logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Ford Capri
Kaprolet Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 25. února 2010 22:14:23 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Nemám taky jen Probe. Ještě dávno před Probéčkem jsem si koupil vysněné Capri. Chtěl jsem ho asi tak odjakživa ale teprve teď začíná mít nějakou podobu. Foto je ze začátku ledna před odvozem karoserie do lakovny.



Bude v něm motor 2,8 V6 160k namísto původního 2,0V6 90k ve spojení se čtyřstupňovou manuální převodovkou typu HD. Interier je černy ve verzi ”S” vč. origo kostkových sedaček. Vše se snažím dát do originálu. Poměrně intenzivně na něm dělám ale jde to pomalu.
eiffel Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 25. února 2010 22:32:34 (UTC)

Registrován: 07.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,461
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
že mě pak svezeš, viď? Já tě taky pak svezu :D

________________________
2.5, V6 řvoun
Už nemám břichoplazy, ztloustnul jsem, začal se rochnit v bahně a cestovat daleko mimo silnice, aktuálně sedlám Jeep ZJ 5,9
Kaprolet Offline
#3 Vloženo : neděle 28. února 2010 23:04:38 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Jo klidně. Akorát si ještě musíš počkat tak rok. Než bude hotový podle mých představ.
white power Offline
#4 Vloženo : pondělí 1. března 2010 12:03:34 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Capri a Cortina MK3 jsou asi jediný auta co se evropskýmu Fordu oparavdu povedli. Držím palce ať se ti ho povede postavit k dokonalosti.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#5 Vloženo : úterý 24. května 2011 21:13:19 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
CAPRI 1300 V4 1970 jsem měl před PROBE a protože jsem měl víc aut ,tak toho na dvoře bylo moc a po 15letech jsem se některýho musel vzdát.
CAPRI byl můj mazel--vše origo--koupený to bylo tady v TUZEXU a měly to přede mnou dvě baby.Když jsem ho dostal--za maturitu,tak tomu chyběl pouze kvalitní výfuk.Celá léta to jezdilo ,jak hodinky.Pak,když jsem byl na vojně a manželka chtěla jet na zahradu,tak jela stejně rychle jako já ale nějak zapoměla na 4 kvalt.Tak to asi "prohřála nějak" a já když jsem pak jel na ryby--tak na mě svítila červená kontrolka a než bys řekl švec,tak to zaržálo jako koník a bylo to zadřený na šálcích.
Tak jsem si to za KOMÁRů v domácích podmínkách opravil.Na soustruhu přepasoval šálky z Polskýho FIATA zadní tlumiče taky.Tyto motory byly perfektně řešeny--jednoduchý--důmyslný.Pak mi to hned jezdilo ale ta kompozice byla měkká a po čase tlak oleje trochu klesal.Původně asi závadu způsobil zasraný olejový filtr --nebo ty vyšší dlouhodobý otáčky během tý cesty na zahradu.
Pak mi dokonce praskla klika.Byla třikrát uložena a délka byla asi 35 cm.Ojniční šálky byly široký jen 16 mm-protože do V si válce rozměrově nepřekážely.Tak jsem sehnal starý motor 1500 V4 a kliku z něj pak použil na pořádnou opravu.Tlak oleje se taky pístíkem "přefuku"dal trochu ovlivnit.

Klika z 1500 pasovala proto,protože u 1300 byl větší průměr válce,než zdvih--takže "podčtvercový motor". Sehnal jsem šálky z Itálie-kdosi to tenkrát dovezl,a složil jsem to .Na podruhé to chytlo a jezdilo perfektně.Celý jsem si to opravoval sám--protože tehdy s tím tady nikdo nechtěl mít nic společnýho.Na Poříčí v Brně dělali CORTINY a tam jsem pouze za karton MARBOREK sehnal ložiska na zadní poloosy.Tehdá nepasovala kvůli závitům ani hadice na brzdy.Prasátka na zadní pakny jsem musel vytočit z nerez kulatiny--ale pak to už vydrželo.Spojka šla taky jednoduše nahradit zmenšením obložení na náklaďák a přenýtovat. Dneska je všechno k sehnání a i do SVĚTA se dá dostat.Sice jsou ta auta složitější --ale to doba přináší automaticky.Jsem muzikant a v této branži to otevření hranic znamenalo teprve BOOM.Dnes si každý může koupit synťák jaký chce-a to dělá musiku mnohem jinou,než to co tu dřív nebylo.Takže nezapomínejte na HISTORII.
Pak jsm to prodával přes VETERAN CLUB u Slatiny v Brně a borec si v tom akorát vozil zadek-jak jsem ho občas viděl a zapůl roku se to nehlo.Akorát se ztratila veškerá dokumentace,co jsem za ta léta nashromáždil--v podstatě všechna dostupná originální.Pak jsem stříbrného krasavce v origo stavu s náhradním motorem v kufru a při projížďce s dvojnásobným kruhem po odpichu na štěrku.prodal za 40 prvnímu mladýmu klukovi,co měl o to zájem někam ke Kyjovu.Už se to vleklo,já měl jiný auta a byl jsem z toho "odborníka"z VETERANCLUBU otrávený.
nějak jsem se zase rozjel----hlavně mooc fandím CAPRI ať se to povede.

tak ahoj
Kaprolet Offline
#6 Vloženo : pondělí 30. května 2011 21:51:55 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Docela to pokračuje. Už je i na co koukat. Ale sežere to moře času. Dělám to dost zgruntu. Letos to asi bude ve finále. Teda pokud se nic neposere.
jubileus Offline
#7 Vloženo : středa 8. června 2011 22:00:35 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Moooc ti fandím.Teď jsem psal dlouhý elaborát chytračiny ale nějak jsem na něco klikl a zmizlo to,takže to nechci psát znovu.Základní myšlenka byla---jednoduchý auta--člověk to hned na cestě opravil.Ale dneska nejsem si jist jestli třeba velikost jiskry při nízkých otáčkách atd.--jak se popularizuje el. zapalování---ale na druhé straně při poruše na silnici --málokdo hned odjede--Je to víc složitý--a ta stará auta jela stejně a šla opravit selským rozumem.A zase to tak nežralo.Ta dnešní elektronika sice hlídá "něco" ale do kopce už si nebrnkneme na plyn aby jsme jeli--protože se to sotva samo roztočí,než aby to táhlo(FABIA)
Dneska sebou nikdo nevozí po kapsách Hallova čidla a tranzistory ale to je dnešní doba.Alespoň je práce pro elektrikáře až jim to na pontonu dovezou.

Takže zase mooc kecám tak ať se rekonstrukce povede a je to OK.

mě dělal CAPRIK velkou radost a hlavně jsem nepotřeboval žádný rozumy---šlo to totiž doma všechno opravit---když už bylo třeba AHOJ
Kaprolet Offline
#8 Vloženo : čtvrtek 9. června 2011 18:18:07 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Je to dobře vymyšlená kára. Všechno je tam udělaný logicky a čistě. Podvozek sice vychází z Cortiny Mk. I a II ale je přepracován a musím říct že na rovným povrchu sedí parádně. Brzdy jsou slabší ale v době vzniku a výroby autu v pohodě stačily. A co se týče motoru- paráda. Klasická Kolínská V6 se čtyřkvaltem. Super svezení. Nikde na autě nečíhá žádná past. Jen se už děsně těším na to až bude hotové. Ale holt celková renovace není žádná sranda. Sežere to spoustu času a taky nějaký peníze. V dílně už to začíná vypadat velmi dobře Cool
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.