logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
DOTAZ NA BENZIN
tejma Offline
#1 Vloženo : úterý 28. listopadu 2023 21:35:50 (UTC)
Registrován: 16.02.2016 (UTC)
Příspěvků: 39
Bydliště: vonoklasy

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Potřebuji info čím mám od ledna krmit svého veterána.
Diky TEJMA
lishaack Offline
#2 Vloženo : úterý 28. listopadu 2023 22:01:20 (UTC)

Registrován: 30.04.2013 (UTC)
Příspěvků: 241
Bydliště: Otěvěk

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Ahoj Tejmo, čoveče musíš si hlídat aby u benzinu bylo napsáno E5 (=5% bioslozky což je u nás už teď nejmenší možný podíl v palivu). Četl jsem že EuroOil je sázka na jistotu, ale ověřené to nemámCool
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89

white power Offline
#3 Vloženo : středa 29. listopadu 2023 1:29:29 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Eurooil má bez biosložky pouze naftu, jinak dokud bude na stojanu E5 tak ten, nebo 98, 100 oktan neobsahuje líh ale ETBE což je taky biosložka ale neváže vodu a nežere hadice takže i v kvalitě E10 pořád ničemu neškodí teda až na peněženku.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
4kocour4 Offline
#4 Vloženo : čtvrtek 30. listopadu 2023 9:01:43 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 166
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
To WP: Takže 98čka Natural z ONO stačí?


A jak jsem psal na FB - Kde konkrétně máme v palivové soustavě gumu? Pominu-li logické hadice z pumpy, u filtru atd. prostě kdekoliv jinde než nádrž - pumpa - vstřik.
Je třeba uvnitř vstřikovače nějaké těsnění kterému by Bio škodilo? Co jsem koukal tak všechny těsnění jsou z venku, ale nechám se poučit od lidí co o tom třeba i něco ví xD
A další věc, nahradit naše origo gumové hadice třeba teflonovou s nerez opletem z RaceShopu by stačilo?
93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo
white power Offline
#5 Vloženo : čtvrtek 30. listopadu 2023 9:25:16 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Předpokládám že i gumový palivový hadice který v dnešní době koupíš v autodílech by měli bejt odolný, když E10 je vhodný pro všechny auta vyrobený cca po roce 2005. Jak jsem psal všechen natural 98 a 100 neobsahuje bioetanol ale ETBE kterej je sice taky bio ale neškodí, takže i 98 z ONO by měl bejt OK. Jinak můj názor je že pokud nebudeš E10 natural 95 skladovat v nádrži moc dlouho tak žádnej problém neneastane protože ten ethanol nestihne degradovat a něco udělat, jen před zimní odstávkou bych natankoval 98 a neřešil to. Když se ještě běžně prodával E85 tak na to v létě taky jezdil kde kdo (protože byl levnej), případně to ředil 1:1 s benzinem a nic se nestalo, možná se jen vyměnil palivovej filtr.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
1 user thanked white power for this useful post.
4kocour4 Offline
#6 Vloženo : čtvrtek 30. listopadu 2023 9:29:24 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 166
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Jo, to jsem právě na FB taky psal, jestli někdo neví co se stalo s těma co tu kdysi jezdili na E85. Vzpomněl jsem si na to téma loni na jaře když benzín lezl přes 40kč a jak jsem byl překvapenej, že žádná benzínka v okolí tu E85 nemá LOL
Každopádně díky za info, hned se cítím líp.
93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo
Zden Offline
#7 Vloženo : úterý 9. dubna 2024 22:04:52 (UTC)

Registrován: 11.02.2014 (UTC)
Příspěvků: 57
Bydliště: Nelahozeves

Poděkoval(a): 6x
Dost jsem se touto problematikou zabýval, protože u dvou mých starších vozidel jsem měl problémy a dlouho nevěděl proč. Ačkoliv jsem u Berlinga (benzin 1,4 i) zkontroloval kompletně zapalování, tlak paliva atd., tak po startu šel motor jak starý traktor. V servisu mi poradil technik nalít čistič palivové soustavy + alespoň 10 l benzinu 98. To pro odstranění sajrajtu z 95 s lihem. Druhá ještě výraznější zkušenost byla na DAEWOO (1,5 i benzin). Po výměně rozpadlé gumové hadičky se stejně motor se už téměř nedal natočit (jako kdyby šli jen 2 válce). Provedli jsme opět kontrolu a opravu zapalování, palivové soustavy - marně. Po vyčištění palivové soustavy (čistič palivové soustavy + benzin 98) motor šlape jako hodinky.
Objevil jsem fotky z testů jak dokáže natural 95 s lihem zanést vstřiky. To nám dosud nikdo nepřiznal. Kamarád nechal v sekačce a křoviňáku přes zimu natural 95 E5 a zničil si u obou palivovou soustavu včetně karburátorů. Mně se úplně rozpadla benzinová hadička u centrály. Výrobce totiž u E5 (E10) zaručuje vlastnosti jen max. na 3 měsíce.
Druhá věc, což jsem tehdy netušil proč, bylo zvýšení spotřeby s E5 o cca 0,9 l na 100 km (Berlingo). To jsem zjistil proč až když jsem s E10 ve spotřebě opět poskočil o cca 1 l na 100 km.
Na Polském webu je možno zjistit do kterých aut se nesmí E10 tankovat. Probe je tam jasně napsané a i když do natural 95 E10 dáte aditiva, tak odstraníte zanášení a možná srážení sajrajtu v nádrži, ale ne rozežírání gumových a plastových částí lihem. Pokud koupíte aditivum do 95, tak vás to vyjde dráž než 98.
Po těchto zkušenostech do Probe alespoň 98 a víc (neobsahují obyčejný ethanol). 98 mají ONO, Eurooil, Robin oil a 100 (dražší) ještě Mol, Orlen, Shell.
Zden Ford Probe 2.5 V6 94
Berlingo
Daewoo Nexia
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.