Výměna ramen a brzdových destičekBrzdy
Už od začátku mi přišly brzdy takové vlažné až mdlé... Na mokru nebo nedejbože sněhu se téměř okamžitě sepnulo ABS a brzdilo to ještě míň. V porovnání s mým druhým autem je brzdný účinek nesrovnatelný.
Došlo tedy na výměnu brzdových desek za Texar

Auto je nejdřív potřeba přizvednout na klasickém heveru, aby se pod motor vešel dospělej hever.

Ze zadní strany třmenů se vyšroubují 2 šrouby, tím povolíme celý třmen a můžeme vyndat desky. Docela mě překvapilo, že ty původní ještě nebyly opotřebované tak, jak jsem čekal - zbylo asi 50%
K novým deskám jsou i ”pružinky”, které se dost blbě nasazují. Je potřeba nejdřív zasadit nové desky do plíšků a třmenů a pak tam teprve zaháknout pružinky podsunutím pod desky.
Nové desky v brzdičích vypadají takto:

Ramena:
Auto cukalo při přidání plynu do strany. Hodně znatelné to bylo hlavně v pravotočivé zatáčce. Na sněhu to někdy nadhodilo i zadek do smyku. Došlo tedy na výměnu ramen, který sem sehnal od Rebela (díky Ti).
Při výměně ramen sundejte kotouče a zavěste si třmen na tlumič. Vždy nejdřív povolte stabilizátor, protože pokud se vám začne protáčet matice spolu se závitem, budete muset stabík rozříznout vejpůl a koupit novej. Jako další se povolí šroub vespod náboje, který fixuje čep. Z jedné strany je potřeba 14 nástrčkový klíč s ráčnou z druhé 14tka očko. Pak povolíte druhý šroub ramena za tlumičem. Z jedné strany 17tka nástrčkovej a z druhé 17tka očko. Ten se pouze povolí, zatím ho úplně nevysuneme. Jako poslední povolujeme 2 šrouby držící třetí konec ramena pod nohama řidiče. Na to si připravíme trhací ráčnu a nějakou tyč, kterou si prodloužíme páku. Dohromady sem tyhle 4 šrouby povoloval 20minut a docela se u toho zapotil. Mít to na velkým zvedáku nebo rampě, šlo by to asi líp a rychleji.
Takhle vypadá rameno již vyndané z auta:

Takhle pak vypadá pozvozek auta bez ramena :-)

Při zpětné montáži nejdřív nasuneme silentblok za tlumičem, pak čep pod nábojem, zafixujeme šroubem, dobušíme silentblok přesně na místo, abychom mohli zasunout další šroub. Poslední část ramena bude jakoby prověšená a můžeme si ulehčit práci vypodložením ramena heverem:

Pak už můžeme vklidu nasadit a napevno utáhnout tyto dva šrouby:

Dotáhneme zbytek šroubů, nasadíme stabilizátor, kotouč a třmen a je hotovo :-)
Na případné dotazy rád odpovím :-)
reDBlack proud owner
Ford Escort 1.8i 95´ LPG