logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Projekt SATAN
white power Offline
#1 Vloženo : úterý 16. července 2024 19:33:40 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 1:

Začalo to celkem nevině, jednoho dne se mi ozval Pepa že má auto se špatným motorem a jestli bych byl ochotnej mu vyměnit motor za jinej, kterej je funkční. Protože jsem měl asi nějaký chvilkový pominutí smyslů tak jsem na to kejvnul (moje představa byla 3-4 dny práce a bude vystaráno) v tu chvíly jsem ještě netušil že to bude dlouhodobej projekt. Už moje první zděšení nastalo když Pepa přivez motor se slovy že možná bude fouklý těsnění pod hlavou, v tu chvíli jsem ho měl poslat pryč a mít klid, ale já ne (měl jsem už nějaký pivka) pořád jsem doufal že to bude OK.
O pár dní mi Lišák přivez na podválu ten Pepův zázrak. Jka to auto vypadá z venku tak uvnitř je to ještě horší (smrad jako by v tom prcali opice.





Po složení auta z vleku jsem hned musel vzít vapku a aspoň to trošku umejt, aby mi to tady nehyzdilo zahradu.


Tady je pár fotek motoru co jsem měl původně vzít a namontovat do auta, ten motor byl podle mě asi 10 let někde ve stodole, ale pořád jsem doufal že bude funkční (jaká to byla chyba jsem zjistil o pár dní později Crying

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#2 Vloženo : úterý 16. července 2024 19:50:52 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 2:
Začal jsem s očistou motoru a výměnou těsnění, rozvodů a podobných věcí, aby byl motor v nějaký kondici než půjde do Satana, bohuže po nahození nových rozvodů jsem zjistil že ten motor v "top stavu" po protočení nemá kompresi min. na dvou válcích a začli jsme s Pepou vymýšlet co s tím budem dělat, nejdřív jsem z něj odmontoval spoustu věcí a sundal hlavu, abych zjistil že tlak z válců uniká přez netěsnící ventily.
Kontrola těsnosti ventilů
Naštěstí to vypadá že spodek motoru bude dobrej, když jsem zalil válce benzínem tak přes písty benzín neprotejká.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#3 Vloženo : úterý 16. července 2024 20:00:33 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 3:
Protože jsem to nehodla vzdát tak jsem další den vyhodil mrtvej motor ze satana (musel jsem využít tátu když už tady byl) abych se aspoň podíval v jakým stavu je spojka, protože ta nejde v ČR nikde objednat a zjistil co vlastně z toho půjde použít, protože Pepa mi dovez motor bez setrváku, spojky, altíku a vlastně bez všeho co je potřeba.



Pak jsem Satana na pár dní uklidil do garáže abych se na něj nemusel dívat, protože jsme se s Pepou dohodly že si nechá udělat druhou hlavu a já jí vyměním, nakonec se to trošku zvrtlo jinak než jsem čekal, ale o tom až později.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
tejma Offline
#4 Vloženo : středa 17. července 2024 7:38:25 (UTC)
Registrován: 16.02.2016 (UTC)
Příspěvků: 39
Bydliště: vonoklasy

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Tvoje játra by měli Pepovi poděkovat - aspoň si odpočinou od chlastu - nebudeš mít na něj tolik času.
Tejma
white power Offline
#5 Vloženo : středa 17. července 2024 9:47:50 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
No právě že ne, jak mi Pepa naposílal díly tak jsem si vždycky musel dá něco na uklidnění, protože jsem šel něco montovat a buď to nepasovalo nebo to byl rovnou šrot.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#6 Vloženo : středa 17. července 2024 10:09:50 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 4:
Když se nedaří - Pepa mi posílá díly co si sám objednal Cursing

Nejdřív to začlo manžetama na poloosy Pepa se netrefil s velikostí takže koupil 4 neoprenový manžety který na polosách nedržej


Musel jsem mu tam dát manžety co jsem měl koupený pro sebe, zaprvé přesně pasujou a maj větší hranu kde páska pěkně drží


Pak následovalo vybalení vzducovýho filtru z krabice, nevím do čeho měl bejt, ale určitě ne do Probe


Další byl palivovej filtr, bohužel Satan má modul ABS hned pod filtrem takže přívod paliva zespodu být nemůže


A pak aby z toho člověk nezačal chlastat Crying bohužet to jsem ještě netušil že tý smůle není konec



Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#7 Vloženo : středa 17. července 2024 20:59:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 5:
Když jsem se trošku uklidnil tak jsem se pustil do přehazování setrváku, kontroly spojky přetěsnění převodovky a dalších věcí, nákup dílů už jsem měl ve svojí režiji, protože Pepa ztratil důvěru Flapper

očista převodovky


výměna gufer na převodovce


kontrola lamely - naměřená tloušťka lamely je necelých 8 mm, ale hlavní je že v manuálu se udává min. od lamely k nýtům min 0,3mm a tahle lamela má 0,9-1mm takže je vpohodě požitelná na x desítek tisíc Km pokud jí Pepa nespraží na sprintech BigGrin samozřejmě spojka dostala nové spojkové ložisko, to je asi jediná část spojky která se dá bezproblémů objednat protože pasuje na spoustu modelů mazdy a korejských pekáčů vyráběných až do dnešních dnů


montáž spojky na motor, dělal jsem to 2x - schválně jestli někdo z fotek pozná na co jsem zapoměl nejdřív přidělat OhMyGod




Tady už je spojenej motor s převodovkou, před montáží zpátky do auta


a uložení motoru do auta, tentokrát už bez pomocníka, ale jak tam není hlava se sáním a řemenice na klikovce tak to tam zaplulo celkem pěkně


No a jen tak pro zasmání tohle začalo jednoho slunečnýho a horkýho dne vytejkat ze satana a ne není to polotmavej ležák Drool ale něco co před 15ti lety byl možná benzín





Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#8 Vloženo : neděle 21. července 2024 17:23:29 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 6:
Pepa mi posílá šrot, po zjištění že hlava na motoru co si pepa dovez má netěsnící ventily se Pepa rozhod že vezme hlavu co má doma (asi jí vylovil z rybníka Mad ) a pošle jí na repas, bohužel tahle varianata skončila hned v začátku a Pepa mi zdělil že se hlava bude jen rovnat a kompletovat jí budu já, takže jsem asi týden čekal na balíček od Pepy ve kterým maj být díly z hlavy, to co mi dorazilo jsem nečekal ani ve zlým snu Cursing





Bohužel Pepa z neznalosti ventily a vačku postříkal odmašťovákem na brzdy abych se asi neumazal LOL LOL LOL a po týdnu v poště to se všema dílama dopadlo tak jak je na fotkách, ventily se i ještě podařilo zachránit, ale vačka je dobrá tak do vytrínky, protože její povrch získal strukturu smirkovýho papíru.

fotka ventilu po očištění

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#9 Vloženo : neděle 21. července 2024 17:35:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 7:
Následoval sraz Probeclubu Kámen 2024 kde jsem vyzobal zase nějaký pohárky Flapper Flapper Flapper a mimo iné si přivez přebroušenou hlavu o který jsem se dozvěděl že se musel brousit o 0,65 mm a měl jsem největší obavy že bude tak prohnutá že na ní nebude sedět vačková hřídel. Bohužel se to potvrdilo hned jak jsem přijel domů a zkusil na hlavu vačku usaddit.


zkouška vačky video:

https://www.rajce.idnes....rojekt-satan/1643684096



Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#10 Vloženo : neděle 21. července 2024 17:53:30 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 8:
GO hlavy motoru, v pondělí po srazu jsem se rozhod že halvu od Pepy kterou nechal srovnat za nekřesťanský peníze opravdu používat nebudu a pustil jsem se do GO hlavy kterou jsem sundal z motoru co si Pepa přivez.
Takže následovalo vyndání všech ventilů, po očištění hlavy od zbytků těsnění její přeměření jestli není prohnutá (limit na prohnutí je 0,15mm měří se podélně, křížem a kolmo) nikde jsem pod broušenou kulatinu co jsem měl nedal měrku ani 0,05mm takže hlava je OK. Následně jsem zase všechyny ventily očistil zkontroloval jestli nejsou ohnutý (když netěsnily tak jsem jim moc nevěřil) všechny ventily jsem ručně zabrousil do sedel, s pečlivou kontrolou jestli sedí v sedlech celou svou plochou a následovalo důkladné omyti hlavy od všech zbytků brusné pasty.





kontola rovnosti ventilů video: https://www.rajce.idnes....rojekt-satan/1644641607



Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#11 Vloženo : úterý 23. července 2024 18:24:24 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 9:
Skládání hlavy






Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#12 Vloženo : úterý 23. července 2024 19:15:06 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 10:
Před doděláním motoru ještě bylo potřeba vypustit z nádrže starej benzín, ale to sebou neslo spoustu dalších nepříjemných zjištění, nejdřív jsm zkusil napojit palivovou pupu přez test konektor v motorovým prostoru, což se ukázalo jako slepá ulička. Tak jsem vyndal palivovou pumpu a zjistil příčinu. Palivová pumpa KO, 15let stání se starým benzínem se na ní nenávratně podepsalo, takže jsem musel sáhnout do regálu s ND a Pepovi jsem věnoval jednu ze svích. Ale pořád se nespustila přes test konektor, takže jsem ji napojil přímo na baterku abych z nádrže vysál 15 let stajej benzín a vybral spoustu usazenin co se v nádrži vytvořily.

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#13 Vloženo : úterý 23. července 2024 19:23:44 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 11:
Montáž hlavy a zapojení motoru.
Konečně jsem se dostal k činnosti co mě baví a to je skládání motoru. Satan dostal těsnění od Fel-Pro ktrý nedokázal zatím zničit ani Kefa takže snad to nedokáže ani Pepa BigGrin







Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#14 Vloženo : úterý 23. července 2024 19:41:12 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 12:
Satan konečně startuje video je z prvního startu kdy ještě nebyly natlakovaný hydroštely ale i tak ten zvuk z telefonu je o dost horší než to bylo ve skutečnosti a po druhým startu už vrní jako koťátko.

https://www.rajce.idnes....rojekt-satan/1644642565

Ještě musím doladit elektriku k palivovýmu čerpadlu, protože i po výměně relátek a proměřování nárazovýho senzoru, výměně ř.j. a spoustě všeho možnýho proměřování jsem zjistil že prostě ž ř.j. nejde proud k relátku co spíná palivovou pumpu, pořád je na výstupu z ř.j. mínus, takže satan dostane externí relátko na palivovou pumpu který bude spínaný z druhý polohy spínací skříňky co na funkci nebude mít žádnej vliv a auto pokede. Bohužel už se asi nikdy nedozvíme co byly prvotní příčiny toho proč auto 15 le bylo nepojízdný, ale tohle bych tipnul jako jednu z příčin, nechce se mi věřit že by přidřená vačka auto umrtvila tak aby se stalo úplně nepojízný. V každým případě Projekt SATAN je u konce, ještě poskládat interier, vysát vajgli a spoustu hnusu a může odjet za doufám že spokojeným majitelem ktrej mu bude věnovat péči co si zaslouží. Byla to spousta práce a nervů.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#15 Vloženo : úterý 30. července 2024 15:50:57 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 13:
Satan začal páchat sebevraždu.
Aby to nebylo tak jednoducý a snadný tak po prvním úspěšným startu kdy byla palivová pumpa ještě připojená drátem přímo na baterku druej den motor naběhnul dost prapodivným stylem kdy motor běžel tak na 500 až 0 otáček, prostě motor začal zhasínat. Nejdřív jsem teda zkontroloval kabeláž co jsem měl během výměny motoru rozpojenou a pak jsem zahýbal konektorem u ř.j. a najednou se motor rozeběhnul jak má. Příčina je nejspíš špatnej konektor v ř.j. prootže když jsem dal jinou tak problém zmizel. Teda jen na chvilku, mezitím jsem prohledal kabeláž pod palubní deskou abych externí relátko pro palivovou pumpu připojil na spínaný plus z druhý polohy klíčku, což nebylo tak snadný jak jsem si myslel protože elektronika v autě během startování všechno vypne aby všechen proud šel jen do starteru, naštěstí jsem našel jeden drát ve kterým zůstává napětí i během startování. Tak už se zdálo že je všecno zalitý sluncem a bude hotovo. HOVNO !!! při dalším startu se rozsvítila kontrolka motoru a já už zase začínal mít deprese, halvně z toho že se mi nedařilo vyblikat žádnou chybovou hlášku, naštěstí byl jen zaoxidovanej konektor nebo spíš někdo stříkal sprej proti kunám tak důkladně že to nateklo i do toho konektoru, naštěstí sprej na kontakty pomoh. Po vyblikání chyby jsem se dozvěděl že proej EGR, tak jsem vyzal druhej kterej jsem rovnou vyčistil a zaslepil. To už jsem si říkal že to mám za sebou, ale to neeeeee, po výměně EGR jsem už motor nestartoval protože po těc spoustě startů jsem dal nabít baterku, takže další start proběh až druhej den ráno. A myslíte, ta mrdka zase naběhla jak pumpa na sračky, nastartovalo to asi na pátej pokus, otáčky kolem 500 a reakce na přidání plynu nulová, necal jsem to tak chvilku běžet a mezitím kontroloval konektory podtlaky a podobný věci a najednou se to zase rozeběhlo jako by se nikdy nic nedělo. V tu chvíli jsem zjistil že problém budou asi studený starty a nechal jsem to zase do rána odpočinout. Ráno jsem tomu zázraku nadělil zánovní víčko a palec rozdělovače ale to nepomohlo, pořád to nechtělo moc startovat, to už jsem dostal strach jestli neprolíná těsnění pod hlavou a neteče voda do válců, protože mě nic dalšího nenapadalo, takže jsem vytahal svíčky ale ty byly suchý jen byli trošku cítit benzínem, tak jsem je začal vracet zpátky a když jsem dával poslední tak jsem našel to co je na fotce, nikdy jsem se ještě nesetkal že by prasknul izolátor na nový svíčce ale Pepovo prokletí při nakupování se projevilo i v tomto případě, přitom svíčky nebyly žádnej šunt ale značkový NGK která používám taky. V každým případě po výměně svíček už je snad pokoj a posledních několik dnů startuje na brnknutí.

Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
white power Offline
#16 Vloženo : úterý 30. července 2024 15:57:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Part 14:
Když se konečně vyřešil problém se startováním tak Satan dostal novou chladící kapalinu (asi 4x jsem musel chladící okruh propláchnout vodou dokud nepřestaly týct sračky) a taky jsem mu nadělil novou brzdovou kapalinu, protože bych řek že tam byla ještě původní. Pak ještě troška vysavače a umytí a poskládání a už je připravenej k odjezdu.


Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
4kocour4 Offline
#17 Vloženo : úterý 29. října 2024 19:59:35 (UTC)

Registrován: 23.07.2018 (UTC)
Příspěvků: 166
Bydliště: Poblíž Blanska

Poděkoval(a): 10x
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Asi tu trošku ukradnu téma a více méně sem zkopíruji příspěvek z FB, ale Satan je konečně doma a já mám po 3 letech shánění a 3 P1 nějaké, které je pojízdné, nezrezlé, s turbem a moje BigGrin
Sice se po cestě objevil snad kamion menších či větších problémů (Např. dnes jsem konečně vyřešil skřípání altíku a náhodné kuckání/chcípání) a další várka se už určitě veze, ale i tak jsem neskutečně šťastný a těším se co pro nás budoucnost má nachystáno.

Chtěl bych poděkovat Lišákovi, který mě ke koupi tohoto kusu překecal, poskytl mu útočiště než na něj byl čas a pomohl mi s hromadou menších problémů co se vyskytly.

Chci poděkovat Jirku Slavíkovi, který podnikl dvoudenní cestu až kamsi do Nazilandu aby z jejich spárů tohle krásné Probe osvobodil a dovezl ho k nám a zároveň se postaral o zdraví mých nervů při přihlašování.

A nesmím zapomenout poděkovat zřejmě nejdůležitějšímu člověku v projektu SATAN, ten, od koho má tento povoz své jméno, ano, řeč není o nikom jiném než o White Powerovi který prolil hektolitry svého potu, slz, piva a jiného tvrdého alkoholu aby Satana vzkřísil zpět do země pojízdných.

Ovšem největší poděkování patří celému Probeclubu za to, jak skvělý lidé v něm jsou. Abych upravil jedno "rčení".
Přišel sem kvůli Probe, ale zůstal jsem kvůli Probeclubu.

[img]https://img41.rajce.idnes.cz/d4103/19/19054/19054091_e99a0b4c10137a17852c31a9651d585b/images/Satan1.jpg?ver=0[/img]

Satan má své vlastní album na Rajčeti, ZDE


Rád bych v tomhle tématu pokračoval se Satanovou evolucí. Co nás čeká dál?
US zrcátka s prolisem, LX nárazníky, odrazka místo záslepky, třetí brzdové do víka kufru místo záslepky, nové rádio a repro,
nová kola, podvozek, upgrade brzd, odstranění origo bodykitu, béžový nebo červený interiér, přelak do modré metalízy a spousta dalších plánů o kterých tu budu snad pravidelně dávat vědět.
93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo
white power Offline
#18 Vloženo : čtvrtek 31. října 2024 10:42:48 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Pepo nemusíš mít strach že by si krad tohle téma, protože je celý tvoje. Takže si tady můžeš úplně v klidu pokračovat s dalším prokletím Satana. Flapper
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.