logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Kouření motoru
sygy Offline
#1 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 1:37:56 (UTC)

Registrován: 22.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 380
Bydliště: Raspenava, Liberecký kraj

Poděkoval(a): 9x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Jelikož mě zacalo auto při studeném startu hulit jako dýmovnice, chtel bych vymenit tesneni dřiku ventilu a asi rovnou i pistni krouzky, hlavně ty stiraci... docetl jsem se na mazda foru ze ve spouste pripadu to ani nebylo tak tema drikama jako tema pripecenyma krouzkama... nevite nekdo, kde se to da po netu objednat? tesneni driku neni problem, ale ty krouzky asi jo, nikde jsem to nenasel je to na dvoulitr. Díky za pripadne rady...

white power Offline
#2 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 8:55:41 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
kroužky se prodávaj jako sada, takže jenom stírací ti asi nikdo neprodá, já jsem je kupoval v autokelly, dokonce měly i výbrusový a doporučuju než je budeš kupovat abys ten motor rozdělal a změřil si vrtání válců, jestli už někdo ten výbrus nedělal.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
madaros Offline
#3 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 16:24:26 (UTC)

Registrován: 10.01.2008 (UTC)
Příspěvků: 807
Bydliště: Praha

taky mam tenhle problem :( drika ventilu mam koupenou sadu uz rok na policce,zatim nebylo kdo by ji vymenil :( jediny co mi na tom aute vadi je to koureni kdyz odnekud odjizdim!!! :(

Fazda PROBE 2.0i, 1994, kitt car project
Džony Offline
#4 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 16:44:07 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Hele já bejt tebou, tak bych nejdřív zkusil vyměnit jen ty gufera ventilů (těsnění dříků) protože samotné překroužkování motoru je skoro utopie. Nehledě na to, že už ta výměna gufer je u 24 ventilu docela těžká a zdlouhavá práce!!
a)Kroužky se prodávají podle brusu motoru (pochybuju, že víš kolikátý brus máš)
b) Stěny válců se při záběhu zbrousily na původní kroužky a nové kroužky by si nemuseli ”sednout” na použitý stěny válců takže by to nemuselo pomoct (těsnit) a ještě by si zničil i ty nové kroužky.
c) Sundáš kliku, rozděláš ojnice a zjistíš spoustu dalších malérů (vydřené ložiska, klika na posledním brusu s odřenými čepy...) jako já a budeš v tom za hroznej ranec peněz!
Když nejdřív uděláš ty dříky ventilů tak sundáš ”jen” hlavy válců a nemusíš tahat celej motor.(Jde to i bez sundání hlav ale to je ještě mnohem těžší a časově náročnější)
Navíc jakmile jednou rozložíš motor a najdeš jeden z problémů co jsem psal tak už to bez generálky nesložíš zpátky do původního stavu.
Nebavíme o překroužkování holubů. Musíš znát spoustu momentů, mít na to nástroje...Rozložit motor a převodovku je taky malér (já sundal převodovku a zjistil jsem že jsem měl ko spojkové ložisko a to mi zničilo spojkové obložení a přítlačný talíř). Osobně bych šel nejdřív do těch hlav protože jakmile odděláš převodovku a rozebereš motor tak v tom budeš lítat za hrozný peníze!

Džony Offline
#5 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 16:48:33 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Jinak přetěsnění gufer mi dělal Idaho (www.dicompracing.cz) tak se s ním kdyžtak zkuste domluvit. Bez specialních nástrojů stejně nemáte šanci protože ventily jsou uchycené půlkulatými klínky do misek co jsou nad pružinami, které bez těch speciálních nástrojů nevrátíte zpátky...

cuir Offline
#6 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 17:38:41 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
vsechno jde kdyz se chce :)
jinak jeste sem nevidel KL po vybrusu...snad dikdo nikdy tn vybrus nedelal, protoze kdyz to rozberes a podivas se do valcu tak tam uvidis rovnomerne honovani jeste z vyroby..cili kazdej se na vybrus vyprdne...a abych rekl pravdu...nevidel sem vice krouzku na KL ...tim myslim ,bez vybrusu, prvni druhej atd....seznes jen jedny krouzky a zadne jine. Pokud se mylim tak me nekdo opravte ,ale myslim ,ze ne...
Ford Probe 2,5 V6 24v
Džony Offline
#7 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 17:42:12 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Tak já jsem první komu výbrus dělali a až podle výbrusu jsme sháněli kroužky z US (pokud si dobře pamatuju). Jinak rovnoměrné honování u mě bylo taky vidět ale tu a tam bylo porušený...

Džony Offline
#8 Vloženo : pondělí 29. listopadu 2010 18:10:22 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Všechno jde jen záleží na tom co to bude stát. V Sygyho a Madarosově případě bych nejprve eliminoval únik oleje kolem gufer ventilů a pak počkal co to udělá protože pravděpodobnější je únik kolem vyběhané gumy než pístních kroužků...

Wesker Offline
#9 Vloženo : čtvrtek 2. prosince 2010 21:20:43 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Tak panove, Džony temi specialnimi nastroji na montaz klinku ventilu mysli tenky sroubovak, vazelinu a spicate kleste a pokud nejni mechos levy, tak to tam vzdycky dostane... Dalsi vec, loziska by se mely menit pokazde, co rozeberete ojnice nebo vytahnete kliku, pac zpatky se to uz nepodati dat presne tak jak to bylo. Je fakt, ze japonsky motor s vybrusem sem jeste nevidel, jak pise pan Cuir, to nerikam ze ale neni. Jo mimochodem Milane, kdybys chtel krouzky s prvnim vybrusem tak napis moji Wink
A s tema gufirkama, je to otazka ci vymenit jen je, nebo i krouzky, ono kdyz sou dole hlavy, tak sundat vanu a vybrat pisty je uz prkotina...

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
EX- Toyota Celica 4WD turbo - wintrkhár


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Džony Offline
#10 Vloženo : čtvrtek 2. prosince 2010 22:48:48 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
To Wesker:
a) Nechápu co se po mě vozíš protože jsem neřekl nic co by se dělat nemělo!! Těmi speciálními nástroji se to oficelně má dělat (btw. pořizovačka těch základních je kolem 500) a jestli jsi šikovnej nebo jsi si sám schopnej vyrobit nějakou pomůcku tak s tím nemám nejmenší problém a neříkám, že to nejde!!
Jestli ti vadí, že jsem narozdíl od tebe za dobře s Idahem a štve tě, že se mu podařila generálka mé 2.5 naprosto na výbornou, tak mi to řekni na rovinu a nedělej tu takový přihlouplý narážky na to jakym způsobem mě učí dělat. Protože on to dělá tak jak se má a používá vybavení, který se na to má používat!!

b) Škoda že jsi výbrus neviděl stačilo říct a mohl ses přijet podívat...

c) Ti patří moje veliké uznání, neboť stlačit ventilovou pružinu přez misku se zaoblenýma kranama špičatejma kleštěma, ještě když máš okolo hliníkou objímku co vodí hydro a ještě tam cpát klínky na 24ventilů (tj. 48klínků) tak, abys nevojebal přesně obrobené plochy vedení hydra - to chce opravdu hodně šikovné ruce a jestli mi to někdy předvedeš naživo bez poškození vedení hyder tak ti smeknu a budeš pro mě ten nejtrpělivější člověk!!
Nemluvě o tom, že pochybuju, že to budeš mít rychleji než s tím pákovým mechanismem s jistotou že nic nevojebeš.

Pro ty co mě nepochopily. Můj názor je, že to hulení budou na 90% gumové gufera ventilů, protože ty se opotřeběj a přestanou těsnit dřív než ocelové pístní kroužky.
A jak už napsal Wesker ložiska se musí měnit a jestliže budou oka poškrábaná (což nejde poznat dokud se to nerozdělá, tak to znamená krom nových ložisek i broušení kliky a to stojí kolem 3500 v kvalitní brusírně (pokud už není klika na posledním brusu) + koupě ložisek cca 1500 + práce.

A pro Weskerovou klidné spaní:
Vše co uvádím na fóru je moje vlastní zkušenost, žádným ze svých příspěvků se nesnažím nikoho poškodit a už vůbec nikoho nenutím aby se mými radami řídil!

A jestli proti mě někdo něco má tak ať mi to řekne do očí jako chlap!!
Po mně se NIKDO vozit nebude!!

Idaho Offline
#11 Vloženo : čtvrtek 2. prosince 2010 23:04:55 (UTC)
Registrován: 18.04.2008 (UTC)
Příspěvků: 20

Džony nebud tak horká hlava, nevidím nikde že by se Wesker nejak navážel do toho že te neco ( a jak ) učím - do učení to melo daleko- málo pohlavků tobe a moc ginu pro mne :D

ALL:
...no asi budu muset upravit trosku Džonyho argumentaci at tu nejsem za blbce :)
A) ano kroužky se kupují podle stupne výbrusu, který se dá snadno zjistit zmeřením po sundání hlav, osobne nedoporučuji kupovat předem, protože motoru ( i KL ) po výbrusu sem videl furu a to meli na tacháči ”údajných” 130tis km...
B) v tomhle asi myslí Džony ovalitu válců - to je jediný duvod kdy si kroužky nesednou a zničí se i nové kroužky. Každopádně pokud už jsou hlavy dole a písty venku tak je dobré změřit ovalitu válce a také jeho koničnost ( kua ted nevím přesnej technickej termín - jde o rozdíl prumeru válce v místech horní uvrate a dolní části bloku ).
C) no v tomhle musím s Džonym souhlasit, konkrétně jeho motor kde klika byla uložená na ložiscích na zakázku vyrábených protože takový rozmer už neexistoval atd.. :D ( překračoval hodnoty třetího brusu ).. ano to se může stát a z mé zkušenosti to zatím platilo u cca 75%otevíraných motorů - že se na uvodní opravu nabalilo x-daších problémů, které vyplavou na povrch až po otevření.

Cuir
určite bych nutnost dělat/nedelat výbrus neposuzoval jen podle stavu honování. Je třeba si uvedomit jak pracuje tepelně namáhaný materiál a jak reaguje na chladnutí. Vždy je třeba zmeřit ovalitu a ”koničnost” a podle toho posoudit zda je třeba výbrus delat. u drtivé vetšiny hliníkových bloků je překročená tolerance obou hondot mnohem dříve než se ”ošoupe” honování.

Džony:
ad kroužky z US - pokud je čas a nakupuje se v US kde je to neskonale levnejší proč nevzít rovnou vse. kroužky se dají sehnat samozřejme i tady v cr ( a i celkem levne třeba u i mne ) ale i s mým rabatem se mi vyplatí při kompletaciích motorů je s vetší objednávkou z us kde je potom cena uplne nekde jinde.

Wesker :
nebud hned tak utočnej, nekdo se tou prací musí živit tak si radeji veme profi nářadí ( kor když stojí tolik co jedny lepší klešte :D ) a udelá to za polovinu času a bez rizika že klínek vyletí po zapružení misky nebo že nekde něco poškodí protože je v tomhle levej :)
Věř mi že kdybys skládal 5 a více hlav měsíčne tak by te to s tema klestema taky nebavilo - no a přiznám se , sem levej a navíc pohodlnej :) Ale máš pravdu v tom - jde to i bez toho , ale s tím se to delá lépe, pokud do toho človek nechce tech 500 investovat ( chápu když má jedno auto a ventily nedelá každý mesíc :D ) stačí se ozvat a pujcit si dané nářadí :) třeba z HC si u mne pujcují speciální nářadí a meřidla celkem pravidelne..
Je to jako s ložisky v tehlicích, dokud sem to mel jako hobby a delal 3-4 ložiska týdne tak sem si vyrábel stahováčky, vytukával ložiska pomalu jak to slo a nevadilo mi to, ale když sem se tím začal živit, objem se zvedl takřka pětkrát a videl jsem co tím ztrácím času tak jsem pořídil lis a ložisko je venku 10x rychleji.. ( sorry za odbočku ).
Džonyho vem s rezervou, videl to dělat zatím jen u mne ( tipuji ) a proč bych se speciálně před ním **** s kleštema a šroubovákem když mam jak pákovku tak svorku, se kterou to udelám rychleji, a jeste při tom pokecáme a vypijem pul lahve ginu :)

Jinak moje stanovisko k tomu kouřícímu motoru - udelej jen gufera ventilu přímo na motoru jak je - nesundavej hlavy, jde to jen to chce trosku grif ( a nebo speciální nářadí za cca 800 :D - ušetří ti to minimálně 2x tesnení pod hlavu - pokud ho tedy nekdo nevrací zpet staré a nedotěsnuje silikonem jako to bylo u Džonyho :D ) - pokud se rozhodneš hlavy sundat tak to udelej rovnou i s kroužky, ušetříš jedny tesnení pod hlavu. Pořádne zkontroluj šrouby hlavy - vetšina automobilek je má označení jako ”non reusable” a doporučuji se toho držet když nevíš kolikrát byla hlava dole a když je možnost ( a máš na to) pro klid duše nešetři a kup i nové šrouby hlavy ( nebo rovnou pevnostní štefty, pokud plánuješ hlavu dávat dolu časteji - ale to asi nehrozí :D ).

dost lidí do mne rejpe ale snažím se být od jisté doby více než dukladnej tak že já osobně jedu na jistotu a je pro mne lepší zakázku odmítnout než aby potom nekdo říkal že sem práci odvedl spatne já, jen proto že neví že zákazník se snažil i na mé doporučení šetřit jinde - každá práce je kompromis mezi tím co vyžaduji jako nutné pro maximální spolehlivost a požadavky zákazníka. Mylsím že nejen Džony muže potvrdit že to není vždy jen o penezích .

-peace-

Džony Offline
#12 Vloženo : čtvrtek 2. prosince 2010 23:14:47 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
To Wesker:

Promiň asi jsem ujel, ale od jisté doby si nic nenechám líbit. Rozhodně ale nechci zpochybňovat tvoje zkušenosti protože oproti tobě já šel kolem auta spíš jen náhodou.
Jen se mě dotknul způsob jakým sis mě ”vzal do pusy”.

Wesker Offline
#13 Vloženo : pátek 3. prosince 2010 11:40:38 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
To Dzony: asi sme se dost dobre nepochopili, nemel sem v umyslu te jakkoliv napadnout, me to tata ucil temito vecmi co sem napsal a nikdy se nestalo, ze by to neslo :) Samozrejme stahovak na pruziny mame, ono nejde drzet pruzinu a davat tam klinky, to vim... Ze se povedla Idahovi generalka na vybornou je jedine dobre, V6 neni zrovna sranda poskladat tak aby dlouho a dobre jezdil, hodnekrat sem slysel o pripadech, kdy vyletela ojnice jen kvuli tomu, ze si nekdo vymeni prasklou ojnici za jinou vahovou kategorii, pak to pretoci a prask.
Japonci tyto sestivaly meli sakra dobre vyvazene. Na kazdem bloku je napsane jake vahove kategorie a na jakem cepu sou uvnitr, to same i na klikovce. Neberte toto jako nejake vyripovani, sou to jen poznatky a pokus vyvratit to, ze motory KL trpi na nejakou ojnici, ktera vzdycky vyleti.
Jo a v zadnem pripade sem nechtel nikoho konkretniho narknout z toho, ze je levy, v tomto oboru sou dny kdy se dari a kdy ne, znam to :(

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
EX- Toyota Celica 4WD turbo - wintrkhár


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Džony Offline
#14 Vloženo : pátek 3. prosince 2010 16:17:32 (UTC)
Registrován: 11.08.2009 (UTC)
Příspěvků: 448
Bydliště: Praha 4

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Jasný šéfe Wink já se omlouvám, vylítnul jsem protože jsem měl den nahouby a pak mi stačila maličkost. RollEyes

Venito Offline
#15 Vloženo : pátek 3. prosince 2010 21:37:28 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Wesker mluvil treba o techto aparatech:) ja si menil gufirka pred cca mesicem a pul a jde to i bez sundani hlav kdyz se vi jak na to.
Pokud sundas i hlavy, sundej i vanu a povyhazuj ven pisty s ojnicema, poradne ocisti ultrazvukem a vymen krouzky, nebudes to pak delat nadvakrat.



Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 C4 V8 5.7L
American @ Japan caars
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Wesker Offline
#16 Vloženo : sobota 4. prosince 2010 12:21:28 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Treba takova kovova tonfa je univerzalni nastroj BigGrin Jak na gufirka, tak na otravne sousedy Wink

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
EX- Toyota Celica 4WD turbo - wintrkhár


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Venito Offline
#17 Vloženo : sobota 4. prosince 2010 12:47:22 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
No zrovna tvuj sused bych byt nechtel, auto by bylo flekate od odrazenych diabolek:)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

sygy Offline
#18 Vloženo : neděle 5. prosince 2010 17:47:54 (UTC)

Registrován: 22.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 380
Bydliště: Raspenava, Liberecký kraj

Poděkoval(a): 9x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
díky všem za rady, zatím tedy risknu jen výměnu těch gufer a uvidím co se bude dít... mám najeto cca ”120” tisíc tak by to mohlo být jen tím... auto taky asi pred rokem 3 roky jen stálo a nejezdilo...

Venito Offline
#19 Vloženo : neděle 5. prosince 2010 19:49:36 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Sygy: jestli tak dlouho auto stalo, tak verim ze to bude guferama, nicnedelanim ztvrdnou a ztraci funkci, tak at se dari.
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (4)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.