logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2.5 V6 - trampoty s motorovým olejem atd..
Kiwi Offline
#1 Vloženo : pátek 19. října 2012 22:50:48 (UTC)
Registrován: 27.06.2012 (UTC)
Příspěvků: 65

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Již nějakou dobu se mi u V6 stává, že po cca 100-150 najetých kilometrech se auto rozhodne jet jen na 5 válců, přičemž svíčka/svíčky jsou pěkně vykoupané v oleji (pomůže jejich očištění a přehození). Taktéž pozoruji velký únik oleje v této oblasti: OBRÁZEK a to odshora až dolů, vypadá to tam jak olejový rybník Smile. Podle měřící tyčinky ovšem olej neubývá.

Auto zatím z výfuku téměř nečoudí, jen velmi lehce při nižších teplotách okolo cca 5 stupňů.

Předpokládám, že to bude mít co dočinění s těsněním motoru...
Co jsem slyšel, toto je vcelku častý problém, na kolik může takové kompletní přetěsnění vyjít cca? Cool
Rady typu "kup radši nový motor" ignoruji BigGrin

Díky za případné informace a rady.
Kiwi

(Poznámka: neumím vkládat obrázky tak, aby se zde na stránce přímo zobrazovaly, tak mě omluvte)

Thullo Offline
#2 Vloženo : sobota 20. října 2012 7:24:15 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Takže draku:
1) Tam, kde ukazuješ, že to teče, to teče z pod ventil víka - je to běžné u V6tek (nejen u Probe) Chce to dát buď kvcalitní těsnění, nebo tmel a udělat to pořádně. Teče to tam na alternátor , který sice nezreziví, ale nadšený z toho taky není :o)

2) Přetěsnění motoru nevýjde draho, pokud se dělá jen toto. Pokud bys jej chtěl přetěsnit komplet, musel bys mít sadu těsnění, která od Elringu u nás stojí 15.230,- (maloobchod v Elitu) nebo 14.814,- (maloobchod v APM). V APM mají i Reinz za 6.818, ale je to otazníkem, neb je to na telefon. Tu mají i v Kelly za 7.208,-
No a já mám sadu těsnění za 4.000,- tady:
Kompletní Sada Těsnění FORD PROBE V6

3) Vkládání obrázku je jednoduché.
- a) klikneš na obrázek pravým tlačítkem myši
- b) dáš si zkopírovat jeho adresu
- c) tady pak klikneš na ikonku VLOZIT OBRAZEK
- d) do vyskočeného okna vložíš tu adresu obrázku
- e) Objeví se ti tady toto: [img]http://ADRESA OBRÁZKU[/img] a to už je hotovo :o)

PS: Nový motor nekupuj... Práce za přetěsnění nebude tak šílená. To na 6tém válci bude špatný stírací kroužek, takže i to se dá opravit - chce to už ale sundat spodek a překroužkovat celý motor - tedy všech 6válců. Blbé je, že kroužka už nemám :o(
Kroužky Na Ford Probe V6

A víc ti řeknu dnes v garáži :o)
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
white power Offline
#3 Vloženo : sobota 20. října 2012 9:47:05 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Jen doplním... když budeš překroužkovávat motor tak si pořiď i těsnění pod hlavy, protože spodem písty nevytáhneš u žádnýho motoru, na spodu si akorád odšroubuješ ojnice, ale písty musíš vystrčit nahoru.
Jestli jsem to pochopil správně tak vykoupaný svíčky v oleji myslíš že je nateklej olej ke svíčce tam co strkáš kabel ??? to je jen na výměnu těsnění pod ventilovým výkem a nemusíš dávat žádný kroužky.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Thullo Offline
#4 Vloženo : sobota 20. října 2012 12:53:14 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
2 White Power:
EE na 6tém válci je svíčka od oleje v motorovém prostoru a když je od oleje moc, nepálí. Z vrchu je suchounká... :o( je to asi stírací kroužek na 6ce... :o( vždy pomůže jen vyměnit svíčku za jinou a jede se dál...
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
white power Offline
#5 Vloženo : sobota 20. října 2012 14:00:16 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Tak v tom případě asi jo, ještě je možnost že je špatný gufero na sacím ventilu, ale stejně když už se to bude dělat tak je nejlepší překroužkovat všechny válce a vyměnit rouvnou i gufera na ventilech, je to sice víc práce a peněz ale v budoucnu to ušetří další rozborku motoru.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Renni Offline
#6 Vloženo : středa 27. listopadu 2013 20:42:27 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: Thullo Jdi na citovaný příspěvek
Takže draku:
1) Tam, kde ukazuješ, že to teče, to teče z pod ventil víka - je to běžné u V6tek (nejen u Probe) Chce to dát buď kvcalitní těsnění, nebo tmel a udělat to pořádně. Teče to tam na alternátor , který sice nezreziví, ale nadšený z toho taky není :o)

2) Přetěsnění motoru nevýjde draho, pokud se dělá jen toto. Pokud bys jej chtěl přetěsnit komplet, musel bys mít sadu těsnění, která od Elringu u nás stojí 15.230,- (maloobchod v Elitu) nebo 14.814,- (maloobchod v APM). V APM mají i Reinz za 6.818, ale je to otazníkem, neb je to na telefon. Tu mají i v Kelly za 7.208,-
No a já mám sadu těsnění za 4.000,- tady:
Kompletní Sada Těsnění FORD PROBE V6

3) Vkládání obrázku je jednoduché.
- a) klikneš na obrázek pravým tlačítkem myši
- b) dáš si zkopírovat jeho adresu
- c) tady pak klikneš na ikonku VLOZIT OBRAZEK
- d) do vyskočeného okna vložíš tu adresu obrázku
- e) Objeví se ti tady toto: [img]http://ADRESA OBRÁZKU[/img] a to už je hotovo :o)

PS: Nový motor nekupuj... Práce za přetěsnění nebude tak šílená. To na 6tém válci bude špatný stírací kroužek, takže i to se dá opravit - chce to už ale sundat spodek a překroužkovat celý motor - tedy všech 6válců. Blbé je, že kroužka už nemám :o(
Kroužky Na Ford Probe V6

A víc ti řeknu dnes v garáži :o)



Přestala mi dobíjet baterka a důvod viz.nahoře 1).. takže přední víko přetěsněno silikonem a vyměněn altík,který bleskově Thullem dodán byl!!! Tímto Ti tu děkuji kámo jakož i za ostatní díly od Tebe ThumpUp
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Thullo Offline
#7 Vloženo : středa 27. listopadu 2013 21:54:09 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Nema problema :o) jen ta pošta, to je tragedie :o(
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
cuir Offline
#8 Vloženo : středa 27. listopadu 2013 22:06:15 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
jo jo neni nad to menit 300km od baraku alternator s botama od snehu jen proto ,ze nezrezivel :D
ovsem prestal dobijet a dom uz bych nedojel.
Co se tyka tesneni motoru (potazmo problemovejch ventildeklu) tak problem je druhovyroba toho tesneni na ventildekle. Je o nejakou desetinku nizssi cili to tak dobre nevytesni.
Az sem koupil originalni tesneni od Mazdy na KL motor a do ostrejch rohovejch prechodu dal trosicku silikonu tak sem mel od oleje pokoj.
Samozrejme dosedaci plochy perfektne ciste a odmastene musi byt..to da rozum.
Co se tyka toho krouzku na valci. Zmer nejdriv tlaky at vis na cem ses a pak teprve to rozebirej.
Jak uz bylo napsane. Spodem to nevytahnes. Cili rovnou budes potrebovat nove tesneni pod palice. A pokud budes mit hlavove srouby mimo toleranci (budou vytahane) tak budes potrebovat i ty.
A tu jen tak pro pobaveni jedna fotecka z prace ve snehu pod pergolou u kamarada, kterej cirou naodou mel navic alternator. Pro jeho vymenu bylo potreba vytahnout chladic ;) Bozi.
A je to s podivem ,ale tim kamaradem co mel nahodou navic altil NEBYL Thulo :D :D
No a kdyz uz sem byl v tom a mel sem vytahlej chladic tak sem vyuzil zasobeni a zrovna pretesnil ten predni ventildekl :D Kamarad mel cirou nahodou doma prebytecne i original Mazda tesneni :D Nove sem mu pak koupil a poslal postou :D :D
Zkratka spickove stravene odpoledne.
Tak at se dilo dari ;)



Ford Probe 2,5 V6 24v
Renni Offline
#9 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 13:06:41 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Cuir: chtěl jsem se tě zeptat jestli se ti taky zblaznila řídící jednotka po te opravě,neb mne brutálně padaj otačky a na neutral to dokonce chcípne! technik říkal že se to po par kilometrech upraví/ujel jsem asi 7km a padá to furt/tak jsem se chtěl zeptat na tvoji nebo někoho zkušenost..?
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Rostakd Offline
#10 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 14:36:17 (UTC)

Registrován: 25.06.2008 (UTC)
Příspěvků: 1,341
Bydliště: Opařany

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Tohle mi delala vypadla hadicka co jde do hadice s vahou vzduchu.
Škoda Superb 2.5 TDi 2004

Brachovo : Probe GT 2.2 Turbo 1989,Probe 2.0 16V 1995,Probe 2.5 V6 1996
Renni Offline
#11 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 15:26:11 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: Rostakd Jdi na citovaný příspěvek
Tohle mi delala vypadla hadicka co jde do hadice s vahou vzduchu.


a na který straně/kde?/ byla vypadlá? ve váze vzduchu ji vypadlou nemám..
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Rostakd Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 20:33:35 (UTC)

Registrován: 25.06.2008 (UTC)
Příspěvků: 1,341
Bydliště: Opařany

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
ze zadu vzduchove hadice co vedle od klapky k airboxu
Škoda Superb 2.5 TDi 2004

Brachovo : Probe GT 2.2 Turbo 1989,Probe 2.0 16V 1995,Probe 2.5 V6 1996
jubileus Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 21:11:20 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Chlapi, jste DRACI-toto dělat na ulici se jen tak nevidí. I ta FOTODOKUMENTACE je příjemná.
Jen tak dál. Takovýto příspěvky jsou hodně akční.
dík za ně
Renni Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 22:54:11 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)


co to je? je to jen nasazený v gumě a dost volný tak tady asi bude problem,závit to nemá tak nevím jak to "dotáhnout"..?
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
DannyW Offline
#15 Vloženo : čtvrtek 28. listopadu 2013 23:26:08 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
To mi jednou někdo říkal, že tím se vyrovnává tlak mezi hlavama, ale jestli tomu tak je sem nikdy nezkoumal. A je to tam jen tak volně vsunuté, žádný závit ani nic jiného na dotažení tam není.
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
cuir Offline
#16 Vloženo : sobota 30. listopadu 2013 20:23:15 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
no po vymene alternatoru a pretesneni predniho ventiloveho vika mi fakt otacky litat nezacaly. Takze moc nevim na co tvoje otazka smerovala.
Nevadi.

kazdopadne to na co se ptas. Ta volna vec na prednim ventildeklu je odvetrani klikove skrine. PRC ventil. Je tam nasazenej a ma bejt gumovej aby to tesnilo. Jenze za ty leta uz je to tak vyhrate ,ze guma vytvrdla a tak to tam zblochta.
Kdyz mas nastartovanej motor a tohle by si vytahnul tak ti to zdechne.
Jedinej koho znam ,ze mu to nezdecha kdyz to vytahne je Wesker :D Ale ten to ma cele nejake divne.

Ford Probe 2,5 V6 24v
vaman Offline
#17 Vloženo : neděle 1. prosince 2013 19:40:41 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Původně odesláno: cuir Jdi na citovaný příspěvek
no po vymene alternatoru a pretesneni predniho ventiloveho vika mi fakt otacky litat nezacaly. Takze moc nevim na co tvoje otazka smerovala.
Nevadi.

kazdopadne to na co se ptas. Ta volna vec na prednim ventildeklu je odvetrani klikove skrine. PRC ventil. Je tam nasazenej a ma bejt gumovej aby to tesnilo. Jenze za ty leta uz je to tak vyhrate ,ze guma vytvrdla a tak to tam zblochta.
Kdyz mas nastartovanej motor a tohle by si vytahnul tak ti to zdechne.
Jedinej koho znam ,ze mu to nezdecha kdyz to vytahne je Wesker :D Ale ten to ma cele nejake divne.


Přesně jak píšeš , a když se vyšroubuje dolévací šroub na olej , tak to pochopitelně hned chcípne taky .
Renni Offline
#18 Vloženo : neděle 1. prosince 2013 21:59:18 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: cuir Jdi na citovaný příspěvek
no po vymene alternatoru a pretesneni predniho ventiloveho vika mi fakt otacky litat nezacaly. Takze moc nevim na co tvoje otazka smerovala.
Nevadi.

kazdopadne to na co se ptas. Ta volna vec na prednim ventildeklu je odvetrani klikove skrine. PRC ventil. Je tam nasazenej a ma bejt gumovej aby to tesnilo. Jenze za ty leta uz je to tak vyhrate ,ze guma vytvrdla a tak to tam zblochta.
Kdyz mas nastartovanej motor a tohle by si vytahnul tak ti to zdechne.
Jedinej koho znam ,ze mu to nezdecha kdyz to vytahne je Wesker :D Ale ten to ma cele nejake divne.




jj otazka směrovala tak,že jediný co se sundavalo bylo přední víko,na kterým krom toho PRC ventilu(díky za vysvětlení) nic není/když nepočítam svíce/ co by mělo za příčinu následné veleskoky,respektivě spadnutí otáček na neutrálu až do chcípnutí motoru! Kdž jsem ten ventil vytánul tak mi motor taky chcipnul a jak to tam je tak "navolno" tak jsem si říkal jestli to nějak netěsní jak má tak to může mít vliv na ten můj problem.Nicmeně,včera jsem si přitáhnul plyn o 3 závity a otáčky už jsou zcela vcajku drží na 800 celej den.Tak bud se vzpamatovala řj nebo to chtělo přitáhnout ty otáčky.Každopádně vše je už OK :-)

Jinak co se týče přetěsnění předního víka motoru,tak motorový silikon za pár korun nepustil zatim ani kapku oleje,takže stejně jako WhitePower doporučuju misto origo gum-těsnění!/za předpokladu opravdu důkladného odmaštění/.
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Kaya Offline
#19 Vloženo : středa 11. prosince 2013 18:27:16 (UTC)

Registrován: 07.10.2011 (UTC)
Příspěvků: 15
Bydliště: Straky

Poděkoval(a): 1x
Čau lidi.Mě to také teklo na altík,tak jsem dal nové těsnění a teklo to znova.Pak jsem si všimnul že se mi ty šrouby co maj to těsnění zmáčknout opíraj o ty dystanční trubičky co vedou zkrz to těsnění.Tak jsem je na soustruhu zkrátil o šest desetin milimetru a je to cajk.
Ford PROBE 2,5 V6
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (6)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.