Protože mi umřel rozdělovač, řešil sem co s tim.
chtěl sem jít ověřenou cestou GM HEI modulu ze států ale mechanik na to koukal a usoudil že škodovka taky poslouží... posloužila...
Tohle by mělo fungovat pro 1993-94 - pro novější bude asi potřeba projít konektory a zapojit to tam kde jsou odpovídající hodnoty/signály
Vycházeli sme z tohodle zapojení GM HEI modulu a externí cívky:
se škodováckým modulem
třeba tady
http://www.skoda-dily.cz...6-zapalovaci-modul.html
sme se dopracovali k tomuhle:
No a teď co je potřeba a jak na to
škodováckej modul - obsahuje i cívku i chladič, asi ideál.
1x svíčku resp. ten nacvakávací konec z ní
M4x40 šroub se zápustnou hlavou
zapalovací kabel mezi modul a rozdělovač
1000 ohm rezistor
nějaký ty kabely apod.
docela se hodí kus kabeláže ze škodovky/VW s konektorem k modulu, jinak to budete muset nějak bastlit.
V první řadě je třeba upravit víčko rozdělovače, bohužel to nemám vyfocený neb sem měl vybitej telefon :)
po sundání je v horním rohu vzadu kontakt k cívce - ten uštípnout a na tom místě provrtat pro M4 šroub tak aby se šroub dotýkal původního drátu - tedy těsně vedle, jiskra si cestu prej nějak najde i když dotyk nebude úplně dokonalej.
zevnitř prostčit M4 se zápustnou hlavou a na druhou stranu našroubovat špičku ze svíčky, popřípadě podložit matkama apod.
tim půjde do palce rozdělovače jiskra z externí cívky a ne z tý vestavěný
Někam namontovat samotnej modul - uzemnit samože - mám to na kusu ohlýho plechu za šroub od tlumiče. stejně tak se musí ozemnit pin GND na modulu
pak už jen kabeláž:
na větším konektoru rozdělovače odstřihnout kabel z pinu 6 - signál do modulu - a tenhle kabel vyvést na prostřední pin škodováckýho modulu
na menším pak odstřihnout piny 2 a 3 a na kabely z auta zapojit následovně:
na dvojku - prostřední pak přes 1000ohm rezistor připojit minus pól cívky v modulu - , ten není vyvedenej na konektor ale je pod krytkou hned nad ním - pravý šroub
rezistor je důležitej, pokud tohle nepřipojíte nepůjde signál do otáčkoměru, pokud to připojíte bez rezistoru - spálíte otáčkoměr
na trojku - při pohledu z předu auta ten zadní - je pak napájení modulu - zbývající volnej pin
poznatky - se sériovým sání tam není moc místa na zapalovací kabel - chce to co nejkratší lomenou fajfku
jak zapalovací, tak řídící kabely sem vedl pod sáním dozadu k tlumiči kde je chycenej modul s cívkou.
Nějaký další fotky můžu spáchat zítra, popřípadě to zformulovat nějak srozumitelnějš...
každopádně auto frčí, s nákladama nula nula prd jelikož se všechny použitý věci našly na dílně :)