logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
černý LX z Brna
Guest
#1 Vloženo : neděle 2. ledna 2011 11:58:15 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Zdravím všechny Probéčkaře a přeji jin v NOVÉM ROCE mnoho šťastných kilometrů a hodně štěstí a zdraví.A teď můj problémek.U mého P1 se neotvírá levé světýlko.Jednou se po poklepu otevřelo ale po druhé už ne.Asi shoda náhod.Před časem jsem si všiml,že po chvíli provozu se světly,jejich jas klesá.Takže jsem po chvíli musel vždy přepnout na dálkové a zpět na tlumené - a zas to chvíli vydrželo.A to jsem nedávno světla vyměnil za nové , ve vidině,že se v noci pojede lépe.Někde už jsem četl,že Probe 1 nemá na světla relé ale že se to spíná přímo kontakty v přepínači u volantu.To se mi zdá trochu podivné - tak se raději obracím na odborníky,jestli tady někdo neví,jak to s těmi světly je. A nejlépe,jestli to už někdo nezozdělával a neopravoval-případně,jak to dodělat aby světla svítila pořád jasně.Nechci tak pěkný fáro rozvrtávat na slepo-tak velké díky za každou radu. Laďa

Venito Offline
#2 Vloženo : neděle 2. ledna 2011 12:34:17 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Pokud to mas LX v digitalu, tak tam je elektronicka jednotka primo u pacek, ktera ma rele uz v sobe a je to tam vse hoodne elektronicky :) bud ma toto rele opalene kontakty coz typuju nejspis, nebo je nekde studeny spoj na plosnaku, je tam totiz seriovy proudovy bocnik ktery hlida jestli maji svetla svuj odber a podle toho ti pak palubni pocitac hlasi pripadnou prasklou zarovku.
Neotevorani svetla pokud po poklepu otevre bych videl v motorku, rozeber ho a vycisti v nem dojezdove kontakty snekoveho prevodu, funguje jako motorek steracu, kdyz to rozeberes, uvidis sam v cem je problem -za 22 let proste vazelina ztuhne a misto aby kontakty konzervovala a chranila. dela pravy opak a brani kontaktu
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Guest
#3 Vloženo : neděle 2. ledna 2011 13:11:21 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Citace:

Pokud to mas LX v digitalu, tak tam je elektronicka jednotka primo u pacek, ktera ma rele uz v sobe a je to tam vse hoodne elektronicky :) bud ma toto rele opalene kontakty coz typuju nejspis, nebo je nekde studeny spoj na plosnaku, je tam totiz seriovy proudovy bocnik ktery hlida jestli maji svetla svuj odber a podle toho ti pak palubni pocitac hlasi pripadnou prasklou zarovku.
Neotevorani svetla pokud po poklepu otevre bych videl v motorku, rozeber ho a vycisti v nem dojezdove kontakty snekoveho prevodu, funguje jako motorek steracu, kdyz to rozeberes, uvidis sam v cem je problem -za 22 let proste vazelina ztuhne a misto aby kontakty konzervovala a chranila. dela pravy opak a brani kontaktu

Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui
American @ Japan caars

Dík za rady,ale mám LX ne digitál.Myslíte,že ta světla jsou řešena stejně jako u digitálu ?

Wesker Offline
#4 Vloženo : pondělí 3. ledna 2011 18:56:03 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Doufam ze me jednickari nezezerou kdyz povim, ze si myslim ze by to mohl byt motorek spatny nebo jen blby kontakt na patici u motorku Wink

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
EX- Toyota Celica 4WD turbo - wintrkhár


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Guest
#5 Vloženo : úterý 4. ledna 2011 12:39:50 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Dík za vaše reakce.Já to stejně začnu zkoušet s voltmetrem od světel.Ale zajímalo mě,jestli to už někdo náhodou neřešil abych něco nerozvrtával zbytečně.Stáhnul jsem si něm.dokumentaci s nákresy a popisem odstraňování závad ale raději bych do elektroniky světel nelezl.Ale vzhledem k tomu,že světla i po výměně za jiná--pořád vadne po chvíli jas a musím opakovaně přepínat na dálk. a zpět,tak se asi prověření relátka a nebo patic žárovek nevyhnu.Dělalo to i s americkýma kompakt parabolama,se kterými na technické byly problémy,protože to na tom jejich cajku nedělalo takový ty hokejky ale kopku jako všechna světla z USA.V noci jezdím proto nerad ale stejně to musím nějak vyřešit.Snad se o výkendu oteplí,tak na to mrknu.Jestli někdo rozdělával přepínače u volantu,tak by se mi hodila informace,jestli to jde opravovat bez sundání volantu nebo musí jít dolů-popř.co je na sundání tohoto volantu potřeba .A nebo jak vypadá motorek od světel,když se to rozdělá-kama se tam k tomu ,když je to zavřený dostat atd.Vím,že se ptám jak kdybych nikdy nic nerozdělával ale v zimě je to trochu jiný než v léťě,kdy se každý na autě vyžívá.Takže dík za kažý váš píspěvek .

white power Offline
#6 Vloženo : úterý 4. ledna 2011 14:25:56 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Bez sundání volantu se k tomu nedostaneš. Aby ses k přepínačům dostal tak budeš potřebovat jen křížovej šroubovák a golu abys povolil středovou matku na volantu.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#7 Vloženo : úterý 4. ledna 2011 14:32:32 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Na to aby ses dostal k motorku budeš muset vyndat světlo (celou mrkačku) drží na třech šroubech a než ho vytáhneš tak ještě budeš muset odpojit táhlo ale to je jen nacvaklý na kuličce a paku uvidíš motorek a ten taky drží na třech šroubech, dva jsou v pohodě ale ke třetímu je blbej přístup ale dá se to. Na tohle máš štěstí že máš LX protože GT tam má intercooler a o dost horší přístup.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Guest
#8 Vloženo : středa 12. ledna 2011 8:35:31 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Tak jsem vymontoval motorek levého světla,přihnul trochu kontakty na kruhové logice dojezdu(v převodovce motorku).A pak jsem zjistil,že motor je fest zatuhlý v ložiskách.Má to jen pouzdra,takže-rozdělat,uvolnit,namazat.Ono do toho motorku může pěkně zatíkat voda z okapu blatníku-konec je přesně nad ním.Instaloval jsem v létě světla pro denní svícení a jízdě v noci se vyhýbám-tak to chtělo asi častěji mrskat se světly.Po přihnutí kontaktů jsem motor opět připojil a čekal,co to udělá po rozsvícení světel -a nic.Tak nebyla jiná možnost,než rozdělávat dál.Sundal jsem kryt motoru-jinak není možnost,jak se dostat dovnitř.Samozřejmě z toho vyskákaly uhlíky a jejich pružinky--a tak jsem přišel na to ,že je motor zatuhlý,protože dokud to člověk nerozdělá,tak mu nedojde,že ta bílá kolečka(jakoby pod motorkem jsou spojená s rotorem a dá se jimi s motorkem točit.Pak začalo pršet,tak jsem to smontoval abych mohl jet a motor vyčistil a složil až v teple domova.Tak doufám,že to pojede.Na schématu je motor kreslen se dvěma diodami a má asi 200 ohmů.Komutátor nebyl opálen a vypadal zdravě.Když se mi to světlo neotevřelo,tak jsem to nedráždil déle , jak 10 sekund-tak stále doufám,že to bude fungovat.V opačném případě bych musel asi rozdělat druhý světlo a oměřit to v provozu a pak ty dvě větve nějak porovnat a vydedukovat závadu.

Guest
#9 Vloženo : úterý 25. ledna 2011 15:27:29 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Citace:

Tak jsem vymontoval motorek levého světla,přihnul trochu kontakty na kruhové logice dojezdu(v převodovce motorku).A pak jsem zjistil,že motor je fest zatuhlý v ložiskách.Má to jen pouzdra,takže-rozdělat,uvolnit,namazat.Ono do toho motorku může pěkně zatíkat voda z okapu blatníku-konec je přesně nad ním.Instaloval jsem v létě světla pro denní svícení a jízdě v noci se vyhýbám-tak to chtělo asi častěji mrskat se světly.Po přihnutí kontaktů jsem motor opět připojil a čekal,co to udělá po rozsvícení světel -a nic.Tak nebyla jiná možnost,než rozdělávat dál.Sundal jsem kryt motoru-jinak není možnost,jak se dostat dovnitř.Samozřejmě z toho vyskákaly uhlíky a jejich pružinky--a tak jsem přišel na to ,že je motor zatuhlý,protože dokud to člověk nerozdělá,tak mu nedojde,že ta bílá kolečka(jakoby pod motorkem jsou spojená s rotorem a dá se jimi s motorkem točit.Pak začalo pršet,tak jsem to smontoval abych mohl jet a motor vyčistil a složil až v teple domova.Tak doufám,že to pojede.Na schématu je motor kreslen se dvěma diodami a má asi 200 ohmů.Komutátor nebyl opálen a vypadal zdravě.Když se mi to světlo neotevřelo,tak jsem to nedráždil déle , jak 10 sekund-tak stále doufám,že to bude fungovat.V opačném případě bych musel asi rozdělat druhý světlo a oměřit to v provozu a pak ty dvě větve nějak porovnat a vydedukovat závadu.

Tak jsem to rozdělal a podle předpokladu-bylo to jenom zatuhlý(mechanicky),jinak vše funkční.Jinak se dá motorek venku odzkoušet tak,že se připojí záporný(černý,kostra)do konektoru nebo natělo motorku a plus 12V k dalším dvěma v konektoru-je jedno jak---nezpůsobí to zkrat---pozor na ten černý mínus(ten samozřejmě jo).A zkoušet ten plusový tak,že --k jednomu kontaktu pootočí 1/2(otevře světlo) a ke druhému kontaktu o další púl otočku zpět(zavře světlo).Tak to snad někomu ještě pomůže. ahoj


Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.