logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Foto-návod: Výměna předního silenbloku
Bad Offline
#1 Vloženo : čtvrtek 9. prosince 2010 22:07:02 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Potřebné vybavení:
- 17 ořech, nástavec a trhací (případně ráčnová) gola
- hever, stavitelný stojan (případně cihla, špalek...)
- kladivo
- vazelína
- uvolňovač šroubů (WD, Rust Off...)
- nový silenblok, případně inserty

Pracovní postup:
1. auto vyheverujeme a na obou stranách podložíme tak, aby byla přední náprava ve vzduchu
2. sundáme plasty pod motorem (levý je třeba sundat každopádně)
3. silenblok drží 2 šrouby na spodní výztuze a 1 šroubem v železném držáku na motoru. Na všechny 3 nastříkáme uvolňovač šroubů, poklepeme kladívkem, aby se odtrhly...
4. motor podložíme a heverem přizvedneme - nedoporučuju podkládat vanu ani svody!! Bezpečnější je vypodložit přímo blok motoru.
5. pomocí goly s nástavcem a trhákem povolíme všechny tři šrouby. Nebude se nic protáčet, spodní šrouby jsou nalisovaný napevno, šroub skrz silenblok je z druhé strany zajištěn speciální kulatou maticí s dorazem. Povolený silenblok pak snadno směrem nahoru vytáhneme.
6. Nový silenblok stejným způsobem dáme na původní místo. V případě, že do silenbloku dáváte ještě inserty, musíte je opravdu řádně nalisovat, jinak se do držáku nevejdou.
7. Šroub namažte vazelínou, prostrčte skrz držák a silenblok a zajistěte maticí. Vazelínou namažte také závity zespod a přitáhněte.
8. Spuste podložení motoru, namontujte kryt motoru, spuste auto na kola a máte hotovo :)

Horní pohled na původní silenblok


Podložení motoru


Detail podložení - mezi vanu a blok motoru


Původní silenblok, roztrženej, nefunkční


Starej a novej silenblok :)


Nový silenblok s insertem


Nový silenblok s insertem


Horní pohled na nový silenblok s insertem



+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Venito Offline
#2 Vloženo : čtvrtek 9. prosince 2010 22:45:58 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Dobry:) myslim ale ze vetsinu z nas by zajimal fotonavod na vymenu i toho zadniho silentu, ten je svinsky:) Kde jsi tento nakupoval?
Jinak diky za doplneni slovniku o ”vyheverujeme”, to je bozi sluvko:)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

cuir Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 9. prosince 2010 23:20:23 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
myslis ,ze bylo nutne to podpirat??prece na lyzine motoru je od prevodovky jeste jedn silenblok..myslim ,ze nebylo treba to podpirat...nespadlo by to..ale asis e tam jednoduseji pak daval ten novej...ze s tim clovek nemusel casnovat aby trefil diru...
Ford Probe 2,5 V6 24v
Bad Offline
#4 Vloženo : pátek 10. prosince 2010 0:35:38 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Venito: Neboj, na zadní taky dojde. Ted čekam na svody a pak to vymenim spolu s nima, takže návod bude.
Jinak oba dva včetně insertů jsou z USA.

Cuir: Nejsem si tak jistej kámo, podle mě bych bez podložení riskoval, že tam něco povolí. Mít zbývající 3 v bezvadném stavu, určitě by to šlo, ale takhle rozhodně ne. Když se tam dává ten novej, musíš si s motorem hnout, abys slícoval díry a prostrčil šroub, takže hever je nutnost.
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
cuir Offline
#5 Vloženo : pátek 10. prosince 2010 0:38:52 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
Citace:

Venito: Neboj, na zadní taky dojde. Ted čekam na svody a pak to vymenim spolu s nima, takže návod bude.
Jinak oba dva včetně insertů jsou z USA.

Cuir: Nejsem si tak jistej kámo, podle mě bych bez podložení riskoval, že tam něco povolí. Mít zbývající 3 v bezvadném stavu, určitě by to šlo, ale takhle rozhodně ne. Když se tam dává ten novej, musíš si s motorem hnout, abys slícoval díry a prostrčil šroub, takže hever je nutnost.


+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG

no ja kdyz sem delal rozvody tak sem sundaval ten bocni silenblok a bez problemu...nicim se to nepodkladal...mozna mam ty silenbloky v lehounce lepsim stavu nez ty...tak asi proto...
No uvidim....asi stejne bude ten predni muset pryc kvuli turbo svodum....jeste uvidim jak to vyresim...
Ford Probe 2,5 V6 24v
Walli Offline
#6 Vloženo : pátek 10. prosince 2010 9:58:22 (UTC)

Registrován: 21.10.2010 (UTC)
Příspěvků: 102
Bydliště: Jičín

Poděkoval(a): 1x
Gratulace k prvnímu silentbloku Wink napadá mě, že by bylo asi dobrý přijet na ty moje až ti přijdou svody a vyměníš i ten zadní ... popřípadně přijet až to budeš přehazovat a nějak ti píchnout

Probe GT 2,5 24V 1993
Probe GT 2,5 V6 24V 1993
Bad Offline
#7 Vloženo : pondělí 13. prosince 2010 3:06:10 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Walli: Nový svody už sou nacestě, starý povolený a z půlky odmontovaný, ale musim přehodit auto na jiný podpěry, abych je vyndal :-/ Bude to ještě zajímavý, každopádně ten zadní typuju časově na celý odpoledne. Musí se to dělat zvrchu, zespod se dá povolit max 1 šroub ze 4.
Renni Offline
#8 Vloženo : pondělí 13. prosince 2010 10:08:40 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
prdlajs,všechny šli povolit zespoda.Já ti říkal že to bude jebačka..
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Lukas Offline
#9 Vloženo : pondělí 13. prosince 2010 19:58:39 (UTC)

Registrován: 08.07.2007 (UTC)
Příspěvků: 170
Bydliště: Statenice

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
ty svody nejsou tak hrozný... spíš tak jedna matička se dá povolit ze zhora, jinak všechno zespoda... blbý je že když tam nějak dostaneš ruku tak tam nic nevidíš, a další věc je ten egr ventil, já ho měl zarzlej jak kokot, tak jsem tu trubičku musel uříznout pilkou, pak to vyndat, venku zaslepit a dát zpátky...
Lukypery
Ford Probe 24V 1993
Bright Calypso Green
Brakes RX8
Lukypery Bodykit
http://lukypery.rajce.idnes.cz/
Renni Offline
#10 Vloženo : úterý 14. prosince 2010 0:29:30 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
přesně jak Lukas,my to taky museli odříznout,pak už jsem se jen modlil abych tam narval nove svody,neb ty stary už bych tam nedostal nazpět..a samozřejmě že pote jsem zjistil že mi poslali z ameru 2 x levy svody-šok!takže tyden jsem rachotil bez svodů..než mi poslali opačný parohy apak už vše ok.
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Bad Offline
#11 Vloženo : středa 15. prosince 2010 23:49:19 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Díky za reakce, ale mluvím o výměně zadního silenbloku zhora, nikoliv svodů. Ty dělam spolu se silenblokem. A zatim sem nepřišel na jinej způsob jak ho vyměnit než sundat sání aby tam bylo místo.
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.