Tak další info: šály po nasazení neseděly, byly tam na těsno. Díky tomu jsem zjistil, že mechanik musel kliku špatně změřit.
Musel jsem tedy koupit další šály, tentokrát již standardní, jelikož ty tam patřily. Po nasazení ok, auto už lítá.
Tudíž to cvakání způsobovala uvolněná ojniční šála (ze zámků) na přední hlavě motoru úplně vpravo. (záhada uzavřena ..
)
Aktuálně mi tu zbyla nová sada ojničních šál (of. název - ojniční pánve) australské výroby se zárukou 24 měsíců na motor s 2. výbrusem.
hodí se na motor s:
průměrem kliky: 52,435 - 52,455 mm
tloušťka šál je: 2 mm (1,5 mm je standardní, na 2. výbrus to dělá + 0,50 mm, výbrus se provádí standardně vždy o 0,25 mm)
typ motoru: MAZDA KL (Ford Probe II 2.5l), JE, KJ, 2254, 2456, 2954CC
Jedná se o kvalitní australský výrobek, výrobce ACL. Koupil jsem za 1300,- Kč, nechám za 800,- Kč. Možnost poslat poštou.
PS: Mám s autem ještě jeden problém, a to, že se při jízdě rosvítí kontrolka Check Engine, později Fuel CutOut a auto zhasne. (motor a komplet budík) Zatím už tuším, jaké jsou možnosti, ale ne přesně. Pokud máte s něčím podobným zkušenosti, budu rád, když se o ně podělíte zde:
http://www.probeclub.cz/forum/yaf_postsm31152_CheckEngine--Fuel-CutOut---motor-a-budik-zhasne--za-chvili-jde-nastartovat-------Probe-II-2-5-l-24V.aspxDíky moc.
Probe exOwner ... | Ford Probe II, 2,5l 24V 6V, červená