logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Probe I. gen vadný termočidlo?
Soego Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 9. července 2015 19:13:45 (UTC)

Registrován: 07.04.2015 (UTC)
Příspěvků: 20
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 6x
Zdravím pánové,
měl jsem probíka na GO motoru (vačka, ventily, gufera, hydroštely, rozvody atd atd) a měli jsme problém s čidlem na snímání teploty motoru. Sahara se spustila při studeném motoru ale při horkém už ne. Vyměnili jsme čidlo a fungovalo to v pohodě, teď jsem přijel ze servisu domu, povenčim psa a chci zajet do myčky a cestou koukám, že teplota je nad R v nápisu NORM, tak sem zastavil, otevřel kopotu a nechal sem to běžet, teplota šla nahoru, ale sahara pořád nic. Netuší někdo, v čem je zakopaný pes?
Soego Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 9. července 2015 21:27:33 (UTC)

Registrován: 07.04.2015 (UTC)
Příspěvků: 20
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 6x
Předpokládám, že je to ta věc s červeným kolečkem.
white power Offline
#3 Vloženo : pátek 10. července 2015 19:20:49 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Předpokládáš správně :) a pokud si dobře pamatuju tak když z něj odpojíš konektor a máš nastartováno nebo zaplej klíček tak by se měl rozeběhnout ventilátor.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Soego Offline
#4 Vloženo : pátek 10. července 2015 19:32:54 (UTC)

Registrován: 07.04.2015 (UTC)
Příspěvků: 20
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 6x
Přesně to to dělá :) Vyměnili jsme čidlo za nové a dělá to pořád to samé, takže teď to mam do pondělka perma na sahaře, než zkusíme další čidlo. Relé jsme zkoušeli a to je v pořádku.
jubileus Offline
#5 Vloženo : pondělí 13. července 2015 10:10:19 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Vypadá to, že je to podobný jako olejové čidlo. To, když nemá tlak-je zkratované, vede a tak svítí kontrolka.(jako u Mazdy-mám upraveno)
Čidlo větráku-když je horké, tak vede a má sepnout přes relé větrák.
Funguje ti to nějak opačně, protože ten kontakt, co jde z tepl. čidla do relé-aby spínalo větrák, musí po přikostření(to se děje po zahřátí čidla) spustit přes relé větrák.
Možná máš jen přerušený drát od čidla přes spínačku do relé. Ale konkretně jsem ještě neřešil.

Nabízí se pro letní měsíce vyrobit si protažení drátu od čidla a toho drátu od konektoru a spínat si manuálně nuceně větrák. Než to složitě hledat v elektrice v kabině.
Někdy, když to stojí v koloně by se to hodilo motoru trochu ulehčit , když to venku peče a kolona stojí. Automat neví všechno.

Prostě další vychytávka, něco jako přepínatelný nezajíždění stěračů v zimě pod kapotu.
Ohmetrem bych změřil,nebo vytvořit uzavřený obvod se skoušečkou a po zahřátí musí být na čidle změna.

Tato změna musí v tom drátu k čidlu spustit nebo vypnout větrák. Jinak je špatný drát(nebo vede jinam) nebo relé.Cool
jubileus Offline
#6 Vloženo : pondělí 13. července 2015 10:17:23 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Ještě mě napadá.
Na obrázku je vidět čokoláda na spojení. Říkáš po GO.
Jestli jste jen neprohodili nějaké vodiče, který jsou v tom místě možné.
Nebo jestli to nejde k relé připojit jinam. Vypadá to, jakoby relé fachčilo opačně.
Prostě jestli se to nějak při skládání nepopletlo.Cool
jubileus Offline
#7 Vloženo : pondělí 13. července 2015 10:51:00 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Vypadá to tedy , že to po složení normálně fungovalo.
Čidlo asi v klidu je průchozí.
Byl by kurva pech, kdyby se drát od něj někde po cestě k relé prodřel na kostru a tak by si relé myslelo, že ještě ne.

Anebo můžou být i vadný ohořelý kontakty na relé. Přece jenom-má to odběr a chce to kvalitní kontakt.
Fakt už mě nic nenapadá. Předpokládám, že motor je po GO a cesta vody je stejná, jako origo. Termostat,průchozí chladič a další věcičky. Někdy to bývá nakonec překvapivý, co za tím stálo.
Jedna věc je měření teploty a druhá, co spíná větrák. Je toto plně funkční. Může jen blbě ukazovat vysokou teplotu vody. Když v létě normálně jedu-plynule tak mnohdy ani nesepne. Ale jak přijde chvíli stání na křižovatce, tak to asi na minutu spustí. U P1 mě kdysi vypeklo měření tlaku oleje(odporový-výchylkový) , tak tam mám čidlo z Mazdy a žádný adrenalin se nekoná. Lítalo jako otáčkoměr.

Nezbývá ti, než to postupně rozchodit. Oměřit čidlo, jestli je změna při teplotě a relé odzkoušet přikostřením toho drátu od čidla k relé.
white power Offline
#8 Vloženo : pondělí 13. července 2015 19:29:52 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Zkus to čidlo změřit zkoušečkou, u studenýho motoru by si na něm měl naměřit mínus a u ohřátýho by mělo bejt bez proudu. Je dost možný že si koupil čidlo s opačnou funkcí tím myslím že u studenýho motoru na něm nic nenaměříš a u ohřátýho na něm bude mínus.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Soego Offline
#9 Vloženo : čtvrtek 16. července 2015 17:15:49 (UTC)

Registrován: 07.04.2015 (UTC)
Příspěvků: 20
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 6x
Zítra s tím jedu k mechanikovi, co dělá Fordy celý svůj život, tak uvidíme co vymyslí. Každopadně mám +- takové : , jen s jinou hlavičkou (konektorem či jak se tomu říká :D)
white power Offline
#10 Vloženo : pátek 17. července 2015 6:05:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Tak to bude přesně jak jsem psal výše, tohle čidlo bude mít přesně opačnou funkci než originál Probe. Jestli chceš aby ti fungovalo chlazení tak za to čidlo budeš muset dát relátko který po sepnutí čidla rozpojí obvod a budeš mít po problému. Nebo sehnat origo čidlo, ale myslím že nový bude problém.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#11 Vloženo : pátek 17. července 2015 11:10:01 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Rozhodně se nevyhnete tomu, to prakticky vyzkoušet na autě, kdy se to sepne nebo rozepne-při jaké teplotě a tak dál.
Jestli víš parametry toho čidla-hlavně teplotu, kdy spíná(nebo rozpíná). Asi ne- tak to zjistíte, jestli to při zahřátí udělá změnu. Buďto připojenou zkoušečkou-jeden konec na +baterie a druhý na kontakt čidla(nějak to tam přiděláš aby to mohlo být propojený za chodu zkoušky. Nastartuješ a čekáš. Jestli je čidlo origo, tak jak se zahřeje motor tak zhasne, když je čidlo opačný, tak po zahřátí se rozsvítí zkoušečka a potřebuješ opačný relé. Ale některý relé umožňují i zapojení opačné. Takže to chce jen vyzkoušet. Už se tu v popisu řešení opakujeme a chce to prakticky na autě vyzkoušet. Ty sám se do toho asi pustit nechceš... ale tady se nedá nic pokazit. Stačí ti jen 12V žárovka v objímce s drátama nebo OHMETR, který prozradí, kdy se změní stav čidla. Ten propojit na kostru a na vývod čidla. Pak otestovat relé, jestli vypíná po přikostření drátu(na kostru-plechy), co vede k čidlu a je to jasný.

Jen vidím O kroužek na čidle. Na takový montáže pozor, protože celý moment dotažení drží pouze zmáčknutý gumový O kroužek, který když praskne tak je čidlo prakticky volné neutažené. Takové montáže s O kroužky vyžadují precizní "protějšky" a rozhodně, když to dáváte jinam, kde nejsou je nutné těsnit to něčím, co jde utáhnout "na krev". Použijte jiný nepružný těsnění. Podobně těsněný bývají pračkový ventily, kde je krátký volný závit a těsní to pouze O kroužek, který se nedá pořádně utáhnout. Když to někdo takhle přece jen nechá, tak se po pár otevíraní a zavírání kohoutu skrze povolovací knoflík pohne celý tělo kohoutu, který drží jen zmáčknutý gumový O kroužek.
JE TO ČASOVANÁ BOMBA KAŽDÝHO BYTU a když už to někdo chce namontovat, tak tam do závitu narvěte alespoň trochu koudele nebo papír pásku s Alkaprenem aby se to prostě jednoduše nemohlo povolit.
Protože závity u těchto kohoutů jsou krátký a nekónický-tak se samy k sobě neutahují. Prostě guma to nejistí spolehliě!!!! ani tadyDrool Omlovám se, že to píši polopatě alespoň je to jasný hned.Cool

Když už jsme u toho a teď větrák sleduji-když spustí, tak jen na asi půl minuty a vypne se.. a tak po chvíli zas.
Jako by hned dosáhl teploty anebo má jet jenom takhle krátko??? Teplota je ale OK. Co ty na to WHITE...Confused Cool

Hodně šťastných letních kilometrů a ať to neuvaříme.
white power Offline
#12 Vloženo : pátek 17. července 2015 12:08:28 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Myslím že spuštění ventilátoru na 30sec. je v pořádku ta vrtule za tu dobu přes chladič protáhne tolik vzduchu že to v pohodě schladí a pak když se voda zase ohřeje tak se spustí znova. Pokud máš 2 ventilátory tak ten menší má čidlo dole na chladiči a pokud by to hlavní ventilátor nestíhal (teplota na výstupu z chladiče byla moc velká) tak se spustí ještě druhej.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#13 Vloženo : pátek 17. července 2015 13:16:32 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Mám jen jeden, když začne, je to hukot, teplotu to udrží, je vidět na měřáku, že to trochu "chodí", asi to tak teda patří.

Asi trochu dostávají tepelně motory zabrat, když člověk ve vedru dojede bez větráku a nechá auto na slunku. Za chvíli po nastartování chce motor okamžitě větrákem chladit vodu, protože se teplo po zastavení rozlezlo motorem a je to "žhavý". Ale pro baterku pořád lepší, než aby to po dojetí a odchodu od auta ještě samo vybilo baterku větrákem. V létě je teplota motoru brutální-a tak se neodzkoušené auto při dlouhé cestě na JIH může vařit co by dub. Pro tyto případy by asi udělátko s vypínačem-do kabiny přišlo vhod. Vylepšit to relátkem aby to nebralo při startování. Nebo rukou pod kapotou odpojit drát od čidla ale(aby se nezamotal do větráku-a chladit furt).

Dík za odpověď. Glare
white power Offline
#14 Vloženo : neděle 19. července 2015 14:08:34 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Jestli máš v autě klimu tak nic dodělávat nemusíš, stačí jí zapnout a ventilátor se roztočí sám, ani nemusí být klima funkční ta vrtule je napojená na vypínač. A pokud by si chtěl zlepšit u LX chlazení tak si sežeň chladič z GT ten je větší takže to uchladí víc.
I kdyby se ventilátor po zhasnutí motoru měl roztočit tak je to k ničemu protože sice zchladí vodu v chladiči, ale stejně jí vodní pumpa neprožene motorem, na to by bylo potřeba ještě nějaký přídavný elektrický čerpadlo který by vodu prohnalo motorem.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#15 Vloženo : pondělí 20. července 2015 11:47:59 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Dík za info
Klimu nemám naplněnou a tak ji celý roky nepoužívám.
Raději na to vůbec nemakám.
Ale zkoušel jsem včera provoz s trvale puštěným větrákem chladiče a dobrý pocit. Teplota je trochu nižší. Jenom jestli nedostává zabrat, když jede delší dobu-jestli s tím vývojáři počítali.
Ale jezdím krátký jízdy do 10 km, kousky a tak se teplota po motoru rozleze při zastavení a pak je potřeba stejně "větrat". Pocitově bych se nebránil vůbec tomu v letních vedrech nechat větrák pořád jet. Samozřejmě při krátkých pomalých cestách po městě atd. Na štrece je při rychlosti asi větrák na nic, protože náporově to chladit stíhá dobře. Není vůbec problém zvednout kapotu a konektor při potřebě trvalého chlazení rozpojit.
Ale to jen pro hračičky-normálně to automaticky samo funguje dobře. Nakonec toto vlákno může pomoci někomu, komu se na štrece třeba na dovolené podělá čidlo teploty.
Tak ví, kde si větrák pustí trvale a prožije dovolenou bez nervů
Soego Offline
#16 Vloženo : pondělí 20. července 2015 16:08:06 (UTC)

Registrován: 07.04.2015 (UTC)
Příspěvků: 20
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 6x
V pátek jsem byl u mechanika na to kouknout, nicméně cestou k němu mi začla drhnout prava přední brzda, takže ještě pět minut po zavíračce jsme jeli do Auto Kelly pro destičky. Dnes či zítra k němu jedu snad už definitivně :D Každopádně chlapi díky za info :)
white power Offline
#17 Vloženo : pondělí 20. července 2015 18:39:53 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Původně odesláno: jubileus Jdi na citovaný příspěvek
Dík za info
Klimu nemám naplněnou a tak ji celý roky nepoužívám.
Raději na to vůbec nemakám.
Ale zkoušel jsem včera provoz s trvale puštěným větrákem chladiče a dobrý pocit. Teplota je trochu nižší. Jenom jestli nedostává zabrat, když jede delší dobu-jestli s tím vývojáři počítali.
Ale jezdím krátký jízdy do 10 km, kousky a tak se teplota po motoru rozleze při zastavení a pak je potřeba stejně "větrat". Pocitově bych se nebránil vůbec tomu v letních vedrech nechat větrák pořád jet. Samozřejmě při krátkých pomalých cestách po městě atd. Na štrece je při rychlosti asi větrák na nic, protože náporově to chladit stíhá dobře. Není vůbec problém zvednout kapotu a konektor při potřebě trvalého chlazení rozpojit.
Ale to jen pro hračičky-normálně to automaticky samo funguje dobře. Nakonec toto vlákno může pomoci někomu, komu se na štrece třeba na dovolené podělá čidlo teploty.
Tak ví, kde si větrák pustí trvale a prožije dovolenou bez nervů


Jak píšeš při delších cestách je ventilátor na nic, auto se chladí náporem vzduchu, já ho zapínám jen při pojíždění v kolonách.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#18 Vloženo : úterý 21. července 2015 13:11:32 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak nějak si to představuji, zapnout ho v koloně aby pořád nezapínal a hned nevypínal-- protahnu si dráty s vypínačem do auta.
Ještě k počtu ventilátorů-jeden je na chladiči zevnitř a druhý na chladiči klimy zvenku(zepředu).2,2i LX 89 Líbilo by se mi doplňkově používat ten z klimy (aby se nějak podělily a aby byla pořád rezerva, že neuženu ten na chladič.
Psal si, že bývají někdy dva. Myslel jsi druhý ten z klimy nebo bývají na chladiči motoru dva?

Kdyby šel jednoduše zapínat ten z klimy, tak by to bylo dobrý. Asi jede s puštěnou klimou. Ale nevím, jestli se to nějak nepodělá, když to roky nepoužívám- bez náplně. Samostatně by asi spínat šel a nepoužívané klimě by to asi nevadilo. Jestli je se spuštěním nějaký fígl, sem s ním. Dík za INFO Cool
white power Offline
#19 Vloženo : úterý 21. července 2015 18:01:58 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Klidně používej ten chladič od klimy, pomocí spínače klimatizace kterej máš v kabině, taky to tak dělám prakticky od doby co Probe mám. Když v klimatizaci není náplň (taky jí mám prázdnou) tak se nesepne na kompresoru spojka a kompresor se neroztočí, takže se nemá co poškodit.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#20 Vloženo : středa 22. července 2015 13:02:36 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Vyzkouším, dík za info.
Snad se tam nic při tomto provozu nekazí anebo to nebrzdí motor. Měl jsem v záloze sepnout relátkem(asi tam je )jen ten větrák od klimy. Co se tam děje navíc, když není náplň a nechodí natlakovaná sem tam-nevím. Hlavně aby se něco nepodělalo. Ale když říkáš, že to tak používáš léta, tak to asi vydrží a navíc zapojení je již funkční. Předpokládám, že to pustím jen tím středovým kloflíkem uprostřed toho otočnýho, co je na větrák ve voze. dík Glare
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.