logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
žere olej - konzultace opravy
Rob Offline
#1 Vloženo : neděle 25. dubna 2010 14:44:06 (UTC)

Registrován: 31.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 146
Bydliště: Liberec

Zdravím všechny odborníky nebo alespon ty, kteří mají zkušenost a chtějí poradit.
Prostě to začalo žrát olej (kouří při studených startech) cca 1L/5000 km, ale stupnuje se to. Na 4 válci pod těsněním víka nepatrné orosení. Na svíčky jsem nekoukal, dále cvakají hydra (to asi nesouvisí), ale o výměně též uvažuji.
Takže jaké jsou vaše názory a tipy? Výsměch ´dvoulitrům´ neberu Wink
Bude stačit přebrousit hlavu, vyměnit ventily, těsnění co s tím souvisí a hydra?
Jaká bude cenová kalkulace (včetně práce)a který material je ´nejrozumnější´?
Pár lidí se s tím u nás zabývá, ale nerad bych se nechal oškubat. Díky.

white power Offline
#2 Vloženo : neděle 25. dubna 2010 20:02:58 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
když jsem to dělal na 2,2 tak těsnění dříku ventilů stálo cca 30 Kč/ks a komplet sada pístních kroužků cca 2000 kč

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Wesker Offline
#3 Vloženo : neděle 25. dubna 2010 20:16:29 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
No tak gufirko stoji okolo tech 30ti kc. A krouzky by se daly sehnat i za 1OOOkc cela sada. Vetsinou staci, kdyz se prebrousi hlava,sedla ventilu s ventily(menit je nemusis,pokud nejsou poskozene) a vymeni se gufirka a krouzky. A cenova kalkulace se odviji od ceniku daneho servisu, ale myslim ze tak okolo 25ti hodin prace. Pokud se teda nic neposere Wink

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
Toyota Celica 4WD turbo - wintrkhár


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
madaros Offline
#4 Vloženo : pondělí 26. dubna 2010 22:51:57 (UTC)

Registrován: 10.01.2008 (UTC)
Příspěvků: 807
Bydliště: Praha

taky mam tenhle problem.. :( to dolejvani mi ani tak nevadi,jako to kouření,auto vypadá luxusně ale když odjíždim v modrym smradlavim oblaku koure tak se muzu propadnout hanbou :(

mam uz rok na policce novou sadu tesneni na gufera,ale jeste sem to nejak nevymeni, doufam v to,ze mi pomůže jen tohle, protoze nato vymenit mi pistni krouzky nemaj doma cas a ja nato nemam prachy.. uz vymena tech gufer spolkla pres rok a porad to neni hotovy :-D

ale pis sem jakykoliv poznatky,ceny a dily co bys kde bral,protoze nato asi taky prijde a budu muset dokopat bratra aby si to vzal na dilnu..

Fazda PROBE 2.0i, 1994, kitt car project
Kaprolet Offline
#5 Vloženo : středa 28. dubna 2010 19:16:58 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
For Rob: A kolik máš vlastně najeto? Jinak myslím že 1L/5000km ještě není zase taková hrůza, takže to má asi ještě nějaký čas. Pokud bude třeba díly seženu.
madaros Offline
#6 Vloženo : čtvrtek 29. dubna 2010 15:19:56 (UTC)

Registrován: 10.01.2008 (UTC)
Příspěvků: 807
Bydliště: Praha

mě to žere jěště možná o 1-2 litříky víc.. Ale to jde skousnout,víc mi vadí ten hroznej dým z auta,to je proste vostuda jako kráva :(

najeto aktualne 263ooo Km

Fazda PROBE 2.0i, 1994, kitt car project
Mac Háček Offline
#7 Vloženo : čtvrtek 29. dubna 2010 19:02:41 (UTC)

Registrován: 19.06.2008 (UTC)
Příspěvků: 249
Bydliště: Čel Ej

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
za mnou kouř není ale olej mi to taky žere, nebo se někde záhadně ztrácí :-)
a dolejvám každých 200-300 mil
Probe 2.2 Lx digital v automatu
EX Probe 2.5GT US a Probe 2.2GT
eiffel Offline
#8 Vloženo : čtvrtek 29. dubna 2010 23:50:38 (UTC)

Registrován: 07.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,461
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
doléval jsem tak litr na 500-1000 km.

________________________
2.5, V6 řvoun
Už nemám břichoplazy, ztloustnul jsem, začal se rochnit v bahně a cestovat daleko mimo silnice, aktuálně sedlám Jeep ZJ 5,9
Rob Offline
#9 Vloženo : pondělí 3. května 2010 15:30:14 (UTC)

Registrován: 31.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 146
Bydliště: Liberec

to Kaprolet: 160 000 km, ale prostě to vypadá blbě, no.

to WP: Údajně stačí vyměnit sadu dříků s těsněním (3800 kc) + práce (2000 kc). A hlava se nemusí sundávat. Tak nevím zda do toho jít.

madaros Offline
#10 Vloženo : pondělí 3. května 2010 17:28:31 (UTC)

Registrován: 10.01.2008 (UTC)
Příspěvků: 807
Bydliště: Praha

co jsou to ”dříky” ?

Fazda PROBE 2.0i, 1994, kitt car project
white power Offline
#11 Vloženo : pondělí 3. května 2010 21:31:58 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
co jsou dříky: dřík je ta tyčka od ventilu

nevím co si představit pod pojmem sada dříků, asi to má bejt sada těsnění dříků ale 3800 je kurva moc když jedno těsnění se dá koupit za +- 30Kč, a ano dá se to udělat i s nasazenou hlavou ale nikdy jsem to nezkoušel a jestli máš dobrý tlaky tak by to mělo stačit.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
madaros Offline
#12 Vloženo : úterý 4. května 2010 0:07:31 (UTC)

Registrován: 10.01.2008 (UTC)
Příspěvků: 807
Bydliště: Praha

v tom pripade je to to co sem tu psal :)

sadu gufer na ventily (sadu dříků :) mám už rok na poličce a jěště nebyl čas ji vyměnit :( každopádně cena byla 950,- (8sacích+8vejfukovejch) a sundavat hlava se nemusi, nekdo tu psal ze mu to vymenily bez sundani hlavy na 24V asi za 3ooo,- nebo tak nejak,ale uz nevim kdo to tu psal

Fazda PROBE 2.0i, 1994, kitt car project
Kaprolet Offline
#13 Vloženo : úterý 4. května 2010 0:18:26 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Teda ale měnit gufera ventilů na dvaapůle s hlavou na motoru a motorem v autě. To musí být dost těžká pičba. By se mi vážně nechtělo. Jinak 160 000km není zase tak moc. Pokud to není spařený aby jsi měl zapečený kroužky nebo něco v tomhle stylu a prostě je to ”jen” starý, tak by to mělo stačit. V každým případě bych preferoval spíše sundat hlavu a udělat to z gruntu. Tím myslím nechat zarovnat hlavu, zalapovat případně zabrousit ventily, vyměnit gufera ventilů, vyměnit gufera na vačkách, rozvody a těsnění pod hlavou a rovnou i pod víkem. Pak je jistá teoretická šance že to bude dobrý. Ale na nějaký opravy typu: ” Franto podrž to, jdu pro peníze” si nepotrpím. Všechno se dá koupit. Naštěstí je Probe plně kompatibilní s Mazdou takže motorové díly nejsou probém.
Rob Offline
#14 Vloženo : pátek 7. května 2010 22:13:19 (UTC)

Registrován: 31.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 146
Bydliště: Liberec

to WP: ano, sada dříků za 3,8 z Mazdy 626. Slyšel jsem dobře, ale přehled v tomhle nemám. Proto rád uslyším názor lidí, kteří v tom skutečně dělají.
to Kaprolet: to víš, že bych nejraději komplet, at´ to jede jak má. Ale ...
Zkrátka pokud je snadnější možnost tak to risknu.

Bad Offline
#15 Vloženo : sobota 7. srpna 2010 22:55:41 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
co se týče cvakání hyder, nebylo by lepší nejdřív zkusit toto?:
http://probe.decision.cz/oprava...u-u-motoru-mazda-fs-a-kl
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (4)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.