logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Olejové čerpadlo
jubileus Offline
#1 Vloženo : úterý 1. května 2012 21:55:17 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Opět se hlásím,protože mě zase něco trápí:
Chlapi od PROBE 1 - jak se dá dostat k olejovému čerpadlu-tedy dovnítř a k pístku,-co upšoukne,když je velký tlak oleje.
Jak jsem již nedávno psal,tak jsem svoji blbostí a nedopatřením při nákupu oleje zabrousil do téma--rozpouštění CARBONU v motoru a motor si teď sice ševelí -po tichu bez klapotu ale já trnu strachy,kdy zas budík tlaku oleje půjde téměř na nulu. Sice stačí zastavit a po 5 minutách asi až něco někam steče zase tlak v normálu-po nastartování.Jako by to nemělo co čerpat-nebo co.Kdyby byly zacpaný mazací kanálky tak by to asi trvalo stále.Ale po chvilce zase normální tlak--a nebo čidlo tlaku -možná KO na teplo.Měl jsem ho venku natlakoval ho lehce kompresorem a vyprslko z toho černisko ale zase ukazuje běžně.
Ale dnes,kdy už mě to dožralo,protože jsem to po další 3 výměně oleje černýho jak bota zahřál až do větráku asi půl hod volnoběhu a pak to po 3 km zase padal tlak oleje téměř na nulu,tak jsem zase opravoval.
Nastartoval jsem na asi 3 sekundy bez čidla tlaku aby to vyprsklo rozleptaný bordel ven--to se taky stalo a půl náplně oleje na prsa za motor--ale s tím jsem počítal.Po tomhle HARAKIRI zatím tlak dnes nezaváhal.Ale chystám se konečně sundat vanu a vyčistit čerpadlo nebo co zespodu půjde.Ale prostřední šroub od výfuku vpředu se povytočil a nejde nikam--nechci to posrat--tak musím něco vymyslet,jak to něčím uvolnit aby se to neurvalo.Teplo motoru a olej nepomohly. Ale bez sundání té trubky se pod víko asi nedostanu. Nebo jo??
Díky za vaše rady--loni rozdělovač,letos olej , my si snad vyrobíme vlastní auta nebo co. PROBE 1Confused

a ještě se ptám: to info k pístku, pružině, a těsnění v regulátoru tlaku -se týká obou typů PROBE 1,2 nebo jen 2ky ,jsou to objednací čísla v MAZDĚOhMyGod

Případně se ptám,jestli někdo neprodá snímač tlaku pro PROBE 1--je nad OIL FILTREM ze zadu motoru-krásná montáž.A nebo z čeho pasuje-je to závit skoro 10 a asi witvort nebo něco jemnějšího a vypadá to jako půl jablka-uprostřed jazýčkový jeden kontakt a přes něj nastrčíme 30 klíč ,který je vyperforovaný v pouzdru snímače shora.Případně bych tam dal čidlo na žárovku ale jak zjistit ,co pasuje.Nebo kontrolní tlakoměr,-ale to by bylo asi lepší na hadici,protože přístup je tam hrozný.Ještě ,že to šlo povolit.Skusím mrknout na čidla pro ameriky-protože jen ty mají rafiky na tlak-jak říkal Whitepower-ale všechno to spíchá tak píšu možná zmatky.Nejjednodušší by bylo dát pod filtr adaptér(podložku s vývodama na 2 trubky-používá se to na chladiče oleje a do jedné si dát pro sichr tlak čidlo s žárovkou,protože nízký tlaky u 0 se na těchto rafikách co tam máme skutečně nedají posoudit.Chci klid tak tam asi půjde světýlko.

Díky za vaše názory,fakt si nevím rady jak ten motor vyčistit bez rozborky--nebo jestli to někdo dělal ať poradí.
white power Offline
#2 Vloženo : středa 2. května 2012 5:38:34 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Když nesundáš výfukovou trubku, tak olej. vanu ven nedostaneš. Ono abys jí sundal dolů tak nepomůže ani ta trubka, musíš ještě sundat pravou část rámu pod motorem.
Co se týe toho závitu na olej. čidle tak to bude normální metrickej závit s jemnýn stoupáním, withvorty sem netahej ty se používaj jen u anglickejch aut, u americkejch se ještě můžou objevovat UNF to je taky palcovej závit jako withvort, ale má stejnej profil zubu jako metrika.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#3 Vloženo : neděle 6. května 2012 10:53:43 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Díky za radu,naštěstí se vše zjistilo ještě před demontáží a tak se jí vyhnu.
Po výměně oleje z minerálu 15W40 na plnou syntetiku 5W40 a provozu asi měsíc na něm , se projevilo kolísání (spíše klesání a pak až na 0). Po vypnutí motoru na chvíli zase chvíli vydrželo.
Protože jsem si už jedno auto na šálcích "kousl",tak jsem byl opatrný a bez tlaku oleje jsem nechtěl pokračovat.
V tuto dobu jsem si myslel,že je na vině změna oleje ale .
Tak jsem se snažil motor od uvolněných usazenin vyčistit.(Třeba provrtaným filtrem-vzadu a odtokem z něho přes nastrčené koleno a odpadovou novodurovou trubku ) jsem přepustil olej čerpadlem do kýblu pod auto.Zubový čerpadlo vždy odevzdá svůj objem čerpané kapaliny a tak bez tlumení tlaku ol.filtrem nebo hustým olejem nemusí přetlak.pístík regulovat.Stačí navolnoběh sotva nastartovat na 1 sekundu a vypnout a olej je všechen v kýblu.Ale to hlavní(motor bez mazání na pár sekund bez zátěže nemá problém)---ale výsledek stál za to.
V kýblu na dně byly všechny usazeniny z čerpadla a sacího koše.
Mezitím jsem ještě zase zpátky šel do 15W40 nalívanýho po 60 za litr a 2krát olej propláchl po týdnu a vyměnil filtr.
V tom kýblu byly pěkný šupiny a olej černý jako bota.Protože tlak oleje mi nepřipadal,že by ho byl schopen filtr brzdit tak,že by motor téměř neměl tlak,a pohon čerpadla na poruchu provozu nevypadal-prováděl jsem to na zahřátém motoru---začal jsem podezřívat čidlo tlaku oleje---ale bylo mi to divný ,že by se to posralo zároveň---ucpával se filtr a k tomu ještě čidlo oleje zároveň.
Tak jsem koupil čidlo tlaku oleje za 80 Kč na motor F2,připoji LEDku přes odpor a na plus.Tak jak to mají evropský.A normálně to fungovalo----VADNÝ ČIDLO. Tak jsem ještě odfrknul před filtrem usazeniny z filtru do kýblu ,koupil čidlo co tam patří--snímač tlaku (za 720 Kč)- nový filtr nový lepší olej 15W40 Mogul LX a jede jako za mlada akorát ,že není slyšet motor.Přede jako kočka.
-----Teď mě napadá, když už to bylo (asi jen TROCHU) vyčištěný od karbonu jestli jsem tam neměl nechat 10W40,když ta závada tlaku oleje evidentně s olejem nesouvisela.(Možná změna oleje jen urychlila smrt už tak vetchého čidla tlaku oleje).Nejhorší závady jsou,když je jich víc zároveň k jednomu tématu .
Ale olej z motoru byl pěkně černý po měsíci provozu. Když je tlakoměr oleje vpořádku,tak bych z tohodle HARAKIRI už neměl strach.
Bylo trochu vzrůšo ale MOTOR SI TEĎ PŘEDE JAKO KOČKA (žádnej šicí stroj).Jestli po čase začne mlátit--tak rozhodně procedůru RUTINNĚ zopakuji. MAZDA je TICHÉ AUTO.

Ještě mě napadá úvaha k přetlakovému pístíku za čerpadlem: pístek propouští pouze,když je olej "tuhý"
nebo je fest zanesený FILTR ale v dokumentaci k mazdě JAK NA TO jsem se dočetl,že když je filtr
ZANESEN tak se olejová dráha přepne,že nejde přes filtr ale přímo jak nazývají-do HLAVNÍHO MAZACÍHO
KANÁLU---a to by znamenalo,že pístkový regulátor nemá na velikost tlaku vůbec žádný vliv.

JEHO FUNKCE je pouze MECHANICKÁ OCHRANA ČERPADLA ,protože musí odevzdat vždy objem--jinat by obrovským tlakem prasklo samo,nebo něco za ním.
Takže za normálních podmínek,když je v autě vše v normálu FILTR a olej je teplý (řidčí),tak filtrem a tím za ním protéká lehčeji,takže na klesání tlaku pružina pod pístkem nemůže mít vliv,protože za tepla jde olej motorem lehčeji.Asi jsou při teplotě taky trochu ztráty tlaku vlivem větších vůlí v čerpadle ale když je schopno za 1 sekundu přečerpat 4 litry oleje tak bych řešil pouze čistotu filtru protože,jestli ta kniha má pravdu tak by znamenalo,že když už je FILTR KO,tak to přes něj nejde a všechny ty šupiny a kaly jdou do mazání motoru--a to si nedovedu představit,jak to přes šálky(ložiska)proteče.Takže měnit FILTR třeba i bez oleje má smysl.
Když jsem vyndal filtr po té změně oleje tak byl evidentně dvakrát těžší než nový (taky od oleje).
Co v něm bylo nechci vidět.
S tím novým čidlem se mi zdá,že ukazuje nepatrně vyšší tlak (nad horní písmenko).Taky jsem zjistil,že když je čidlo tlaku oleje vadný tak při provozu stále ukazuje měřák tlak mezi ryskou 0 a NORM,což není férové.
Byla by bomba sehnat Závitovou rozdvojku na dvě čidla a tuto nejdůležitější věc v autě POSICHROVAT ještě kontrolní LEDkou do budíku tlaku oleje.Jinak čerpadlo dává velký tlak ale odečet z tlakového snímače nemusí být regulerní(v souvislosti se zapojením ručkovým měřičem v autě.)Při nastartování vykazuje snímač oproti kostře 50 ohmů . To nebude žádné přesné měření. Akorát,že když člověk vidí,že tlak klesl na 1/3 i když je pořád v NORM -psychologicky by doplňkové světýlko pomohlo,protože kdoví kde je na měřáku 0,3 což je hranice kdy zpozornět.
Nějak jsem se rozepsal ale zase další téma snad dá chvíli pokoj.
Tak do léta s TICHOU MAZDOU AhojLaugh
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.