logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
3 Stránky123>
Mazací plán v kostce - čím mažete, kdy
Bladzej Offline
#1 Vloženo : neděle 3. března 2013 13:30:57 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)


Napadlo mě založit vlákno, ve ktrém bude vše na jednom místě o provozních kapalinách a jejich množství. Tedy oleje do motoru a převodovky, chladící kapalina, mazivo posilovače řízení, voda do ostřikovačů ... V největší debatu doufám o olejích, naopak brzdovka je spíš pro formu.

Co tam lejete vy, případně osobní zkušenosti. Debata, dotazy a etc...


Jelikož mám P2, tak se na ně zaměřím.

Probe 2:

Motor:
olej od výrobce: 5W-30 kapacita: 4 litry
specifikace: ESE-M2C153-E, API kategorie SG
interval výměny:
- při normálním provozu 12 tisíc km
- při unikátním provozu 8 tisíc km (tím se řídím)
- pro obyvatele Puerto Rico platí 4800 km

Jelikož mi motor nežere olej (ťuk, ťuk) a mám tam nalitou 5W30 (Elf), tak u ní zůstanu. Koukám po odolném oleji a napadá mě Mobil 1 Peak Life 5W-50. Dle papíru si zanechává vysokou viskozitu. A i jiní uživatelé ho doporučujou, moc probařů ho neleje teda...


Chladící soustava:
kapacita soustavy 7 litrů
- růžový Fridex G+ namíchaný v poměru 50:50 s destilkou = -38°C
interval výměny:
48 tisíc km nebo 2 roky


Převodovka:
olej od výrobce: ? kapacita: 3 litry

K manuální převodovce mám dotaz co tam nalít. U P1 se leje ATF. Naopak u P2 je MTX 75w-90, nicméně jsem na zahraničních webech zjistil nespokojenost s toutu specifikací. Našel jsem i uživatele co do P2 líjí zmíněné ATF.
Otazká zní co tam nalít. Olej za 500kč/litr je imho zbytečný luxus...


Posilovač řízení:
kapalina: ? kapacita: 1.25 litru
specifikace: ESW-M2C33F - z čehož mi Google vyplivl olej ATF: Dexron-II, Dexron-IIE, Dexron-III
co byste doporučili?

imho koupím Dexron III za 120Kč/l ;)


Brzdy:
specifikace DOT 3



Kdo máte zkušenosti, doporučení, nápady sem s nimi. Myslím, že nejenom mě se budou hodit.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
white power Offline
#2 Vloženo : neděle 3. března 2013 14:46:00 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ford Probe 2.2GT

Výměna oleje v motoru + filtru.....8 000Km nebo 6 měsíců
Výměna zapalovacích svíček........24 000Km
Výměna vzduchového filtru.........48 000Km
Kontrola řemenů servo+alternátor..48 000Km
Výměna chladící kapaliny..........48 000Km nebo 36 měsíců
Výměna rozvodového řemenu.........96 000Km
Výměna oleje (aut. převodovka)....96 000Km
výměna palivového filtru..........96 000Km

Doporučený olej od výrobce je 5w30 (já dávám 5w40) náplň je 4,6l
Náplń chladící kapaliny je 7 litrů používám fridex G48 který je určen pro kombinované motory (hliník/litina)
Brzdová kapalina DOT3 (dopurčená výrobcem) ale dá se použít DOT4 která má vyší bod varu nepoužívat DOT5 ta je na bázi silikonu a žere gumičky pokud vím tak jí používá jen Harley Davidson, náhrady za DOT 4 má označení DOT5.1
Olej do manuální převodovky pouze ATF specifikace Mercon, ale lze použít bez problémů Dextron II nebo Dextron III, náplň 3,7 litru
Olej pro automat převodovku 6,8 litru
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Bladzej Offline
#3 Vloženo : neděle 3. března 2013 15:17:59 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
WP: sis vytáhl info přímo z manuálu, ne :)

Co za značky leješ do svojeho Probete? Myslím tím i konkrétní jméno olejů. O tyto hodnoty mi jde především ;)

Případně jestli bys/byste mi nedoporučil/i oleje, kterýma nic nepokazím, nezlobil bych se - zejména u převodového.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
white power Offline
#4 Vloženo : neděle 3. března 2013 15:42:49 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Do motoru dávám Castrol Magnatec 5w40 a do převodovky jsem dával Shell Donax (táta ho měl koupenej na výměnu do peugeota ale už na to nedošlo tak jsem si ho vzal)
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jdlesk1 Offline
#5 Vloženo : pondělí 4. března 2013 13:12:50 (UTC)

Registrován: 11.10.2011 (UTC)
Views messages in topic : 139
Bydliště: Most

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Zdravím díky za topic nicméně já budu lejt motor Castrol GTX 10w40(508kč/5L) - lil jsem předtím Castrol Magnatec 10w40 teď chci zkusit tento (menší opotřebení - udávaj ale spíš šlo o to zkusit něco jiného)... a brzdy jsem dal DOT4 - snad s tím nebude problém ale neměl by být :)
Ford Probe 93 2.5l V6 24v by Sony,Vrabi,Tom,Juři a Já.
1 user thanked jdlesk1 for this useful post.
white power Offline
#6 Vloženo : pondělí 4. března 2013 18:56:44 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
DOT4 je v pohodě taky jí používám do všech aut, je to přímá náhrada za DOT3 oproti ní má DOT4 vyší bod varu a to není nikdy na škodu.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Thullo Offline
#7 Vloženo : pondělí 30. prosince 2013 8:13:24 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Jaká se tedy dává ještě SERVO kapalina? Fakt to nevím :o( jen že je červená :o) hihi
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
Bladzej Offline
#8 Vloženo : pondělí 30. prosince 2013 12:27:12 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Nalil jsem tam Dexron III a jezdím. Posilovač posiluje a nikde nic neteče.

Konkrétně tento: Olej
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
lishaack Offline
#9 Vloženo : pondělí 30. prosince 2013 15:48:08 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Mám Probe 2 motor 2.5 V6 a plánuju koupit na novou sezonu tohle http://www.oilcentrum.cz...ord-formula-sd-5w-40-5l Co vy na to? Má někdo zkušenost?
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

Wesker Offline
#10 Vloženo : úterý 31. prosince 2013 13:08:33 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Ja mam takovou zkusenost, pokud V6 bere olej, tak do toho raci nalit 10W40 nez 5W, nebudete stacit dolivat tak jak kdysi ja u Castrolu, od te doby je to pro me sracka a pouzivam i do nove poskladaneho motoru 10W40 od Motulu.
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
lishaack Offline
#11 Vloženo : úterý 31. prosince 2013 13:21:11 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Wesker: No mně trošku papinká, ale mám zas trochu bobky z té 10W40 aby stihl hustší olej dorazit všude kam má, pokud je hustší. Myšleno při startu -> aby nejely komponenty, byť sekundu "nasucho". Nebo je to blbost?
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

Bladzej Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 2. ledna 2014 19:52:53 (UTC)

Registrován: 07.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 117

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Vem to takhle. Probe jsou už přeci jenom trochu starší auta, takže mají větší vůle než nově vyjeté z fabriky. Proto se nemusíš bát, že by olej nezatkl kam má.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...
Ludas Offline
#13 Vloženo : úterý 28. ledna 2014 13:54:54 (UTC)

Registrován: 20.01.2014 (UTC)
Příspěvků: 70
Bydliště: Hradec Kralove

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Chystam se na vymenu oleje v prevodovce a chci se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s nejakym levnejsim olejem. Bude to do p1gt. Snad lepsi nejakej levnejsi novej nez x let starej, co uz je prejetej, ale doporucuje ho vyrobce? A ma p1 vypustak a napustak na prevodovce?
5x Ford Probe 2,2 gt ♥
white power Offline
#14 Vloženo : úterý 28. ledna 2014 17:27:11 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Pokud nemáš chlazení převodovky tak je dole na převodovce vypoušťák jinak musíš rozpojit hadici u čerpadla, olej se nalejvá přez náhon tachometru, odmontuješ 10ku šroub a vyndáš celej hliníkovej bazmek do kterýho je našroubovaný lanko. POuižití nějakýho levnýho oleje je na zvážení jestli to za to stojí. Třeba tady je docela levnej olej a není to nějakej neznačkovej šunt http://www.auto77.cz/ole...icle-1l-ca193360256.html
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Ludas Offline
#15 Vloženo : úterý 28. ledna 2014 21:53:26 (UTC)

Registrován: 20.01.2014 (UTC)
Příspěvků: 70
Bydliště: Hradec Kralove

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Dik moc, tohle jsem potreboval vedet....jinak cena za ten Castrol je prijatelna, ja jsem koukal na ty, co doporucuje vyrobce a tam bylo za litranek pres 200, to mi prislo dost.
5x Ford Probe 2,2 gt ♥
Renni Offline
#16 Vloženo : středa 29. ledna 2014 11:56:44 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
od začátku dávám a kupuju do 2,5V6 Castrol GTX 15W-40,ten olej tam patří a v ATU nebo OBI ho kupuju za 13O,-kč/1l,určitě jsou i jiné oleje,ale do starýho motoru bych neexperimentoval a hlavně nemíchat a dávat to co dáváte od začátku/pokud nejste právě po generálce../ Wink
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
DaPavlis Offline
#17 Vloženo : čtvrtek 30. ledna 2014 19:06:44 (UTC)

Registrován: 04.08.2012 (UTC)
Příspěvků: 157
Bydliště: Chrudim

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
15W40 ? Scared A nebojis se v zime ze se to nekde malinko pridre ? Jestli nemas motor po GO tak by mel bohate stacit 10W40 ne ?
PGT V6 Turbo T3/T4
Renni Offline
#18 Vloženo : pátek 31. ledna 2014 10:03:10 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
jezdím tak už 8let,každou zimu,každý den do práce,auto stojí venku,za studena to nehoním,dolévám cca.1L/3měsíce ,1x/rok před Kamenem kompletní výměna oleje plus filtr-spokojenost= nebojím se ničeho Wink
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
jubileus Offline
#19 Vloženo : neděle 2. února 2014 13:15:03 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Do P1, po nedobrovolném "pročištění" plnou syntetikou opět používám 15W40- výměna každý rok. Stačí z Lídlu za 3 stovky.

Ale na něco to bylo dobrý-hydroštely se asi pročistily a teď se již téměř neozývají-při změnách otáček při jízdě.
Po omylné změně na plnou syntetiku z Lídlu se začal motor čistit(rozpouštěly se staré usazeniny) a olejové filtry byly těžké, jako dlažební kostky. Ale asi po 10 kusech nových filtrů je olej čistý jako med. Po změně oleje to bylo mírně znát na těsněních motoru ale zase po změně zpět na 15W40 vypadají normálně. Nebylo potřeba nic měnit nebo dotahovat.

Tento motor snad snese všechno. Teoreticky je taková změna pro motor SMRT. Protože, když se ucpe uvolněnou usazeninou nějaký přívod k ložisku tak je za chvíli modrý a zadřený.

Je potřeba, když už se takhle změní olej všechny usazeniny pochytat do olejového filtru-měnit po pár jízdách, protože když je filtr plný , tak olej už přes něj nejde(přepne se v něm ventil, klapka)vlivem většího tlaku po ucpání a olej proudí NEFILTROVÁN a hrozí, že se to někde nachytá a něco ucpe.

Takže já jsem omylem změnil na plnou syntetiku, když mi to došlo tak jsem vyměnil asi 10 filtrů a pak zase přešel zpět na olej 15W40 a mám čistý vnitřek motoru. Čidlo tlaku oleje nebylo nic moc ani po koupi nového (velké rozdíly tlaku) a tak jsem dovybavil čidlem z MAZDY a LEDKOU s pípákem-když nemaže.
Ono totiž při jízdě nic neupozorní že motor nemaže a za půl minuty to máte kouslý na šálech.

Do manuální převodovky (má se měnit asi po 95 tis. mil) jsem podle technického doporučení nalil CASTROL manual. Bylo tam něco řídkýho červenýho. Nový CASTROL manual je trochu hustčí a chod převodovky se zdá při řazení trochu tlumenější. Funguje stále úplně normálně i při jízdě pod -10.
To , co tam bylo, bylo jak voda a nejsem si jist, jestli to po létech ještě nějak mazalo. S převodovkou nebyly nikdy problémy--že by někdy vyskočil kvalt nebo nešlo zařadit a tak.

Motoru jsem se svými pokusy dal pěkně zabrat ale když se u toho trochu myslí, tak snese asi všechno.
Dokonce teď je zvuk jako když si přede kotě --žádný kovový řachtání. A to s motorem nebylo nikdy nic od té doby děláno. Nastavování předstihu atd.

Nakonec mám z toho nedobrovolnýho HARAKIRI dobrý pocit.

Nechal jsem vyvařit nosníky pod sedadly,vyměnil kotouče s obložením, kapalinu, zadní pakny,nastříkal spodek a už čekám, až to zase na jaře začne a s naleštěným PROBÉČKEM budu machrovat na silnicích.Cool BigGrin RollEyes AHOJ
Matoprobe Offline
#20 Vloženo : pondělí 3. února 2014 7:46:09 (UTC)

Registrován: 17.07.2011 (UTC)
Příspěvků: 459
Bydliště: Trnava

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Jak tu pises o oleji v prevodovke tak ake cislo ma ten olej? Ma naz9v len castrol manual? Mam veelky problem ze rychlosti tam musim hadzT nohou aby tam skocili tazko to ide a spiatocka nekedy padne az po 5ty krat snazenia hodit R..... ,
Nemas pls nejake foto toho olejoveho cerpadla a cidla co si menil z mazdy? Netusim kde sa to nachadza a ako to vyzera a ked neska budem davat von motor tak by som to prehodil kedze mi zakusuje sali na prvom valci ale na tlaku oleja so. Nic nezpozoroval
Ford Probe 2.2 GT 89,Red----> renovacia
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
3 Stránky123>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.