logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Silenbloky - výroba
Bad Offline
#1 Vloženo : pondělí 3. ledna 2011 18:51:48 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Silenbloky

Nejdříve trochu teorie - silenblok je gumové pouzdro, které v železné ”kleci” drží na čepu celý motor. Při každém rozjezdu či puštění plynu je motor vystaven setrvačným silám od kol. Pokud u vašeho auta taky pozorujete cukání od motoru, poskakující kola při prudkém rozjezdu s protočením pneu, klepavé tupé nebo v horším případě kovové zvuky, na vině jsou právě vadné silenbloky. (viz obr 1) Ty mají díky své konstrukci a použitém materiálu po pár letech odslouženo a přestanou tlumit pohyby a rázy motoru. Tím se zhoršuje nejen jízdní komfort, zhoršuje se i reakce po opětovném sešlápnutí plynu, musíte jezdit velmi opatrně, nepouštět prudce plyn atd... Daleko větší nebezpečí je to ale pro převodovku, která je na našich autech po rozdělovači asi druhým nejslabším článkem a zdrojem častých problémů.

Obr 1


Co se používaných materiálů týče, nejčastější je guma, v lepším případě polyuretan nebo jejich směsi. Gumové silenbloky máme v autech od výroby - jsou měkké a vlivem namáhání, olejů a benzínu časem prasknou (viz obr 2,3,4). Tvrdost silenbloku označují Amíci jako Durometer (Durability = odolnost) - sériové silenbloky jsou dodávány v tvrdosti cca 50. Jejich cena je 1500 za kus. Firma RR Racing proto vyvinula polyuretanové vložky (inserty) do sériových silenbloků, které se do nich vsadí, čímž vymezí původní prostor a zvýší tvrdost cca na 75-85 (viz obr 5+6). Cena insertů je 1700kč za sadu (přední a zadní). Další variantou je koupě sady ”aftermarket” silenbloků firmy AWR Racing, které se dělají v tvrdosti 88 a 95 za cca 3400 + doprava. Doprava je ale v tomhle případě tou největší překážkou, která mě odradila od vyzkoušení - 5700 za dopravu je faaakt moc!

Obr 2


Obr 3


Obr 4


Obr 5+6



Tato neutěšená situace a hrozivé ceny mě přivedly na myšlenku bočního projektu a sice vyrobit silenblok dostatečně pevný, aby se vyrovnal těm od AWR aniž by způsobil větší přenos vibrací od motoru do karoserie než silenbloky této značky a zároven byl cenově dostupný - pod 1000kč!

A ted to nejdůležitější: projekt se zdrařil a mohu vám představit silenblok o tvrdosti 85-95 s téměř nezničitelnou povrchovou úpravou v barvě černé za 900,- a červené za 950,- Další barvy jsou taky možné, ale musí se objednat. Jak píšu výš, používám na výrobu původní klec, takže je nutné dodat i původní tělo silenbloku v nezohýbaném stavu, abych mohl vyrobit další.
V tuto chvíli mám k dispozici první exemplář předního silenbloku.





Prvním kdo se přihlásil na testování je Walli, který se s námi snad již příští týden o své zkušenosti podělí.
Jednat se bude o přední silenblok, který je na výměnu nejjednodušší a zvládne ho doma každý podle návodu, který je i fotkami ZDE:
http://www.probeclub.cz/forum/t...pravy%2C+poruchy+a+pomoc
Po ozkoušení se pustím do výroby zbývajících 3...
Džony Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 6. ledna 2011 21:20:44 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
čáááw hele ještě jeden dotaz když mám zadní silentblok nově koupený ale ještě nenainstalovaný dal by se upravit tím tvým ”insetrem”? Rád bych udělal prevenci když už si s tím budu shrát...

Bad Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 6. ledna 2011 21:32:16 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Můj insert kompletně nahrazuje vytrhané nebo prasklé původní gumové pouzdro. Udělal bych ho ze svého starého silenbloku, ale jestli si viděl stav té železné klece, která byla původně kulatá, určitě mi dáš zapravdu, že je na vyhození. Budu ho muset vyrobit celej novej včetně insertu, což ještě nějakou chvíli potrvá.
Džony Offline
#4 Vloženo : pátek 7. ledna 2011 0:01:05 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Tjn a insert do nového neděláš?

Bad Offline
#5 Vloženo : pátek 7. ledna 2011 0:05:46 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Písni mi na ICQ - to bude lepší - 85597002.
Walli Offline
#6 Vloženo : pátek 7. ledna 2011 10:41:39 (UTC)

Registrován: 21.10.2010 (UTC)
Příspěvků: 102
Bydliště: Jičín

Poděkoval(a): 1x
Masakr ;) ... pokud by nebyl problém, přijel bych příští víkend, kdy dokonce ani do práce nemusím, což je velmi příjemná záležitost a s tím novým silentblokem by to byl celkově radostný den BigGrin
Probe GT 2,5 V6 24V 1993
Bad Offline
#7 Vloženo : pátek 7. ledna 2011 13:51:27 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Klidně přijed už tenhle víkend, vyměněný to bude za hodku a půl a s penězma bych to viděl až ho ozkoušíš... Příští víkend je taky OK :)
Guest
#8 Vloženo : pondělí 10. ledna 2011 19:16:56 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Já mám obal silentbloků do šišky,tak jsem se chtěl zeptat jestli bys uměl udělat i obal silentbloků a popř. cena komplet díky

Bad Offline
#9 Vloženo : pondělí 10. ledna 2011 19:50:20 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Na komplet silenbloku pracuju, až budu mít hotovo, určitě se tu objeví. O kterým konkrétně mluvíš?
Guest
#10 Vloženo : pondělí 10. ledna 2011 20:05:20 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

O předním,na zadní jsem se ještě nekoukal,nedostal jsem se celým autem na dílnu.

Bad Offline
#11 Vloženo : pondělí 10. ledna 2011 20:15:35 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Jestli máš ohnutej přední do šišky, zadní bude na kaši úplně. Nechci strašit, pouze varuju :)
Nejdřív ale musí Walli otestovat přední silenblok, abych věděl jaký úpravy případně ještě provést před finální verzí. Přidej si mě na ICQ pro další konzultaci...
Walli Offline
#12 Vloženo : sobota 22. ledna 2011 22:42:12 (UTC)

Registrován: 21.10.2010 (UTC)
Příspěvků: 102
Bydliště: Jičín

Poděkoval(a): 1x
Tak dneska jsem byl poctěn a poprvé jsem otestoval přední silentblok vyrobený Badem. Musím říct, že jsem fakt nadšenej, rozdíl je dost znatelnej i přesto, že ostatní siletbloky tam zůstaly původní (prozatím). Nejvíc je to určitě poznat při jizdě po městě, hlavně na křižovatkách, kde se člověk často rozjíždí i brzdí, ale i při náhlé akceleraci. Zdá se mi že se i maličko zlepšilo řazení, asi tím, že se víc srovnal motor a nekříží se převodovka ... ale nevím, ruku do ohně za to nedám. Každopádně je to supr věc. Bad přidá fotodokumentaci + před a po videa ;) Jinak upozorňuju, že nový silentblok Vám hnedka možná nesedne na místo, protože například já sem měl hnutej celej motor o pár mm doprava dopředu a původní silentblok se tomu přizpůsobil :( .... tudíš si bude s tím asi člověk chvilku vyhrát, než ho tam napasuje, pokud to bude jako u mě.
Probe GT 2,5 V6 24V 1993
Bad Offline
#13 Vloženo : neděle 23. ledna 2011 12:49:56 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Měl sem možnost Walliho auto projet před i po výměně a rozdíl je patrný přestože jsou ostatní silenbloky ještě původní a mají velkou vůli. Auto při rozjezdech a pouštění plynu tolik necuká a celkově je jízda příjemnější. Každopádně bude potřeba vyměnit přinejmenším i ten zadní aby se motor nehýbal vůbec.

Původní vs. nový silenblok
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.