logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
MX6 V6 2.5l 24V - Chcípání v otáčkách
Hanča Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 12. května 2016 9:39:01 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Ahoj všici, za boha nemůžu najít odpověď nikde, tak se obracím na vás. Koupila jsem MX6, u původního majitele stála cca 10 let, takže se projevují různorodé neduhy. Co mě ale pálí je, že začala dělat probémy ve vyšších otáčkách: vždycky do 3,5tis. ot. jede super, nad tuto hranici najednou z ničeho nic padnou otáčky, plyn bez odezvy a motor zůstane jako ve volnoběhu. Musím ho chcípnout a většinou tak na třetí pokus chytí a jede vesele dál. Na neutrál se dá vytáčet až do stropu a nic.
Má měněný všechny filtry, svíčky, kabely. Jediný, co je mi podezřelý je, že po odšroubování víka nádrže tak půl minuty syčí (nejsem si jistá, jestli podtlak, nebo přetlak), ale fakt dlouho, takže jsem zkoušela jet s nedošroubovaným víčkem - než se pustím do čištění hadiček u nádrže - ale problém trvá. Možná zkusím víko úplně oddělat.
Neměl někdo podobný problém? Může to být rozdělovač?



EDIT: Všimla jsem si, že jsem to měla zřejmě hodit spíš pod "Jiné značky" - omlouvám se a pokud půjde přesunout, tak díky!
Mazda MX6, 2.5 24V
white power Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 12. května 2016 18:20:37 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ahoj, výtej u nás i když bez Probe BigGrin přesunout to můžu, ale bude lepší nechat to tady, MX6 je bráška od Probe a když to přesunu tak to moc lidí nebude číst. Motory jsou stejný a myslím že řešení tvýho problému bude spoustu lidí zajímat i když se jedná o mazdu.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Hanča Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 12. května 2016 18:34:04 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Děkuju moc za přijetí do klubu :) Popravdě už chvilkama ztrácím naději a pomýšlím na prodej a to ji mám chvilku. Ale snažím se vydržet...
Jinak jsem dneska hodně moc pátrala a opravdu se mi jeví jako nejpravděpodobnějsí chyba ten rozdělovač. A při tom výzkumu mě to pořád vracelo na stránky pana Řepy z Olomouce, takže jsem se mu svěřila na servismazda@seznam.cz. Kdyby někdo věděl, jestli je ten email ještě aktuální, budu taky vděčná :)
Ještě jednou dík!!
Mazda MX6, 2.5 24V
vaman Offline
#4 Vloženo : čtvrtek 12. května 2016 19:53:52 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Hanča ahoj , vítej v Probe klubu jsi tu správně , tady je adresa do Olomouce na repas alternátoru , cena je 2 500- 3 500 kč podle použitých dílů někde jsem to tady už psal, je to Mazda servis AMH a.s. Michal Řepa , Jeremenkova 6 772 00 Olomouc http://www.amh.mazdadealer.cz/servis/ ale než tam budeš posílat rozdělovač tak jeď s povoleným víčkem nádrže možná je někde ucpaný odvzdušnění nádrže . Vaman
Hanča Offline
#5 Vloženo : čtvrtek 12. května 2016 20:36:19 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Původně odesláno: vaman Jdi na citovaný příspěvek
Hanča ahoj , vítej v Probe klubu jsi tu správně , tady je adresa do Olomouce na repas alternátoru , cena je 2 500- 3 500 kč podle použitých dílů někde jsem to tady už psal, je to Mazda servis AMH a.s. Michal Řepa , Jeremenkova 6 772 00 Olomouc http://www.amh.mazdadealer.cz/servis/ ale než tam budeš posílat rozdělovač tak jeď s povoleným víčkem nádrže možná je někde ucpaný odvzdušnění nádrže . Vaman


Děkuju moc :) Viděla jsem, že už jsi tu ten kontakt dával. Díky tomu jsem si spojila pana Řepu s jeho příspěvky na Mazda fóru. Problém je, že vsechny zmínky jsou léta starý, tak jsem nevěděla, jestli ještě provozuje.
Co se toho odvětrání nádrže týče, asi tam bude někde chybka, ale není to ta příčina. Zkoušela jsem jet s víčkem úplně odšroubovaným a nemělo to vliv.
Snad se pan Řepa ozve.
Ještě jednou dík, určitě napíšu co a jak bylo..
Mazda MX6, 2.5 24V
DannyW Offline
#6 Vloženo : pátek 13. května 2016 0:46:42 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Ahoj, jaký to máš prosím tě ročník? Resp. jestli máš OBD l tak by šlo vyblikat chyby jestli není v hájí nejaké čidlo nebo solenoid. Nevím jestli by mohl mít špatně se otevirajicí vris takovy vliv na motor jak píšeš. ... Jinak motor ma hladký chod? Nemá zvuk jak pětiválec anebo netrepe se vic nez je zdrávo? Narážím tim na to, ze me se jednou odpojil jeden jediný kablik a rozhodilo mi to celý motor, s projevy jak jsem se ptal. A taky sem menil svicky i kabely a solenoidy.
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
Hanča Offline
#7 Vloženo : pátek 13. května 2016 6:38:28 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Původně odesláno: DannyW Jdi na citovaný příspěvek
Ahoj, jaký to máš prosím tě ročník? Resp. jestli máš OBD l tak by šlo vyblikat chyby jestli není v hájí nejaké čidlo nebo solenoid. Nevím jestli by mohl mít špatně se otevirajicí vris takovy vliv na motor jak píšeš. ... Jinak motor ma hladký chod? Nemá zvuk jak pětiválec anebo netrepe se vic nez je zdrávo? Narážím tim na to, ze me se jednou odpojil jeden jediný kablik a rozhodilo mi to celý motor, s projevy jak jsem se ptal. A taky sem menil svicky i kabely a solenoidy.


Je to jeden z posledních ročníků - 1997. Nejsem teďko u auta, abych se mrkla, ale konektor je v motoru u pojistkový skříně a je to, tuším, 25 pin, ale fakt nevim. O VRISech jsem něco přečetla a nemyslím - všude se píše, že to na chod auta nemá vliv - spíš na spotřebu.
Motor jde hladce, do otáček jde od spoda ochotně a vibrace - no, ty asi moc neposoudím, neseděla jsem nikdy v jiné MX6, ale rozhodně se mi nezdá, že by bylo něco v nepořádku. Jinak jsem si včera všimla, že s ujetými kilometry se hranice otáček, kdy to chcípne, snižuje - včera po cca 30km už mi umřela ve 3tisících a zároveň, jak se to zhoršuje, klesají volnoběžný otáčky: včera, po dalším kolapsu na E50 v plným provozu, jsem ji nechala vychladnout cca 5 minut, nastartovala a brblalo to na 400 - 500 otáček na neutrál - bylo to strašidelný, ale domů jsem dojela. To abych běžela koupit multimetr a začala pomalu zkoušet měřit :D A to jsem si říkala, že bude stačit, že si umím vyměnit olej a filtry, teď ze mě bude ještě elektrikář a příště už si koupím plamen a začnu dělat plechy :D
Mazda MX6, 2.5 24V
white power Offline
#8 Vloženo : pátek 13. května 2016 6:46:43 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Já to říkám pořád že Probe (ve tvím případě mazda) udělaj z člověka automechanika, než sem si ho pořídil tak jsem zvládnul vyměnit olej a žárovku a dneska už mě na tom autě nic nepřekvapí a není na něm asi nic co bych neměl rozdělaný.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Hanča Offline
#9 Vloženo : pátek 13. května 2016 6:48:31 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Já to říkám pořád že Probe (ve tvím případě mazda) udělaj z člověka automechanika, než sem si ho pořídil tak jsem zvládnul vyměnit olej a žárovku a dneska už mě na tom autě nic nepřekvapí a není na něm asi nic co bych neměl rozdělaný.


Achjo, to mi neříkej :) Chtěla jsem moc pořídit nějákou starou Alfu, ale bála jsem se, že na to nebudu morálku a technickou zdatnost. Tak včera mi došlo, že jsem to možná měla udělat :D
Mazda MX6, 2.5 24V
Hanča Offline
#10 Vloženo : pátek 13. května 2016 11:35:44 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Tak mám update! Pan Řepa mi odepsal na můj výlev - což je novina číslo jedna pro všechny, co by měli problém - email servismazda@seznam.cz je aktivní. Novinka č. dva je, že už nepracuje v Mazda servis AMH a.s, ale je ochotný pomoct, když bude potřeba a za třetí, podle mého popisu se vyjádřil, že se podle jeho názoru jedná o nízký tlak paliva = zanešená nádrž, potažmo sítko pumpy. Takže dle rady pana Řepy nechám změřit tlak a uvidíme...
Mazda MX6, 2.5 24V
DannyW Offline
#11 Vloženo : pátek 13. května 2016 18:24:27 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
No teď jak píšeš ohledně té palivové pumpy - jestli to deset let stalo ... Ale to by ti podle mě kuckalo nebo se to dusilo a nechtělo do otáček pořad, kdyby to bylo ucpaný atd. Hlavně u nízkých otáček.Spis podle toho ze ti to umřelo a po par minutách vychladlo a pak to jelo, tak by to mohl byt spis rozdelovac. Mě to taky umřelo ze dne na den. Večer sem přijel a ráno už nenatocil. Ale tohle děla nez umře úplně. Přehřívá se v něm cívka a přestane fungovat. Je to špatně konstrukčně vyřešené. Není dostatečně chlazená. Ale je třeba jít na to postupně, jinak se to nezjistí :-/
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
Hanča Offline
#12 Vloženo : pátek 13. května 2016 19:43:16 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Původně odesláno: DannyW Jdi na citovaný příspěvek
No teď jak píšeš ohledně té palivové pumpy - jestli to deset let stalo ... Ale to by ti podle mě kuckalo nebo se to dusilo a nechtělo do otáček pořad, kdyby to bylo ucpaný atd. Hlavně u nízkých otáček.Spis podle toho ze ti to umřelo a po par minutách vychladlo a pak to jelo, tak by to mohl byt spis rozdelovac. Mě to taky umřelo ze dne na den. Večer sem přijel a ráno už nenatocil. Ale tohle děla nez umře úplně. Přehřívá se v něm cívka a přestane fungovat. Je to špatně konstrukčně vyřešené. Není dostatečně chlazená. Ale je třeba jít na to postupně, jinak se to nezjistí :-/



Uvidíme, nechám změřit tlak. Jako podle mě to s tou ucpanou pumpou i možný bude, jestli tam nějákej bordýlek lítá a pokaždé, když zastavím si sedne - nevim. No samozřejmě doufám, že to bude tím :) Každopádně jsem koza, protože je vcelku samozřejmý, že po tak dlouhé době by bylo fajn tu nádrž vyčistit už jenom preventivně, než potom řešit čerpadlo. Odpovídal by tomu i ten tlak v nádrži pokaždé, když se odšroubuje. Taky po nějáké době jízdy už začnou padat i volnoběžný otáčky docela děsivě.
Teda mám tu japonskou nádheru doma už půl roku a ještě jsem ji pořádně neprotáhla - už mě to fakt štve.
Mazda MX6, 2.5 24V
Hanča Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 26. května 2016 14:12:17 (UTC)

Registrován: 12.05.2016 (UTC)
Příspěvků: 9
Bydliště: Brno

Takže update: přeměřili jsme tlaky paliva, všechno je ok. Zhistilo se, že nehází jiskru, takže rozdělovač. Pokračuju v řízení s panem Řepou - snad pomůže. A pro všechny budoucí chudáky, co si nebudou jistí - pokud šestiválec KL chcípá v určitejch otáčkách a/nebo nedrží volnoběh, rozdělovač by asi mělo být to první, na co se podívat, ušetří to práci ... :/ Achjo!
Mazda MX6, 2.5 24V
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.