logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Lanovody ruční brzdy -P1
jubileus Offline
#1 Vloženo : pondělí 30. září 2013 17:50:51 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Vím, že to tu neudělá moc radost, protože to už někde bylo ale před zimou je to aktuální na každý auto.

Lanovody jsou jako celek s neprodyšnými gumovými manžetami- tedy u bubnů ( už jsem jimi propíchnul stříkačku s olejem, při přezouvání kol a trochu rozchodil lana v bovdenu. Další člověk mi to pomohl táhat u kola zpět. Já za to táhal ručkou.
Trochu se to uvolnilo ale zase to vázne a to jsem přidal pružiny (vratné).
Vím, že to vypadá jako sprostá fyzika ale něco mi říká , že to chce dát ven, vyčistit a složit.
Můj dotaz tedy je, jestli pasují lanovody z Mazdy a jestli se vůbec vyplatí je po létech nepoužívání "opravovat".
A za další,- jak je to spojený u ručky a nebo je to vcelku. Moc se omlouvám, že to takhle píšu sem ale mám teď 3 autí a nějak nestíhám se pod černý fáro ani podívat, jak to tam je.

Ale zatím se ho nechci vzdát - a ta ručka trochu vázne. Mě to nevadí (nepoužívám)ale na technické za ni rvou jako protržení, tak nechci abych odjel s kolama ve smyku.
dík za pochopení . WITEPOWERE dík za info.Smile
romale76 Offline
#2 Vloženo : úterý 1. října 2013 1:27:04 (UTC)
Registrován: 28.06.2013 (UTC)
Příspěvků: 7
Bydliště: VĚTŘNÍ

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
u ručky je krátký lanko to jsem sehnal z mazdy a lanovody z usa přez simix
Ford Probe LX 3.0V6
white power Offline
#3 Vloženo : úterý 1. října 2013 12:32:00 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
utíkej do autokelly teď tam maj výprodej na brzdový lanka pro 626 za 45 kč takže i kdyby náhodou nepasovaly tak je to zadarmo ale podle foto je to stejný
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#4 Vloženo : středa 2. října 2013 14:40:56 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Dík za INFO- právě jsem objednal poslední 2 kusy.
Za ty prachy-nekup to.Cool
jubileus Offline
#5 Vloženo : neděle 6. října 2013 9:44:14 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
No lanovody mám ale jeden konec se liší. To by nebyl až takový problém si to "předělat".
Ale narazil jsem na další problém. Lanovody v autě chodí pro promazání -od bubnů dobře.

Problém je, že za páky, za které lanovod tahá musí mít jakýsi velký krok, než kolo brzdí.

Napadlo mě podívat se na obložení zadních brzd, jestli nejsou pouze sjeté, ale nemůžu za nic na světě povolit matky 32, co jsou pod krytkama na hřídeli zadních kol.
Není na to nějaký fígl nebo jestli nemají jiné závity - než pravé??? Podle zajištění to není zřejmé.

Zkoušel jsem to pouze kvalitním očkovým klíčem s pomocí 2 metrovou trubkou a klíč už pružil-bál jsem se, že shodím auto ze špalků nebo je na to potřeba nějaký přípravek a nebo to povolovat s koly na zemi???

Promazal jsem to a nechal "naležet".

Seženu si ořech 32 ale nemyslím, že to povolování vydrží. Kdo máte něco k tomu -prosím o radu.OhMyGod
vaman Offline
#6 Vloženo : neděle 6. října 2013 11:59:26 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Tak tu matici ani nezkoušej povolit, já jsem to nedávno zkusil povolit na předku a rozlomil jsem nádstavec a byl jsem v pr.... měnil jsem totiž ložisko .Zajel jsem do servisu ať mě to povolí , tam to měli za minutu povolený pneumatickým utahovákem , zpátky mě to dotáhly s citem a já dojel domů a pak to krásně vyšrouboval . Tak to udělej taky , dej jim dvacku a budeš to mít bez problémů . A proč bys sundaval celý náboj , vyšroubuj 1 šroub co drží brzdič - ten horní a spodní povol , potom to vyklop .
jubileus Offline
#7 Vloženo : neděle 6. října 2013 14:57:22 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Nevím, jestli si rozumíme--mám na mysli zadní bubnové brzdy P1 a do těch se bez povolení toho šroubu -32 hřídele uprostřed nějak asi dostanu. Nebo snad jo?? mám Příručku MAZDA a nic podrobnějšího ,než nákres co tam je --nic víc.

Mám pocit, že to už nikde jinde nedrží--abych se dostal dovnitř bubnu, kde jsou čelisti.

To Ford Capri měl jen malý šroubky skrze který byl buben jen fiksovaný tam kde měl. Moment síly držely čtyři šrouby skrze který na nich byl buben nastrčený a to bylo s kolem sešroubovaný v jeden celek. To byla paní montáž s malým šroubovákem.
Toto je hrozná onanie. Fakt nevím, jak se dostat k čelistím jinak, než demontáže těch středových 32 matek??
Asi budu jezdit bez ručky--jestli to teda bude na TK stačit a pak to dám někam povolit za prachy.

Ale ona ta ručka zas tolik nevázne--akorád na rovině na křižovatkách mi vždy auto někam popojíždělo a zatuhlou ručku poznám, že sice nejede těžce ale když na rovině odbrzdím-tak nikam "nepopojíždí".
Musí to jít přece nějak povolit.-- dík za radyMellow
Nějak se pakny přece měnit musí.
white power Offline
#8 Vloženo : neděle 6. října 2013 17:53:13 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Dej kola na zem, auto zaklínuj aby ti nepopojelo a pořádně zaber, očkovej klíč a trubkou je dobrá volba, nebo tankystická gola s palcovím čtyrhranem, pokud použiješ klasickou golu s 1/2 palcovým čtyrhranem tak ho utrhneš, pár sem jich už zničil takže si na to pujčuju tu tankystickou golu. Je tam normální závit, je za ty roky co to nikdo nerozdělával tak ta matka pořádně drží, chce to jen pořádný nářadí a hrubou sílu. ThumpUp
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#9 Vloženo : neděle 6. října 2013 19:21:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak dík, zkusím si to někde sehnat a vlítnu na to--doufám, že neurvu nápravu od tlumiče.Glare -ta síla by tu zvětralou trubku letitýho tlumiče klidně mohla ohnout.

Má úvaha, že se ta páka, za kterou tahají lanovody se hodně vyvrací(má až moc velký krok)--by podle mě svědčilo o velkém opotřebení obložení, protože to chodí asi 4-5 cm, což je asi moc(záleží na páce , jak dlouhý je to za čepem ,kde se to vrtí. V normálním provozu si to dovedu představit--krok asi 2 cm--seřízení u ručky mám zvládnutý. Mám knížku MAZDA626 a je tam všechno okolo motoru ale toto teď jen v nákresu--žádný bližší pokec.
Přece , když je všechno přesný tak na funkci stačí jen kousek.

Ještě , když tu zaskočenou (plně neodblokovanou brzdu)vracím , tak to trochu--jako by přes zub cvakne a je to OK.

Asi je sjetý obložení a proto to má tak velký krok a má tam být jakýsi samonastavovací mechanismus a po nějakým asi posledním zoubku to asi cvaká, než je to plně ODBLOKOVANY --si teda myslím.

Snad se mi to podaří rozdělat bez nějaké destrukce něčeho jinýho.

Ještě jsem si všiml, že mám v háji nějaký ten gumový úchyt zadního stabilizátoru-- přes asi 10 cm tyčinku---prostě to železo je trochu sežraný. A chodí to ne v těch gumkách ale ta tyčinka má teď menší osazení a tak to trčí ze zadní kyvny nahoru i gumama , ve kterých to má "sedět" V kyvně díra se zdá být v pořádku.
Jestli jste to náhodou někdo nesháněli,--nebo jak to řešit jinak , než u soustruhu. díkHuh .
Trochu mě PROBIK teď dělá starosti ale mám čím jezdit ,i když je teď na špalcích ale pořád neuvažuji ani náhodou se ho zbavit, protože když v něm člověk šlápne na plyn---tak to auto ví , co má dělat.
To ostatní tuctový auta pouze "jedou" a ani neřvou, když už se v nich pálí benzín a o něco jde. Cool
jubileus Offline
#10 Vloženo : úterý 8. října 2013 20:18:34 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak seriál pokračuje-sice jsem jel původně dělat-tedy lisovat po namrznutí sklizené hrozny rozmačkané a doslazené a tak to vypadá na moravský burčák --asi za dva týdny, ale teď k věci.
Pokoupil jsem příležitostně další očkový klíč ale má móóóc silný tělo-nešlo nastrčit a ořech - levný.
Takže jsem nakonec--než jsem chtěl lisovat to "hrozno" zkusil povolit ty naolejované matky na zadních kolech P1 -z neděle.
Takže nový klíče moc nezabraly , protože 1/2 colová GOLA se začla tyčka nějak ohýbat--i když mě napadlo "simulovat" pneumatické vlastnosti třískáním do ořechu --ale nic.

Pak jsem nastrčil lehoučký , téměř papírový klíč - po dědovi-je na něm napsaný MONTA-fakt neváží víc , než balíček vlašáku a divte se mistři s trubkou asi 150 cm a s přišláplou hohou na těžké trubce a mlácením kladivem do toho dědečkova lehkýho klíče se nakonec podařilo povolit obě strany.

Prostě takový SILVESTR v babím létě ale teď zase k věci. Nějak to samozřejmě vyřeším.
Nakoupím obložení a Fordík bude zase ---cajk.

Akorát trochu prasknul ten dědečkuj klíč--což je mi líto --když jsem do toho tak mlátil ale měl by radost,--že to někomu na něco lespoň bylo. Díky mýmu dědovi jsem prostě "mochr"přes mchaniku--no a co máte dál????Prostě necháme zavařit klíč.


Fakt ten klíč nic neváží---je na něm napsaný MONTA-třeba to byla před 50 léty značka. Ale skutečně jsem díky tomuto klíčí s trukou 150 cm povolil zadní matky bubnů--tedy třískáním na ně.

To klíč, co jsem donesl domů byl 3krát těžší a už od pohledu bylo jasný , že to s technikou nemyslí vážně.
Samozřejmě tam nešel ani nastrčit, protože dnešní svět je pohodlný a techiku nechává někde asi jinde nebo co.
Ten dědův klíč byl unikum a na dnešní techniku mě nechte udělat NÁZOR. Co jeŘEBA SE VYRÁBÍ-ale jestli to na něco je na vás.
Dřív byly asi větší "fajnosti"---v technice, než se to tedy neposralo a do dneška snad ani neobnovilo.




Prostě to "gró té zadní brzdy je --rozdělat,--fakt jo matky pak rozhuýbat želízka po sobě--je to to , za co tahá lanovod za ty ušiska-- na čem je "okama " nastrčen a vrtí se to v takovým- rozpěrce Háčku asi 15cm. Prostě povolit matky u P1.
Jde to i menšími klíči a mlácením do toho ale , co dál. Jak to mám utáhnout--tedy bezpečně --se zářezem.Jak to utáhnout---bezpečně aby neulítlo kolo--stačí GOLA 1/2.-nežji roztrhnu???????????????zasmoc nějak kecám- ale stejně jak na to?????????Crying Cool
jubileus Offline
#11 Vloženo : úterý 8. října 2013 20:35:33 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
A hned si odpovídám, že v knížžce , co mám je, že zadní pakny jsou stejný z MAZDY 83-87-- a to jsem to dneska držel v ruce-.-fakt P1 je to -----toto ----ale pozor , je to rok 83-87. tak už nazdar--a konecFlapper
jubileus Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 10. října 2013 19:14:33 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Takže jsem dnes vyzvednul objednané pakny na MAZDA 3 626 - průměr 229 a šířka 30mm , od pohledu je to ono a o víkendu to přestrčím (když už to mám tedy rozdělaný). Ale ty pakny, co tam jsou nejsou vůbec nějak sjetý na výměnu. Ještě se rozhodnu , co tam nechám--podle toho , jestli se ty nový nebudou nějak šprajcovat a půjde mi to složit.
Ještě zakoupím 1/2 coulovou ráčnu do ořechu, kterou trochu vystužím a doprzním nějakýma svárama--aby to bylo pevnější a dovedl bych tak zase po nátěru a promazání utáhnout pořádně ty matky, který byly fakt móóóc utáhnutý. Podle MAZDA dokumentace 200 Nm.
Odhadem je to asi na 1 metrové páce váha chlapa- tedy odhaduji --když jsem povoloval-(stál na trubce a mlátil do klíče kladivem.

Ještě postřeh k vratným pružinám--který jsou plně dostačující, když je mechanika uvnitř bubnů plně rozhýbána a funkční a lanovody průchodné. Ty se dají snadno promazat a rozhýbat. Mylně podezíráme lanovody, které většinou za "nevracení obložení " nemohou. Chce to fakt rozdělat , rozhýbat , promazat , vyčistit od nadřeného obložení--je tam toho dost, protože to nemá moc kama utéci ven. Protože to má dvojitý "límec skrze který se to prostě neodvětrá--je to tak asi kvůli vodě.
Když to člověk rozdělá, tak to vypadá jako rezavý ale když se to pošudlá štětcem , tak se to vypráší a je pod tím origo lak, jako když to bylo nový.

Když už je to rozdělaný , tak blatníky pěkně vystříkám řídkou syntetikou a zase to bude před zimou jako nový.
Ještě by to chtělo nahradit tu 10 cm tyčku, co drží kulatinu stabilizátoru (to zatím nevím, kde sehnat)- prosím o INFO, a tak to pomalu s přezutím kol nachystat na zimu.
Občas to chce se podívat na auto i ze spodu - i když se od spodu zrovna "neleskne".

Tak ahoj a nachystejte se na zimu, protože příroda je v posl.době divná a nevíme, čeho se můžeme dočkat.Cool
white power Offline
#13 Vloženo : pátek 11. října 2013 6:01:06 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Pokud si to dobře pamatuju ze základky tak 200Nm znamená že na konci metrový páky musíš působit silou 20Kg, takže ne že si na konec metrový trubky stoupneš, hlavně musíš mít tu matku v pořádku tj aby ti šla volně našroubovat, pokud budeš dávat zpátky tu původní tak je to docela problém protože jako zajištění je její konec zdeformovanej. Když tu matku přetáhneš tak se ti budou zbytečně ničit ložiska v bubnech.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#14 Vloženo : pátek 11. října 2013 19:19:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Díky za odpověď.
To by snad znamenalo, že by to mohlo jít regulerně dotáhnout 1/2 coulovou běžnou GOLOU, protože-- myslím, že tuto zátěž ráčna vydrží i bez nějaké navařené výztuže. To když jsem to povoloval, tak ta síla byla na obou stranách rozhodně větší. A ta 1/2" ráčna se začala s ořechem ohýbat(TONA-česká)--tak jsem použil ten očkový klíč, který se natrhl a zkusím ho svařit elektrikou ale úspěch je samozřejmě nezaručen.
Ještě tam musím nacpat nějaký mazivo-mám jen běžnou vazelínu--lepší by asi byla nějaká grafitová nebo , co teplem netaje-- aby to tam chvíli vydrželo. Ložisko se zdá být ještě použitelné, trochu namazané ale tuk už je trochu zeschlý -po těch létech. Nevím, jestli mám ta ložiska nějak vyplachovat benzínem nebo je raději nechat tak a trochu přimazat dalším tukem.

Mám z toho dotahování trochu respekt ale pokusím se ten lem matky dokonale zaseknout -aby se nepovolila a pro jistotu asi GOLU s ořechem trochu "ovařím" výztuhama aby snesla víc dotáhnout. Snad se ta matka nedá přetáhnout.
To ložisko je vymezeno svoji "chaloupkou" a větším dotažením se jen víc zmáčkne vnitřek, -život jetýho ložiska to nemůže přece ovlivnit. Snad bude o víkendu sucho-- a tak se k tomu dostanu.RollEyes
white power Offline
#15 Vloženo : pátek 11. října 2013 20:39:53 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Na dotažení 200Nm stačí 1/2" gola, povolit to nešlo protože za ty roky se ten spoj "zalepil" a zatuhnul, do ložiska určitě grafitku nedávej, ta se dává jen do homokloubů, pro vazelínů do ložisek se stav někde kde prodávaj oleje a maziva.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Stigg Offline
#16 Vloženo : sobota 12. října 2013 7:39:00 (UTC)

Registrován: 26.12.2009 (UTC)
Příspěvků: 193
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
vazelinu do lozisek koupis urcite na Prazakove v Ekolube.
http://www.oleje.cz/

jinak ja, kdyz sem rozdelaval predek, tak sem si navaril orech na trubku (taky sem totiz polamal co se dalo). Ctu to pozde, ale jestli chces aspon na dotahnuti, nez neco zmarnis, tak ti ten vehement pujcim - prece jenom je to vicemene jednoucelova vec - moc casto 32 nepovolujes.
Ford Probe 2.2 GT 1991
Honda VTR 1000F
jubileus Offline
#17 Vloženo : sobota 12. října 2013 20:23:08 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
No tak jsem na to dneska vlítnul a skutečně ty pakny na MAZDA 626 III jsou ty pravý (ATE asi 710 kč).
Vazelínu jsem koupil při cestě pro barvu na benzince a asi je ta pravá(MOGUL -označení teď nevím ale je na valiná ložiska aut od -30 do +130stupňů) a cena za 250 gr - 63 kč. Takže dobrý.

Vnitřek bubnů byl jen místama asi 15% trochu orezlý ale po odření tvrdým štětcem to "prokouklo a před montáží nových paken jsem to ještě lehce nastříknul černým kvalitním MOTIP sprayem.

Všechno tam padlo, jak má, ještě jsem trochu odřel orezlou hranu bubnu, kde už deštičky nedřou aby to tam dobře šuplo a taky buben- ne podélně ale na krátko proti dráze desek aby si to dobře sedlo. Protože duben je hned a maník na technické bude zase chtít aby to gumovalo přes ručku. Celkem sofistikovaně je řešenej přístup k nastavení délky lanek ke kolům-(chce to zabrzdit ručku, pak z ní odšroubovat šroubek -asi uprostřed páky a pak ty plasty z té tyčky prostě slíknout). A tak se dostaneme k 10 matce, kterou prodloužíme nebo zkrátíme lanovody ručky -třeba při opotřebení , aby zase brzdila na 4 zoubku. Plasty jsou fakt precizně řešený-ani to není poznat, jak to rozdělat. Čuměl jsem na to původně a rozdělával to kdesi od popelníku a pak mě napadlo se podívat do chytré MAZDA knížky - a bylo to. Ono se vyplatí (tím spíš nový auta)rozdělávat s nějakým dopředu manuálem , než tam nějakou křapku urvat a pak se dívat, jak to pak blbě odchlíple vypadá napořád.
No a ty matky jsem dotáhl ráčnou asi 40 cm s pohyblivým nastrčením, kterou jsem doma nějak našel v další sadě. Dal jsem na ní trubku a ten ořech , co jsem koupil a po namazání ložisek se to podařilo celkem lehčí silou dostat na stejný polohy matek jak byly před tím a ta ráčna se neohla ani se neurval camprdlik.

Původně to nebylo nějak extra zajištěný tak jsem to nad drážkama trochu víc rozmlátil. Nenatrhlo se to- je to jakýsi tažný-- a pěkně to kopírovalo žlábek. Myslím, že se to nemůže samo povolit.

No a pak jsem tím sprejem pěkně postříkal buben a jsem připraven na zimní přezouvání.

Ještě se chystám tou černou syntetikou trochu "opláchnout" nápravy a blatníky a pak už nebude moc času zbývat do povinnosti zimních gum. Na jaře technická--tak to letos nepodceňuji.

Měl jsem z toho prvního rozdělání zadních brzd (po 10 letech)strach , na předních je ještě 10mm -- ale je to už cajk. Tak jsem se dnes nějak zase vykecal -- ale kdo rád čte, tak se alespoň dozví, co se mi honí hlavou, když mám čas na PROBIKA a na dvorku na baráku se kolem něj trochu motám a hrajeme si na doktory. Wink Wub ThumpUp



Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.