Motorky světel jsou napájeny přes takové vodivé dráhy, po kterých během otevírání nebo zavírání drhne kontakt, který přenáší napájení do motorku otevírání světla.Až dojede,kde je přerušená dráha-zastaví se.(Motor se točí pořád jedním směrem. Zavírání a otevírání se děje tak, že otočné tykadlo s kloubem skončí jednou nahoře a další poloha zase dole. A tak pořád dokola. Otevře, zavře.
Jestliže to nepřestává "jet", tak bych motor napřed odpojil od kloubu, co pohání světlo a pokusil bych ho nějak "ukecat"-zkoušet to při provozu motoru poklepat anebo potom prolít třeba naftou aby se zatuhlá mastnota na kontaktu nějak "pohla. Motor ale musí jinak jít lehce točit.(Možno odspodu-jsou s hřídelí motoru spojené taková plastová kolečka-na rozhýbání.
V motoru bývají mezi rotorem a v kluzných jeho ložiskách zrnka písku a bordel, co tam steče z "okapu nad světlem-teče to přímo na něj.
U světel jsou konektory, kterými se dají motory světel odpojit a tak si hrát s nimi mimo elektriku auta.
Mají tři kontakty, nedá se nic pokazit, když se k nim připojí 12V autobaterie na zkoušku provozu.
Přesný zapojení, jestli impulz k chodu dává - nebo + už přesně nevím ale je to tu už někde dřív.
Prostě dva připojíš a jedním dalším se dá impulz na třetí kontakt a už to jede a kulisa s kloubem má dojet polovinu kola. Pak další impulz a je to zpátky.
Je jen možný, že je kontakt mechanicky poškozen nebo to není seřízené přesně .Spíš si myslím, jestli je světlo už otevřený, tak má třeba mechanický odpor a motor nemůže lehce dojet k přerušení kontaktu a trápí se, protože neutáhne velkou sílu"nadoraz"
Napřed zkus namazat kloub a odpojit to z něj a zkusit motor v autě aby jel jen sám.
Nejjednodušší a nejrychlejší možnost: Protože se jízda motorů spouští vypínačem vedle volantu a impuls pro chod motorů je společný, prověřil bych i možnost, že vypínač blbne alespoň několikrát, jestli je to pořád stejný nebo to má vakly.
Jestli motor jede, není to žádná pohroma. Když se to nepodaří načasovat v autě, tak to vyndej.
Motor jde opatrně rozdělat(jsou tam fajnově daný uhlíky).Zatím nerozdělávej. Ale problém bude v těch drahách , co po nich jede kontakt-tak začni tam.(Převodovka motorků) Jestli to před tím normálně jelo tak to bude chtít jen napružit nebo vyčistit kontakt v té převodovce motorků.
Samozřejmě nesmí "vaklit" ty konektory u mrkaček, přes které jsou motory napájeny a dostávají ty impulzy aby začaly jet.
Ještě prověřit jestli na autě nebylo děláno "přivírání" světel- to je právě přerušení dřív toho kontaktu o kterým je tu teď řeč.
ahoj