Vážení, uvažuji u zvýšení výkonu svého autíčka. První a zárověň ten nejjednoduchší způsob je umožnit motoru sát mnohem více ”čistého” vzduchu (ten obsahuje kyslík) a tudíž zvýšit výkon exploze. Všichni asi víte o čem mluvím. Značky jako K&N, Apexi, Blitz, HKS určitě dobře znáte. Udělal jsem si menší - spíš větší průzkum na Internetu a můžu vám říct že není to jednoduchá věc.
Sportovní filtry obecne pracuje na principu menší resistence proudícího vzduchu. Špičkové závodní automobily, resp. tam kde je nutno podat maximální výkon nemají filtry vůbec. To ale není našim případem, protože nikdo si nechce zasírat motor všem tím svinstvem které občas vyklopíme z krabic sání. Dále je nutno se rozhodnout pro styl filtru (kuželový nebo klasický panelový do krabice) a materiál z čeho je vyroben (bavlna nasycena olejem, suchá bavlna, nebo pěna). Připomínám že klasický filtr je papírový. No a nakonec je mnoho oplikací a možností instalace, včetně předělání sacího potrubí. Bohužel jsem se setkal s různými testy jak výkonů a kvality filtrů (propustnost prachových částic) a můj výsledný dojem je rozporuplný. Instalace filtru jak by smet (do boxu nebo ne, kužel v motoru, nebo nutno jej oddělit od horkého vzduchu, sání výhradně studeného, nebo i teplého vzduchu). Budu rád když napíšete své názory.
Joki
Mazda 626