CAPRI 1300 V4 1970 jsem měl před PROBE a protože jsem měl víc aut ,tak toho na dvoře bylo moc a po 15letech jsem se některýho musel vzdát.
CAPRI byl můj mazel--vše origo--koupený to bylo tady v TUZEXU a měly to přede mnou dvě baby.Když jsem ho dostal--za maturitu,tak tomu chyběl pouze kvalitní výfuk.Celá léta to jezdilo ,jak hodinky.Pak,když jsem byl na vojně a manželka chtěla jet na zahradu,tak jela stejně rychle jako já ale nějak zapoměla na 4 kvalt.Tak to asi "prohřála nějak" a já když jsem pak jel na ryby--tak na mě svítila červená kontrolka a než bys řekl švec,tak to zaržálo jako koník a bylo to zadřený na šálcích.
Tak jsem si to za KOMÁRů v domácích podmínkách opravil.Na soustruhu přepasoval šálky z Polskýho FIATA zadní tlumiče taky.Tyto motory byly perfektně řešeny--jednoduchý--důmyslný.Pak mi to hned jezdilo ale ta kompozice byla měkká a po čase tlak oleje trochu klesal.Původně asi závadu způsobil zasraný olejový filtr --nebo ty vyšší dlouhodobý otáčky během tý cesty na zahradu.
Pak mi dokonce praskla klika.Byla třikrát uložena a délka byla asi 35 cm.Ojniční šálky byly široký jen 16 mm-protože do V si válce rozměrově nepřekážely.Tak jsem sehnal starý motor 1500 V4 a kliku z něj pak použil na pořádnou opravu.Tlak oleje se taky pístíkem "přefuku"dal trochu ovlivnit.
Klika z 1500 pasovala proto,protože u 1300 byl větší průměr válce,než zdvih--takže "podčtvercový motor". Sehnal jsem šálky z Itálie-kdosi to tenkrát dovezl,a složil jsem to .Na podruhé to chytlo a jezdilo perfektně.Celý jsem si to opravoval sám--protože tehdy s tím tady nikdo nechtěl mít nic společnýho.Na Poříčí v Brně dělali CORTINY a tam jsem pouze za karton MARBOREK sehnal ložiska na zadní poloosy.Tehdá nepasovala kvůli závitům ani hadice na brzdy.Prasátka na zadní pakny jsem musel vytočit z nerez kulatiny--ale pak to už vydrželo.Spojka šla taky jednoduše nahradit zmenšením obložení na náklaďák a přenýtovat. Dneska je všechno k sehnání a i do SVĚTA se dá dostat.Sice jsou ta auta složitější --ale to doba přináší automaticky.Jsem muzikant a v této branži to otevření hranic znamenalo teprve BOOM.Dnes si každý může koupit synťák jaký chce-a to dělá musiku mnohem jinou,než to co tu dřív nebylo.Takže nezapomínejte na HISTORII.
Pak jsm to prodával přes VETERAN CLUB u Slatiny v Brně a borec si v tom akorát vozil zadek-jak jsem ho občas viděl a zapůl roku se to nehlo.Akorát se ztratila veškerá dokumentace,co jsem za ta léta nashromáždil--v podstatě všechna dostupná originální.Pak jsem stříbrného krasavce v origo stavu s náhradním motorem v kufru a při projížďce s dvojnásobným kruhem po odpichu na štěrku.prodal za 40 prvnímu mladýmu klukovi,co měl o to zájem někam ke Kyjovu.Už se to vleklo,já měl jiný auta a byl jsem z toho "odborníka"z VETERANCLUBU otrávený.
nějak jsem se zase rozjel----hlavně mooc fandím CAPRI ať se to povede.
tak ahoj