logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Jak vozit v PROBE caparty???
jubileus Offline
#1 Vloženo : neděle 17. března 2013 17:19:13 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Protože jsem na toto téma tady nenarazil tak jsem se zozhodl založit téma.
Potřebuji do PROBE 1 dostat dvě sedačky pro dětska 2 a 5 let.Pětiletý kluk už má sedačku větší a poutá se přes ni jak dospělý. Ten může sedět v sedačce vpředu.Problém je jen v samonavíjecím pásu (už mám druhý ale taky nespolehlivě brzdí,když se za něj cukne.To mají PROBE1 asi všechny stejný.To by šlo nahradit samonavíjecími pásy z jinýho auta.
Ale hlavní problém nastává jak sedačku pro dítě přidělat na zadní sedadlo?? Má to mít tří bodový pásy ale to v PROBE 1 není a tak se Vás ptám,jestli to už někdo neřešil. Šlo by to určitě nějak "dobastlit" ale aby to prošlo při kontrole na silnici,technické atd.
Dovedu si představit,že bych tam nějak narafičil z kufru ukotvený samonavíjecí popruhy jako jsou na pásech a případně v horních rozích zadního sedadla "nainstaloval" nějaký chromovaný oka,kterými by pásy z kufru fungovaly jako tří bodový ale co na to POLICAJTI. HOMOLOGACE atd.
Nechce se mi kvůli tomu pořizovat další auto--PROBE si rozhodně nechám.

Zajímá mě, jestli jste to někdo neřešil,nebo neznáte předpisy okolo dětských sedaček - jestli se toto dá nějak legálně provozovat.
Díky za rady,nějak to musím vyřešit
white power Offline
#2 Vloženo : neděle 17. března 2013 19:09:16 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Jestli nemáš vzadu tříbodový pásy tak si je tam dodělej, od roku 90 je měly vzadu standartně všechny. Takže když seženeš pásy a plasty tak nemusíš nic bastlit.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#3 Vloženo : sobota 23. března 2013 13:22:33 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Díky za INFO
Protože je teď venku dost zima a jsem zrovna marod, tak jsem to jenom v autě omrknul-neměl jsem sundaný plasty v kufru ale vypadá to,(nebo se mi zdá, že by to neměl být až takový problém)to tam dodělat. Pod plasty v kufru asi nějaký montážní body budou- nebo to tam za něco přišroubovat asi půjde.(mám pocit, že tam trčí závity od tlumičů ale teď to nevím jistě).
Ale zdá se, že kdyby ten pás jen přes břicho byl delší a nahoře byl někde za ramenem ukotven a po něm jezdící oko by se zapínalo tam, kam se zapíná teď, tak to musí fungovat.

Ale samozřejmě je tady háček: 1)Jak prodloužit stávající pásy? -- legálně to nejde , ale dalo by se

2)Vyrobit montážní oko,za který pás za ramenem přidělat -- improvizace

wp, KDYŽ JSI MI PORADIL,ŽE PROBE 1 MĚLA 3 bodový pásy vzadu, jen to tam přemontovat, tak mě napadlo, jestli by to někdo neměl doma z rozdělaných nebo zlikvidovaných aut.

Hlavní věc: Moc by mi pomohlo-protože jsem to na vlastní oči v žádným PROBE 1 ještě neviděl. Ono mě toto zajímá až teď, když mám ty vnoučky nějak přepravovat.

Kdyby někdo zadní 3bodový pásy v PROBE 1 nafotil, tak bych byl moc vděčný abych věděl, jak to tam vypadá a kdybych to nesehnal , jak to má vypadat ORIGO. A jestli je naviják tam ,kde je teď nebo je to celý úplně jinak atd.
Asi by do těch míst dole, kde jsou teď navijáky by možná vešly namontovat ty ze předu ale nemám se od čeho "odpíchnout", jak začít.

Moc by mi pomohlo alespoň popsat, jak je to dělaný (jestli stejně akorát je delší a končí nahoře nad sedadlem nebo je to nějak jinak a zapíná se to jinak než teď).

Vím, že jsou to jen blbý pásy ale když to člověk nevidí, tak se mi nechce improvizovat "naslepo"--radši se napřed zeptám.

Nechci hned prznit povedený skvost, jakým PROBE1 bezesporu je.

V PROBE 2 (nebo možná MAZDA626 cupé 2,2 ) budou s největší pravděpodobností zadní pásy stejný, možná i to oko nahoře za ramenem-nebo kde.
Proto Vás prosím, jestli někdo víte , jak to tam je a jestli je to v obou PROBE autech stejný, jestli to někdo náhodou nemáte a nechcete se toho zbavit.

Na vrakáčích je těchto aut už málo--zatím tam nikdo neví.n Díky za informace.

černý LX z BrnaWink
jubileus Offline
#4 Vloženo : pondělí 8. dubna 2013 18:20:02 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Chlapi, mám dotaz:
jestli jsou ty zadní 3 bodový pásy v PROBE 2 taky montovaný, že cívka s pásem , co se odmotává nahoře je taky "hřídelí" vodorovně nebo je to už jinak. Nevím ale mohlo by to být stejný. Neviděl jsem je ještě. Chci nějak sehnat alespoň ty pásy (třeba bez plastů) abych to mohl nějak zprovoznit. Nebo jestli někdo nemá tyto pásy z P1 i s plastama k prodeji. [img]http://https://email.seznam.cz/imageshow/U5Ft9DgTAVdv3vxIBwKBG0zLRDb5mp6DPWlBkVRuBanhCOL2lPyCA1GkW27dsOd6WLxzhsY[/img]Confused
white power Offline
#5 Vloženo : úterý 9. dubna 2013 7:13:40 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
fotku musíš dát na nějaký uložiště jako je třeba www.albumfotek.cz www.galerie.cz apod. když jí máš na e-mailu tak se nikomu nezobrazí
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#6 Vloženo : pátek 26. dubna 2013 20:18:46 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)

Ty fotky chápu--ale nechce se mi věřit, že by nikdo neměl doma zadní pásy z P1, když jste toho tolik kuchali.

ještě chvíli počkám a pak to samozřejmě nějak improvizovaně vyřeším.
A pak si ten můj skvost někdo koupí, co jezdil jen 6 let v USA a tady 5 tis. a má origo nálepky v mot. prostoru , teďka ho sprzním s pásema z Fabie a bude to hotový. Tak jo Huh
jubileus Offline
#7 Vloženo : sobota 27. dubna 2013 21:16:37 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Takže si sám opět odpovím.Confused
Začal jsem dnes starým předním pásem, co nenavíjel. Zjistil jsem, že na vině je pružina co se přemotává z jedné cívky na druhou. Ta se ale odmotá jen do půlky -- takže umrtvený pás co se nenavíjel jde opravit, že se prasklina na pružině dá dovnitř cívky a tak nikdy navyjede ven.

Dál zasekávání pásu bylo katastrofální-třískání do toho aby to zaseklo. Chvíli jsem do toho čuměl a výsledek stojí za to.

Na druhé straně je další kryt a pod ním je asi 10mm ocel kulička v jakési plastové skříňce, která je celá rozpírána pružinou. Tento mechanismus má vliv pouze na to, že pás jde vytáhnout, až se trochu zatáhne dovnitř a také, že se mechanika pásu musí montovat pouze v této poloze protože váha kuličky je použita pro tuto logiku.

Toto je celý na nic --odstranit!!!!!!!To jenom blbne když je tam chuchvalec prachu.

Na zasekávání pásu má pouze vliv TOTO: vedle cívky -ze které se pás odmotává je další čelo se zaskakovacím mechanismem--problém je, že aby to zaseklo tak se toto čelo vůči cívce musí POOTOČIT. A to jde těžko -PROTOŽE toto čelo s mechanismem je z plastu a ten je lehký a snadno se hned roztočí stejně s cívkou--zasekne až se do toho tříská.

ŘEŠENÍ je snadné--udělat toto čelo se zasekávacím mechanismem trochu TĚŽŠÍ (aby došlo k pootočení snadno a tak k zaseknutí) a to tak-já tam přišrouboval obrovskou podložku asi 45mm velkou(cívka je asi 50mm) 5mm tlustou a měla 10mm díru. Přišrouboval jsem ji naproti dvěma šrouby M3 délky asi 10 mm a matky jsem si mezi čely prostrčil pinzetou. Trochu jsem to ještě přilepil alkaprenem. A fachčí to EXCELENTNĚ jak to rozhodně nemohlo fungovat ani nový. Vytahovat ustálenou rychlostí jde v pohodě a při sebemenším zrychlení zasekne. Určitě by tam šlo přišroubovat i kousek pásoviny 5 krát 15mm. (čelo cívky má průměr asi 50mm)

Na fóru je slyšet o pásech pořád-že to zasekává divně (až se do toho mlátí)--tato úprava z nich udělá "ZÁZRAK"

Jestli jsou stejné i na P2 tak tato úprava udělá mnoho lidí ještě spokojenějšími.

Takto upravený pás jsem přes kus plechu přidělal na šasi před zadní podběh a pás vytáhl ven mezi plast. kryty. Pro lehké caparty stačí ale pro chlapa to musí být kotveno líp. Nechávám si rezervu-- kdyby to někdo doma přece jen našel.
Kdyby někdo měl origo zadní 3bodový pásy na P1 tak mám stále zájem. Jeden kus jsem dnes vyřešil ale chci origo plasty. RollEyes
Andrew Offline
#8 Vloženo : sobota 27. dubna 2013 22:08:49 (UTC)

Registrován: 22.09.2009 (UTC)
Příspěvků: 329
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Pásy jsem nikdy neměl rozmontované, ale neměly náhodou Probe pásy které se zasekávaly pouze při deceleraci? (docela by to vysvětlovalo tu kuličku) mám dojem že někdo moudrý mi toto tajemství kdysi prozradil BigGrin "snad opěčko Confused "
2,2 GT -ex, 2,5 V6 r.95
jubileus Offline
#9 Vloženo : sobota 27. dubna 2013 22:32:55 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
O tom tu už byla řeč ale blázni na technických za to táhají jako blázni a kroutí hlavou a naši mladí , co nám svěřují svoje malí "klucí" a mají tuctovou Evropu to stále nemohou pochopit.

Já jsem o této funkci na fóru slyšel ale stále je mi milejší, když trochu víc za pás zatáhnu a on drží.

To třeba i při menších natáhnutí pásu se může hodit. Vezu děcko přikurtovaný jenom přes sedačku vpředu jako dospělýho a zabrzdím u semaforu -plynule a on letí vpředu na okno-protože to není dost akční pro deceleraci.

To po dnešní úpravě klučíka pás normálně udrží. A to je podle mně lepší. Stejně jako když tam bude sedět unavený svatební host. Prostě pásy po úpravě jsou lepší. Při běžným nahýbání se do přihrádky nebo tak plynule- taky se povolí ale zaseknou při rozdílu změny rychlosti odvíjení. Škodovky to mají nedoladěný--to člověka jednak táhne a rychle to zasekává ale po té mé úpravě dnes je to akorát. Mám z toho dobrý pocit. Oktávku novou máme v práci-ta má zasekávání až otravné--člověk sotva vytáhne pás aby se zapnul.

Zní to divně ale dnes se zadařiloLove
jubileus Offline
#10 Vloženo : sobota 27. dubna 2013 23:03:18 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Jo a ještě k té deceleraci-----------

Na to, naco je tam ta kulička v té skříňce--to by dávalo logiku kdyby to jistilo nějakou alespoň stejně robustní zubatou mechanikou tu cívku, co má v případě akce zabrzdit cívku s pásem. ale kulička se svojí vybavovací logikou je schopna brzdit cívku pouze za jakési "silonové chlupy" vlasec - které trčí po obvodě cívky s pásem (délka asi 3mm).A za to to brzdí.Nedovedu si představit, že mě toto zabrzdí pás při nárazu. Ono i to co tam je , to hlavní zubatý když to má zabrat(člověk plus náraz a plastové zuby staré 20 let)jsou tak tak.

Ta kulička je asi jakýsi druhý jištění ale první zrychlení pásy v původní podobě moc nedávají.

Musí se do toho strašně třískat. Vypadá to , že amíci zapoměli na to čelíčko cívky přilepit samolepku závažíčko.
A ještě , jak je definována decelerace -vlastnosti, rychlost-to nikdo nezměří a proto ani nevěří.

Ale je skutečně dobrý pocit, když za to člověk "trochu" zabere a tu jistotu hned pozná a nemusí jen věřit, že to možná zabere.

Po úpravě jsou pásy stejně vláčný jen po zatáhnutí zabrzdí --a to jsem já chtěl. Na poutání dětských sedaček je to "lepší".

Úprava na navijáku pásu není složitá(jen se neprovrtat do mechanismu) ale místo tam je.

Největší onanije je to z tapecírunku vysvobodit ven -- ale výsledek oceníte--fakt bomba.ThumpUp Woot Flapper RollEyes
Andrew Offline
#11 Vloženo : sobota 27. dubna 2013 23:43:42 (UTC)

Registrován: 22.09.2009 (UTC)
Příspěvků: 329
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
No já to schválně vyzkouším až pojedu (pokud si na to vzpomenu), ale mám dojem že jsem to tehdá zkoušel a snad ještě i na P1 a ten pás se zasekával už při relativně mírném brždění. Takže to nebylo tak že by to reagovalo až pri zadupnutí.
2,2 GT -ex, 2,5 V6 r.95
jubileus Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 2. května 2013 9:35:26 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
DECELERACE-BRŽDĚNÍ

Po podrobnějším prostudování a zkoušce na pásu venku skutečně pás při brždění zasekává dřív-tedy až při brždění. Ale za vnější čelo cívky za ty směšně malé "chlupy", co rozhodně nemohou udržet při nárazu chlapa.

Totiž ta kulička je v normální poloze v "rozevírací chaloupce" na které je i západka pro brždění. Když se brzdí, kulička chce dopředu-rozevře chaloupku a západka brzdí cívku -za maličké štíhlé zoubečky . A pás začne brzdit.

K zaskočení do hlavních velkých zubů mechanismu bude potřeba dalšího "brutálního" zatáhnutí za pás.
A to si dovedu představit až po tom, co se zaskočený pás utrhne z těchto malých zoubků a znovu se během stále stejného nárazu opětovně (teď už při obrovské rychlosti vymotávání)zasekne do hlavních zubů, které zabrzdí pás.

To ale uběhne nějaká doba a pás může být už při nárazu skoro rozmotaný.
Přední pásy takto upravené mi fungují perfektně a nijak to neobtěžuje při zapínání.
Ke správné funkci potřebují pásy při nárazu "brzdit co nejdříve" a to si u tohoto dvoustupňového mechanismu nedovedu představit. Ale to je můj názor.

Dokonce i na technické budou čumět a konečně za to nebudou zase trhat jak protržení.

Takže ANO-zabrzdí při deceleraci ale trochu jim to při velkým nárazu bude rozhodně dýl trvat než upraveným.
white power Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 2. května 2013 11:28:35 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Můj názor je že když to tak v USA vymyslely tak to muselo projít nějakým schvalovacímk procesem a rozhodně bych se do toho nevrtal. Je to podle mě srejný jako kdyby si narazil autem s airbagem do jinýho auta a řek si oni ty pytle nebouchly tak je něco špatně a proto se v tom pohrabu aby bouchly dřív.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 2. května 2013 18:20:22 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Něco na tom je-že to muselo projít zkouškama. Ono to fakt vypadá,že by to člověka drželo jako na dvakrát-a tak by menší nárazy nemusely tak drtit tělo . Ale co je menší náraz? Kdo si na nějakým trenažéru vyzkoušel náraz ve 30Km/hod (a to je poslední bezpečná rychlost co si troufnou předvádět).Náš mladej na tom byl a říkal , že si větší granát ze předu nedovede představit.

Ale my tady, kdo jsme ta auta tady koupili tak nemůžeme tušit, že to tak patří a seká se to až při brždění. Aby se to dalo alespoň na vědomí "odborníkům" co by to měli sami vědět(každý v práci z oboru má znát všechny "špeky", co se jeho oboru týkají-jinak to není profesionál ale amatér. Na pásu to není napsaný - ani anglicky. Tak za to na technických trhají- až z toho rychlýho mlácení jsem musel měnit pás, protože nenavíjel.(prasklá navíjecí pružina, která se v půlce nepřemotala z cívky na cívku a pás zůstal viset v půlce. A z lidí dělají blbce- aby si to opravili a pak přišli. To stejný světla, že to nemá ta jejich "eLka" ale je to jako hromada. Raději už skončím-už mi tluče "srdíčko" ale na technickou ještě nemusím.

Já si ale stále pořád myslím, že při nárazu (velkým) je pořád lepší co nejpevněji a nejrychleji zablokovat pás-aby držel. Každý další časový prodlevy v dalším zasekávání jsou špatný a když je tělo bržděno až později, tak jsou následky horší-(náraz je brzděn z větší rychlosti později,než se smuchlají plechy a pak jako přes cedník - a to poláme víc tělíčka uvnitř.

Už mám těch pásů dost. Kdo to přečetl tak mu to může pomoci, že se alespoň doví, jak to fachčí.

Já se svých origo zadních tříbodových asi nedočkám ale zatím jsem vyřešil, že jeden zadní a u spolujezdce jsem upravil aby zasekávaly hned na tah a tak mohu už vozit naše "malí klucí"Blushing Razz

O pásech jsem tady toho naprášil moc nikoho to moc nezajímá ale já jsem rád, že to mé problémy s pásy vyřešilo.

Prosím adminy, když se to nehodí - tak to smažte -dík ale mě to v době "oběvu" přišlo zajímavý Wink

Přeji všem aby pásy nikdy nepotřebovali v činnosti použít.
white power Offline
#15 Vloženo : čtvrtek 2. května 2013 18:50:10 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Nic se mazat nebude, není k tomu žádnej důvod, svůj názor na úpravování pásů jsem napsal a pokud si je chce někdo upravit podle tvýho návodu tak je to jeho věc. S STK ti jen poradím abys upozornil technika na to že když je auto přihlášený k provozu na českých komunikacích před rokem 2000 tak nemusí mít zapsaný vyjímky na normu DOT a ať se neobtěžuje hledat Éčka, to samý platí i pro pásy který nejsou schválený podle normy DOT a proto se brzda aktivuje až při deceleraci a pokud bude mít zájem je vyzkoušet že ho klidně svezeš a ať si při brždění za pás zkusí zatáhnout.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#16 Vloženo : čtvrtek 2. května 2013 19:15:25 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Máš na to správný názor-jenom tuto informaci o normách a nařízení většinou nikdo , kdo si PROBE právě koupí a jde na první technickou neví a nedovede jimi hned argumentovat- konkrétními vyhláškami atd.

Já jen chtěl, když se vrtám v PROBE a na něco přijdu , si to nenechat pro sebe a dát to do placu-třeba to někdo řeší a pomůže mu to. A nebo , když se na to chystá, může využít poznatky jiných, co už s tím ztratili čas.
Pro mě je příjemný, když se něco chystám vrtat- to tady předem někdy najdu, jak to třeba už někdo řešil. Na to je tu přece PROBECLUB


Občas to popisuji jak pro blbý ale všichni nejsou elektrikáři nebo soustružníci, tak se za to nezlobte.

Jen mě mrzí, že jsem toto téma rozprášil ve víc tématech ale pro příště si dám pozor.

O pásech už dost TAK AŤ JE NIKDO NEPOTŘEBUJEME POUŽÍT AHOJ Cool

Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.