olejový filtr
  • vyměnit vzduchový filtr


Přikládám i další fotky z původního inzerátu:










white power Offline
#2 Vloženo : středa 11. srpna 2021 9:49:16 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ahoj, vítej mezi náma, stejně postiženýma ThumpUp
Až budeš dělat brzdy tak ty origo zahoď a dej rovnou brzdy z Mazdy 6, jsou větší a na dvojku pasujou bez úprav.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
1 user thanked white power for this useful post.
tomasbird Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 12. srpna 2021 13:24:15 (UTC)

Registrován: 10.07.2021 (UTC)
Příspěvků: 5

Poděkoval(a): 2x
Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Ahoj, vítej mezi náma, stejně postiženýma ThumpUp
Až budeš dělat brzdy tak ty origo zahoď a dej rovnou brzdy z Mazdy 6, jsou větší a na dvojku pasujou bez úprav.


Děkuji za tip, určitě tak udělám. Budou sedět i tlumiče z Mazdy 6? Chtěl bych tam dát KYB, ale ty jsou u nás dostupné jen na Mazdu např. - https://www.autokseft.cz...-334083-334083-nd610695

Překupnící na Ebayi tvrdí, že to kompatibilní je.
white power Offline
#4 Vloženo : čtvrtek 12. srpna 2021 14:31:25 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Tlumiče a jiný díly nevím, Probe 2 je na podvozku mazdy 626 GE takže pokud chceš mít jistotu tak se podívej po dílech na tuhle generaci mazdy nebo si porovnej čísla dílů jestli se shodujou.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
1 user thanked white power for this useful post.
lishaack Offline
#5 Vloženo : úterý 17. srpna 2021 15:21:38 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Zdarec!
Vítej mezi námi, něco málo k tomu co jsi psal:

- zkontroluj silentblok motoru na straně spolujezdce, bývá směrem k blatníků shnily, tak aby Ti nepadnul motor na silnici LOL

- brzdy komplet přední i zadní vyměň za brzdy z Mazdy 6 (GG/GY) ,maji průměr 280mm (sériové na Probe 260mm) návod na zadní, kde je potřeba udělat dvě úpravy aby to fungovalo, tady na fóru najdeš ode mě. Přední pasují bez úprav. JEN POZOR! Potřebuješ nejen třmeny ale taky držáky třmenů.

- tlumiče pasují z Mazdy 626 GE/Mx-6 GE nebo 323f BJ, z Mazdy 6 určitě nepasuji.

- olej, který nejen mému Probe nejvíce svědčí je Mobil 1 10w40, je opravdu ověřený, nicméně pokud motor jede dobře na olej, který tam teď je, tak ho tam můžeš lit.

- doporučím sundat svody abys shodil olejovou vanu a tu pořádně vyčistit, včetně sacího koše. Jestli tyhle motory na něco zajdou, bývá to často olej a bordel v něm.

- tlumiče a pružiny - záleží co chceš, chceš sériové nebo snížené?

- zkontroluj klobouky zadních tlumičů, ty bývají casto mrtvé..

Já jsem taky dotáhl před měsícem Z Říše a jedu nanovo RollEyes
Jinak chápeš to správně, při dovozu budes platit akorát dovozovku cca 3000kc (pokud nemáš coc list) + přepis 800kc a ekodan (ja tam mám eko 3000kc)
Kdyztak kdybys něco potřeboval, máme skupinu na fcb (Probeclub.cz) nebo mi můžeš napsat na messenger (Zbyněk Lichka) a já Tě, když budu vědět, navedu BigGrin

Původně odesláno: tomasbird Jdi na citovaný příspěvek
Ahoj všem,

dovolte mi abych vám představil sebe a svůj nový projekt.



Tak to je on, mého srdce šampion. Jedná se o Ford Probe GT 24V 2.5L z roku 1997, najeto 314tis km. Pro fešáka jsem si musel dojet až kousek za Düsseldorf - plán byl dojet nočním Regiojetem tam (už nikdy víc), prohlídnout auto, na druhý den ho postavit na 5-ti denní dočasné značky a po vlastní ose ho dopravit zpátky do ČR. Tento hurá plán nakonec do puntíku vyšel. Zakoupeno od soukromého majitele, který si původně řekl o 1,100€, před cestou jsme se domluvili na 800€ a po osobní prohlídce jsme se dostali na krásných 600€ :).

Původně jsem myslel, že doma udělam evidenčnku, emise a zajdu to přihlásit a pak to začnu dávat do kupy, ale je to teď v takovém stavu, že by mě na STK nezměřili ani ty emise :). Tak to šoupnu do dílny a budu se v tom vrtat, přihlásím to, až bude auto v cajku. Snad to takto jde a chápu ten proces správně, je to první auto, které jsem z německa dovezl, kdyžtak mě opravte/zastavte.

Něco málo o mě - jsem ajťák s láskou pro motocykly a auta, potíž je ale v tom, že se v tom moc nevyznám. A když říkám moc, tak myslím vůbec :). Běžnou údržbu zvládnu, ale cokoliv víc je pro mě velká alchymie. Nicméně bych do toho rád proniknul, naučil se, pochopil... No a jak jinak na to, než s tím prostě začít a uvidím, jak to půjde, těch pár tisíc už jsem přeci jen vyhodil i za větší blbiny :)). Všechny moje znalosti plynou z nekonečné studnice internetu a přátelích na telefonu (táta, který se celý život hrabe v motorkách a strýc, který vlastní autoservis na moravě).

Nedostatky o kterých vím:

  • podvozek KO, pružiny nepruží, tlumiče netlumí
  • brzdy KO, kvílí, jsou ztuhlé, zrezlé
  • výfuk KO, na trubce před koncovkou díra jako prase (za těch 800km domů jsem málem ohluchnul), tu jsem chtěl nechat před cestou v servisu zalepit, ale tam objevili další neduhy a řekli, že to nemá smysl ani lepit
  • z toho co jsem viděl, tak to není katastrofálně shnilé. Něco málo bude potřeba vyvařit, zadní lemy mají povrchovou korozy, to snad zachráním.
  • permanentně svítí kontrolka o vodě do odstřikovačů, nehledě na její hladině Cursing


Plusy:

  • údajně dělané nové rozvody (řemen, vodní pumpa), nicméně žádný důkaz k tomu němec neměl
  • nová koncovka výfuku Remus
  • barva, zamiloval jsem se do té fialové na první pohled Love
  • motor, jede hezky a doufám, že mě s ním nečeká nic záludného
  • letní + zimní sada kol


Co mám v plánu nejdřív:

  • opravit výfukový systém
  • vyměnit olej + olejový filtr
  • vyměnit vzduchový filtr


Přikládám i další fotky z původního inzerátu:










Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

lishaack Offline
#6 Vloženo : úterý 17. srpna 2021 15:23:29 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Až ted mi to ukázalo fotky, nad tímhle jsem taky váhal, znám ho z mobile.de LOL
Ale jedno fialové už mám (taky boysonberry Blue jako to Tvoje) tak jsem dojel pro černé BigGrin
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

tomasbird Offline
#7 Vloženo : sobota 25. září 2021 21:42:24 (UTC)

Registrován: 10.07.2021 (UTC)
Příspěvků: 5

Poděkoval(a): 2x
První etapa - výfukový systém, olejová vana.

Demontáž výfukového systému jsem začal zadním tlumičem, který jsem měl v plánu zachránit. Není origo, nýbrž aftermaket značky Remus. Až na přírubu vypadá zachovale. Za pomocí flexy jsem řízl kousek za přírubou na středním tlumiči. Ten jsem neplánoval zachránit, jelikož v něm byla díra o velikosti mexického dolaru a koupil jsem nový za pár stovek. Další chirurgický řez flexou následoval až u pružné spojky za katalyzátorem a polovina výfukového systému byla z auta pryč.



Od prvního prohlédnutí auta v Německu, jsem se domníval, že katalyzátor je špatný, tak jsem rovnou objednal nový od JMJ. Měl zajímavou cenovku (2000 CZK), tak jsem zvědavý v čem bude háček. Nicméně po demontáři a bližší inspekci jsem zjistil, ze moje původní domněnka byla špatná a katalyzátor je vpohodě, alespoň uvnitř. Špatný na něm byl jen ten tepelný šusplech nad nim. Takže mám origo kaťák v případě, že JMJ bude k prdu.



Dále jsem si dal za úkol vytáhnout zbytek svodů až k motoru. Ty jsem koupil nové, nerezové. Začal jsem sundáním plastové hlavy přívodu vzduchu, abych se dostal k přední lambda sonde a hlavě svodů. Tato operace trvala asi hodinu a půl, protože se tam nedá jak dostat... Všechno je malé, těsné, u sebe naprcané! Prostě to fakt vymyslel pan profesor Myiagi z japonské Mazdy. Následná demontáž zadní lambda sondy měla stejný průběh. Další krok dle manuálu je sundat EGR trubku na zadní hlavě svodů. Jenže nevidím ani hlavu, ani trubku, takže jsem prve myslel, že budu muset rozebrat celý traktor (rozuměj sání a všechen ten balast nahoře), ale nakonec se mi to podařilo vytáhnou celé zespodu (děkuji lishaackovi za tip). Stará EGR trubka potřebovala drobnou pomoc flexou, ale vše jsem nakonec dostal ven.



Paralelně s výfukem jsem se pustil do čištění olejové vany a sacího koše. Vypustil jsem starý olej, vyšrouboval všech 19 šroubů držících vanu k bloku a... skončil, protože se s tim nedalo hnout. 25 let starý silikon se změnil v lepidlo. Objednal jsem odstraňovač těsnení, pár dní počkal na pošťáka a pak v tandemu odstraňovač-špacthle-kladivo-odstraňovač-pajcr... do toho rýpal tak dlouho (cirka hoďku a půl, snažil jsem se být něžný, ať neudělám rýhý do bloku + čekačky na působení odstraňovače), až vana nakonec povolila. Uvnitř vypadala velice pěkně, žadný bordel, ani sajrajt starého oleje. Vyčistil jsem ji a vnější stranu frézoval, brousil, smirkloval... až jsem se na to vy*ral a dal to na opískování, jelikož celý proces trval asi 3 večery a stejně tam zbylo několik záhybů, které se bez pískovačky prostě nedají vyčistit. Nakonec jsem ji nastříkal žáruvzdornou barvou na výfuky VHT.



Sací koš je kapitola sama pro sebe. Prve jsem sháněl nové těsnění, ale marně, takže jsem objednal těsnící materiál a vystřihl si vlastní. No a abych se nenudil, tak jsem při jeho montáži zlomil šroub - chtěl jsem být důsledný a těch 10 Nm tam dát s moměnťákem, ale jelikož jsem ho držel v ruce prvně, tak to dopadlo, jak to dopadlo... Střihnul jsem si tedy i svoje první vyvrtávání, kterě se naštěstí zdařilo bez obtíží.



Chvíli jsem hledal na internetu těsnění olejové vany, abych nemusel použít silikon. Nějak se mi celá ta myšlěnka RTV silikonu nezdá. Ale u nás není dostupné a poštovné z USA nedává smysl. Takže jsem objednal silikon a čekal. Mezitím přemýšlím jak tam inteligentně nasadit vanu se silikonem, aniž bych ho všude nerozmatlal. Koupil jsem pár šroubů, uřízl jim hlavu a našrouboval na blok tak, aby mi vanu navedly až ji budu nasazovat. Fungovalo to skvělě a vana už je na autě. Olejový filtr jsem vyměnil, zde jediná obtíž byla, že starý nešel absolutně povolit a hodně jsem se potrápil s univerzálním klíčem na filtry, než zmetek povolil. Dal jsem nový olej (Mobil Super 2000 X1 10W-40) a zatím nic nechčije, tak snad to tak zůstane.



Nadešel čas montáže nových trubek. Nerezové svody jsem obmotal termopáskou a spodní paroží navíc i impregnoval sprejem na termopásky. Onen impregnační sprej je vpodstatě jen žáruvzdorná barva, na etiketě nebylo ani slovo o impregnaci na pásky, jak tvrdili na eshopu. Trubku s přírubou zadního tlumiče jsem očistil a společně se středním tlumičem nastříkal černou barvou na výfuky VHT. Montáž samotná byla opět složitá práce díky malému prostoru, ale hlavu svodů jsem zvládl relativně rychle a pak zjistil, že nová EGR trubka nejde namontovat, chybí pár milimetrů tak, aby šla nasadit pořádně. Napadlo mě ji rozříznout a navařit k ní kus ocelové hadice, ať je to poddajné, ale nenašel jsem nikde cenově přijatelnou hadici s dostatečně malý průměrem, která by byl navíc vhodná (tepelně) na výfuky, takže jsem se rozhodl pro jednodušší řešení a to bylo EGR zaslepit. Opět čekačka než někde splaším zátky, ale jakmile jsem je sehnal tak zbytek montáže už byl triviální. Vyměnil jsem všechny gumové držáky za nové a kde to šlo jsem aplikoval mazný kov.



Zapojil jsem zpátky baterku a zkusil nastartovat. Auto chytlo na poprvé a vypadá to, že vše funguje - žádná kontrolka motoru a zvuk je krásný, žádna divočina. Bylo to vlastně poprvé co jsem to slyšel bez díry ve výfuku (a teď je to nuda LOL ). První etapu mám tedy úspěšně za sebou a chystám se na přední nápravu - tlumiče, brzdy, poloosy, ramena... Snad to do zimy stihnu, ať to můžu jít ještě letos přihlásit.

Jinak nové neduhy co jsem objevil:
  • chčije těsnění pod víkem, koupil jsem v Mazdě origo nové (doporučení lishaacka), ale pustím se do toho "až pak", teď si na to netroufám
tomas.rejchrt@seznam.cz Offline
#8 Vloženo : pondělí 27. září 2021 18:03:15 (UTC)

Registrován: 11.09.2021 (UTC)
Příspěvků: 10
Bydliště: Čistěves

Poděkoval(a): 1x
Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Ahoj, vítej mezi náma, stejně postiženýma ThumpUp
Až budeš dělat brzdy tak ty origo zahoď a dej rovnou brzdy z Mazdy 6, jsou větší a na dvojku pasujou bez úprav.



ahoj, také se chystám na brzdy : opravdu z Mazdy 6 ( všechny motorizace mají stejné ? ) ?? nebo 626 ?

Děkuji za odpověď
Tom
lishaack Offline
#9 Vloženo : úterý 28. září 2021 12:17:48 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)

ahoj, také se chystám na brzdy : opravdu z Mazdy 6 ( všechny motorizace mají stejné ? ) ?? nebo 626 ?

Děkuji za odpověď
Tom[/quote]

Stačí pohledat zde na fóru a máš co potřebuješ třeba zde - > http://www.probeclub.cz/...st3575_BBK-na-P2GT.aspx

Pasují brzdy z:
Mazdy 6 GG / GY
Mazdy 6 GH
Mazdy 6 MPS

Brzdy z Mazdy 626 GE pasují také, ale jsou úplně stejně jako ty co na Probe jsou sériově, takže to nedává smysl.

Co se týče brzd z Mazdy 6 tak je vše tzv. PLUG'N'PLAY takže bez úprav co se předních brzd týče, u zadních už jsou potřeba úpravy kvůli lanovodům ruční brzdy, vše najdeš v odkazu BigGrin
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

1 user thanked lishaack for this useful post.
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.