Napadlo mě založit vlákno, ve ktrém bude vše na jednom místě o provozních kapalinách a jejich množství. Tedy oleje do motoru a převodovky, chladící kapalina, mazivo posilovače řízení, voda do ostřikovačů ... V největší debatu doufám o olejích, naopak brzdovka je spíš pro formu.
Co tam lejete vy, případně osobní zkušenosti. Debata, dotazy a etc...
Jelikož mám P2, tak se na ně zaměřím.
Probe 2:Motor:olej od výrobce: 5W-30 kapacita: 4 litry
specifikace: ESE-M2C153-E, API kategorie SG
interval výměny:
- při normálním provozu 12 tisíc km
- při unikátním provozu 8 tisíc km (tím se řídím)
- pro obyvatele Puerto Rico platí 4800 km
Jelikož mi motor nežere olej (ťuk, ťuk) a mám tam nalitou 5W30 (Elf), tak u ní zůstanu. Koukám po odolném oleji a napadá mě Mobil 1 Peak Life 5W-50. Dle papíru si zanechává vysokou viskozitu. A i jiní uživatelé ho doporučujou, moc probařů ho neleje teda...
Chladící soustava:kapacita soustavy 7 litrů
- růžový Fridex G+ namíchaný v poměru 50:50 s destilkou = -38°C
interval výměny:
48 tisíc km nebo 2 roky
Převodovka:olej od výrobce: ? kapacita: 3 litry
K manuální převodovce mám dotaz co tam nalít. U P1 se leje ATF. Naopak u P2 je MTX 75w-90, nicméně jsem na zahraničních webech zjistil nespokojenost s toutu specifikací. Našel jsem i uživatele co do P2 líjí zmíněné ATF.
Otazká zní co tam nalít. Olej za 500kč/litr je imho zbytečný luxus...
Posilovač řízení:kapalina: ? kapacita: 1.25 litru
specifikace: ESW-M2C33F - z čehož mi Google vyplivl olej ATF: Dexron-II, Dexron-IIE, Dexron-III
co byste doporučili?
imho koupím Dexron III za 120Kč/l ;)
Brzdy:specifikace DOT 3
Kdo máte zkušenosti, doporučení, nápady sem s nimi. Myslím, že nejenom mě se budou hodit.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...