KLDE
Obtížnost zaslepení EGR záleží na tom, jestli máte OBD 1 nebo OBD 2. Probe 96 a 97 maj už OBD 2.
U OBD1 stačí vložit mezi egr ventil a blok motoru "neprůchozí těsnění". Např. hliníkový plech 0,5.
A teď komplikovanější pro OBD 2:
Postup pro 1 nefunguje, jelikož je snímán podtlak za egr ventilem.
Tady co jsem našel
Sure. Rig up some VRIS solenoids to open in the correct places to change from vac to ambient when the EGR valve is told to open.
Actually, that's pretty simple to do once you get the EGR solenoid circuit figured out. Here's an ASCII diagram...
| - nipple on plug end of solenoid goes to vacuum
|-| - nipple on side of solenoid purge solenoid goes to that sensor on runner
| - nipple on non plug end of solenoid goes to ambient
This avoids putting unmetered air into your engine, even though it'd only be through a little nipple (probably wouldn't affect driving or be noticable at all).Pro představu - podtlaky.
KLDE 1997
Obě ruce levý. Nic neumim, nic nedělám...