logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Motor 2.2 GT
Matoprobe Offline
#1 Vloženo : neděle 2. února 2014 14:40:02 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Caute v piatok my doniesli probecko z tym ze ma zadrety motor na 1 valci pripecene ojnicne saly...
neska my to nedalo tak som hodil 5 rychlostz a auto sme tlacili a motor sa krasne otacal, skusil som zapnut klucik a startnut a hla nic sa nestalo auto ostalo hluche... mam par otazok.

vraveli ze sa zadrelo preto lebo mu neukazalo ze nema olej nezasvietila kontrolka oleja a tu je problem ked zapnem klucik tak sa zosvieti len kontrolka CHECK ENGINE a nic viac zadne ine kontrolky a to je podla mna zle....
druha otazka ako je mozne zistit ci olejove cerpadlo naozaj nejde alebo je funkcne,
tretia otazka preco auto ostalo hluche aj ked som otocil klucom aby som ho nastartoval podla mna by mal starter aj tak tocit.


PS:
Ake gufero sa dava na hlavu pod remenicu (na vacku)?? to iste je aj dole na kluke podla mna len netusim aky je to rozmer kedze uz to mam zlozene... na druhu stranu ojnice pod rozdelovac sa nedava gufero??


dakujem za odpovede
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#2 Vloženo : neděle 2. února 2014 15:17:10 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Na vačku je gufero stejný jako na kliku a je jen na jedný straně (u rozvodů).
Některý P1 maj spínač na spojku takže jí musíš sešlápnout aby začal motor startovat, předpokládám že baterka je OK,
Funkčnost čerpadla zjistíš až motor nastartuješ, jestli dává tlak nebo ne se ukáže na budíku, nebo si trošku povolíš filtr a uvidíš jestli z něj cáká olej, další možnost je ho rozebrat a zkontrolovat jestli je mechanicky v pořádku.
Pokud chceš vědět jestli je chyba ve starteru a ne někde jinde tak si na kus drátu přidělej konektor viz. foto a ten připoj na starter místo původního konektoru a druhej konec drátu přilož na + kontakt baterky obejdeš tak spínací skříňku.

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#3 Vloženo : neděle 2. února 2014 19:03:44 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Cool Moje P1 má spínač na spojce-takže musím startovat se sešlápnutou spojkou. Ale to praví motoristi stejně dělají.

Kontrola tlaku oleje bez světýlek má za následek, že člověk neví, zda čerpadlo dává tlak, až do výchylky rafiky-větší pohyb. Podle mě je lepší tlak čidlo asi to bývá 0,4 atm a Ledku a třeba ještě pípák-- potom při různých pokusech, když auto točí a nechytne alespoň víte, že už maže ložiska, protože překročí mezní nejmenší hodnotu a LEDKA a pípák přestanou být aktivní.
Teď jsem to psal i v tématu PLÁN MAZÁNÍ. Původní čidlo tlaku mě zklamalo-ukazovalo si -co chtělo(i po výměně za nový kus).Záleží, jak řídne teplem olej, opotřebování motoru, nastavení pružin v pístcích regulace tlaku čerpadla oleje.Výsledek je, že když je olej hustčí 15W40 nebo studený, tak je tlak na měřáku vyhovující a po zahřátí rychle klesne ale na původním měřáku není jasný, kde je hranice, že už je NEDOSTAČUJICI. A to jsem si vylepšil čidlem z 626. Pasuje to do závitu a přes žárovku nebo LEDKU nebo pípák připojený k +12V se nám při zapnutým klíčku rozsvítí a pípá. Prostě vede na - kostru.

Ale běžně motory i bez světýlek na startér po sekundě mažou ale při různých "oživovacích procesech" může zhasnutá LEDKA uklidnit opraváře (to se hodí zvláště, když jste motor ještě nikdy neviděli fungovat). Ale to je jen logický úsudek . Čidlo a Ledka s odporem okolo 1000 ohmů k jedné noze nic nestojí a hned víte, na čem jste. ( U Ledky záleží na polaritě-při nemazání s připojeným čidlem musí svítit při zapnutým klíčku- u malé žárovky na polaritě nezáleží).Prostě čidlo, drát, žárovka, připojit na +12V a po nastartování(tlaku na čidle) zhasne.

Nechci poučovat z elektroniky ale jen abych dokončil myšlenku. Cool
Matoprobe Offline
#4 Vloženo : neděle 2. února 2014 20:21:24 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
ale po zapnuti klucika by mala svietit aj kontrolka oleja? a po nastartzovani by mala behnut tlak oleja na budiku .
WP: ake cislo alebo aku velkost gufera mam pýtat v obchode ? ak vies bol by som rád.
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#5 Vloženo : neděle 2. února 2014 20:29:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
P1 žádnou kontrolku tlaku oleje nemá od toho je tam ten budík

jestli jsem to našel správně tak to gufero má rozměry 34x48x7
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#6 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:09:59 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Takze po zapnuty kl7cika nema svietit zadna kontrolka okrem check engine? Ak nema ani ta svietit tak neviem co z tym je lebo ked som vyblikaval chyby tak nic po zapaty klucka kontrolka zhasla......

Ps. Sytko v olejovej vane pripevnene o olejove cerpadlo som len podsilikonoval.. nebude vadit ked to bude presakovat ? Tam sa jedna len oto aby spinu netahalo mimo sytka alebo to musi byt uplne utesnene?
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
jubileus Offline
#7 Vloženo : pondělí 3. února 2014 8:16:30 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Původně P1 žádnou kontrolku nemá ale dá se dodělat, jak jsem psal.

Nebylo to z příspěvku hned jasné--omlouvám se.

Pro oživení motoru bych asi vyměnil olejový filtr a zkontroloval spojku, jestli vypíná.

Píšeš současně ve dvou tématech o stejném problému....BigGrin
Matoprobe Offline
#8 Vloženo : úterý 4. února 2014 6:51:43 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Vcera som ten zadrety motor skusal nastartovat.... ma to predsa to cidlo na spojke...
Nemalo by palivove cerpadlo zacat tlacit hned po zapnuty kluca? Mne tlaci az ked startujem... auto nenastartovalo len kaslalo sem tam odpalilo a podka mna je posunuty rozvod ked dam kluku zarez na znacku na olej. Cerpadle tak hore na remenici nemam sipku 1 na znack3 ale mam tam 3 zuby od sipky 2 .... ako zistim ze mam spravne otocenu remenicu? Je to tak ako v manuali ze ten vystupok cuplik na vacke znamena 1 valec? Tj. Vystupok nstocim na znacku na hlave a nasadim remenicu sipka 1 na cuplik a rovno na znacku.... kazde probe ma milion stekrou nezapojenich?

Otazka ... mam prevodovku z chkadicom oleja v prevodovke. Je to tam potreba? Chcem tam mat toho co najmenej aj klimu som nahradil len kladkou a ani ten chladic tam asi neni treba aj tak asi nefunguje. Ked som dal dole hadicu od chladica turba tak bola od oleja trochu je to znamka zniceneho turba?

Sorry sa blbe otazky ale som perfekcionista a radsej sa vykecam a opytam na blbost amo neco pokaslat na orobatku......


Otazka na telo mate nekdo schemu zapojenia tej pavuciny podtlakou co je na sani? Vytahoval som motor a secko som poodpajal a nepoznacil som si nic :-/



Dakujem
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
jubileus Offline
#9 Vloženo : úterý 4. února 2014 8:05:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Já nemám P1-GT

GT toho má víc a trochu se něco liší.Palivové čerpadlo by mělo jet s klíčkem ale hlídá si tlak v systému podávání paliva bude propojeno s řídící jednotkou. Nastavení rozvodů bude asi stejný,chladič převodovky je taky možný-jiná náplň převodovky, jak píše WHITEPOWER a spousta dalšího.

Nechci tě plést, tak nastavení a diagnostiku motoru nechám na někom dalším, kdo GT už nastavoval. Cool Glare Cool
white power Offline
#10 Vloženo : úterý 4. února 2014 19:49:56 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Čerpadlo má po zapnutí klíčku asi na 2 vteřny zabzučet a pak se rozeběhne až při startování, pokud nejde s klíčkem tak bude nejspíš vyskočený nárazový čidlo.
Jestli nevíš zda je horní rozvodový kolo nasazený správně na vačce tak když se na vačku podíváš zboku tak vedle šroubu kterým je rozvodový kolo dotažený je výstupek na kterej má směřovat k šipce s číslem 1
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#11 Vloženo : středa 5. února 2014 7:07:43 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Zapojení podtlaků je tady: http://probeclub.cz/foru...tlakovy-system-P1P2.aspx
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#12 Vloženo : středa 5. února 2014 22:15:13 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Tak vsetko zlozene az nato ze ked sme vytiahli prevodovku tak vitieklo asi 3 litre oleja cez spodne trubky kde sa zapaja chladic prevodovky....

Prosim vas kde je nalievaci srob + kontrolny srob nech viem pokial liat a kolko tak je cca oleja?

Kde zozenem silentbloky? Vsetky stiry si znicene a pasuju tak aj ked kupim na mazdu 323 alebo 626?

Dik za odpovede
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 6. února 2014 1:37:22 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
-nalejvací otvor do převodovky je náhonem tachometru, vzšroubujetš 10ku šroub a vyndáš hiníkovej odlitek, u něj je nákreslený i kde má bejt hladina oleje
-silentbloky jsou stejný s mazdou až na spodní u převodovky ten je jinej a musíš ho koupit přímo na probe GT, možná by pasoval z Mazdy 929 3.0i ale to jsem nezjišťoval
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 6. února 2014 10:35:56 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
A ktoru 10tku srob vysrobovat? Mechanik ma varoval ze ked povolim nejaky srob co nemam tak znicim prevodovku. Tam je tych srobkou vela co su osamote a nic neni k nim prilepene.
Na probe GT sa neda nic zohnat unas ani capy na ramenach ani silentbloky naprav a motoru jedine co som zohnal boli loziska nabojou.... WTF seci vyrobci uz akoze seru na probe?

Jak to ze moje stare probe 2.2 GT 89 ma uplne ini motor a kabelaz ako moje nove 2.2 GT 92? Chcel som ken prehodit motor po GO za tento zniceny a hoa nic nepasovalo :-) ine sanie ine vstreky viac roznich ventilou a hlavne ja nemam chladic oleja na prevodovku a tunak uz je
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#15 Vloženo : čtvrtek 6. února 2014 16:05:30 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Je to ta 10ka co je vedle lanka náhonu tachometru.
Probe 89 má jinou elektriku než modely 90-92, ale motor samotnej je stejnej, jen musíš přehodit pár čidel, vstřiky a rozdělovač, já měl ve svím asi 2 roky danej motor z 91 a pak jsem tam zase dával z 89 na kterým jsem udělal GO.
Pokud nechceš mít chladič převodovky tak na tý převodovce zaslep vývod co je z boku na plechovým víku nebo to víko vyměň a místo druhýho vývodu co je na spodu převodovky dej vypouštěcí šroub z převodovky která chlazení nemá, takhle to mám udělaný já.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#16 Vloženo : čtvrtek 6. února 2014 16:16:55 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Aha a ked dam prec to chladenie nebude to nicomu vadit? Nebude sa prehrievat prevodovka? Nedaju sa oba otvori nahradit len srobikom?


Kde sa da prosim zohnat silentblok ten zadny a predny na prevodovke? Nikde sa to neda obvolal som 4 firmy a anj jedna ani ford to nema... ak by bol nejaky link tak by som bol rad...dik
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#17 Vloženo : čtvrtek 6. února 2014 16:23:19 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Když dáš pryč hlazení tak to ničemu vadit nebude mám to tak udělaný už několik let, byl jsem s tím i v Chorvatsku 1000Km na jeden zátah a v pohodě.
Silentbloky buď na ebay.com nebo si je nechat někde udělat v čechách to dělaj na silentbloky.cz když se s nima domluvíš tak jim pošleš starý roztrhaný a oni ti do nich udělaj nový gumy.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#18 Vloženo : pátek 7. února 2014 22:47:57 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
tak zadrety motor je venku rozobrany ten moj po GO poskladany a vlozeny do auta naliate vsetky kapaliny a prvy start sa nepodaril a po hodinovom usili prehadzovania zapalovacich kablou kedze netusim ako maju byt sa nam to podarilo nastartovat ale skapinalo to stale a problem bol v tom ez som nezapojil ten podtlak co ide zo sania do veka ventilou :-D po zaslepeny srobom krasne drzal volnobeh a bol som nadseny ale nemal som tam vyfuk takze to riadne strielalo a hucalo kedze to bolo len od turba odpojebe hned.... problem som spravil ze som privrel do veka kablik a cez tu mm fuku vyhadzalo aspon 2 litre oleja..... foto +video sem pridam ked budem mat viac casu, yle teraz otazky...

1: mozem dat do motora chladiacu zmes G11?? modra davam ju do favorita a felicie alebo musim kupit tu zelenu na liatinove motory??? alebo nebodaj novu G12 ruzovu???

2: olej v prevodovke sa mera pomocou toho nahonu tachometra?? naplnim zasunem a vitiahnem a musi byt v polke toho nahonu cca 1cm nad tym ozubenim??? nalial som tam ATF dex 2 do automatickej prevodovky cca 2 litre a este stale prazdna :-D

3: chcem dat BOV ale premyslam ze dam prec ten stary plastovi co je medzi nasavanim turba medzi nimi. dal by som tam hadice bez Tecka a tu vrchnu by som dal spravit len taky medzikus na ktory by som nasroboval novy BOV. da sa to? alebo tam musim nechat aj ten stary a na to koleno nasrobovat ten BOV ako mas ty?

4: pri motore po GO mam vymenit olej po 500km aby som sa zbavil pilin alebo az neskor?? nerab by som aby sa zasral filter a vsetko islo do motora a odpalil by som ho.

dakujem
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
white power Offline
#19 Vloženo : sobota 8. února 2014 7:12:30 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
- já dávám chladící kapalinu G48 co jsem tak koukal tak ta G11 je asi stejná protože jí maj značenou G11/G48
- olej v převodovce se měří jak píšeš, když si tam nalil 2 litry tak tam máš něco málo přez půlku náplně má tam bejt 3,7litru
- BOW můžeš dát tak jak popisuješ ničemu tio nevadí, taky jsem ho tam chtěl dát ale mě by se tam nevešlo, ale nějaký menší se vejde vpohodě
- pom GO jsem měnil olej asi po 1000 Km nejdřív jsem tam dal nějakej mogul a pak už jen Castrol 5w40
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Matoprobe Offline
#20 Vloženo : sobota 8. února 2014 22:03:05 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Ked dam prec ten bazmek medi spodnim a vrchnim sanim turba nebude to vadit? On plni funkciu bow takz3 ak by som ho dal prec a nedal ziadny b9w znicim turbo lebo nebude sa moc predychat a budu ho utlacat tlaky......

Olej 5w40 je dobry? Mne sade hivoria davaj tam 15w40 je lepsi ....
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.