logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
3 Stránky<123
Mrkačky zůstaly viset nahoře!!!
Renni Offline
#41 Vloženo : čtvrtek 25. dubna 2013 22:01:25 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
to jo,ale ja rosvítím,svetlem lomcuju,šroubovákem páčím a ani se nepohne.. :-( lze to neja vystříkat při zavřený poloze..?ikdyž nevím furt kde vystříkat,zespoda?po stranách?
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
jubileus Offline
#42 Vloženo : pátek 26. dubna 2013 14:59:30 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
To bude stejný jak u P1.
Tedy to chce celý postupně rozdělat.
Otevřít kryt motoru, odšroubovat dva šrouby, co drží "pant" ke kastli, na čem se světla otvíraj, vycvaknout to z kloubů , a nakonec až je to vybagrovaný-tak odšroubovat motor světel a ten pak rozhýbat a ze spodu, jako by byl motor v autě-to spodní futro promazat. Nebo lepší je opatrně rozdělat i kryt pod kterým je "kontaktová servodráha", která dělá logiku-otevřít na konec a po dojezdu na konec už čeká na stejný povel (od spinače otevírání světel) aby to celý jelo zase zpátky a zavřelo světlo. Je to velice jednoduchý a srozumitelný,když to člověk opatrně rozdělá a jede po těch kulisách , co se otáčí a po nich přívodové napájecí kontakty napájí motor, co otevírá světla. Prostě to musí jít lehko. SETRVAČNOSTÍ otáčející se kulisa po ukončení "vodivé"trasy,kdy napájí právě jedoucí motor dojede na další izolovaý "ostrůvek " a tam zase čeká na stejný povel od spinače světel --jeď další kolo-"zavři světla".

pozn.: Elektricky vodivá otáčející se kulisa si sama po dojezdu přepne polaritu--takže ke spuštění "zpátky zase stačí ten stejný "drát".

Nejjednodušší je, když jde motorem -od spodu ve složeném stavu za plastový kolečko otočit(nejnižší část motorku-konec hřídelky") a pak by možná šlo tam nějak něco nastříkat.
Jsou tam samomazná futra bez kuliček-za ta léta vyjetá-tak je tam vůle--mohlo by to i dřít o stator(stojící část motoru)-točí se uvnitř jen cívka na hřídeli-ke které pozor vedou dva uhlíky"kontakty-přívodního napětí.
Když se to rozdělává tak opatrně.Při skládání si lze pomoci nití při fixování celku.

Úplně nejjednodušší varianta bych řekl- vyndat světlo a motor-ten pak rozhýbat aby se to kolečko "rotor" otáčelo a pak spodní třetinu motoru ponořit do oleje a tak namazat. Vše ostatní je dost složité a pro člověka v elektrotechnice lajka nebezpečné, že to umrtví a už nerozjede. Uvnitř je obyčejný malinký motor jako u stěračů s dvěma kontakty-uhlíky.A je tam shora kulisa s kontakty,která je silně promazaná-ale ta bude OK.

Jde s tím dobře hýbat dvěma drátama-solo od baterky z auta,kdy tříkontaktový konektor má stabilní napájení(na polaritě u zkoušky nezáleží) a třetím-nevím teď který to je ale jde to lehkým cvrnknutím zjistit se motor otočí(otevření) a dalším cvrnknutím otočí(zavře). Je to spolehlivý -i bez pojistky. už dost keců-tak to jeCool
Renni Offline
#43 Vloženo : pátek 26. dubna 2013 20:17:13 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
tak při lehkým ručním pootočení toho červenýho knoflíku co je pod tou gumovou ochranou/proto jsem to zašpinený nemohl hned najit/se začlo světlo trhaně otvírat,bohužel v jednom se blbě kontroluje co tam vlastně drhne,tak jsem odchytil cloveka na ulici co mi otevřel svetla a bylo jasno..zarezlý zřejme oba panty po stranach,tak vystříkal půlku WDčka a už to běží jak má :-) uff,hlavne že motor a elektrika v cajku.No vlastně se divím že se nic nespalilo když to nešlo otevřít na jedný straně..
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
jubileus Offline
#44 Vloženo : pátek 26. dubna 2013 20:35:27 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
No je divný, že se to nespálilo-teda nějakou pojistku ale TAK TO DOBŘE DOPADLO.

Ale ty motorky jsou fakt ve špatným stavu.
Chce to namazat, když je léto a je čas něco "oprášit"--v zimě jako když najdeš.

Nebo alespoň si udělat takový RITUÁL když sedneš do auta a vyjedeš, tak otevřít a zavřít světla-pravidelně hýbat -když už tam má každý ledky na denní svícení. Skutečně po půl roce ta světla nemusíte otevřít. Je to sice jen motorek ale protíká skrze něj voda z "okapu blatníku" - alespoň u P1--takže není problém,když protíká jemný "bordel ze stromů" -aby se zachytil v tom našem motorku mezi rotorem a statorem- (vnitřní pohyblivou částí)motoru a tak motor zabrzdil. Pro elektrikáře se omlouvám-- ale píši návod universální- pro všechny.Cool
jubileus Offline
#45 Vloženo : neděle 28. dubna 2013 9:59:52 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Ještě rada nakonec.
Je dobrý se v klidu, když se světla otevírají si najít konektor k motorům. Je myslím hned za pantem mrkačky.

Aby bylo možno rychle zablokovaný motor ODPOJIT

Toto oceníte ,když se světlo na cestě, kdy to nejmíň čekáte neotevře nebo zůstane nedojetý nakonec.
Do motoru jde stále napětí ale ten "nedoveze" kontakty na konec, kde se napájení motoru přeruší.
Motor pracuje s poměrně velkým proudem a s diskuzí tady je známo, že mnohdy ani pojistka nezabrala(takže to topilo do zkratu do drátů a do stojícího motoru).

Je prostě potřeba takto nedojetý motor ihned odpojit od napájení-nejlépe okamžitě odpojit baterku v autě( a pak rozpojit z konektoru trápící se motor a pak se dá jet dál.

Mechanicky nedojetý motor (když neshoří pojistka)- může u odstavenýho auta způsobit požár(napětí i bez klíčku)
- nevratně teplem poškodit motor světla i vypínač světel
- propálit kontaktovou logiku uvnitř motoru
- rozhodně vybije baterku

Nedovřený světlo vypadá nevině ale může způsobit velké problémy - stejně jako nedojetá anténa. To je úplně to samý. I u antény se vyplatí vědět , který drát ji napájí a ten mít dostupný v kufru- aby šel rychle odpojit(přecvaknout), když by bylo třeba. Už to taky někomu doutnalo pod rádiem a pojistka nic. Navíc místo antény stačí namuchlat asi 2 metry drátu pod plasty okolo zadního okna a funguje stejně. Nějak zase moc básním-tak už končím
AHOJ a ať to vše funguje jak máThumpUp
Palo Offline
#46 Vloženo : neděle 5. července 2015 11:29:22 (UTC)
Registrován: 20.06.2015 (UTC)
Příspěvků: 49
Bydliště: Třinec

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Trochu oživím téma :)

Levé světlo se otevíralo trochu později, než pravé, až se teď neotevírá vůbec. Musím tomu dost pomoct, pak se otevře.
Ale další problém je ten, že i po vyklopení ten motorek pořád jede, jakoby pořád světlo nebylo vyklopeno.

Můžete mi s tím někdo poradit?

Díky moc
Ford Probe 2.5 V6, ´95
jubileus Offline
#47 Vloženo : pondělí 6. července 2015 8:52:55 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Motorky světel jsou napájeny přes takové vodivé dráhy, po kterých během otevírání nebo zavírání drhne kontakt, který přenáší napájení do motorku otevírání světla.Až dojede,kde je přerušená dráha-zastaví se.(Motor se točí pořád jedním směrem. Zavírání a otevírání se děje tak, že otočné tykadlo s kloubem skončí jednou nahoře a další poloha zase dole. A tak pořád dokola. Otevře, zavře.
Jestliže to nepřestává "jet", tak bych motor napřed odpojil od kloubu, co pohání světlo a pokusil bych ho nějak "ukecat"-zkoušet to při provozu motoru poklepat anebo potom prolít třeba naftou aby se zatuhlá mastnota na kontaktu nějak "pohla. Motor ale musí jinak jít lehce točit.(Možno odspodu-jsou s hřídelí motoru spojené taková plastová kolečka-na rozhýbání.

V motoru bývají mezi rotorem a v kluzných jeho ložiskách zrnka písku a bordel, co tam steče z "okapu nad světlem-teče to přímo na něj.
U světel jsou konektory, kterými se dají motory světel odpojit a tak si hrát s nimi mimo elektriku auta.
Mají tři kontakty, nedá se nic pokazit, když se k nim připojí 12V autobaterie na zkoušku provozu.
Přesný zapojení, jestli impulz k chodu dává - nebo + už přesně nevím ale je to tu už někde dřív.
Prostě dva připojíš a jedním dalším se dá impulz na třetí kontakt a už to jede a kulisa s kloubem má dojet polovinu kola. Pak další impulz a je to zpátky.

Je jen možný, že je kontakt mechanicky poškozen nebo to není seřízené přesně .Spíš si myslím, jestli je světlo už otevřený, tak má třeba mechanický odpor a motor nemůže lehce dojet k přerušení kontaktu a trápí se, protože neutáhne velkou sílu"nadoraz"
Napřed zkus namazat kloub a odpojit to z něj a zkusit motor v autě aby jel jen sám.

Nejjednodušší a nejrychlejší možnost: Protože se jízda motorů spouští vypínačem vedle volantu a impuls pro chod motorů je společný, prověřil bych i možnost, že vypínač blbne alespoň několikrát, jestli je to pořád stejný nebo to má vakly.

Jestli motor jede, není to žádná pohroma. Když se to nepodaří načasovat v autě, tak to vyndej.
Motor jde opatrně rozdělat(jsou tam fajnově daný uhlíky).Zatím nerozdělávej. Ale problém bude v těch drahách , co po nich jede kontakt-tak začni tam.(Převodovka motorků) Jestli to před tím normálně jelo tak to bude chtít jen napružit nebo vyčistit kontakt v té převodovce motorků.
Samozřejmě nesmí "vaklit" ty konektory u mrkaček, přes které jsou motory napájeny a dostávají ty impulzy aby začaly jet.

Ještě prověřit jestli na autě nebylo děláno "přivírání" světel- to je právě přerušení dřív toho kontaktu o kterým je tu teď řeč.
ahojCool Glare
1 user thanked jubileus for this useful post.
jubileus Offline
#48 Vloženo : pondělí 6. července 2015 9:02:16 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Mám P1 ale otevírání světel bude úplně shodné. Jak píšeš, že se otevírá pomaleji,později tak nepůjde úplně lehce. Možná motorek promazat(alespoň prolít naftou). Možná to rozhýbeš.

V létě máme většinou LED světla a tak na klapačky zapomínáme. Já občas několikrát otevřu a zavřu světla, někdy třeba i na malýho klučiny, když pozná, že jede KNIGHT RIDER. A má z toho vánoce.BigGrin
DannyW Offline
#49 Vloženo : pondělí 6. července 2015 9:20:56 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Jo no dětem se to líbí nejvíce a jsou z toho u vytržení. Jinak ten mechanismus vyklapení je podobný jako mech. u steracu.

Kdyz mas na mysli ze to jedno vyjizdelo později, tak ono dojizdelo opožděně nahoru anebo uz od zacatku vyklapení bylo opožděnýě vůči pravému? Snad si pochopil jak to myslím. Protoze další věc je, ze cela konzola světla se dá plně seridit. Od toho vrchního plechu az po horní a dolní uvrať. Jsou tam takove gumové dotazy.

Nebo nevedou ti kolem nejake dodelavane dráty? Me se totiž stalo, ze sem mel kolem svetel k blinkrum natáhnuté dráty pro DRL a nějak se mi prave zamotal do mechanismu vyklapení. Prave vyjelo ale levé zůstalo privazane v zavřené poloze a motorek vrcel.
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
1 user thanked DannyW for this useful post.
Palo Offline
#50 Vloženo : pondělí 6. července 2015 10:15:29 (UTC)
Registrován: 20.06.2015 (UTC)
Příspěvků: 49
Bydliště: Třinec

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Světlo se otevíralo později vůči pravému, tedy pravé už bylo vyklopené a levé teprve "začalo", nicméně vyklopilo se v pohodě, ale motorek pořád jel, čili asi bude potřeba nějak seřídit ty dráhy. Teď už se levé nevyklápí vůbec, ale když mu trochu pomůžu, tak ano,ale lehce to drhne, takže tam někde asi nějaký bordel bude. Čerstvě tam natažený drát od DRL mám, ale dělalo už to před tím, takže by to nemělo mít vliv a navíc sem to protáhl pod tím světlem, takže tam by to nemělo ničemu překážet a sepnul jsem si to s dráty pro parkovačky, takže v tomto by to vadit nemělo.

Díky kluci, zkusím se dostat k tomu motorku a uvidíme. Dnes jde auto na repas třmenů, výměnu kostí stabíku apod., takže to aspoň budu moct nastudovat teoreticky, co a jak :)


EDIT: Ještě taková otázka - jak se nejlépe dostat k tomu motorku? Ty vrchní kryty světel se už evidentně někdo pokoušel sundat, jelikož jsou v těch šroubech jen pozůstatky něčeho, co kdysi byly drážky pro šroubovák :) Nepodařilo se mi tady najít nějaký třeba fotonávod a to Thullo většinou fotí všechno 1000x BigGrin
Ford Probe 2.5 V6, ´95
jubileus Offline
#51 Vloženo : úterý 7. července 2015 11:40:51 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
U P1............... ale bude to podobný i P2
Napřed musíš odpojit při otevřených světlech(a třeba i odpojené baterce)od kloubu od motoru. Pak za klapačkou jsou dva šrouby, co drží plocháč ke kastli- na čem se to vyklápí.Odšroubuješ,odpojíš od konektorů,vyndáš se světlem a konečně vznikl prostor pro odšroubování motoru anebo jeho "rozhýbání! v autě. Už tam nezaclání světlo a je k tomu přístup.
Hodně štěstí......Rozdělání samotných motorů a zpětná montáž uhlíků chce trochu zručnosti.Glare Cool
1 user thanked jubileus for this useful post.
vaman Offline
#52 Vloženo : středa 8. července 2015 10:25:17 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
V mojí galerii je schema toho mechanizmu světel tak se tam podívejte , sem mě nejdou dávat obrázky , asi mám ještě málo příspěvků.....BigGrin
martinm Offline
#53 Vloženo : úterý 24. května 2016 22:57:51 (UTC)

Registrován: 12.12.2014 (UTC)
Příspěvků: 43
Bydliště: Plzeň, Praha

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Ahoj, mám problém s mrkačkou, myslím, že pouze mechanického rázu (ne elektro). Zítra mám ale technickou, tak potřebuju rychle poradit. Přestala mi vyjíždět na straně řidiče, zjistil jsem, že mi vypadl ten pákový mechanismus - poslední část táhla, která držela za matku na elektromotoru. Dal jsem pryč podběh a přidělal táhlo to zpět, ale protože mi matka vypadlo někde cestou na dálnici a nechci rozdělávat druhou stranu, má někdo tušení, jak je to tam přidělané? Stačí jedna matka? Mám strach, že bude ten kloub mezi táhly asi vychozený, protože když jsem to dotáhl (s mrkačkou nahoře), šlo to po zapnutí/vypnutí potkávaček jen párkrát a teď už to vždy spadne - vypadá to, že se kloub ohne a přehodí to na druhou stranu, a pak už je to jen dole. Nebo se pletu a problém je jinde? Máte s tím někdo zkušenost?
Přinejhorším to na stkáčko utáhnu a nechám mrkačky pořád otevřený (vyndám pojistku), ale dlouhodobě to takhle praktikovat fakt nechci...
Díky
Automat 2.5
2.5 manuál "cuir"
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
3 Stránky<123
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.