Tak mám další poznatky.Už jsem nějak procitl--ale rychle v chodu za volantem.
Jedu si takhle do Městečka z kopce s vyřazeným kvaltem a na semaforu až stojím se najednou podívám na měřák tlaku oleje a on na 0.Tak si říkám,jestli je to sen abych to nějak neto--protože jsem se blížil k cíli.Trochu jsem to protůroval ale nic se nedělo --s tlakem.Pokračoval jsem na zelenou dál ale v paměti jsem pořád měl --zadřený CAPRI--co jsem si takhle zadřel a opravil a jezdil dál.Tak se nedivte,že mi hlavou proběhlo půl roku oprav a všeho ,co jsem tehdy zažil ale jel jsem dál a dojel asi 3 km do cíle.Ještě je tam myslím červená kontrolka mazání.Pak po chvíli nastartoval --a i na volnoběh to tlak zase dávalo--ten vyšší,než na 15W40-původní.Ale riskovat jsem nechtěl- tak jet zpátky.Sehnal jsem 10W40 dal to tam a zatím dobrý.Stejně tam asi dám zase 15w40 ,jak byl FORDIK zvyklej a bude to dobrý.
U toho řídkýho se v průběhu jízdy se zahřátým motorem po delších volnobězích dostavovalo,že to nějak nemohlo znovu nabrat tlak--po čase to zase mělo tem svůj vyšší ale dlouho to trvalo---to jsem fakt měl strach ,že se ozve poslední zařechtání,než se to na šálech HRYZNE.Takže zase se štěstím o krok dál--ale motoru to asi pomohlo,protože-když jsem to po dvou týdnech vypustil-tak byl olej jako bota černej a teď na zpátky hustčím oleji ta zvedátka taky neřachtají.
Možná návod,jak propláchnout zvedátka je--dát tam 5W40--jezdit okolo domu--týden a pak tam zase dát znovu 15W40 a máte to pročištěný.Ono se to asi ví ale kdo nezkusí , tak to bere nějak s rezervou.
Rozhodně to teď je mnohem tižší --ale ty nervy za to stály????