logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
řachtání hydroštelů
jubileus Offline
#1 Vloženo : pátek 16. března 2012 21:39:37 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Chlapi,vím,že si tady žiji tak trochu svým životem--pááč se osobně neznáme ale zase mám další poznatek k těm našim autům.
Protože toho mooooc nenajedu a olej vypotřebuji--nějak během roku --třeba při řezání dřeva a při při přimazávání řetězu pily na dřevo-tak olej se v mým autě ohřeje tak půl roku a tím olejem mastím pilu, tak je tu teď TOTO:
Normálně jdu někde v PENY nebo LÍDU a vidím kanystr oleje.Samozřejmě CASTROL mám v mysli-- Protože ten v tom autě byl 5W40 -a je to vždy běžně rutyně obvykle 15W40,--jak jsem si myslel--a vždycky tam byl tento--tak ho beru.Takový ty řečičky,-že je to do nejmodernějších motorů....No ne ,když člověk nenajede moooooc kilometrů tak je možná lepší měnit raději častěji a používat s dovolením srágory.Ale ony jsou ty oleje asi všechny dost podobný akorát ,že to potvora značkový stojí 3krát víc.Nemůžou oni si přece dovolit to mooooc někde nedat --tedy ty vlastnosti mazací.
Takže konečně k věci.
Používal jsem olej 15W40,-protože jsem si myslel ,že starší zabroušený motor potřebuje hustčí olej,protože je vyběhaný a tak ho po cestě k čidlu,který je na konci tlakové dráhy oleje čekají úniky těch vyběhaných netěsností a lidi si myslí--já do teď taky,že hutčí olej prostě neupšoukne po cestě.Ale pravda je asi jiná. Nechci šokovat ale řidčí olej dělá divy.V zimě se řachtání hydroštelů tak klasicky nedostavuje---to si asi většina z nás vysvětlujou tím-mysleli-já do teď taky,že je zima a olej je tuhý--ale olej je asi u nastartovanýho draka vždycky stejně teplý--tedy za chvilku..
A TAK TEDY K VĚCI--KONEČNĚ
Dal jsem tam tu sračku,kterou jsem zase koupil někde v LíDLU nebo Peny ALE ne 15W40 ale 5W40 a říkám si,že je to řídký proplachovák a SVĚTe div se ,--my co stále bojujeme s hydroštely --normálně to řachtá míň---když je to ten chod --na volno ale poser mě záda má to pořád --za studena i za tepla na budíku v autě větší tlak a to ne málo,--nepřeháním o pětinu až čtvrtinu .Nevím,jak to měří reálný tlak--poměrově ale rozhodně ale neřachtá to a mám z toho dobrý pocit.Škoda , že až po létech-dřiny.To CAPRI byly jiný motory-jednoduchý--co vždy jely.Ale zubový čerpadlo mě taky prohnalou u CAPRI.
Jestli někdo máte podobnýho něco tak sem s tím,protože jsem člověk--FYZIKA vždy 1 a toto mě štve.
Musíme to VYSVĚTLIT.Tak snadno vyšší tlak oleje---to mě hlava nebere.
Přechod na řidčí olej--- a potom na konečném čidlu vyšší tlak -- to je na mně FYZIKA fakt mooc --ale ten tlak oleje je vyšší---tak nevímmm. Prostě to neřachtá --jo a ještě jsem si všim,že ten řídkej olej umyje snadno starý usazeniny-třeba na origo nálepkách v mot. prostoru a tak-to je taky divný.Fakt je abnormálně agresivní.Třeba toto profouklo hydroštely. Fakt je to v pohodě. tak AHOJ z BRNA
white power Offline
#2 Vloženo : pátek 16. března 2012 22:24:19 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Po GO motoru jsem používa Castrol 10w40 a po delším stání hydra pár minut docela hlasitě mlátily, pak jsem začal dávat 5w40 a po startu si párkrát zacvakaj a je ticho i chod motoru se celkově ztišil, taky aby ne když doporučenej olej výrobce je 5w30. Na druhou stranu jsem dělal GO motoru protože dřív ten motor jezdil na podobný sračky z Lidlu a podobnejch marketů a ty ho zakarbonovaly a zanesly různejma usazeninama který agresivní Castrol rozpustil. Takže změnu z fiťáku z Lidlu na syntetiku Castrol 5w40 bych opravdu nedoporučoval, protože je velký riziko že motor půjde do kopru, i když ve tvím případě je to riziko trošku snížený častejma výměnama.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#3 Vloženo : neděle 18. března 2012 13:04:06 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
On ten olej 5W40 je taky z Lídlu nebo možná Penny ale zatím obrovské nadšení-a hlavně to fakt vůbec necvaká.Ani po 2hodinové štrece a to už je motor prohřátý.Kdyby mi někdo řekl,že mi ty hydroštely vyměnil a nalil tam místo toho sajrajt z Lídlu--tak to vůbec nikdo nepozná,protože je to rozdíl --jako starý a nový. Kdybych to vlastoručně neprovedl,tak bych to rozhodně nikomu nevěřil. A tlak oleje ukazuje víc i u teplého motoru. Původně,když jsem zjistil, že jsem koupil řitčí-tak si říkám ,když už to mám propláchnu to --ani jsem filtr neměnil ,protože ho měním vždy a bývá nezanešen--že tam potom dám , co používám.Vzpoměl jsem si na změny typů olejů--že se to navzájem leptá a možnost rozpuštění usazenin je možné--VYČIŠTĚNÍ MOTORU od napálenin.Olej,který vypustím stejně vždy spotřebuji. Ale to jsem už všechno psal.Fakt jsem z toho jelen.Z motoru vůbec nejsou slyšet žádný zvuky kovovýho zvakání nebo tak.Jen si v klídečku poprdívá výfuk bez koncového tlumiče. Sleduju to ale zatím--ZÁZRAK.Rozhodně si dám bacha abych zase sehnal tento stejný typ sajrajtu abych od teď měl necvakací tichý motor. FAKT NEKECÁM----NOVÁ DOBA----ZÁZRAK. Řitčí olej--vyšší tlak. Stejně olej po roce půjde pryč,tak je jedno co je to zač.Chvíli to mastný bude dost.Motor je tišší,jak novej otcův Oplík.Nikdy bych nevěřil,že se něco takovýho může stát bez mechanickýho zásahu do motoru.Teď už rozhodně 5W40. Nejšťastnější JUBILEUS.Fakt jsem šťastný jak Venclovský,když to přeplaval. tak AHOJLove Woot ThumpUp ThumpUp Tongue
jubileus Offline
#4 Vloženo : úterý 20. března 2012 19:13:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Protože se nikdo neozval a mě to pořád vrtá hlavou--proč vyšší tlak i u zahřátýho motoru ,tak mě napadají pouze dvě věci--jako FYZIKA.Buďto je ten 5W40 pořád --"skoro stejně hustý --i zahřátý---nebo je motor PROBE1 udělán jako ,když je tzv.topení a rozvod --samotíž--to znamená cestou nejmenšího odporu --v našem případě tlaku oleje se velké množství oleje dostane někam nahoru --A TEĎ POZOR--pak už nezáleží na tlaku čerpadla--ale kolik oleje tam je -tedy nahoře motoru.A pak maže něco ,co už neřachtá.Vím,že je to takový jakýsi perpentum ale kvůli něčemu to snad řachtat přestalo.Doufám jen,že se ten olej někde nesráží a nedělá nějaké "embolie"ale jede jako nový a v klidu. tak ahoj-tak si to tady užívámFlapper
jubileus Offline
#5 Vloženo : neděle 25. března 2012 20:01:04 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak mám další poznatky.Už jsem nějak procitl--ale rychle v chodu za volantem.
Jedu si takhle do Městečka z kopce s vyřazeným kvaltem a na semaforu až stojím se najednou podívám na měřák tlaku oleje a on na 0.Tak si říkám,jestli je to sen abych to nějak neto--protože jsem se blížil k cíli.Trochu jsem to protůroval ale nic se nedělo --s tlakem.Pokračoval jsem na zelenou dál ale v paměti jsem pořád měl --zadřený CAPRI--co jsem si takhle zadřel a opravil a jezdil dál.Tak se nedivte,že mi hlavou proběhlo půl roku oprav a všeho ,co jsem tehdy zažil ale jel jsem dál a dojel asi 3 km do cíle.Ještě je tam myslím červená kontrolka mazání.Pak po chvíli nastartoval --a i na volnoběh to tlak zase dávalo--ten vyšší,než na 15W40-původní.Ale riskovat jsem nechtěl- tak jet zpátky.Sehnal jsem 10W40 dal to tam a zatím dobrý.Stejně tam asi dám zase 15w40 ,jak byl FORDIK zvyklej a bude to dobrý.
U toho řídkýho se v průběhu jízdy se zahřátým motorem po delších volnobězích dostavovalo,že to nějak nemohlo znovu nabrat tlak--po čase to zase mělo tem svůj vyšší ale dlouho to trvalo---to jsem fakt měl strach ,že se ozve poslední zařechtání,než se to na šálech HRYZNE.Takže zase se štěstím o krok dál--ale motoru to asi pomohlo,protože-když jsem to po dvou týdnech vypustil-tak byl olej jako bota černej a teď na zpátky hustčím oleji ta zvedátka taky neřachtají.
Možná návod,jak propláchnout zvedátka je--dát tam 5W40--jezdit okolo domu--týden a pak tam zase dát znovu 15W40 a máte to pročištěný.Ono se to asi ví ale kdo nezkusí , tak to bere nějak s rezervou.
Rozhodně to teď je mnohem tižší --ale ty nervy za to stály????RollEyes Flapper
white power Offline
#6 Vloženo : neděle 25. března 2012 20:22:19 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Levnější varianta propláchnutí motoru je před výměnou oleje do zahřátýho motoru tam nalejt cca 1 dl ATF a nechat běžet motor 10 min. na volnoběh a pak to všechno vylejt a dát novej olej, taky to pro motor není takovej záběr jako použití 5w40 kterej je v 95% syntetickej a rozpouští ve starýmk motoru karbonový usazeniny který můžou v tom horším případě ucpat mazací kanálky nebo sací koš. To s tím ucpaným sacím košem se stalo švagrovi u Jeepa když mu chtěl dopřát lepší olej, naštěstí to motor přežil ale musel sundávat vanu a koš vyčistit.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#7 Vloženo : neděle 25. března 2012 20:26:50 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak mě napadá,jestli se dá ještě jezdit na něčem hustším než 15W40.Protože,když je to v autě,tak tlak kolísá mezi okrajovými písmeny NORM.Když jsem tam měl 5W40-tak tlak byl pořád na max-tedy na písmenu N spíš nahoře,--a když jsem tam měl 15W40,tak po zahřátí byla rafika lehce pod polovinou.Tak nevím,co si o těchto --hydrodynamických vlastnostech soustavy rozvodu oleje motoru F2 myslet.Rozhodně jsem u toho vůl já.
Ono je asi rozdíl u různých motorů,jak je ta dráha oleje kostrbatá na různý průřezy a kapiláry oleje,protože pak je sice na konci--většinou za posledním ložiskem na čidle sice tlak ale kam to má v těch doprovodných tlakových rozvětvených systémech docestovat --to není asi tak jisté a zaručené--třeba ta ZVEDATKA VENTILU.Rozhodně je 5W40 vejice agresivní a z motoru mám teď volejničku ale do technické to dám do kupy.Jsem rád,že to harakiri s olejem dopadlo zatím dobře a už to nebudu podceňovat.Dodám motoru nejlepší značkové papáníčko ale zajímalo by mě,jestli někdo nejezdí na něčem ještě hustším než 15W40.Jestli je to vůbec možné.-----Prostě z extrému do extrému.Ať to nějak dáme dohromady. AhojBlink
white power Offline
#8 Vloženo : neděle 25. března 2012 20:44:05 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
můžeš dát třeba 20w50 ten se používá u motorek ale ten je tak hustej že do zdvyhátek už asi nedoteče, nevím proč do motoru dávat něco tak hustýho, jak už jsem několikrát psal tyhle motory jsou stavěný na 5w30 případně 10w30 takže i ta 15w40 je už dost hustej olej a motor tě v zimě při stedených startech musí vysloveně milovat přeci jenom čerpatelnost tohodle oleje při mínusových teplotách je úplně někde jinde než u oleje 5w30.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#9 Vloženo : neděle 25. března 2012 20:52:12 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Cool
Normálně bych se zajímal,když to řachtá--jak to mechanicky opravit---ale teď se naskýtá spousta prostoru,než to skutečně vyměnit---tak to propláchnout.Mě jen zarazilo--že tlak na měřáku nebyl nízkej --ale žádnej.Ale za chvíli zase i na volnoběh uměl být na písmenu N u norm --na vrchu--takže jsem vyloučil mechanické poškození oil. čerpadla a dal jsem hustší (zase jiný olej ale v neděli nebyl jiný dostupný ale je blíž 15w40 než 5 W 40.Ale ta tvoje ATF kapalina asi taky udělá divy.Velký nervy ale těď to zase nemlátí.V těch místech motoru otáček navolno to klapne ale rozhodně to není,co to bylo.Kovový třískání skoro pořád a když jsem jel okolo svodidel --tak úplně nesnesitelný--to jsem radši přidával ale to už jsem překračoval rychlost i mimo město natož ve městě,kde jsem jel.Ale ještě nechytli .To pak bude na želízka a samotku.Když se ty hydroštely pročistí---to už na foru bylo mnohokrát----ALE NIKDO NEVĚDĚL JAK--já už vím--tak to pak po znovunalití běžnýho oleje musí přece normálně FACHČIT. Uvidíme. Díky za příspěvky.Žádný učený z nebe nespad. Ale když se člověk napachtí na opravě motoru--tak to už asi jen tak nezapomene---moje bývalé zkušenosti s CAPRI V4,--nikdy nechci jenom tak kecat bez nějakýho praktickýho základu.. Ahoj a dík za rady
jubileus Offline
#10 Vloženo : neděle 25. března 2012 21:02:11 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Máš pravdu--proč nepoužít něco,co funguje všem.Já už toho experimentování nechám--ale to pročištění s 5w40 je absolutni.Jen se motejte okolo baráku ať vás nepřekvapí 0 tlak.Když není člověk zrovna .doma ,tak ho taková informace na měřáku vždy trošičku překvapí.Tak dík --ahoj.
white power Offline
#11 Vloženo : neděle 25. března 2012 21:08:26 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
ATF moc divy nenadělá, protože ATF rozpouští kaly takže to propláchne bordel ze zdvihátek kterej se usadí ve filtru a to je asi tak všechno protože za 10 min. toho ani víc udělat nestihne, je to odzkoušená metoda používaná hlavně u UScars, samozřejmě dávat ho oleje jako nějaký aditivum bych nedoporučoval. U Jeepa to dělám před každou výměnou a olej nebere, hlavně se po tom motor docela stišil a zdvihátkům netrvá tak dlouho než se natlakujou a přestanou mlátit, je to pro motor rozhodně bezpečnější než nějaký proplachový oleje a podobný věci.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#12 Vloženo : středa 28. března 2012 6:33:31 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Mám ještě dotaz,jestli uP1 je okruh mazání jištěn taky červenou kontrolkou--bývá to zvykem.Tlakový čidlo většinou spíná žárovku.Abych měl klid,že je tady ještě poslední varování--než se to hryzne,kdyby se tlak neobjevil v poli norm.
Díky za rady.
white power Offline
#13 Vloženo : středa 28. března 2012 6:50:43 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Kontrolka mazání u P1 není, ale není to jen u Probe ale je to u všech aut který maj ukazatel tlaku oleje.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#14 Vloženo : středa 28. března 2012 7:59:07 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak dík,myslel jsem,že je tam ještě sumární červená ale jak poznám,že to vůbec maže??Budu věřit,že když se rafika trochu pohne tak je nějaký tlak na konci.Když byla rafika na nule -úplně-tak to muselo trochu mazat,jinak by to 3 km rozhodně se zahřátým motorem po městě neujelo. Čeká mě nový filtr a sledování tlaku-a kdoví co ještě dalšího.Se starým filtrem musím ještě nastartovat a přejet 4 Km na základnu kde filtr vyměním.Když to během cesty nebude dávat tlak-tak filtr vyměním na cestě--dál už nevím.A nebo to odtahnu a ze spodu rozdělám a vyčistím sací koš?To by asi bylo nejlepší ale moc práce a do mazacích dírek stejně člověk nevidí.
Věřím,že to nějak motor přežije.Mohlo to být taky nějak hlídaný přes řídící jednotku--nemá tlak,tak scípne.
Tak konec --ahoj
white power Offline
#15 Vloženo : středa 28. března 2012 8:21:23 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Do mazacích dírek vidět nemusíš, olej postupuje motorem následovně: olejová vana - sací koš - čerpadlo - olej. filtr - klika, vačka a pod.
Snímač tlaku olej je mezi čerpadlem a filtrem, takže výměna filtru nepomůže. Když už budeš mít sundanou vanu tak by stálo za to vyměnit i regulátor tlaku oleje kterej je zespoda na čerpadle.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
jubileus Offline
#16 Vloženo : středa 28. března 2012 17:41:47 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Tak mám další zprávy.
Nastartoval jsem to dnes--20stupňů před barákem a má se ochladit--tak jsem toho tepla využil aby to bylo předehřátý.Normálně zase klasický tlak pro 15w40-dost nad půlku a ventily i po zahřátí klidné ,tiché.
Tak se HARAKIRI asi povedlo.Pod autem je sice flíček z nějaké kapky ale motor je tichý.To byla zase skušenost-ale výsledek nakonec dobrý.RollEyes Tlak šel hned pomalu nahoru -po startu-takže pohoda.Laugh
jubileus Offline
#17 Vloženo : středa 28. března 2012 17:46:47 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Byl to olej CARLSON 5W40 plná syntetika za 350 Kč z PENY -takže čistit se dá a zklidnit hydroštely-Flapper
Náhodou to vyšlo.
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.