Dost jsem se touto problematikou zabýval, protože u dvou mých starších vozidel jsem měl problémy a dlouho nevěděl proč. Ačkoliv jsem u Berlinga (benzin 1,4 i) zkontroloval kompletně zapalování, tlak paliva atd., tak po startu šel motor jak starý traktor. V servisu mi poradil technik nalít čistič palivové soustavy + alespoň 10 l benzinu 98. To pro odstranění sajrajtu z 95 s lihem. Druhá ještě výraznější zkušenost byla na DAEWOO (1,5 i benzin). Po výměně rozpadlé gumové hadičky se stejně motor se už téměř nedal natočit (jako kdyby šli jen 2 válce). Provedli jsme opět kontrolu a opravu zapalování, palivové soustavy - marně. Po vyčištění palivové soustavy (čistič palivové soustavy + benzin 98) motor šlape jako hodinky.
Objevil jsem fotky z testů jak dokáže natural 95 s lihem zanést vstřiky. To nám dosud nikdo nepřiznal. Kamarád nechal v sekačce a křoviňáku přes zimu natural 95 E5 a zničil si u obou palivovou soustavu včetně karburátorů. Mně se úplně rozpadla benzinová hadička u centrály. Výrobce totiž u E5 (E10) zaručuje vlastnosti jen max. na 3 měsíce.
Druhá věc, což jsem tehdy netušil proč, bylo zvýšení spotřeby s E5 o cca 0,9 l na 100 km (Berlingo). To jsem zjistil proč až když jsem s E10 ve spotřebě opět poskočil o cca 1 l na 100 km.
Na Polském webu je možno zjistit do kterých aut se nesmí E10 tankovat. Probe je tam jasně napsané a i když do natural 95 E10 dáte aditiva, tak odstraníte zanášení a možná srážení sajrajtu v nádrži, ale ne rozežírání gumových a plastových částí lihem. Pokud koupíte aditivum do 95, tak vás to vyjde dráž než 98.
Po těchto zkušenostech do Probe alespoň 98 a víc (neobsahují obyčejný ethanol). 98 mají ONO, Eurooil, Robin oil a 100 (dražší) ještě Mol, Orlen, Shell.
Zden Ford Probe 2.5 V6 94
Berlingo
Daewoo Nexia