Tak se s Vámi musím podělit o další veselý zážitek. I když veselý jen v uvozovkách.
Před týdnem jsem se rozhodl, že přezuju na kola se zimníma pneu. Tady na severu už sou namrzlý silnice tož bylo nanejvýš načase.
Si to v garáži všechno připravim, vyměnim pravý přední, cajk.
Jdu na levý přední a při povolování jedný matice se mi protočil klíč a neštěstí bylo na světě.
No nic, řikam si, vyměnim zbytek a hurá do pneuservisu, at to tam pořeší. Maj přecejenom lepší nářadí a zkušenosti.
V pneuservisu se vrhli na odšroubování 4 zbylých matic, který sem povolil i já doma. Po zjištění, že nejsou z oceli, ale z duralu, takže nepomáhají osvedčené triky s ”trhacími” nástavci, rozhodli, že matici rozseknou a ona praskne.
Dural však díky svým vlastnostem odolával až do rozmlácení komplet celé matice včetně okolí díry pro šteft a matku. Výsledkem snahy pneuservisu bylo, že tam sice matice z 90% nebyla, ale stejně držela na zhruba 4 závitech v konickém zůžení nakonci, takže mám obuto stále 1 letní kolo, poškrábanej ráfek a snaha byla ukončena s tím, že zavírají, že se ozvou příští týden.
Po týdnu stále nic, takže sem se rozhodl zajet do osvědčeného servisu, kde sem jednak pracoval a druhak mi tam dělali jak auto, tak motorku k maximální spokojenosti.
Tam se majiteli, při pohledu na to napáchané zlo, ”zvedl kufr” a po třech hodinách odpreparoval zbytky zamlácené matice z kola.
Musím říct, že najít rozumně uvažujícího mechanika s představivostí je snad těžší než najít poctivýho taxikáře.
reDBlack proud owner
Ford Escort 1.8i 95´ LPG