logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Probe v roce 2025 - díly a oprava
overdam Offline
#1 Vloženo : neděle 19. ledna 2025 0:41:37 (UTC)
Registrován: 19.01.2025 (UTC)
Příspěvků: 2
Bydliště: Praha

Zdravím všechny s Probem!
Poohlížím se po tomto devadesátkovém kupéčku už nějaký ten pátek a tak si říkám, že bych se mohl zeptat na pár otázek zde na fóru, pokud je teda ještě nějak aktivní BigGrin . S Probem jsem měl čest se setkat někdy v roce 2016(tehdy jako puberťák, i když jsem pořád celkem mladé ucho). Měli jsme ho půjčené z menší půjčovny, mám pocit sportakzakacku.cz, která již dnes nepremává. Na tohle auto jsem vždycky vzpomínal, byla to super kára i když jsme ji měli jen dva týdny, bylo to prostě úžasný a kompletně odlišné od ostatních aut. Po dobu než jsem dostal řidičák tato mánie trochu utichla, ale před nějakou dobou se již s řidičákem vrátila. Je mi jasné, že mezitím tyto auta o dost zestárla a z určitých kousků může být jen kupa rzi místo pořádného auta. I tak bych tento vůz velmi rád vlastnil! Sice mě děsí představa, kolik musí stát něco opravit nebo nedejbože sehnat díl někde ze světa Laugh Stejně se ale zeptám zde... Jak je to v roce 2024/25 s díly? Na AutoKelly kategorii mají, ale očividně ne nějaké mraky dílů... Odchází tito veteráni co se týče motorů a převodovek dost často? Nebo jsou to nesmrtelné stroje trpící akorát na korozi jako "zbytek japonců"? Ve shrnutí, Probe má v mém srdci určitý kousek místa, ale zatím je to bohužel prázdné :D Velmi bych ocenil odpověď na mé otázky a nebo jednoduše nějakou slohovku od člověka, co má Proba třeba doma v garáži.
Díky za jakoukoliv odpověď!
4kocour4 Offline
#2 Vloženo : neděle 19. ledna 2025 3:54:20 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 174
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Čauves, chceš slohovku, máš ji mít, zkopíruju ti něco co jsem pár dnů zpět psal jinému novopečenému majiteli + spoustu věcí sem doplnil -

Díly:
Díly pasují 99% klasika z Mazdy 626 GE, některé i z dřívějších nebo pozdějších Mazd, tam záleží kus od kusu. Karosářské díly (plechové) shánět jedině na klubu, nové se neprodávají, ať už celé jako blatníky, tak části karoserie na opravu jako lemy, prahy. Více méně všechnu karosařinu vždycky někdo z klubu má navíc a když je potřeba tak ti ji za nějakou lidovou cenu nechá. Blatníky jsou třeba 800-1500, dveře 1500-2000, nárazníky 1500-2500...
Co se ceny nových dílů týče počítej dvojnásobek dílů na jedničkovou Ovci. Tudíž řekl bych stále velice dostupné, např. tlumič na Ovci 800, na Probe 1500.
Jinak vše jde v klidu sehnat v ČR, já osobně nakupuju na Autodílos, ikdyž poslední dobou jim vcelku trvá odesílání věcí.
Snad jediné, co se v ČR sehnat nedá jsou díly na zadní nápravu, to musíš z Rockauto.

Rez:
Klasika je v motorovém prostoru u spolujezdcova silentbloku. na 99% tam bude alespoň nějaký náznak. Zadní věže tlumičů - Musí se sundat plasty kufru.
Zadní lemy - Jde vidět z venku. Dveře - Kvůli GT plastům se tam drží voda a bordel. Nejde moc poznat a plasty jsou křehké, nestojí za to je sundávat. Zkontrolovat spodní hranu dveří, když nerezne, je to OK. (Neplatí tolik u 2.0, ty nemají GT plasty) Víko kufru, když se podíváš na tu hranu/ohyb ze spodu tak je tak divně ohnutý a tam začíná reznout. Pokud má křídlo tak jsou tam velké gumové žáslepky, ty sundej a posviť si dovnitř jak je na tom, jestli tam přes křídlo nezačalo zatíkat.
Občas při špatném přetěsnění začne zatíkat za čelní sklo a pak to pod ním rezne, ale tohle většinou trápí přelakovaná auta kde už sklo někdo sundával. Pokud to nevylezlo ještě ven na sloupky tak to bude OK/zachránitelné.
Klasika prahy. Podívat pod auto, zlomit ruku za GT plasty, nejčastěji to začíná u zadního kola a šíří se. Malá vtipná historka, když jsem si Probe v 18ti koupil jako první auto (A o autech a Probe nevěděl vůbec nic) tak jsem nechápal, proč když sundám černou lišu z prahu tam prosvítá světlo. Podlaha tam byla. Pak jsem zjistil, že za ohybem GT plastu chybí práh. LOL
Toť co se rzi, nebo alespoň té klasické týče vše, kromě těchhle pár věcí ta auta moc nereznou, řekl bych, že jsou na tom rozhodně líp než Mazdy ze stejných let.
Ještě možná pozor pokud seženeš auto se šíbrem, šíbr rád bublinkuje a dost blbě se shání.

Motor:
Záleží. 2.0 nemám a moc mě nezajímají, takže info o nich nechť ti předá někdo vyznávajíc klidnější styl jízdy LOL (Lou ty jsi světlá vyjímka dvoulitrů, připomeň mi na Kameni ať ti dám odznáček čestné V6ky LOL )
Ale tak že by měly nějakou klasickou vadu na kterou by umíraly se říct nedá, takže asi OK.
Tak, V6ka -
Opět - Nějaká klasická vada na kterou by umíraly není. Ale hodně záleží, jak se k tomu autu chovali předchozí majitelé. Co je taková klasika jsou klepající hydroštely. Jezdit se s tím dá bez problémů. Výměna není moc náročná, ale cena je horší, jeden stojí asi 600 (Jsou i levnější za asi 400, ale ty prý nejsou moc kvalitní) a máš jich tam 24.
Další klasika jsou protíkající víka ventilů. Řeší se to buď nové těsnění + silikon (Trvanlivost záleží na kvalitě práce, cca tak 2 roky.) nebo origo těsnění přímo z Mazdy (Cena asi 800/ks, ale bez silikonu a neprotíkají).
Další klasika jsou nefunkční VRISy (O těch píšu níž, máme tam 2), jsou ovládaný podtlakem, bohužel hadice a zásobníky jsou pod sáním, kde se hodně zahřívají, tvrdnou a praskají. Méně běžný je KO solenoid, ale můžeš na zkoušku prohodit levý a pravý (pokud funguje aspoň jeden), nebo použít ten na regulaci tlaku benzínu, je stejný.
Co se začíná stávat posledních pár let je, že je vychozená frikční pružina... Je to taková podložka na zadní hlavě... Nevím moc jak funguje, ale když začne odcházet, motor začne znít jako bys vzadu u rozvodů měl miniaturní studené 1.9 TDI LOL
Zapalování - NGK kabely, NGK svíčky (ZFR6), nic jiného tam nedávej. A klasika rozdělovač. Pokud auto točí a nechytne, rozdělovač. Máme 2 druhy, KL01 (rok 93-4) a KF34 (rok 95+). NEJSOU zaměnitelné. KL01 je klasika že umírá, voz sebou náhradní. KF34 je odolnější, ale semtam se stát může. Kupují se z Ebay, cena 2-3.5k za kus (KL01 jsou levnější, KF dražší), ale ideální je je vyzkoušet hned co dojdou, stává se, že dojde už mrtvý rozdělovač ikdyž je úplně nový.
Jsou citlivé na přehřívání a na nedostatek oleje. Když vidíš jak ti ručička jde přes půlku budíku, vypni motor a modli se. Nejzdi dokud to nespravíš. (Může to být i prkotina jako uhnilý konektor na čidlu, ale better safe than sorry). Před jízdou si zkontroluj olej, že tam je. Samozřejmě až to auto budeš mít dýl a budeš mít jistotu, že olej neteče ani nežere tak to nemusíš kontrolovat tak často. Nějaká spotřeba oleje je normální, řekl bych, že tak 0.3l na 1000km je ještě v rámci mezí.
Jinak olej se tam dneska dává buď 5W-40 nebo 10W-40. 10W většinou na utišení hydroštelů, ikdyž mě ztichly když sem tam nalil 5W. (Asi na 2 týdny, pak zase začaly)
Motor se potkat nemůže když praskne rozvoďák. Nic víc mě moc nenapadá, jak říkám, Probe jsou celkem spolehlivé když jim byl dopřán základní servis a nějaké slušné chování.
Jak ses ptal na převodovku tak ty jsou OK co se týče manuálu.
Řekl bych, že nejhorší je najít dobrý servis co na tom autu bude chtít dělat a nesedře tě přitom z kůže. Moc lidem se do toho nechce. Ty jsi v Praze, takže nejblíž to máš asi k Lišákovi (Tábor). Naštěstí se spousta věcí dá udělat doma se základním nářadím. (Si jen tak postěžuju, ale narozdíl od KoncernVAGen na Probe sem nemusel kupovat 12ti hraný ořech když sem chtěl měnit homokineťáky... Nebo sem nemusel shánět zahnutej klíč a nějakej divnej imbus když jsem chtěl měnit horní uložení... Nebo na Probe nejsou 3 různý druhy imbusů podle toho co zrovna měli v koncernu na skladě... Nebo víka ventilů ti drží obyč 6ti hraný šrouby, ne nějakej spešl kovo-plasto-těsnění šroubo-výmysl co se přestal vyrábět a ty sis musel doma na koleně vyrobit náhradu)


Nějaké drobnější závady co mě napadají co by mohly potrápit ale ve skutečnosti je to pohoda -
Haprující volnoběh při točení volantem - Motorový prostor vzadu dole, vypadený mini drátek ze servo pumpy co jednotce říká, ať zvedne volnoběh. Pokud nemáš klimatizaci tak je přístup OK, pokud máš klímu tak good luck, zásobník klímy zavazí.
Nefunkční změna směru ofuků, vzduch fouká jen na sklo - Motorový prostor vzadu, spolujezdec, černá krabička (zásobník vakua), vypadená hadice.
BACHA na ručku. Origo design je vadný a často se stane, že když ji zatáhneš se ti kousnou zadní třmeny. Odjet se s tím dá, V6ka to přetlačí bez problému. (Než sem přešel na M6 brzdy tak jsem se zaseknutým zadkem odjel asi 50-60km dohromady při 3 různých příležitostech kdy se mi to stalo) Třmen jde repasovat nebo koupit nový. Každopádně není to otázka jestli, ale kdy se ti to stane. Řešení jsou M6 brzdy, nebo prý zadní třmeny z 626 GF pasují bez úprav na origo kotouče+desky+lana a mají přepracovaný systém ručky.
Haprující volnoběh při ohřátém autě - Bývá to netěsnost sání za váhou vzduchu nebo zavzdušněný chladící systém. Netěsnost - Asi koleno před klapkou (píšu o tom níž), buď špatně nasazené nebo prasklé. Zkontroluj za kolenem odsávací hadici a na levé straně filtrboxu malou vakuovou hadici, že jsou obě zapojené. Zkontroluj, že máš vodu v průsvitné nádobce vpravo, kdyžtak dolij. Otevři víčko na levé straně motoru jak z něj jde ven hadice, pokud to není plné, dolij. (NEOTVÍREJ na zahřátém autě nebo po jízdě, teplota v systému stoupá velice rychle a opaříš se) Nastartuj a nech auto běžet dokud se nezahřeje (budík na půlce), uvnitř měj zapnutý topení. Až se auto zahřeje, začni mačkat hadici co jde z motoru do chladiče. Až tam nebudeš vidět bublinky, začni ji "masírovat" směrem od chladiče k motoru. Semtam se stane, že v tom ohybu uprostřed zůstane menší bublinka. Některým Probe to nevadí, některým jo. (Mojí 93ce třeba extrémně). Pozor, máš na to tak 3 minuty než se auto ohřeje hodně a začne ti vytíkat tím otevřeným víčkem voda. V tom případě zhasni auto a počkej než se trošku vychladí. Tenhle postup budeš muset opakovat dokud se vzduchu nezbavíš, cca 2-3tí pokus je good.


Bonus!
Výkon:
Co se týče nějakého zvyšování výkonu, u dvojkových Probe to je takové nic moc. V poměru peníze/výkon je nejlepší koupit KL-ZE motor, ovšem v ČR s ním žádné Probe nejezdí a ten motor sám o sobě se dnes už shání hůř. Takový základ jsou nerez svody, lepší katík, možná jiný filtr či rovnou CAI, ovšem není žádný "kit". Resp. prodávají se, ale stojí za nic. Ideální je přesunout baterku a udělat tam ohraničený prostor pro filtr, nebo to zavést pod držák baterky, je tam podezřele hodně místa.
Poslední možnost jsou phenolické vymezovače (Letos v prodeji na Kameni za 800, nebo z USA za 1200 + pošta), MAF swap (Zapotřebí jiná řídící jednotka, IAT senzor a samotná váha, opět trošku horší na sehnání), případně ostřejší vačky.
Co se na dvojkovém Probe ovšem vyplatí zlepšovat jsou jízdní vlastnosti. Za mě bych provedl následující upgrady:

1) Zadní rozpěra tlumičů. Nebrat hliníkové z Ebay, nevydrží. Sežeň někde Wiechers ocelovou, nebo takovou lesklou kulatou za asi 800-1200, výrobce nevím, ale občas se objeví na Raceshopu + na Allegru je semtam vídám. Pasuje bez úprav, jen se musí odstranit plasty z kufru nebo do nich vyříznout malá dírka. 100% bych do ní šel znovu, změna v chování auta je znatelná. Přední rozpěra tlumičů je více méně zbytečná + vyžaduje odříznutí držáku vzpěry kapoty a přesunutí vzpěry trošku do strany.

2) Upgrade předních a zadních brzd. Je zde několik možností, nejvíc "plug and play" jsou brzdy z Mazdy 6. Musíš mít kotouče, destičky, držáky a třmeny z Mazdy 6. Pasují 280mm z původní M6, 300mm z novější M6 a 320mm z MPS. Na zadní nápravě je to trošku složitější, ovšem jeden člen u nás to vymyslel tím stylem, že prohodil levý a pravý třmen a použil delší lanovody z Mazdy 626 GE (Pouze pravý 2x). Já a pár dalších jsme to zkopírovali a zatím vše funkční a bezproblémové, lepší než origo na 100%. Doporučuji doplnit nerezovými hadicemi, FB Jiří Slavík. (BBK na Probe od Lishaack tady na klubu, kdyžtak mrkni)

Pozor na velikost kol. 280mm - Pasují na 16" kola, vyzkoušeno osobně. S podložkou nebo obroušení třmene pasují i 15" origo kola. Vlezou se tam, ale kolo je moc blízko třmene. Pasovaly by i na jiná 15" kola, záleží na ET. 300mm by měly pasovat do 16" kol. A 320mm potřebují 17". Ale ty 320 se nedají skoro sehnat, takže na ty kašly.

3) Zadní stabilizátor z Mazdy 626 GF rok 2000-2002. Je tlustší a změní chování auta z nedotáčivého na víc neutrální.

4) No a klasika pak ještě nějaké lepší gumy, lehčí kola (origo kola na Probe jsou dost těžké) a nějaký podvozek. Já mám nějaké tvrdší KYB tlumiče + H&R -35mm pružiny a jsem s tím celkem spokojený. Klasika nejlepší tlumič na P2 je asi Tokico Blue, ale ty už se nevyrábí. Dva lidé u nás jezdí na DGR Coiloverech a také jsou s němi spokojení. Určitě nebrat TA Technix, zhorší se kvalita jízdy i vlastnosti. V-Maxx je takový průměr, ale prý mají tendenci praskat.
Zajímavý detail - Probe se dělalo s několika různými pružinami - 93-4 Tuhé a nízké, 95 - trošku změkčenné, 96-7 - Měkké a vysoké, auto vypadá strašně, ale je velmi pohodlné.

Co se týče nějak vzácných nebo problémových dílů:
Plastové koleno před klapkou - Má tendenci praskat vzadu u odsávací hadice a šíří se směrem ke klapce. Buď uprav silikonové koleno jako náhradu, nebo Jirka Slavík nabízí 3D tištěnou náhradu, nebo to omotej elektrikářskou páskou jako já LOL
Pozor na rámeček ovládání oken spolujezdce - Při vytahování rád praská a sehnat nový / neprasklý je težké. (Pokud by někdo sehnal 3D model tak ovšem není problém vytisknout, bohužel vymodelovat to je nad moje schopnosti)
Pozor na měrku oleje, praskají ta plastová očka a na V6 se nedají sehnat, na I4 se stále dají sehnat, třeba na Aliexpress. Nové měrky by měly být letos na Kameni, udělal sem pokrok s výrobou.
Pozor na kovový rámeček okolo předních světel. 93-4 bez naklápění světel rezne, ale mám v zásobě asi 1-2 páry navíc. 95+ s naklápěním světel REZNE HODNĚ, 3D tištěná náhrada z ABS plastu též k dispozici na Kameni. (Buď ode mě nebo od jiného člena co tu na fóru není)
Ověřil bych si, že fungují VRISy (V6ka) Na zahřátém autě se rozjeď a cca 4200 otáček bys měl cítit výrazné cuknutí a cca 6200 otáček trošku mírnější cuknutí. Případně vzadu na sání jsou takové "baňky" s táhlem, dej pod konec táhla papírek, když tam nebude po konci jízdy tak VRIS fungují.
Pokud máš vychozenou řadičku tak Jirka Slavík (FB) nabízí kovové vymezovací kroužky místo klasických plastových. Origo plastové se ještě pár let zpět daly sehnat z Mazdy, ovšem cena byl nesmysl. (Myslím, že jsem dal 600 za plastové vs 200 za kit od Jirky)
Protíkající víka ventilů - Jedině origo těsnění z Mazdy, cena kolem 800 za kus, ale stojí to za to.
Pak to je taková klasika:
Sedačky - Je spousta verzí. Jakože fakt hodně. Pokud počítáš i barvu a tvar tak jednoduše přes 10 druhů. U nás převládají tyhle 4:
1) Kobercovka - Rok 93-4. Odolnější než jiné druhy, ale taky trpí na prodřenou bočnici jak nastupuje řidič.
2) Pavučina - Rok 95. Blbě se shání. "Tvrdé, sportovní" (Pokud nejsou prosezené)
3) Mikroplyš - Rok 96-7. Trpí na vybělení od slunce na bocích a prodřené bočnice
4) Černá Kůže - Měla by být měkká a nepopraskaná.
Jinak co se jiných druhů týče tak samozřejmě existuje: Černá, šedá a béžová kůže, sedačky z Base (Trojúhelníčky) vs sedačky z GT + barva - Modrá, červená, šedá, černá a zelená + sedačky z Wild Orchid (Kobercovka s jiným prošitím)
Kožené se dnes shání fakt blbě. Jinak nečekej, že bys moc sehnal jen řidičovu sedačku na výměnu, tu by chtěl každý a jsou tedy nedostatkové, počítej, že budeš muset koupit všechny sedačky zaráz, ale cena je kolem 3-4.5k. (A "skladem" mám jak kobercovku tak mikroplyš ;) ) Ovšem pokud budeš chtít jen spolujezdce nebo jen zadní lavici tak tam problém není.
Řidičova sedačka má dofuk, ten co sem si všiml v dnešní době taky celkem odchází. Kompresor sedačky je zespodu, vyměnit se dá (z jiné sedačky), ale měchy uvnitř sedačky se vyměnit nedají, pokud neumíš fakt dobře šít.
GT plasty - Sehnat se dají, počítej 6-8k za sadu, po kusech je nikdo moc neprodává.
Klasika zadní světla... A to je zase na dlouho, protože máš: 93 USA, 93 EU, 95 USA černý a červený rámeček, 95 AU, 95 UK, 95 EU černý a hnědý rámeček. Barvu rámečku neřeš, jde to přelakovat. AU světla jsou nesehnatelné. UK světla jsou nesehnatelné, ale kupodivu dvě sady mám. (Je to zrcadlový opak EU světel, používají se, pokud bys chtěl symetrická EU světla). 95 USA se dají sehnat... V USA, čekej, že dnes za ně s poštou a clem dáš tak 10k. 93 USA se občas objeví v německu, cca za 5k. 93 EU se shání hůř, ale jde to no a 95 EU jsou v pohodě. Každopádně proč píšu o světlech, často mají třeba zlomený rožek, nebo trpí na mikroprasklinky uvnitř v plastu (když auto stálo celý život venku), s tím moc neuděláš.
Kola - Na P2 se dávalo 6 "druhů" kol.
14" - Plecháče s poklicí. Nevím, proč bys je chtěl. Poklice se sehnat nedají. (Max Ebay když máš štěstí)
15" - 93-4 kulaté a 95+ trojúhelníčky. Sehnat se dají oboje, horší to je se středovou pokličkou. Na 93-4 umím vytisknout. Na 95+ ne.
16" - 93-4 (USA) a 93-7 EU - Pětipaprsky. Hnusný, těžký, válí se všude. 95+ Swirlies, takové zatočené pětipaprsky, nádherný, existují v alu a chromové verzi, nečekej, že bys je sehnal a pokud jo tak si připrav aspoň 10k. Alu verze je běžnější než chromová. (Alu verzi tu má tak 8-10 lidí teď, chromová vím asi o 4 sadách)
Origo koberečky - Neseženeš, ale aftermarket má velký výběr barev + log, cena pod 2k, takže pohoda.
Řadička, pytel, ofuky a rámeček - Hlava řadičky bývá ochmataná. Origo neochmatanou spíš neseženeš. Pytel to stejný, ale prostě dáš univerzál, pohoda. Ofuky - Bývají rozlámané a pak nefunguje naklápění. Shání se hůř, ale teoreticky s trochou šikovnosti a drbání by měly jít spravit, eventuálně se dostanu k tisku nových. Rámeček okolo rádia - Je cajk, občas se stane, že praskne nějaký držák vzadu nebo hůř tělo zepředu, ale sehnat se dá, cena pod 1k.

No a to je asi všechno co mě teď takhle večer napadá, kdyby něco tak se neboj napsat, zatím valím spát. Samozřejmě by se ještě něco našlo, ale než tu psát servisní manuál je lehčí řešit konkrétní problémy na konkrétním autě. Ale neboj se, je tu spousta neskutečně šikovných lidí co se se vším setkali, všechno vyřešili a rádi pomůžou BigGrin
93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo
vaman Offline
#3 Vloženo : neděle 19. ledna 2025 15:49:16 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 216
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
4kocour4 to ses teda parádně rozepsal myslím že tvá slohová práce je užitečná i pro ostatní členy klubu .
overdam Offline
#4 Vloženo : neděle 19. ledna 2025 18:12:50 (UTC)
Registrován: 19.01.2025 (UTC)
Příspěvků: 2
Bydliště: Praha

Tedy, musím říct, že jsem nečekal tak rozsáhlou odpověď na můj dotaz BigGrin Každopádně ti velmi děkuji! Myslím si, že se to dá považovat za 100% návod na koupi Probe po 25 (i více) letech od výroby Laugh Uvidím, jestli nějakého seženu... Dost mě to láká, ale taky jsem pořád ještě student bez nějakého extra velkého přísunu peněz. Další mínus je, že bydlím v paneláku, takže jediný místo na parking je na sídlišti klasicky. Musím si to ještě promyslet a neudělat ukvapený závěr, ale jedno je jisté... jednou, i kdyby za pár let, tak nějaký kousek bude můj haha. Ještě jednou velké dík za odpověď!
4kocour4 Offline
#5 Vloženo : čtvrtek 30. ledna 2025 11:47:10 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 174
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Původně odesláno: vaman Jdi na citovaný příspěvek
4kocour4 to ses teda parádně rozepsal myslím že tvá slohová práce je užitečná i pro ostatní členy klubu .


Děkuji BigGrin
O užitečnosti nevím, myslím, že tohle všechno jsou takové obecné znalosti když má člověk Probe delší dobu, je to spíš takový "Startovací úvod" pro nové majitele BigGrin


Původně odesláno: overdam Jdi na citovaný příspěvek
Tedy, musím říct, že jsem nečekal tak rozsáhlou odpověď na můj dotaz BigGrin Každopádně ti velmi děkuji! Myslím si, že se to dá považovat za 100% návod na koupi Probe po 25 (i více) letech od výroby Laugh Uvidím, jestli nějakého seženu... Dost mě to láká, ale taky jsem pořád ještě student bez nějakého extra velkého přísunu peněz. Další mínus je, že bydlím v paneláku, takže jediný místo na parking je na sídlišti klasicky. Musím si to ještě promyslet a neudělat ukvapený závěr, ale jedno je jisté... jednou, i kdyby za pár let, tak nějaký kousek bude můj haha. Ještě jednou velké dík za odpověď!



Nemáš vůbec zač, doufám, že ti při výběru tvého vysněného kousku pomůže a doufám, že nás budeš informovat a jezdit na Kámen! BigGrin
Hele chápu tvoji situaci. Já třeba nesnáším když na mě někdo při práci kouká, ale máme tu lidi co na sídlišti měli klidně 3-5 Probe a dělali jim servis tam LOL (Thullo kdysi dávno například)
No, jinak co se týče toho studia... Taky tu máme takové lidi (Tomio007 s ním přežil celou výšku, ale to bylo taky to auto o nějakých 10-15 let mladší)... Já ho třeba koupil jako svoje první auto když jsem chodil na střední aaa...
Záleží. Trvám si na tom, že Probe jsou spolehlivý, ale samozřejmě jim táhne na 30 let, což je pro auto docela hodně. Taky asi nejezdíš do školy pár km přes okresky a nemáš školu na háku jak sem měl já LOL
Takže jako první auto pokud nemáš nějaké záložní tak jen pokud vyznáváš adrenalinové sporty a pokud to nebylo Probe pojízdné, nýbrž vytažené někde ze škarpy co postupně opravuješ tak raději ne-e.

Ale jak píšu, Probe je vcelku jednoduchý, na udržení v chodu ti v 90% případů stačí kvalitněji vybavený kufr s nářadím, plochý šroubovák a hever. Díly ideál mít vlastní dílovku před barákem (Ideálně stejná motorizace a podobný rok k tomu, co se snažíš udržet naživu (Tedy 88-9, 90-92, 93-4, 95, 96-7), ale pokud ti nevadí pár dnů počkat tak vždycky někdo z klubu má.

Držím ti palce ThumpUp
93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.