logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
P1 LX-bez turba, zas tomu vdechnem život
jubileus Offline
#1 Vloženo : pátek 24. dubna 2015 20:08:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Zdravím, zas po čase. P1-bez turba
Rozhodl jsem se zase něco udělat pro auto, které sice nemá vlastnosti SUBARU ale vypadá LÍP.

Takže Vás prosím o připomínky, co se dá udělat- a na co nezapomenout.

Pořád stojí bestie vedle sebe-před barákem ale PROBE je hezčí než Toyota celica TRD(plecháče)
ale PROBE1 je hezčí(nebavíme se o výkonech).


Tedy k věci:udělá mi to známý,který dělá závodní motory-ale přece....taky to dávám ale mládí vpřed
Chci udělat rozvody, který už fachčí 15 let,co to mám-veteránek.
Pak přetěsnit olej. vanu-ale to asi není jen tak--je tam kryt od převodovky ale poraďte jak to dát.Asi to nejde odělat pod autem.Nebo jak se k tomu dostat.
Moje receptury na hydroštely taky zabraly , ale teď moh posoudit výměnu-cena jednoho je " 124"-a to je síla.Takže vyměním preventivně-poreferuji...

Ale chlapi -prosím Vás na co si dát ještě bacha: jak vyměnit těsnění oil vany??-co ještě musí jít pryč.
Rozvody+vodní pumpa to je jasný, i ty moje "uvolněný" hydroštely-teď posoudím, co udělají -nový stojí 124 Kč.
Prosím, kdo ví kÓd pro objednání pruřiny+ pístu pro oil regulátor


Teď si po harakiri oleje přede , jako kočka a mám ho opravovat.Hydroštely neslyším ale přesto to nechám vyměnit. Za ty prachy- + kus 124-takto u Japonce dám.

Kdyby někdo něco měl- tak velký dík za INFO:::::
jubileus Offline
#2 Vloženo : pátek 24. dubna 2015 20:14:06 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Nějak jsem zapomněl na rozvody ale ty taky budou s vodní pumpou a snad s regulátorem (pružinou)tlaku oleje.

Tak , kdo jste se natrápili a jste ochotni to sdělit - tak móóóc dííík. Cool Cool
jubileus Offline
#3 Vloženo : pátek 24. dubna 2015 21:00:40 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
A ještě, že pasuje na P1 - díky od WHITEPOWERA-že to jde
5x 144,3mm(5x4,5")
7,5x17"ET35 s pneu 215/45 R17 a na P1 to údajně jde použít -----dík


Určitě jsou to srovnatelná kola ale podle mně by slušela větší asi o 5 cm větší-2 palce neb co.
Prostě to auto má malý kola.

Tak co vy na to. Je fakt, že by to mohlo jet o třetinu víc protože to prostě má malý kola a výkon dostatečný-ale nechci Vás srát. ale chce to větší kola.

Když se hecnu tak to dám.- ale tluče mi srdíčko.......Cool Cool Crying Flapper Love
white power Offline
#4 Vloženo : sobota 25. dubna 2015 6:20:13 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Pokusím se ti odpovědět na tvoje otázky.

Kola: nic většího tam nedáš, dopředu možná, ale vzadu si sáhni do podběhu kolik je místa mezi gumou a spodní miskou pružiny, já mám 215/45R17 a stejně jsem musel ohnout zadní lemy aby to při propruží o ně nedrhlo.

Hydroštely: pokud ty tvoje necvakaj nějak hodně tak nový nekupuj, já je měnil na dvou motorech jedny před lety za cca 400,-/ks a stejně když auto stojí delší dobu tak potom cvakaj (čti mlátěj jak svině) asi 20 minut než se natlakujou a druhá byly ty za 124Kč když jsem dělal druhej motor Pepsonovy a ty se ani za hodinu nenatlakovaly a do motoru jsem vrátil ty původní a najednou byl motor krásně tichounkej. Co sem se bavil se známím mechanikem tak hydra jedině origo z Mazdy jinak jsou to vyhozený prachy.

Olej.vana: sundával jsem ji v garáži s autem na heveru, ale je děs, mujsíš sundat trubku od výfuku, z převodovky odmontit ten kryt co o něm píšeš a ta nejhorší část je že musíš sundat pomocnej rám pod motorem (je na něm rameno pravýho kola) já jsem ho odmontil jen vepředu a vzadu ho povolil aby se rameno jen vyvěsilo dolů. Pak už můžeš sundat olejovou vanu a vyndat jí ven, jen nezapomeň že v tý nejhlubší části je ještě sací koš.

Snad jsem na nic nezapoměl. Cool
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#5 Vloženo : sobota 25. dubna 2015 10:03:11 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Dík za INFO
Už mám ty levný hydroštely koupený. Auto je teď tichounký, že je vůbec neslyším. Tak nevím, co s nima. Jestli to vůbec měnit. Schovám původní,když tak půjdou zpět. Naštěstí ventildekl není tak složitý na montáž.
Chtěl jsem i těsnění dříků nový ale to je velký zásah, a když nežere ani nečudí olej, tak nechám hlavu na místě.
Mám i novou LAMBDU sondu-má se měnit asi po 80tis., mám najeto 170 tis.,spotřebu asi 8 litrů.
Preventivně asi vyměním. Ale hlavně, proč do toho polezu-na straně rozvodů kape trochu olej tak to chce nový gufera,tak preventivně i vodní pumpu.
Jsou údajně stejná na klice i vačce. A dám nový rozvod kladky a řemen. Za 15let jsem na to ještě nesáhl.
Kdybych si svoji blbostí nesroloval blatníček a nezablbl kontakt v rozdělovači na Hallovo čidlo, tak to auto nestálo za 15 let žádný další výdaje. Krom přeplátování nosníků.
Pak když slyším, že cizí auta stojí jenom hrozný prachy, že Škodovka je lepší...že to všude opraví. Auta jsou všechna podobná akorát PROBE navíc vypadá i po létech jako fáro a budí vždy pozornost.
Ještě bych chtěl názor ,jaký mot.olej na nový hydroštely použít.
Teď tam mám 15W40 z Lídlu(měním i 2x ročně)a starý hydroštely nejsou vůbec slyšet.
Změny na jiný olej motor zvládá(už jsem pročistil 5W30)a zase se vrátil k 15W40.Mám pocit, že při tužším oleji nebo při nezahřátým motoru zvedátka nemlátila tolik(v době,když ještě mlátila). Tak nevím,jestli vůbec řešit hydroštely.Když mlátila, bylo to jako když třískají ojnice.(kovový klepání)
Ještě prosím o INFO, jestli jdou rozvody dělat přes ten držák motoru, co vede hned před tím.A jestli nejsou potřeba nějaký přípravky-není tam moc místa. DÍK.Cool
white power Offline
#6 Vloženo : sobota 25. dubna 2015 20:09:00 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Držák motoru na výměnu rozvodů sundávat nemusíš, nejsou potřeba ani žádný přípravky a na rozvodových kolech jsou značky. Jedinej přípravek kterej budeš potřebovat je stahovák na řemenici na klice, ale ten si zvládneš vpohodě udělat sám, stačí na to kousek plocháče cca 80/80mm tloušťky 5mm a šroub M8 cca 10 cm dlouhej, do středu plocháč vyvrtáš díru do který uděláš závit M8 a po pak 3 díry podle řemenice kterou sundáš ze spodního rozvodovýko kola. Horní rozvodový kolo si povol dokud budeš mít nasazenej rozvodovej řemen, stačí mezi řemen a kolo strčit nejakej špalík a povolit šroub, nesnaž se do těch děr na kole cpát šroubovák nebo něco podobnýho, akorád to kolo ohneš. A spodní šroub na rozvodovým kole si povol nejlíp nad jámou s kolama na zemi zařazenou rychlostí (je přilepenej).
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#7 Vloženo : neděle 26. dubna 2015 10:39:06 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Díky moc,Glare
Rady se budou určitě hodit.
jubileus Offline
#8 Vloženo : neděle 26. dubna 2015 12:32:05 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Ještě si pro jistotu seženu pružinu,píst a těsnění do regulátoru tlaku oleje-kdyby na SPODEK nakonec došlo.
Na MAZDAclubu jsem našel: ale nevím, jestli pasuje na motor F2 P1 2,2i 89

FE5A-14-116 Pružina
FS01-14-115 Pístek,jsou dva typy-vyšší-starší a nižší(údajně záměnné)
9956-22-000 Těsnění

Segrovka je prý pod matkou s imbusem
Pístek prý bývá tlakem proudícího oleje bokem vydřený a netěsní pak tolik "cestu"oleje do motoru.

Doufám, že to ještě někde seženu.

Jinak jsou dva druhy těch hydroštelů lehší-56gramů a těžká-70gramů. Podle typu motoru je doporučováno to nebo to.
Snad to půjde někde sehnat-protože toto jsou kódy Mazdy a v Mazdě mi to nikde nejde vyhledat.
Dík za Vaše radyBlushing
jubileus Offline
#9 Vloženo : pondělí 27. dubna 2015 12:57:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Už mám konečně objednáno, tak nás snad při ozdravení nic nepřekvapí.
Pak dám INFO , jak to dopadlo.Cool
white power Offline
#10 Vloženo : pondělí 27. dubna 2015 19:08:30 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Držím palce ať se všechno povede podle tvých představ. ThumpUp
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#11 Vloženo : pondělí 1. června 2015 12:06:17 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak už asi 3 týdny po opravě.
Vše OK, akorát mě zarazilo, že jsem se pořád chystal 10 let na hydroštely a nakonec jsem nedělal, protože je vůbec neslyším. Pístek a péro na oil čerpadlo jsem si nachystal-preventivně.¨
Když okolo gufer začal olej pokapávat-tak jsem do motoru dal utěsňovač gum.těsnění a myslím, že to poslední zvedátko přestalo cvakat.

Prostě se mi nechce kuchat motor odspodu, když to vůbec neklepe. Ani dříky nejsou potřeba přetěsnit-nekouří...
PROSTĚ-10 let se šteluju na zvedátka a týden před opravou to přestalo klepat. Jezdím jen krátké 10 km cesty. Ale i tak neklepou ani po nastartování,když týden stojí. NECHÁPU...Confused Ještě nechám naležet...

Nové rozvody a vodní pumpa šlapou,jak mají. Ale chci se zeptat,jestli někdo nevíte, JAKÉ PASUJÍ ZÁMKY do P1 dveří.
Hrál divně reprák a tak jsem rozdělal dveře abych ho vyměnil a zjistil, že je uvnitř dveří zapadlý drát s háčkem na konci a v zámku narvaný kus silonu. Asi chtěl někdo odjet ale to by mu stejně bez čerpadla šlo těžko.
NEVITE NĚKDO
Jestli ty zámky nepasují z MAZDY atd.
Někde jsem našel z C3 vypadaly hodně stejně(a pak jsem to už nenašel), nebo z Renaultu podobně.

Mazda a Probe starý už nikde na vraku nemají. Případně, jestli by někdo měl zámky dveří s klíčem.(použitelný)Umí je předělat na správný klíč-zámečník.
A máme tady VEDRO a LÉTO. BigGrin Glare
white power Offline
#12 Vloženo : pondělí 1. června 2015 12:20:45 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Starý zámky tam nedávej u probe je předělávat na správnej klíč nemusíš protože po těch letech je každej klíč správnej. Myslím že někdo dával zámky z felicie a pasovaly, nebo dej odemykání na dálku a ze zámků odpoj táhla a v případě vybytí baterky se do auta pořád ještě dostaneš přez kufr.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#13 Vloženo : pondělí 1. června 2015 12:33:49 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Dík za info.
Mě teda zámky "skoro" neprůstřelně fungují. Šroubovákem rozhodně neodemčeš. Ale u řidiče už je volnější,tak jsem tam chtěl nechat dát nový pérka. V Brně to dělají.
Ale je to blbost, když to pasuje ze Škodovky-těch je všude dost.
Centrál neplánuji a kufrem neodemču-(proti vykradení)- takže "opuncovat" Škodovkou" je nejmenší zlo.
Cool

jubileus Offline
#14 Vloženo : úterý 2. června 2015 7:06:18 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak jsem včera koupil zámky v Autokelly a za dvě hodiny už klapaly jako nový na autě.(730Kč)
Jenom se musí trošku upravit:1) odvrtat zezadu kloubek,a pak do vzniklé díry po něm vypilovat 5,8 mm díru(opatrně, okolo pak už nezbývá mnoho materiálu,ale plast. pouzdro musí s nastrčeným drátem v díře volně chodit)
2)Venkovní plastový obal zámku po obvodě vnitřní hrany trochu srazit aby vložka pěkně sedla do prolisu ve dveřích a šel zevnitř nastrčit plech, co to drží.

3)a trochu ještě asi o 1mm připilovat díru ve dveřích(jednu svislou plochu).

Už jsem to tu s těmato vložkama od Škodovky taky někde četl ale netušil jsem, že to půjde tak snadno a výsledek bude perfektní.
Včera jsem to tu nějak nemohl nikde najít. A na Internetu to nešlo taky najít. Na embéčko jsem si nevzpomněl.
Vložky jsou trochu mohutnější, jsou černý ale hlavně mají krásný chod. Klape to jako nový. A není to drahý. Na jiný auta jsou hrozný ceny.

Chtěl jsem dát návod, dokud je to čerstvý - kdyby se to někomu hodilo. Cool
jubileus Offline
#15 Vloženo : pátek 17. července 2015 11:25:24 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Ještě k hydroštelům.
Po malé opravě pořád čekám, až spustí HYDRA nějaký "cvrkot" a nic se nekoná- pořád klid.
Tak jsem vyměnil olej a filtr 15W40 z Lídlu. A motor jenom tiše vrní. Dřív šlo vyprovokovat, že během přidání plynu si někde zaklepaly, po výměně oleje už to není vůbec nikdy slyšet.
Fakt tohle nechápu----až po 11 letech provozu PROBE 1 mu jede motor jako nový. Prostě Mazda-neslyším motor--na volnoběh tedy. To v tunelu "pod plynem" to píchá ve spáncích.Glare RollEyes

Prostě se to samo zpravilo a tak nové hydroštely zůstanou zatím v krabici. A pod autem ani kapka.

Prostě nová tichá... PROBE1 BigGrin
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.