Potřebné vybavení:- 10, 17 ořech, 2x prodlužovací nástavec, kloub, trhací a ráčnová gola (malá i velká), prodlužovací trubka
- hever, stavitelný stojan (případně cihla, špalek...)
- kladivo
- vazelína
- teleskopickej magnet
- uvolňovač šroubů (WD, Rust Off...)
- nový silenblok, případně inserty
- 2 ruce na pomoc
- svítilna
Pracovní postup:1. sundáme kapotu, sání a vzduchový filtr
2. auto vyheverujeme a na obou stranách podložíme tak, aby byla přední náprava ve vzduchu a mohli sme pod auto strčit hever na podložení motoru. Motor podkládáme stejně jako u výměny předního silenbloku, akorát z druhé strany, blíž k převodovce (nikoliv za ní).
3. silenblok se nachází úplně vzadu mezi motorem a přepážkou. Při pohledu zepředu na motor v druhé třetině motorového prostoru vpravo zhruba 50cm pod úrovní kapoty. Drží ve výztuze dvěma maticemi a jedním šroubem. Bohužel jsou všechny šrouby krom opravdu mizerného přístupu zvrchu kryté svazkem kabelů. Přístup zespod NENÍ možný.
4. Odšroubujeme svazek kabelů: drží na dvou maticích; jeden je těsne nad silenblokem, druhý asi o 20cm vlevo. Svazek odsuneme co nejdál to jde.
5. Ted nastává to největší peklo: Postupně povolíme obě matice a šroub (které předtím nastříkáme uvolňovačem šroubů) pomocí 17 ořechu, kloubu a nástavců. Nakonec dáme trhací ráčnu a dlouhou nastavovací trubku. Vypadá to jednoduše, ale v cestě je mrtě trubek, trubiček, kabelů a přístup tak akorát, že tam strčíte nástavec a kousek jedný ruky. Matice a šroub si pomocí teleskopickýho magnetu vytahneme.
6. Když je povolený uchycení do karoserie, povolíte matici na čepu silenbloku. Já ji měl z levé strany. Kladívkem se pak dlouhý šroub vytukne a silenblok jako ježka z klece vytáhnete.
7. Další peklo začíná při nasazování nového silenbloku. Nejprve doporučuju natočit šroub aspon na pár závitů, následně matice, narazit silenblok do držáků a třeba pomocí šroubováku ho vypáčit tak, aby ste mohli prostrčit šroub zpátky vnitřním pouzdrem skrz a dotáhnout. Všechny šrouby a matice nezapomeneme před montáží namazat vazelínou a zkontrolovat zda nejsou poškozené! Jako poslední dotáhneme matice a šroub do karoserie.
8. V opačném pořadí pak zkompletujeme zbytek motoru - přišroubujeme svazek kabelů, nasadíme sání, připojíme všechny hadice, airbox, kapotu, spustíme auto z heverů a je hotovo.
Závěrem bych chtěl říct, že větší jebačku sem na autě zatim ještě nedělal a sem rád, že to mam hotový. Bez pomoci Walliho si to fakt neumim představit. Co se časové náročnosti týče, jen povolování šroubů, vyndavání a montáž nového silenbloku byla asi na 3 hodiny. Přípravy cca 4 hodiny a zpětnou montáž odhaduju na 3-4 hodiny.
Sání těsně před sundáním
Umístění jedné z matic držící svazek kabelů
Původní silenblok vs. nový s insertem. Není to možná na první pohled vidět, ale vlivem roztrhání gumy se deformoval i držák z kulatého na šišatý - na vyhození!
Když s ním takhle pohnu palcem, jak to asi mohlo držet motor?!?
Pokud dáváte do nového silenbloku inserty, nezapomeňte je před instalací namazat vazelínou, aby nevrzaly.
Nový silenblok je namístě a zbývá ho přimontovat. Tady je i vidět umístění matic a šroubů
Pohled z druhé strany. Normálně by v cestě vadily svody, ale já je mam sundaný.
Silenblok a svazek kabelů na svém místě
Pokud se do toho opravdu pustíte, nezbývá než popřát hodně štěstí a pevné nervy! Budete je potřebovat :)