Potřebné vybavení:- 17 ořech, nástavec a trhací (případně ráčnová) gola
- hever, stavitelný stojan (případně cihla, špalek...)
- kladivo
- vazelína
- uvolňovač šroubů (WD, Rust Off...)
- nový silenblok, případně inserty
Pracovní postup:1. auto vyheverujeme a na obou stranách podložíme tak, aby byla přední náprava ve vzduchu
2. sundáme plasty pod motorem (levý je třeba sundat každopádně)
3. silenblok drží 2 šrouby na spodní výztuze a 1 šroubem v železném držáku na motoru. Na všechny 3 nastříkáme uvolňovač šroubů, poklepeme kladívkem, aby se odtrhly...
4. motor podložíme a heverem přizvedneme - nedoporučuju podkládat vanu ani svody!! Bezpečnější je vypodložit přímo blok motoru.
5. pomocí goly s nástavcem a trhákem povolíme všechny tři šrouby. Nebude se nic protáčet, spodní šrouby jsou nalisovaný napevno, šroub skrz silenblok je z druhé strany zajištěn speciální kulatou maticí s dorazem. Povolený silenblok pak snadno směrem nahoru vytáhneme.
6. Nový silenblok stejným způsobem dáme na původní místo. V případě, že do silenbloku dáváte ještě inserty, musíte je opravdu řádně nalisovat, jinak se do držáku nevejdou.
7. Šroub namažte vazelínou, prostrčte skrz držák a silenblok a zajistěte maticí. Vazelínou namažte také závity zespod a přitáhněte.
8. Spuste podložení motoru, namontujte kryt motoru, spuste auto na kola a máte hotovo :)
Horní pohled na původní silenblok
Podložení motoru
Detail podložení - mezi vanu a blok motoru
Původní silenblok, roztrženej, nefunkční
Starej a novej silenblok :)
Nový silenblok s insertem
Nový silenblok s insertem
Horní pohled na nový silenblok s insertem
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG