logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
CheckEngine + Fuel CutOut - motor a budík zhasne, za chvíli jde nastartovat ... - Probe II 2.5 l 24V
Maxx Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 11. srpna 2011 13:35:46 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj probaři,

po úspěšném vyřešení cvakání motoru se na vás obracím ještě s jednou prosbou o pomoc.

Jedná se o následující problém:

- S autem vyjedu, nějakou dobu většinou drží (někdy ale i jen 7 - 10 minut), pak z ničeho nic zhasne. (motor chcípne, budík a komplet kontrolky zhasnou) Světlomety, blinkry, atp. jdou. Dříve, než se to stane, se rosvítí Check Engine a poté po chvíli Fuel CutOut a poté auto zhasne.

- Když chci auto natočit, nechytne. Baterka je nová, takže s motorem točí, ale ten se nechytá. (alternátor jsme měřili, ten je také ok - napětí v síti 14,30 V)

- Po nějaké chvíli (5 sekund - 3 minuty) zkusím nastartovat, motor chytne a jede. Stále svítí Check Engine, možná i Fuel CutOut. (to si teď nejsem jistý) Když se s ním rozjedu, nějakou dobu drží, ale když se s ním jede trochu déle (např. 15 minut), zase zhasne stejným způsobem.

Klidně na něm vyzkouším kde co, když mi dáte nějaké tipy, po čem jít. Chybové kódy jsem zkoušel vyblikat dle návodu na PerformanceProbe.com, přes palubovku. Propojil jsem drátkem STI a záporný pól na baterce, zapnul elektriku v autě - nic. Poté jsem ještě nastartoval a opět nic. Buď jsem něco dělal špatně nebo to u mého auta již takto nejde. (Mám auto - rok 1995, tzn. přelomový ročník)

Projel jsem si samozřejmě ProbeClub forum, ale těch možností, co to může dělat jsem našel více. Sad

Co jsem zjistil:

- může to dělat špatné čidlo polohy klikové hřídele (+ kontakt nebo kabeláž)
- může to dělat špatné čidlo polohy vačkové hřídele (+ kontakt nebo kabeláž) - Určitě tam je toto čidlo také?
- může to dělat špatné čidlo snímače otáček (+ kontakt nebo kabeláž)


Nebo to může dělat Lamba sonda, otřesový snímač, vadný rozdělovač nebo zašpiněný provzdušňovák na palivové nádrži?


Díky za Vaše tipy a rady. Wink Bylo by super, kdybyste mě případně nasměrovali, kde se dané čidlo nachází.

Maxx
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venca Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 11. srpna 2011 21:14:16 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Zkusil bych jet s otevrenou nadrzi jestli se dobre odvetrava a promerit lamdyBigGrin
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Maxx Offline
#3 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 1:20:49 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

To zkusím. Wink Dnes jsem u auta pročistil čidlo polohy klikovky na levé straně u olejové vany, pod alternátorem. Trochu zacukal s kabelem a najednou nemůžu nastartovat. Mám tušení, že bude čidlo nebo kabeláž v háji a že už předtím bylo nadělané, a tak to zhasínalo. Jistota to ale samozřejmě není.

Mohl byste si někdo pls rozpojit ten konektor, co je na levé straně motoru a zkusit nastartovat? (nutno stát před autem s otevřenou kapotou) Je to tam pod tou trubkou s chladící kapalinou. (cca nad alternátorem)

Pokud nepůjde nastartovat (startér točí, ale motor nechytne, na palubovce svítí kontrolka Fuel CutOut + Check Engine), je to udělané tak, aby to nestartovalo, když je sonda v háji, což očekávám a půjdu pak skoro na jistovku. Wink

Díky!

PS: Také jsem zapojil jednu lambdu na výfukových svodech, která byla odpojená. Možná je špatná a nejde nastartovat kvůli ní? V neděli určo odzkouším. Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
DannyW Offline
#4 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 15:08:44 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
čau, zkoušel sem ho odpojit a jde mi normálně nastartovat, ale svítí check engine.

takže nevím. vyblikat chybove kody jsi zkousel?
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
Maxx Offline
#5 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 17:25:54 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Hoj, právě, že zkoušel. Propojil jsem STI pin drátkem se záporným pólem baterie a sledoval přístrojovku. Bohužel kontrolka neblikala. Dělal jsem něco špatně nebo to u mého ročníku již takto nejde? Je to rok 1995. (zkoušel jsem to se zapnutou elektrikou i nastartovaným motorem) - ještě předtím

Jinak, dnes jsem zkusil, jestli svíčky dávají jiskru a ne, nedávají. Mohla by to dělat to nově připojená lambda? Nebo nevím ...
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Maxx Offline
#6 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 19:36:45 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Měl jsem pocit, že ten kablík na propojení STI a záporného pólu baterky nebyl moc dobrý a asi také ne. Dnes jsem to totiž zkusil s jiným a hned to vyblikávalo jak z praku. ;-) Vyblikalo to kódy 2, 16 a 23, což jsou podle tabulky na ProbePerformance.com následující chyby:

2 - snímač polohy klikové hřídele 2 nebo kabeláž (ten, co jsme čistili a měl jsem na něj podezření - pod trubkou s chladící kapalinou na straně s altíkem)
16 - snímač polohy EGR ventilu (Tušíte, kde je? Podle mě ale nezpůsobí to, že nelze startovat ... :-/)
23 - Lambda sonda nebo kabeláž

Jen pro jistotu jsem tu nově připojenou Lambdu odpojil, ale stejně nenastartuji ...

Díky za jakékoliv tipy.
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venca Offline
#7 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 19:55:25 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Lamdasonda nema vliv na hazeni jiskry a egr najdes pod klapkama na sani za druhou hlavou bliz k pozarni stene. Je to na kraji vedle svodu
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Maxx Offline
#8 Vloženo : sobota 13. srpna 2011 21:45:06 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Dík, zítra to asi zkusím najít. Myslíš ale, že by to čidlo pology EGR ventilu mohlo způsobit, že nejde nastartovat?

PS: Co se týče lambd, ano ty to nezpůsobí. Ale co ve spojení s řídící jednotkou? Vím, že by to jednotka měla hodit do nouzového režimu, ale není tu možnost, že by v případě nějakých absolutně zcestných hodnot ze všech lambd zamezovala nastartování? Co sensor polohy vaček, ten by to dělat nemohl?

PPS: Jak nejlépe otestovat ty lambdy? Měřil jsem jednu čistě na zkrat, ale ten tam není.
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Venca Offline
#9 Vloženo : neděle 14. srpna 2011 19:47:05 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Podle toho co vsechno pises jako snimac polohy vacek ,egr ventilu a lamdy tak nejlepsi by bylo to napichnou na diagnostiku . Jsou to elektronicke chyby takze by ti to mela nacist a rict co presne to je
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Maxx Offline
#10 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 10:37:55 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Nj, ale tu tady nemám a auto teď nejede. :-/ (nestartuje) No nic, dneska asi oměřím všechny čidla (CKP1, CKP2 a vačkové) a uvidíme. Nevíte náhodou někdo, kdyby všechny nefungovaly, které z nich se podílí na startování? Tzn. pokud bych chtěl vyměnit jen jedno, které to bude? Vačkové?
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
white power Offline
#11 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 11:02:01 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Bez snímače polohy klikovky to auto nepojede ani v nouzovím režimu, zato s odpojenou nebo špatnou lamdou nebo nefunkčním EGR fungovat bude, vyměň ten snímač za jinej, pokud je KO tak mu vyčištění nepomůže. Samozřejmě ještě než ho vyměníš tak prověř kabeláž jestli není někde přerušenej drát.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Maxx Offline
#12 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 11:25:56 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Tak jde o to, že kabeláž k CKP2 (snímač klikovky pod řemenicí, nad olejovou vanou) je zkratovaná. (GND s prostředním pinem) Je to zkratlé někde dál v kabeláži od toho konektoru, směrem k sondě je to ok. Trochu jsem zkoušel s kabelem zahýbat ale nic. Řekl bych, že toto bylo zkratované již dříve a tak plnil funkci snímače otáček a klikovky CKP1, který je v rozdělovači. (záložní čidlo polohy klikovky, pokud jsem to správně pochopil, podílí se na startování) Proto to auto občas zhaslo, jelikož to čidlo u řemenice (CKP2) nešlo (zkrat) a to druhé (CKP1) už bylo nadělané a když se zahřálo, tak také nešlo a auto zhaslo ... Teď se ale už nejspíš oddělalo úplně.

Je moje dedukce správná? Nemůže to dělat otřesový senzor v kufru? Nevím, kde přesně je, ale ten jen vypne palivovou pumpu, ne? Benzín se mi ale tlakuje (vzniká v nádrži podtlak), jen to nehází jiskry.

Co jsem pročítal fórum, viděl jsem také, že auto nestartovalo kvůli špatnému kontaktu na čidlu polohy vačkové hřídele. (nebo kvůli vadě čidla) Je to možné?

Díky za tipy, nebýt tohoto fóra, člověk by se do problematiky Probečka dostával výrazně hůř. Je to protknutější elektronikou více, než jsem si původně vůbec myslel. Laugh
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
white power Offline
#13 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 11:29:33 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Otřesový semzor v kufru opojuje jen palivovou pumpu.
A zkoušel si jinej rozdělovač? U tohodle auta asi nejčastější závada proč nehází jiskru.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Maxx Offline
#14 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 11:44:58 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Zatím ne, ale dnes se na to chystám. (respektive oměřit stávající, jiný nemám k dispozici ...) Vím, že u V6-tek dost odcházely, ale myslím, že to asi nebude můj případ. Jisté to samozřejmě není, ale uvidíme ..Wink

Co se týče té mé dedukce, že to funguje následovně:

- CKP2 snímá otáčky + polohu kliky, když nejde plní tu funkci záložní CKP1
- když nejde CKP1, nenastartuji

Je to tak?

Ještě jednu věc, neměl bys schéma elektriky od CKP2 (čidlo na klikovce pod řemenicí) do řídící jednotky? Mohl bych tenhle kabel uříznout a natáhnout jiný, ale nevím, jestli to není náhodou propojené ještě s tím čidlem v rozdělovači (CKP1). Sad

PS: Měl bys případně rozdělovač nebo ty hallovy sondy (CKP1, CKP2) na tohle auto? Až zjistím, co je třeba vyměnit, budu to shánět. Wink
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
white power Offline
#15 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 11:48:30 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Na tohle auto nic nemám protože mám Probe 1. generace a tam je všechno jinak.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Maxx Offline
#16 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 12:21:56 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Chápu a mohl bys případně někoho doporučit třeba odsuď z fóra nebo nějaký e-shop? Nic jsem nenašel .. :-/
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
white power Offline
#17 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 12:33:45 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Zkus se zeptat Thulla jestli nemá schéma i náhradní díly
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Wesker Offline
#18 Vloženo : pondělí 15. srpna 2011 16:26:18 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Tyjo, to se mi tu dejou veci... clovek se tu chvilu neukaze a pulka z vas nejezdi BigGrin BigGrin

Ja bych zkusil nejdriv zjistit, jestli tam jde v momente kdy motor stavkuje vubec benzin. Dale jiskra. Mi to bez snimace otacek u remenice taky jelo, uplne normalne. Nemam teda imobilizer ani jine "kurvitka". Me tak napadla zapalovaci trafo nebo elektronika v rozdelovaci, kdyz se zahreje tak nejde, tak jako se to stavalo u starych Š 120 a u Fanošů. Ty 93 sou kurevske roky... Sice maji nejkrasnejsi prdele, ale ty rozdelovace...No a mimochodem, z rozdelovace jde i signal pro benzinove cerpadlo. A samoze jak tu bylo psano vyse, v leve zadni kapse, kde je nadobka na zadni ostrikovac, je takovy picifuk, ktery se rad vypaluje, tak zkontrolovat taky ho ThumpUp
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
cuir Offline
#19 Vloženo : úterý 16. srpna 2011 15:57:23 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
podle toho co pises tak to bude vykonovej tranzistor v rozdelovaci. Bezna vec proc Kl motor nejde nastartovat..stalo se mi to take. Cidlo na klice resi vstrikovani paliva, cidlo na vackovce (cili rozdelovac resi jiskru)
pokud tedy mas palivo a nemas jiskru tak je to dost jasne.
Vypovida o tom i fakt ,ze po tom co ti motor zdechne nemuzes nejakou dobu nastartovat. Presne takovej problem sem mel take. Jedu jedu a najednou sup a motor zdechnul. Vypozoroval sem ,ze se tak deje v zavislosti na otackach motoru. Zjistil sem ,ze ve svem pripade sme nemohl vytocit auto vice jak 3500ot. mam pocit. Kdyz sem ho vytocil vice tak to zdechlo. Ten vykonovej tranzistor v rozdelovaci proste zachyboval a nehodilo to jiskru a sup motor zdechl. To ze nemuzes a ani ja sem nemohl vzdy po chcipnuti nejakou dobu nastartovat davam za vinu take tomu tranzistoru. Pravdepodobne se prehreje a je potreba pockat az zase vychladne aby zacal spravne pracovat.
Tohle jje jen mezistupen toho kdy dojedes uplne. Ja sem s tim staverm kdy sem nemohl vytocit motor najel asi 600km. Abych zjistil jestli je to opravdu rozdelovacem tak sem jel z Brna do roznova pod radhostem abych zkusil zapojit na svoji eletriku externi HEI modul, ktery supluje prave onen vykonovy tranzistor. Zjistil sem ze je zavada opravdu tam a zase sem jel s autem zpatky. Asi za tejden co sem s tim takhle poskakoval po Brne me to na Kolisti nechalo stat uplne a sel sem na lano. Inu objednal sem ten HEI modul a zapojil to dle schematu ,ktere sem zde jiz nekolikrat postoval a pak sem mel klid. Nemel sem tento problem s probeckem ,ale jiz s mazdou mx6,ktera je ovsem mechanicky a skoro i eletricky totozna s probeckem. Jen to byl rocnik 93. 95 mam mozna jinak barevne draty nez jak je uvedeno ve schematu. Zkus pohledat..nekde to tu na foru urcite najdes...ted nemam moc cas, proto pisu az ted. Pokud by sis nevedel rady tak zase napis mejla, toho si vsimnu asi vic nez tohoto tematu. Vsazim na rozdelovac.
Pokud ti nejde palivo tak mrkni do kufru pod podlahu pod nadrzku na zadni ostrikovac..je tam narazove cidlo. To dela problemy. U me v tematu najdes fotky a uvidis co to je za picavynalez...doporucuju ti to odpojit preventivne. Az te to necha na silnici tak si na to nevzpomenes a pojedes domu zbytecne na lane. hodne stesti. jinak v CR se ten HEI modul koupit neda...objednaval mi ho kamarad nekde ze zahranici.
Ford Probe 2,5 V6 24v
Maxx Offline
#20 Vloženo : úterý 16. srpna 2011 22:09:30 (UTC)
Registrován: 26.06.2011 (UTC)
Příspěvků: 43

Ahoj lidi, včera pořád pršelo, tak jsem se skoro k ničemu nedostal, ale dnes to bylo ok, tak jsem se na Probe vrhnul. BigGrin

To: white power

Dík za tip, Thullovi jsem napsal, tak uvidíme ...

To: Wesker

Já mám 95 rok. Zjistil jsem ale, že 93 ročníky měli jen jeden klikovkový senzor (CKP) a u 95+ jsou 2 a chová se to tedy jinak. Tys měl 95+ nebo starší?

Co se týče toho "picifuku", ten je pod tou nádobkou ostřikovače nebo kus pod ním nalevo? Smile

To: cuir

Kámo, díky za tip. Asi jsi to vystihl. Dnes jsem se k tomu dostal (tvůj příspěvek jsem bohužel v té době ještě nečetl) a zjistil toto:

- cívky (obě vinutí) jsou ok
- čidlo polohy klikovky (CPK1) a vačkovky [obě jsou v rozdělovači] jsou v pořádku
- čidlo CKP2 (pod řemenicí) je KO (napájí se také 12V, že?)
- modul s "tranďákem" v rozdělovači bude na 85% v háji

Nemáte náhodou někdo schéma zapojení toho řídícího modulu v rozdělovači včetně znázornění na jaké piny v konektorech co vede? Potřeboval bych to, aby se to mohlo najisto rozhodnout, zda je KO či nikoliv.


PS: Aktuálně to vidím takto:

Tranďák v rozdělovači byl nadělaný, takže to vždy po zahřátí spadlo. Bylo také v háji čidlo CKP2, které měří otáčky a polohu klikovky ve vyšších otáčkách, takže poté, co jsem se dostal nad 3000 ot. to jedna z věcí to shodila. Wink

Pak tam je KO lambda, což spolu se špatnou CKP2 způsobilo jízdu na nouzový režim tzn. = výrazně zvýšená spotřeba + snížený výkon. BigGrin


PPS: Nemáte někdo ten modul s tranzistorem do rozdělovače? (ta plastová destička) Může být klidně použitý, ale aby byl na 100% v pořádku. Díky ...
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.