logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Nástřik spodku
Juraj Offline
#1 Vloženo : pátek 23. října 2015 23:46:29 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Ahoj, máte někdo zkušenosti s nástřikem spodku? Mám možnost mít auto na zvedáku, tak bych se do toho rád pustil. Postup, materiál, množství, a tak aby se to dalo za jeden den. :-) Díky
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Bladzej Offline
#2 Vloženo : sobota 24. října 2015 18:47:54 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Jestli to chceš mít za jeden den, tak se do toho radši ani nepouštěj.

postup: odstranit korozi; vybroušená místa přetřít dvakrát (lépe 2K) základovkou; dvakrát přetřít tlumexem plast plus; nakonec jsem to přestříkal ještě resistinem car

Odstranění koroze záleží na množství a i na místech. Někam se prostě blbě dostává rukou a nástrojem. Když se probrousíš krz tak vyvařit/vykitovat je samozřejmé...
Nátěry a nástřiky potřebují technologické přestávky mezi vrstvami...

Naštěstí jsem nemusel kitovat ani vařit, ale je to blbárna na delší dobu, aby to bylo pořádně.
Jo a bavim se komplet o spodku včetně podběhů a podvozku.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
white power Offline
#3 Vloženo : sobota 24. října 2015 19:02:17 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Nenapsal bych to líp. nejhorší je vybodnout se na odstranění začínající koroze a rovnou to přerazit tlumexem nebo jiným sajrajtem, sice to vypadá pěkně ale ta koroze pod tím žije líp než na vzduchu a pak takový místa opravovat je na zabití. Další věc na kterou není špatný zapomínat je vystříkání dutin voskem, oni prahy a jiný části auta kolikrát víc než z venku reznou zevnitř.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Juraj Offline
#4 Vloženo : neděle 25. října 2015 13:42:01 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Díky, za odpověď. Naštěstí mám auto skoro bez rzi, akorát menší dírky v podběhách a to se samozřejmě zavaří. Tak já to klidně rozložím do více dní. Kolik se cca spotřebuje základovky, tlumexu a resistinu na jedno auto? Ten tlumex dá se to stříkat nebo je to prostě štětkou? Použil si Resistin přelakovatekkný nebo nepřelakovatelný?
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
jubileus Offline
#5 Vloženo : pondělí 26. října 2015 15:41:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Je důležitý hlavně to mít vůbec něčím zaplácaný.
Pro tyto účely jsem si nádobu stříkací pistole dal asi na 75cm hadici aby se barva při stříkání nahoru nevylila. Tak se dá s takovouto pistoli stříkat nahoru-pod zvednutým autem.
Spodek auta stačí mít ometený od zaschlého bláta,šupiny barvy pokud možno odstranit-kde se to loupe. Menší případné díry, které jsou jinak neškodné stačí zatmelit-třeba Rapid tmelem(před tím plech natřít řídkou syntetikou(černá lesklá vypadá dobře)aby to dobře chytlo. Jak je to před nástřikem vyvařený nebo vytmelený-to je věc každého-co a za kolik chce.
Pak se dá v nouzi dát hadry přes kola aby se nezastříkaly disky nebo dát auto na špalky a kola oddělat.
Pak se dá pěkně spodek,nápravy ,prahy podběhy,blatníky vystříkat napřed velmi řídkou syntetickou barvou. Po zaschnutí opakovat už hustší stejnou černou lesklou. A už to vypadá jako nový a je to chráněný proti vlhku. A máš to za 250 Kč hotový. Stačí dvě plechovky.
A pak už je to na vodu neprodyšný, kdo chce třeba na prahy pružný další nátěry-kvůli odolnosti proti odlétávajícímu štěrku ....
Nebo můžeš do nekonečna nakupovat různý drahý serepetičky a stříkat to na spodek. Stejně po čase musíš někde opět přetřít.

Takto upravenou pistoli se dá snadno nanášet barva nahoru, štětcem natírat podlahu je za trest. Řídká barva pěkně všude navzlíná a syntetika se neloupe. Na ni se dá naplácat další ale mě vyhovuje pouze syntetika, protože při dalším nátěru to na sebe pěkně chytá a je to pořád stejná barva. Spodek auta vypadá nastříkaný excelentně a na technické vždycky boduje. A máš to hned hotový. Celá "věda", jestli díry zalepit nebo zavařit???? Někdy se dá i zalepit-v některých místech, kde vedou dráty,trubky atd.a demontáž pro vaření by byla složitá. Chvíli to taky vydrží. Jestli nejezdíš denně, tak to ošizený taky vydrží..Ale když to chceš jako nový, tak to zavařený jako nový stejně nebude, protože to bude rezivět dvakrát tak rychle i po natření. Takže prohlížet a natírat pořád dokola. Když jsem nějaký auto takhle nový po pěti letech nastříkal, tak to za pár měsíců pořád vypadalo dobře a syntetická řídká barva stále dobře držela.

RYCHLE, DOBŘE A LEVNĚ Cool takto to dělám a funguje to. černý P1 LX AHOJ
Bladzej Offline
#6 Vloženo : úterý 27. října 2015 18:56:49 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Juarj: co si pamatuju, tak jsem měl 5Kg plechovku tlumexu, ale ne celá padla. Myslím tak 3-3,5Kg při natírání štětcem, bez ředění. Potom plechovku resistinu car a na ředění pro sříkání pistolí technický benzin. Co se týče barvy, tak záleží jak moc velkou plochu budeš mít na holý kov. Já jsem třeba i pro sychr, přestože byly zdravý, přetřel nosníky a prahy (vše 2x). Obecně je lepší nanášet nátěr štětcem. Uděláš totiž silnější vrstu proti pistoli. Resistin jsem střikal, abych si nepoškodil dvě vrstvy tlumexu. Navíc pistolí se dostaneš proti štětci do více míst. Resistin a nebo tlumex nelze přelakovat barvou!

Co se tyče vaření, tak víš jak. Šahneš na něco plamenem, tim změníš strukturu kovu a pak začne o to rychleji hnít - neubráníš se ať děláš co děláš...
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
Juraj Offline
#7 Vloženo : středa 28. října 2015 2:06:06 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Bladzej: díky, já vubec nemel predstavu, kolik toho muze padnout. Na co si dát pozor při natírání-stříkání? Výfuk jsi měl dole. Nebo jsi jen věci jako manžety, výfuk a pod. překryl "novinama".?
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
white power Offline
#8 Vloženo : středa 28. října 2015 7:00:27 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Původně odesláno: Bladzej Jdi na citovaný příspěvek

Co se tyče vaření, tak víš jak. Šahneš na něco plamenem, tim změníš strukturu kovu a pak začne o to rychleji hnít - neubráníš se ať děláš co děláš...


Fuuuuuuuuj sváření plamenem na autě, to tak před 20ti lety. Když na sváření použiješ CO2 a svářený místa včas ošetříš vhodným nátěrem tak to reznout nebude. Tím včas myslím do několika hodin a ne jako někteří odbarníci co jsem potkal že si nechali vyvařit lemy na autě, zapatlali to základovkou a řekli si že to nalakujou až na jaře a do jara už nebylo co lakovat protože to vypadalo stejně jako před tím vyvařováním.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Bladzej Offline
#9 Vloženo : středa 28. října 2015 13:11:10 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
WP: plamen jsem napsal moc všeobecně, nicméně i u céóčka ti to bude reznout. Avšak ne ve stylu jak si napsal s jarem :) Dokonce i bodová svářečka má časem rezavý svary oproti plechu těsne vedle svaru. Ale to už jsme trochu mimo téma.

Jura: Výfuk jsem měl sundanej jen 3 díl a to z toho důvodu, že jsem ho měnil... Snad jen na co si dej pozor, tak abys neměl zbytečně oblemcaný silentbloky a jiný gumový součástky. Když ho omylem přetřeš, tak ještě za živa otři hadrem, ať ti ho to nenaleptá.

Žádný patlaní s mladou paní... Neni se čeho bát, nejsou to brzdy. Když si dáš záležet s kvalitou práce, poradíš si, tak výsledek tě potěší ;)
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
Juraj Offline
#10 Vloženo : neděle 15. listopadu 2015 23:29:52 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Tak spodek je hotov, podběhy dodělám až se zavaří. Jinak, když jsem zvedl auto, uvažoval jsem, jestli to vůbec dělat, úplně zdravý. Když už jsem měl ale koupený materiál....BigGrin

První den-cca 3-4hodinky práce ve dvou-ramena a zadní náprava obroušeno kartáčem na vrtačce nebo na flexe od povrchové rzi
spodek auta obroušená místa, kde byla taky jen povrchovka- nosníky
Obroušená místa natřena 2-3x základovkou.

Druhý den-4 hodiny v jednom člověku, kompletní očištění a pak dvakrát nátěr Tlumexem
tepelné štíty nastříkané 2-3x černou mat barvou+dopasování a silikon na místa kde kde se to dotýká-konečně nic nedrnčí
ramena a zadní náprava taky 3x černá mat barva ve spreji

Až to úplně zaschne, ještě to stříknu Resistinem, asi příští víkend.

Kvůli zjednodušení práce jsem si sundal koncovou část výfuku a zbytek si vyvěsil.

galerie: http://juraprobe.rajce.idnes.cz/nastrik_podvozku_14.-15.11.2015

Ještě jednou děkuji Bladzejovi za rady.
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.