logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Foto-návod: Výměna zadního silenbloku
Bad Offline
#1 Vloženo : sobota 18. prosince 2010 23:20:23 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Potřebné vybavení:
- 10, 17 ořech, 2x prodlužovací nástavec, kloub, trhací a ráčnová gola (malá i velká), prodlužovací trubka
- hever, stavitelný stojan (případně cihla, špalek...)
- kladivo
- vazelína
- teleskopickej magnet
- uvolňovač šroubů (WD, Rust Off...)
- nový silenblok, případně inserty
- 2 ruce na pomoc
- svítilna

Pracovní postup:
1. sundáme kapotu, sání a vzduchový filtr
2. auto vyheverujeme a na obou stranách podložíme tak, aby byla přední náprava ve vzduchu a mohli sme pod auto strčit hever na podložení motoru. Motor podkládáme stejně jako u výměny předního silenbloku, akorát z druhé strany, blíž k převodovce (nikoliv za ní).
3. silenblok se nachází úplně vzadu mezi motorem a přepážkou. Při pohledu zepředu na motor v druhé třetině motorového prostoru vpravo zhruba 50cm pod úrovní kapoty. Drží ve výztuze dvěma maticemi a jedním šroubem. Bohužel jsou všechny šrouby krom opravdu mizerného přístupu zvrchu kryté svazkem kabelů. Přístup zespod NENÍ možný.
4. Odšroubujeme svazek kabelů: drží na dvou maticích; jeden je těsne nad silenblokem, druhý asi o 20cm vlevo. Svazek odsuneme co nejdál to jde.
5. Ted nastává to největší peklo: Postupně povolíme obě matice a šroub (které předtím nastříkáme uvolňovačem šroubů) pomocí 17 ořechu, kloubu a nástavců. Nakonec dáme trhací ráčnu a dlouhou nastavovací trubku. Vypadá to jednoduše, ale v cestě je mrtě trubek, trubiček, kabelů a přístup tak akorát, že tam strčíte nástavec a kousek jedný ruky. Matice a šroub si pomocí teleskopickýho magnetu vytahneme.
6. Když je povolený uchycení do karoserie, povolíte matici na čepu silenbloku. Já ji měl z levé strany. Kladívkem se pak dlouhý šroub vytukne a silenblok jako ježka z klece vytáhnete.
7. Další peklo začíná při nasazování nového silenbloku. Nejprve doporučuju natočit šroub aspon na pár závitů, následně matice, narazit silenblok do držáků a třeba pomocí šroubováku ho vypáčit tak, aby ste mohli prostrčit šroub zpátky vnitřním pouzdrem skrz a dotáhnout. Všechny šrouby a matice nezapomeneme před montáží namazat vazelínou a zkontrolovat zda nejsou poškozené! Jako poslední dotáhneme matice a šroub do karoserie.
8. V opačném pořadí pak zkompletujeme zbytek motoru - přišroubujeme svazek kabelů, nasadíme sání, připojíme všechny hadice, airbox, kapotu, spustíme auto z heverů a je hotovo.

Závěrem bych chtěl říct, že větší jebačku sem na autě zatim ještě nedělal a sem rád, že to mam hotový. Bez pomoci Walliho si to fakt neumim představit. Co se časové náročnosti týče, jen povolování šroubů, vyndavání a montáž nového silenbloku byla asi na 3 hodiny. Přípravy cca 4 hodiny a zpětnou montáž odhaduju na 3-4 hodiny.

Sání těsně před sundáním


Umístění jedné z matic držící svazek kabelů


Původní silenblok vs. nový s insertem. Není to možná na první pohled vidět, ale vlivem roztrhání gumy se deformoval i držák z kulatého na šišatý - na vyhození!


Když s ním takhle pohnu palcem, jak to asi mohlo držet motor?!?


Pokud dáváte do nového silenbloku inserty, nezapomeňte je před instalací namazat vazelínou, aby nevrzaly.


Nový silenblok je namístě a zbývá ho přimontovat. Tady je i vidět umístění matic a šroubů


Pohled z druhé strany. Normálně by v cestě vadily svody, ale já je mam sundaný.


Silenblok a svazek kabelů na svém místě


Pokud se do toho opravdu pustíte, nezbývá než popřát hodně štěstí a pevné nervy! Budete je potřebovat :)
1 user thanked Bad for this useful post.
Renni Offline
#2 Vloženo : neděle 19. prosince 2010 0:39:02 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
DOBRÁ PRÁCE VČETNĚ DOKUMENTACE,MÁŠ MŮJ OBDIV PANE :-)
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Jirka T Offline
#3 Vloženo : pondělí 27. prosince 2010 21:20:58 (UTC)

Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 355
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 8 time(s) in 6 post(s)
Díky za návod, chystám se na to v dohledné době :(
Jirka T
Venito Offline
#4 Vloženo : úterý 28. prosince 2010 15:34:19 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Super navod:) Covece to musi byt rozdil jak prase pri rozjizdeni ne? sak ten stary je totalne v liši. Pak napis rozdil a pocity az to zase zprovoznis:) Ceka me jeho vymena taky, nastesti jenom na dvoulitru, ale tam misto svodu zavazi sani....takze se taky tesim
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Bad Offline
#5 Vloženo : úterý 28. prosince 2010 16:15:38 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Venito: Bude to zásadní rozdíl, s těma insertama se dostanu na tvrdost cca 80-85. Bohužel se k vyzkoušení ještě dlouho nedostanu, leda až na jaře. Když sem viděl ceny těch novejch silenbloků, vyrobil sem si vlastní s tvrdostí cca 85-90, kterej by měl dostatečně pevně držet motor aniž by způsoboval chvění karoserie větší než AWR silenbloky. Tedka sem odvezl držák na komaxit a po novém roce budu mít první kus na ozkoušení, kterej pujde do Walliho auta. Snad se brzo dočkáme jeho zkušeností :)
BTW, u 2,5V6 můžou svody zůstat namístě, vadí hlavně sání.
Walli Offline
#6 Vloženo : středa 29. prosince 2010 9:34:51 (UTC)

Registrován: 21.10.2010 (UTC)
Příspěvků: 102
Bydliště: Jičín

Poděkoval(a): 1x
Joo Walli se taky těší na nové zkušenosti, protože při cestě do práce už fakt skáču jak kamzík BigGrin
Probe GT 2,5 V6 24V 1993
Venito Offline
#7 Vloženo : čtvrtek 30. prosince 2010 23:41:05 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
uvidime jak dlouho bude trvat nez se ti uklepe zaveseni silentblocku v kastli a motor spatne na zem na krizovatce:) k tedo dobe (pocet dnu) pripocitam koeficient rozdilu V6 a meho dvoulitru, a budu mit datum, kdy to potka i me s tvrdyma silentama:)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Jirka T Offline
#8 Vloženo : pondělí 24. ledna 2011 11:22:24 (UTC)

Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 355
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 8 time(s) in 6 post(s)
Tak jsem o víkendu vyměnil silentblok. Je to druhá (po instalaci tempomatu) největší pakárna co jsem kdy na autě dělal, takže jak již napsal Bad, připravte si pevné nervy.

Oproti Badovi jsem nesundaval kapotu a obešel se bez dvou rukou na pomoc. Pokud vám nepůjdou povolit šrouby silentbloku, doporučuji je nastříkat uvolňovačem a zkusit je povolit až další den.

Sundání sání je taky pakárma a když s tím nemáte zkušenosti, tak se na tom určitě vyvztekáte, jako já před několika lety. Nyní už to bylo lepší :) Určitě se hodí mít po ruce zrcátko.
Jirka T
Walli Offline
#9 Vloženo : pondělí 24. ledna 2011 11:53:19 (UTC)

Registrován: 21.10.2010 (UTC)
Příspěvků: 102
Bydliště: Jičín

Poděkoval(a): 1x
A tys tam dával ten z USA s insertem? Jak jsou zatím znatelný rozdíly proti původnímu silentu? a ostatní tam máš ještě původní?
Probe GT 2,5 V6 24V 1993
Jirka T Offline
#10 Vloženo : pondělí 24. ledna 2011 12:23:19 (UTC)

Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 355
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 8 time(s) in 6 post(s)
Ne, koupil jsem v USA co vypadá skoro stejně jako původní. Je Made in China, a má stejné číslo jako originál od Mazdy. Přední jsem měnil již dříve, ostatní mám původní.

Jirka T
Bad Offline
#11 Vloženo : pondělí 24. ledna 2011 23:41:38 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Je to divný, ale ten co máš vyfocený má dodavatel uvedený jako sileblok pro automatickou převodovku...nedají se do něj dát inserty, ale jinak má stejný rozteče a pasuje i na manuál...možná bude trochu rozdíl v tuhosti.

Kapotu už sem měl sundanou předtím, ale přijde mi, že je to práce na 10minut a uvolníš si tím dost místa - já při výměně na motoru ležel a kapota by mi vadila. Pokud máš auto na zemi a vyměnuješ z boku, asi se to dá taky.

Good job :) Jaký sou první dojmy z jízdy s novým silenblokem?
Jirka T Offline
#12 Vloženo : úterý 25. ledna 2011 19:04:36 (UTC)

Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 355
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 8 time(s) in 6 post(s)
Jo, sice bylo v eshopu uvedeno, že je pro automatickou převodovku, ale na rozdíl od toho u kterého bylo uvedeno že je pro manuál, vypadá stejně a má i stejné označené, takže jsem zvolil raději tento.

Dojmy z jízdy zatím nejsou a nějaký čas ještě nebudou, jelikož mám v plánu další opravy, takže auto bude ještě nějaký čas v garáži. Dneska jsem např. měnil pouzdra uchycení zadní stabilizační tyče.
Jirka T
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.