logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Auto kouří
Hoňas Offline
#1 Vloženo : středa 20. dubna 2011 9:02:44 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Dobrý den
V pátek jsem si koupil forda probe II 2.0i 16v r.v. 1994
Z 20 000kč jsem to usmlouval na 11 000kč.
Ale kupoval jsem to s vadou na motoru. (Prý špatné gufero na motoru, auto kouří jak sviňa. Hnusný bílý smradlavý dým)
Četl sem skoro celé forum. Chci se zeptat. Co mám rozebrat na motoru a jak poznám že je špatné gufero na klice, anebo že jsou špatné gufera ventilu (těsnění dříku)?
Děkuji za radu.
Thullo Offline
#2 Vloženo : středa 20. dubna 2011 9:53:19 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Předně tě vítám v Clubu!

Nekoupil jsi náhodou tohle?
http://auto.bazos.cz/inz...45128/PROBE-20i-16v.php

Jde o to, že pokud jde z výfuku bílý dým, tak se ti olej dostává do spalovacího prostoru a to múže být způsobeno několika problémy - buď ty dříky ventilů, nebo špatné kroužky, nebo kdo ví co ještě...

Bohužel já nejsem ten správný na rady, to určitě lépe poradí VENITO, který ten motor dělal na svým, nebo Wesker, který je machr přes motory vůbec, nebo i jiní, jako White Power, Cuir atd...

Děj pak fotky, jaké to auto máš ;) díky a měj se...

PS: Projdi si část fora SRAZY - každý rok se pořádá sraz celorepublikový a je to super - je to téma: Kámen - tak doufám, že se nejpozději tam potkáme ;o)
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
DannyW Offline
#3 Vloženo : středa 20. dubna 2011 14:44:38 (UTC)

Registrován: 28.06.2009 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Karviná / Třinec

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 8 time(s) in 8 post(s)
Původně odesláno: Thullo Jdi na citovaný příspěvek


Jde o to, že pokud jde z výfuku bílý dým, tak se ti olej dostává do spalovacího prostoru


A není to náhodou voda do spal. prostoru? Kdyby to byl olej, tak mu to kouří modře, ne?

jinák vítám nového člena - posilu Ostravského klanu...BigGrin
Probe GT 2,5 24v,´93 Silver metalic
Stříbrňák
BMW 530d touring E39 '02
Bad Offline
#4 Vloženo : středa 20. dubna 2011 19:14:29 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Bud zdráv....
zajímavý, že se všichni noví členové představují v sekci Opravy, poruchy a pomoc :D Vítám tě do klubu pacientů ;-)

Ale k věci, pokud by to bylo gufero na klice, tak ti olej teče ven z motoru a nedostává se do spalovacího prostoru.
1) Nejdřív bych změřil tlaky ve válcích, pak poznáš zhruba jak KO jsou kroužky.
2) Kolik oleje motor žere?
3) Neztrácí se ti chladící kapalina?

Příčin může bejt víc, ale předně to můžou bejt zapečený kroužky nebo gufírka ventilů - ty bys poznal po zvuku - cvakaj a to i po ohřátí motoru.
Hoňas Offline
#5 Vloženo : středa 20. dubna 2011 20:52:28 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Taky vás zdravím, a děkuji za přivítání.
Jak se měří ten tlak ve válcích? Vodu zkontroluju. S autem sem zatím najel asi 10km :) Musel sem měnit řemeny.Bo řemen u altíku byl přetržený. Takže mi nedobíljel. A kámoš mě táhnul na laně do dílny.
Dneska sem zvládnul vyměnit jeden, a zítra dodělám druhý. Projedu se a napíšu čeho se strácí víc, jestli vody nebo oleje.
Předchozí majitel mi říkal že pry to bude gufero na klice. Tak já nevím. Mechanik mi taky říkal že pry to bude blbost aby to bylo gufero na klice. taky říkal že by to spíš chcalo olej ven a né do spal. prostor.

Tak jaké jiné gufera by se dali měnit než na klice a převodovce?
Ptal sem se v obchodě s náhr. díly a tam mi bylo řečeno že guferka stoji 120kč/ks. Takže kdybych přetěsňoval ventily tak jich tam mám 16. takže 16x120kč? Říkám to správně?
Bad Offline
#6 Vloženo : středa 20. dubna 2011 21:02:11 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Gufírka na 2.0 nevim kolik stojí, ale k ceně si připočti rozborku a sborku vrchní části motoru, nové těsnění pod ventilové víko, nejlépe i šrouby, rozvodový řemen (protože budeš muset sundat původní) - tady mě prosím opravte, ale mám zato, že s nasazenou vačkou to nejde udělat.

Jinak gufero je pod každou řemenicí, ale nejdřív zjisti, jestli se ti ztrácí olej a chladící kapalina.
Pokud ti chčije olej ven, zjisti odkud a pak se dá dál radit. Pokud to máš ale u mechanika, tak ti poradí a sám najde příčinu :)

EDIT: Tlaky se měří spešl měřákem s budíkem, s odpojeným rozdělovačem!!! Nech to na mechanikovi, ten bude vědět jak a vybavení na to mít taky bude ;)
Wesker Offline
#7 Vloženo : pondělí 25. dubna 2011 18:45:48 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
to Venito: Co ho strasis? BigGrin Uz asi C4 ofiko jezdi, ze se tu ani neukazes a ani se ti nemuzu dovolat...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Hoňas Offline
#8 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 10:23:04 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
čaute chlapi
Dal by se do probečka dát bez problému jiný motor? Třeba OPELácký?
http://auto.bazos.cz/inz...ra-GSI-20-16v-180hp.php konkrétně třeba tenhle?
Bylo by s tim hodně práce? Confused
Kaprolet Offline
#9 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 11:16:38 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
No tak takováhle kokotina zatím ještě nikoho nenapadla. A co takhle do Porsche 911 dát naftovej motor z Ochcávky TDI? To si snad radši kup rovnou Calibru 2,0 16v. Ta by s tímhle motorem asi fungovat mohla. Probe ne.
white power Offline
#10 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 11:22:22 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
S tím počítej že by to bylo hooooooooooooodně práce, protože by nepasoval jedinej úchyt, pak bys musel dát i převodovku, poloosy těhlice atd. a další věc je elektrika k motoru kterou bys musel taky komplet předělat a to nemluvím o tom jak bys chtěl zprovoznit budíky aby ukazovaly to co maj. pokud vím tak se nikdo tady nepokoušel o přestabu 2.0 na 2,5 která by byla o dost jednoduší a tohle by byl opravdu mazec Scared
Já jsem jednou předělával 2,2 non turbo na 2,2 Turbo a musím říct že to mrdání s elektrikou stálo za to a příště bych do toho už nešel.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Kaprolet Offline
#11 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 11:43:29 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Je to ekonomická sebevražda. Aby to fungovalo tak si na tu zástavbu počítej s částkou nad 100 táců. Muselo by se změnit zcela vše. Spoustu věcí vymyslet a vyrobit. Nic ale zhola nic ani trochu nebude pasovat. Nesedí ani jediná blbá příchytka a konektor. Skončil bys na tom že i kdyby se ti po cca. 20 proinvestovaných tisících podařilo nějakým zemědělským zázrakem spojit motor s převodovkou tak ho nemáš jak přidělat k nápravnici. Dobře, uděláš nové držáky a nějak si to sedne. Pak co s benzínem.? Co s motormanagmentem? Elektrika takovýho bastlu je zcela neřešitelná v domácách podmínkách pokud má pak všechno fungovat. Jak to nacpat pod kapotu? Co výfuk? Emise? Nehledě k tomu že na tohle všechno automobilky vynakládají miliardy aby se pak auto chovalo jak má. A i kdyby se ti tento nesmysl podařil zrealizovat a jezdilo by to tak stejně neprojdeš ani přes STK. Ser na to.
driveX Offline
#12 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 13:11:04 (UTC)

Registrován: 09.05.2008 (UTC)
Příspěvků: 108
Bydliště: Havířov

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Proč tak složitě, když se tu nedávno prodával dobrý motor za 3000 pokud si pamatuju? :-) Je to stejný motor jako má mazda 626 nebo mx-6, tak můžeš mrknout na inzertní servery a napsatr lidem, kteří tyhle auta rozprodávají na díly.
Hoňas Offline
#13 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 15:58:11 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ok jen sem se zeptal. Blushing Blink
Chtěl jsem se ještě zeptat nevíte čím by to mohlo být že mi neukazuje otáčkoměr? Tachometr ukazuje ale otáčkoměr ne.
Vybila se mi baterka, dal jsem tam jinou a najednou otáčkoměr nejde. Má na to baterie nějaký vliv? Asi težko nee?
Kaprolet Offline
#14 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 16:15:03 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
A v jakým celkově stavu to auto je? Pokud je pěkný a nedojetý tak se vyplatí 20 táců vrazit do stávající motoru a dát mu menší údržbu. Kompletní GO by vyšla asi ještě o něco dráž. Jde o to jakej jsi mechanik. Ono přeci ne každý majitel musí být mechanik. Spojitost otáčkoměru s akumulátorem mi není jasná.
Hoňas Offline
#15 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 16:24:07 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Tak auto bylo v roce 2008 privezene z nemecka. Najeto 159 000km...
V zari roku 2009 značky dány do depozitu.
Současnost: stav tachometru 163 678km. Takže auto stojí už skoro 2 roky. Cena auta 11 000kč. Vada kterou musím opravit: Prý špatné gufera. Nejsem mechanik. Zítra dávám auto jednomu staršímu mechanikovi co je už v důchodu a kdysi dělal generálky motoru. Tak uvidím co mi řekne. Při nejhorším ho rozprodám na nahradni dily.
Lak vozu je zašlý. Ale koupil jsem Tempo pastu, nanesl jsem ji na přední kapotu a je to super. Lak pujde rozleštit. Rez: Akorát nad zadím levým kolem 2 zpuchřelé kolečka o velikosti 10koruny..Už jsem to přebrousil, ted to jen překytuju a stříknu to.
Interiér je jako nový, volant není vubec osahany, sedacky nejsou prosezene, tapecirung je čistý, drží, nikde nevisí.
Palubka je taky hezká.
Hoňas Offline
#16 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 16:26:58 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Asi bude problém s tou jiskoru a baterkou. Protože když jsem ji nasadil spálila se mi pojistka na rádiu. Dneska jsem dával origo rádio ven. Celkem dupačka. Ale zvládnul jsem to.
Takže zkusim to odpojit. A pak znova napojit.
Bad Offline
#17 Vloženo : úterý 26. dubna 2011 19:52:31 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Souhlasim s Venitem, vedle v servisu mejou auta na kšeft a dycky když vytáhnou tempo pastu, naučim se od šéfa pár novejch nadávek :D Nemluvě o tom, že se ta pasta zažere do laku a tím ho "obnoví", ale když se pak zblázníš a budeš to chtít nechat přelakovat, tak tě lakýrové proklejou, protože se pasta neprožere jen skrz lak, ale až do základu a pak je to furt mastný jako prase. Na nějaký to vošvindlování to asi stačí, ale bez leštičky a brusky bych se do toho rukama fakt nepouštěl, protože to nikdy neuděláš pořádně a rovnoměrně.
Hoňas Offline
#18 Vloženo : čtvrtek 28. dubna 2011 10:32:28 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Takže co mám říct v obchodě s ND?
Že bych chtěl gufera ventilu na ford probe2 2.0i 16v rv: 1994?
Nebo jak se to jmenuje to co je na obrazku :)
http://venito.coolnet.cz.../P2/ventily_gufera_1.JPG
white power Offline
#19 Vloženo : čtvrtek 28. dubna 2011 10:53:29 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Radši se ptej po guferách ventilů na Mazdu 626 2.0 16V z roku 94 na Probe nemívaj dost často katalog a pokud v tom obchodě není někdo znalej tak ti řekne že nemaj.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Hoňas Offline
#20 Vloženo : čtvrtek 28. dubna 2011 10:56:32 (UTC)

Registrován: 20.04.2011 (UTC)
Příspěvků: 35
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Aha, díky.
A budou vědět že sou teda 2 druhy jo?
Vyfukove a saci. nebo jak to je. ?
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (5)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.