logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
3 Stránky<123>
Mazací plán v kostce - čím mažete, kdy
jubileus Offline
#21 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:06:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Olej CASTROL Manual jsem dal do převodovky-číslo teď nezjistím ale je doporučený.

http://autodily.mjauto.c...otoru/NIPPJ5614001.html

-toto je tlakový spínač-čidlo tlaku oleje. Dá se zaměnit a doplnit žárovičkou nebo LED, jak jsem popisoval.Je umístěno nad olejovým filtrem(zezadu motoru nahoře). Prozatím bych pouze vyměnil olejový.filter ať máš jistotu, že je průchodný a nebrzdí tlak.

Jestliže ti nejde zařadit nebo hodně těžko --zkontroluj spojku-jestli dostatečně vypíná, jinak ani nenastartuješ. U některých P1 je nutno při startování zmáčknout pedál spojky--je tam spinač--bez toho nestartuje.
Cool
Matoprobe Offline
#22 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:12:51 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Aha tak skusim najst teda nejaky doporuceny ilej do manualu.... to cidlo sa nachadza nad olej filtrom? Lebo taketo som nevidel nikde inde na aute.... ja som myslel ze cidlo je to co mam na spodku olejovej vane coz otazka nechaoem co vsetko mam navyse na aute co vy nemate :-)
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
jubileus Offline
#23 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:29:16 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
POZOR,POZOR- motorový olej- je jedna věc, olejový filtr, čidla tlaku oleje.(Původní je jen budík ale dá se předělat na svítící kontrolku-výměnou spínače a doplněním světýlka.



A CASTROL Manual je olej do manuální převodovky. Tak ať to nepopleteme.
Matoprobe Offline
#24 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:52:13 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
To viem v motoru je motorovi olej 15w40 a v prevodovke prevodovi olej tusim 85w90 ci jak sa to pise..... spojka ide normalne aj ked tam je zakazkova keramika vyrobena tunak na sk takze netusim ako jazdi.... ja nechLem ako nemoze mat probe kontrolku oleja ked na olejovej veny je cidlo hladiny ktore dava signal 1/0 na led diodu.... bud mam ine auto alebo som este v lihu :-)
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
jubileus Offline
#25 Vloženo : pondělí 3. února 2014 10:27:48 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Čidlo hladiny mot. oleje Probe1 nemá ale dalo by se asi taky dodělat.

My se však bavíme o čidlu na TLAK , které při provozu motoru kontroluje tlak oleje,který je uvnitř kluzných ložisek(šálků)-klikovka má v sobě podélně potrubí,dírku z jednoho ložiska do dalšího vedle. Pak to taky teče shora po motoru pod kryty ventilů.

Dole ve vaně se pak znovu nasává zubovým čerpadlem. To má brutální výkon i s přepouštěcím pístkem s pružinou.
Ale pozor!! Potrubí k čerpadlu MUSÍ mít dobrou těsnost--NESMÍ nasávat falešný vzduch--jinak na výstupu nedá požadovaný tlak.
Rozhodně doporučuji před prvním startováním vyměnit oil.filter a zkontrolovat množství oleje. To se standartně měří drátovou měrkou zepředu.

Confused
white power Offline
#26 Vloženo : pondělí 3. února 2014 18:59:26 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
jubileus má ale LX takže má jinou převodovku, pokud si dal do GT olej pro manuální převodovku tak se ti ani nedivím že ti nejde řadit, nevím koliktát to mám napsat že
DO GT PATŘÍ ATF DEXTRON II
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#27 Vloženo : pondělí 3. února 2014 20:41:11 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
To je pravda -- do GT patří řitčí, sorry, že mi to nedošlo, nevšiml jsem si--už to tady ale bylo.

Ale na druhé straně, jak se můžou ty převodovky lišit????? oproti výkonu-to zas není v dnešní době takový rozdíl , co musí točit. Ale asi to tak mají vymyšlený. Mě se to řídký červený po 20 letech vůbec nelíbilo ale je fakt, že převodovka s tím šla o poznání lehčeji--zvláště za studena v zimě. a asi to mazalo--tedy nějak.

Crying Confused Glare
Mac Háček Offline
#28 Vloženo : pondělí 3. února 2014 22:39:23 (UTC)

Registrován: 19.06.2008 (UTC)
Příspěvků: 249
Bydliště: Čel Ej

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Na GTčku by měla být dvouplášťová a je téměř nezničitelná BigGrin
Probe 2.2 Lx digital v automatu
EX Probe 2.5GT US a Probe 2.2GT
white power Offline
#29 Vloženo : úterý 4. února 2014 19:37:12 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Nevím jestli je dvouplášťová, ale je určitě větší než na GL/LX, taky má o dost silnější poloosy a GT má větší homoklouby.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Stanley Offline
#30 Vloženo : úterý 11. února 2014 23:30:49 (UTC)

Registrován: 29.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 165
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Máte nějaké doporučení pro olejový filtr? díky
Ford Probe II. 2.5 V6 1998
white power Offline
#31 Vloženo : středa 12. února 2014 19:40:58 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Když to jde tak dávám do všech aut filtry Champion a určitě nikdy v žádným z mích aut nenajdeš Starline nebo Filtron, kolikrát ten Champion je i levnější a než ty polský.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
dany651 Offline
#32 Vloženo : pátek 21. února 2014 0:29:33 (UTC)
Registrován: 05.12.2013 (UTC)
Příspěvků: 25
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ja leju 10w-40 orlen oil..kolem 300kč za 4,5lSmile.Experimentuji s tymhle olejem už pár let ve všech svých autach.Jenom do dizlu leju dieslovej.do benzinu benzinovej...mercedes 220cdi mam od nova s orlenem 344000km bez závad..motor,turbo,origo..tlaky jako novej..za roky se žadnej problem na motoru neobjevil..na žadnem vozidle..Probe se taky drži..Tak nevidim duvod proč tam lejt olej za 300kč za litr..Jenom je potřeba dodržovat predepsane výmeny,doporučuji termin občas skratit...a kontrolovat hladinu a problem nebude..
white power Offline
#33 Vloženo : pátek 21. února 2014 19:07:26 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Jestli do probe leješ olej v cenový relaci 300 za náplň tak si někdy sundej ventilový víko a podívej se jak to pod ním vypadá, taky jsem do Probe dával levnej olej a pod víkem to bylo zakarbonovaný jako prase. Teď po GO tam už dávám jen olej za 300 litr a motor je i zevnitř krásně čistej.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
dany651 Offline
#34 Vloženo : neděle 23. února 2014 13:13:47 (UTC)
Registrován: 05.12.2013 (UTC)
Příspěvků: 25
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Sundaval sem víko když jsem daval tesneni a po 330000km byl motor čisty i viko bez karbonu..U aut kde se menil olej každej rok jinej značky,tam to samozrejme neumim posudit..To neni o kvalite,jenom u dražsich oleju si priplaciš za znacku i 100 procent..Na oleji si najdeš specifikaci ktera je vhodna pro Tvuj model auta a když je schvalena i vyrobcem auta..ci už VW,mercedes,ford..pak neni co rešit i když stoji litr oleje 60kč.Nebavime se tu o oleji z lidlu..za 250kč 5 litru.Orlen je nejvěčši rafinerie,vyrobce paliv a maziv v evrope.Mam velice dobre skušenosti,tak nevidim duvod si delat vymenu značkoveho oleje v servisu za 3500kč..když v garaži me to stoji 450kč olej,filtrSmileMuj prvni vuz byl Fiat 128 1,1..nalil jsem do nej strojni olej na mazani vrtaček ,lisu a pod a jezdil jsem s nim tak 10 let bez vymeny,bez vymeny filtru.Bez problemu,po 10 letech provozu,stratil jeden valec kompresi..Pak jsem ho prodal a jezdil dal..:Dalši přiklad:Na vojne jsme vypustili olej z T 55..coz je starši rusky tank.Jezdili jsme snim tak 30min na plny kotel,než se zadrel..takže to jde i bez oleje občas..:)Vyber oleje je přecenovana zaležitost...Když udela alfa motor pro selenii,tak ji na 50 procent zadřes obcas i na kvalitni selenii.Když udela vyrobce motor min naročny na mazani tak do nej naleješ i stolni řepkovej olej a pojede..:)
jubileus Offline
#35 Vloženo : neděle 23. února 2014 17:51:11 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
I já souhlasím, něco na tom je, že značkový jsou vždy drašší a ne vždy je tato kvalita poznat.

Motor 2,2 turbodiesel - koupeno v čr - prokazatelně najeto pouze 135 tis.km , olej vždy SHELL plná syntetika
a při výměně po roce pěnivá černá sračka , jako voda. Tak nevím, jestli tam nedat taky něco "levnějšího".
Jinak motor 100% stav a výkon.

To v PROBE jsem omylem "vyčistil" motor plnou syntetikou z LIDLU a teď má i po půl roce na měrce barvu jako med.
Přikláním se k tvrzení, že i neznačkový olej může být stejně kvalitní- je pouze levnější.

Ale ne každý. To značkový většinou svoji kvalitu garantuje. (snad výrobce častěji sleduje vlastnosti)

Rozhodně při malým ročním nájezdu kilometrů bych volil měnit raději častěji třeba levnější olej, než tam nechávat CASTROL nebo co 3 roky. Přehříváním ty oleje asi stárnou všechny stejně.

Asi bych byl pozorný u nových aut, kde je specifikace a různé "vybíravosti" striktně doporučována.
Cena oleje u novýho auta zase nehraje takovou roli aby to došlo až k poškození motoru.

To starý herky asi snesou všechno. Ahoj- hlavně dobrý tlak a propustný filtrThumpUp Wink
Bad Offline
#36 Vloženo : čtvrtek 27. února 2014 2:36:34 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Velmi zajímavý a užitečný téma, dovolím si přispět oficiálními daty:
Pro uživatele FB, skupina ProbeClub:
Probe mazací plán

Z mé zkušenosti mohu potvrdit slova WP, nekvalitní / "tesco" olej může způsobit usazeniny, žlem a připálenou napeklou hnmotu po celém motorovém prostoru. Dobře je patrný pod ventilovými víky a pod olejovou vanou. Nadruhou stranu bych se vyvaroval používání plně syntetických olejů s přísadama honosně označovanejma jako čistící, rozpouštěcí, ochranné pokud nemáte udělanej motor. Na starým vyběhaným motoru, který má většina z nás právě tyhle přísady, kvůli kterejm si to člověk v dobrý víře koupí, rozpustí stávající usazeniny, o kterejch ani netušíme, a ty pak kolují v olejovém oběhu a působí jako brusivo nejen na válce a písty, ale i na šály a ložiska uvnitř motoru. Něco sice chytne filtr, ale vzhledem k intervalům výměn s oleji LongLife s bordelem v motoru pojezdíte nějakou chvíli.

S novým/udělaným motorem po GO (výbrus, písty, kroužky, šály případně příprava na FI) bych lil ten nejlepší plně syntetický olej odpovídající požadované specifikaci, který bych si mohl dovolit. Pokud už jsem věnoval 40-100k na GO střev motoru, pak mě 2k investice za jednou ročně nebo po 5tis km nezabije. Olej v tomto případě považuju za takovou "pojistku" mé investice do motoru.

Pokud jezdím s motorem jehož stav neznám nebo má najeto 200k, nebudu si dělat iluze o jeho perfektním stavu a budu tam lít to, co se tam dávalo předtím pokud to nebyl nějakej strašnej nesmysl (kuchynskej olej / minerální co tam nepatří). Myšlenka za tímhle postupem je ta, že pokud byl po dosavad používaný olej vyhovující, jeho dalším používáním zamezíme výše zminovanému uvolnování usazenin z motoru a abrazivní efekt na vnitřek motoru. V tomto případě se většinou používá polosyntetika 10w40.

Oficiální příručka radí servisní interval na výměnu oleje po 5000km v náročných podmínkách. Tímto intervalem sem se řídil u B&W já.
lishaack Offline
#37 Vloženo : čtvrtek 27. února 2014 9:57:23 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Já mám koupeny olej Elf Evolution 5W40 900 SXR předtím tam byl 5w30 značka neznámá. Uvidim co to poví, motor ma najeto 186 tisíc a můj roční nájezd je do 5000km. Nicméně víko ventilu celkem čisté, takže snad mel motor predtim péči. Filtr dam teď Filtron a po cca měsíci vymenim (možná dřív podle nájezdu) za jiný, WP doporučuje Champion tak ho asi zkusim. Nechci to podcenit. Olej by neměl mít žádné čisticí vlastnosti tak to snad bude OK.

Z jiného barelku:
Když budu měnit olej v převodovce, mám ji nějak proplachovat? Nebo vyleju prostě starej, dam novej a nazdar?
Dík za rady a názory BigGrin
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

Juraj Offline
#38 Vloženo : středa 15. října 2014 8:12:27 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Ahoj, který filtr je vhodnější. (2.5 V6)

http://www.riegger.cz/ob...-k-n-ford-probe/279863/
-tento má vzduchové chlazení, je to k něčěmu dobréDrool

http://www.riegger.cz/ob...-k-n-ford-probe/279862/
-tento je úplně stejný, ale bez toho chlazení

Díky
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
white power Offline
#39 Vloženo : středa 15. října 2014 8:45:55 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ten první jsou podle mě jen vyhozený peníze, já kupuju do všech aut filtry Champion nebo Man a jediný čeho se snažím vyvarovat jsou polský filtry Filtron, Starline a pod.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Tomio007 Offline
#40 Vloženo : středa 15. října 2014 9:17:26 (UTC)

Registrován: 26.01.2011 (UTC)
Příspěvků: 449
Bydliště: Opava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Já jsem na jaře bral Bosche a zatím spokojenost
Ford PROBE 2.5 V6-modrásek
Tomio007 vs Probe 1:0 :D
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (4)
3 Stránky<123>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.