Zdravím zase po čase.
Mám sice P1 ale obecně je logické, že je to spodní hadice k chladiči vody. Bývá tam i otočný ventil (od spodu)nebo na chladiči na boku nebo k motoru, prostě nízko u spodku chladiče. Ale ten kohout bývá většinou hodně zatuhlý a je lepší raději odšroubovat sponku nebo co tam je na hadici ( někdy jen ty , co se kleštěma zobáčky zmáčknou k sobě, tím zvětší tato objímka průměr a takto tu sponu posuneš dál od přívodu do chladiče).Někdy je hadice už nafouklá a jde to blbě. To bych raději sponu nějak dostal pryč a dodal pak novou páskovou plechovou - seženeš všude.
Jinak,jestli chceš proplachovat, tak není potřeba nijak "značkově" bláznit, když už původní vodu vypustíš, tak stačí jen hadici nastrčit a shora propláchneš chladič "odstátou" vodou nebo napršenou dešťovkou, prostě vodou , co nemá soli a sanétr aby se to neusadilo. Ono se to při proplachování za studena stejně neusadí a tak na vodě nezáleží.
Pokud ale chceš pořádně vypláchnout, tak si tu novou sponu už trochu přitáhni. Druhá varianta: Po naplnění čistou vodou nastartuješ a po chvíli přepne termostat a tak se to promotá celým motorem a máš to propláchnutý celý. Pak to zase vypustíš,dáš tam tu pravou chladící směs ( pří chybné ti to začne někde týct),protože to rozleptá gumy, skontroluješ, jestli to někde nekape a je to na zimu nachystaný.
A nebo hustoměrem změříš, kdy to mrzne a na pokusy se prozatím vyprdneš. Co funguje- to nedráždím. Na zimu jen altík a starter a samozřejmě baterka. Ta si "odejde" ale až se pořádně ochladí. Ale auta , jako C5 s HYDRACTIVE 5-olejové pérování si baterku vybíjejí ještě před nastartováním, když to člověk odemkne.Tak to vrní z baterie a bere to 30 A pro čerpadlo aby se naklonilo k nastoupení. NEUVERITELNE. Naštěstí mám už jen PROBE, co dělá - co má........ 1,3,5 a jedu .
Takže jsem se po čase zase trochu zviditelnil a zdravím PROBÁKY a ať si tady i poradíme, když někdo potřebuje a taky si trochu pokecáme.